Top 10: Lamborghini’s op enorme velgen

Gepost op 02-04-2013 om 15:08 door - 50 Reacties »

Top 10: Lamborghini's op enorme velgen
Hier in Europa worden supercars maar mondjesmaat gemodificeerd. In Amerika, het land waar de dikste auto’s reden totdat Dubai meer geld bleek te hebben, gebeurt het veel vaker. En vaak ook veel fouter.

We hebben tien voorbeelden verzameld van de twee modellen die lange tijd als enige in Lamborghini’s verkooplijst stonden: de Gallardo en haar grote broer, de Murciélago. De ene is wat smaakvoller ‘gedaan’ dan de ander, maar net even iets meer opvallen dan standaard doen ze ongetwijfeld.

10. Gallardo op 20″ GFG-velgen
Lamborghini Gallardo op 20
De CEO van Chiquita Brands International houdt wel van een velgswap op zijn tijd. Daarnaast is ook het interieur gemodificeerd met een betere stereo. Want ja, wie heeft er zin om constant naar een V10 te moeten luisteren.

9. Murciélago Roadster op 19 en 20″ NC Forged-velgen.

Op papier leek het nog zo’n goed idee. Even wat chroomspul in 19- en 20-inch onder een Murciélago schroeven. De praktijk wijst uit dat niet alles wat blinkt ook goud goed is.

08. Gallardo op HRE’s
Gallardo op HRE's
Als je dan toch iets heel glimmend onder je poseerauto wil, ga dan voor HRE-jetsers. Wij zeggen unaniem: geslaagde wielenwissel!

07. Gallardo Superleggera op Savini’s.
Gallardo Superleggera op Savini's
Een Superleggera hou je graag superlicht. Dat schijnt te kunnen met deze Savini’s, die ook nog eens deels in dezelfde kleur zijn gestoken.

06. Murciélago op 20″ putdeksels
Murciélago op 20
Smaakafhankelijke dieprandvelgen van NC Forged zijn zeer smaakafhankelijk. Next.

05. Murciélago Roadster met two-tones
Murciélago Roadster met two-tones
Subtiel, dat zwart met geel aan de binnenkant. Merk van herkomst: GFG Wheels.

04. Ferrari-rode Gallardo op 20-inch
Ferrari-rode Gallardo op 20-inch
Het weekendspeeltje van professioneel golfer Daniel Chopra. Hij liet zijn Italiaan uitrusten met 20″ NC Forged-velgen, voorzien van een subtiele pinstripes in de spaken.

03. Gallardo met inkijk
Gallardo met inkijk
Met zulke opengewerkte velgen (Maya GR5′s) lijken de remschijven achter plots een stuk kleiner. Gezichtsbedrog was nog nooit zo chroom!

02. Murciélago op Maya’s
Murciélago op Maya's
Dezelfde Maya GR5-velgen, maar nu op een Murcié. Achteraan zijn ze 13 inch. Breed.

01. Murciélago houdt het sinister
Murciélago houdt het sinister
Een diepzwarte Aventador-voorganger met eveneens zwarte HRE-velgen in 20-inch. Met een velgrand waar je een Smart Fortwo in zou kunnen fileparkeren.

50 reacties   toon alles
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Kan iemand aub de mensen die zoiets met een Lamborghini doen opsporen en achter tralies zetten? En zorg dat ze niet kunnen ontsnappen!
@kapiteinaudi: als we iedereen op smaak achter de tralies zetten, wordt het land onbestuurbaar.
@betonstaal: Dan wordt het maar onbestuurbaar! Deze velgen op een Lambo is een federal crime! ;)
Die HRE’s zien er wat mij betreft goed uit. Lambo’s zijn sowieso voor posers dus het kan best imo.
Iedere keer als ik verchroomde velgen op een Muciélago of Gallardo zie heb ik medelijden met die auto’s. Vervolgens heb ik medelijden met de aandrijflijn van auto’s met verschillende maten velgen…
@ej20g: Waarom? Als je je bandenmaat er op aanpast dat de omtrek gelijk is heb je er toch geen pijn van?

Ikzelf vind nummer 1 nog ietwat gaan, en nummer 5 zelfs nog aardig! Al zou ik er zelf geen enkele van moeten hebben onder m’n denkbeeldige Lambo!
@technopatat: Toch denk ik dat hier geen rekening mee gehouden wordt hoor.. Hoeveel % mag je buitenom de originele omtrekwijdte? 10%?
@roberto: ik geloof slechts 2%. Maar dat was mijn punt dus niet.:)
@technopatat: omdat de totale wielomtrek nooit exact gelijk is bij verschillende maten velgen. En de meeste AWD systemen gaan daar op de lange termijn aan kapot. Dat is ook de reden dat op bijvoorbeeld snelle Impreza’s en Skyline GT-R’s géén verschil in de maten van de voor- en achterwielen mag zitten. Het middendifferentieel slijt daardoor kapot. Het kan dat een Murciélago een ander differentieel heeft dan de 2 bovengenoemde auto’s, maar het type differentieel van bovengenoemde auto’s begeeft het uiteindelijk simpelweg.
@ej20g: in Belgie mag het idd 2% schelen. Maar bij auto’s als deze zou ik er niet mee inzitten, hoeveel Lambo’s doen echt genoeg km’s om er aan kapot te aan? Heel weinig, en dan nog zit de gemiddelde lambo eigenaar niet in met een diff van 2.000€ denk ik ;-)!
@ej20g: Bij mijn weten monteert Lambo standaard verschillende velgmaten op de Murcie. 18inch voor en 19inch achter. Please correct me if i’m wrong maar dr staat me wat van bij.
@E34M5Touring: heb het niet kunnen vinden tot nu toe. Maar het zou inderdaad kunnen, dan hebben ze daar met het middendifferentieel rekening mee gehouden. Maar over het algemeen is de regel: op auto’s met AWD een gelijke maat banden vóór en achter.
@ej20g: Blijk ik dat toch fout te hebben. De Murcie en de Gallardo hebben beide 18inch voor en achter standaard. Stom van me.
@E34M5Touring: Idd, Verschillende velg maten, 99% zeker :)
@vale46: Heb effe zitten zoeken maar blijk het toch fout te hebben. Alle info tot dusver zegt beide maten 18inch.
@E34M5Touring: oei, zou ik het dan verward hebben met Ferrari? Daarvan ben ik 100% zeker! o.a. op de 599
@vale46: Zou kunnen inderdaad. Denk dat @ej20g: wel gelijk heeft dan.
Nummers 1, 5 en 8 vind ik er anders best mooi uit zien. Zeker nr1. Damn wat ziet dat ding er kicke uit.
Alleen de HRE’s zijn wel mooi, de rest is gewoon pauper. De originele velgen zijn vaak het beste.
Weten jullie zeker dat die blauwe een Superleggera is? Waaraan kan men dat het beste zien?

Plus het feit dat jullie Superleggera twee keer als Superlegerra schrijven. Als het maar vaak genoeg fout gaat wordt het vanzelf geaccepteerd.
HRE is altijd goed
ik vind sowieso de murciélago geen mooie auto. Daar veranderen paar velgjes ook niks aan.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!