Nu we kennis hebben gemaakt met de Continental Speed is het wachten op het volgende topmodel, de Supersport. We hebben al wat details.
Bentley zou volgend jaar een vervolg willen geven aan de Continental Supersport. De tot nu toe snelste Continental van de eerste generatie kwam in 2009 met 630 pk op de markt. In de tussenliggende vijf jaar groeit het motorvermogen dus met 20 paarden, als de berichtgeving van Autocar klopt.
Maar met een dot extra vermogen alleen redt je het niet. De Continental Supersport zou vooral lichter worden, mede dankzij de inzet van koolstofvezel bodydelen, lichtere stoelen, en mogelijk wordt het achterbankje van de enigszins obese Continental opgeofferd. De vorige was 110 kg lichter dan de GT Speed (2.350 kg), dus er is nog wat werk te verrichten om hem niet opnieuw het gewicht van een stoomtrein te geven. Daarnaast gaat er wederom aandacht uit naar het verscherpen van het rijgedrag, krijgt hij grotere remmen en moeten de schakeltijden naar beneden.
De vorige doet de 0-naar-100-sprint in 3,9 seconden en bereikt een topsnelheid van 329 km/h. We zijn benieuwd welke prestaties de 6.0 W12 met dubbele turbo in de Supersports 2.0 gaat leveren. Het mag ongetwijfeld ook weer niet té goed worden, want het schijnt dat Bentley ooit nog met een Continental GT3 voor op straat komt. Jep, de Porsche-ificering van het merk is ingezet.
gijsso zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
roberto zegt
@gijsso: of rekenfoutje ;-)
riborg zegt
Kan niet wachten! Vond de vorige supersports helemaal geweldig, dus ben benieuwd wat ze er van maken!
schnitzelexpert46 zegt
Bentley Continental’s zijn sowieso al baas!
Vinny_93 zegt
Gewaagd design…
Zal wel weer vele voetballers gaan vervoeren. Ik vind het altijd jammer aan de ene kant dat Conti’s moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, maar mooi aan de andere kant dat Bentley geen gekke dingen doet.
I like it, but I don’t like it.
jrk68 zegt
20 paardjes, daar ga je op dat gewicht niet veel van merken. Beter dat ze hem een paar 100 kilo lichter maken.
bozewolf zegt
Ik blijf het een lelijke onzinbak vinden. Met passagier en een weekendtas of twee zit je totaal op zo’n 2500+ kg. En dat voor een ‘sportieve tweezitter’.
Is niks sportiefs aan. Zeecontainer met gruwelijk veel vermogen; perfect voor voetballers, maar met rijplezier heeft het geen reet te maken.
gregorius zegt
Het is leuk voor je weekendjes in Duitsland. Genadeloos hard naar je bestemming boeken. Met een beetje mazzel hoef je m ook niet in de garage van je hotel te planten, maar mag ie gewoon voor de deur blijven staan. En tja, als je van PC Hooft-filerijden e.d. houdt, ook prima.
Maar volgens is dat het positieve ook wel. Je kan dat ding alleen betalen als geld je eigenlijk geen moer meer uitmaakt. 1 op 5 rijden op een lange reis is gewoon niet meer van 2013. Uiteindelijk kom je net zo relaxed aan met een 5-serie, A6 of CLS 3.0 diesel: je kan er ook 240 mee rijden en je trekt ook hard op van 60 – 130.
Daarnaast wil je niet weten wat een beurt kost; of bijvoorbeeld de verzekering.
Racen is leuker in een racebak, op een circuit: dat kan je dan ook betalen.
Bergweggetjes zijn leuker met een cabrio. Daar is het geluid en rijkwaliteit vaak nog belangrijker dan het pure vermogen.
Dus ja: blijft een onzinnige auto.
ErikkNL zegt
@gregorius: Voor bijna alle argumenten van jou kan je een model krijgen van Bentley in de vorm van een V8 continental cabrio. Lichter/zuiniger/open en die enkele keer dat je het circuit opgaat kan dat ook.
gregorius zegt
@ErikkNL: en zelfs de V8 slaat al nergens op.
Maar goed, waarom zou je dan de Supersport nemen? Omdat je denkt dat andere mensen dat je meer status hebt?
lemans96 zegt
@gregorius: Eh, ja. ;-)
maurits123 zegt
Als ze nou eens een keer die verschrikkelijke achterkant wijzigen word het misschien nog wat.
berlinetta zegt
Zal vast en zeker een brute kar worden, maar de Speed is al goed genoeg. Sportief zal deze auto toch nooit worden dus dan zou ik liever wel nog gewoon een achterbank erin willen.
ronin1130 zegt
Lijkt me een beetje ingaan tegen de oorspronkelijke filosofie van deze auto. Het is toch een GT en geen ras-sporter?
jrmpower24 zegt
650 pk mag ook wel voor zo’n olifant.
lincoln zegt
en als je met 650 peekaa WEL fatsoenlijk de bocht om wil ..
dan neem je de Ford Mustang ..
rotjeknor zegt
Strip ‘m eerst eens tot 2.000 kg, door bijv. koolstofvezel te gebruiken in het chassis e.a., en kijk eens bij VW in de keuken, misschien kunnen ze iets doen met een afgeknepen versie van die W16???