• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’

Auteur: ricardo, gepost 2 april 2013 om 14:05 – 17 Reacties

Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’Afbeelding ‘Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk’

'Volgende Bentley Continental Supersports krijgt 650 pk'
Nu we kennis hebben gemaakt met de Continental Speed is het wachten op het volgende topmodel, de Supersport. We hebben al wat details.

Bentley zou volgend jaar een vervolg willen geven aan de Continental Supersport. De tot nu toe snelste Continental van de eerste generatie kwam in 2009 met 630 pk op de markt. In de tussenliggende vijf jaar groeit het motorvermogen dus met 20 paarden, als de berichtgeving van Autocar klopt.

Maar met een dot extra vermogen alleen redt je het niet. De Continental Supersport zou vooral lichter worden, mede dankzij de inzet van koolstofvezel bodydelen, lichtere stoelen, en mogelijk wordt het achterbankje van de enigszins obese Continental opgeofferd. De vorige was 110 kg lichter dan de GT Speed (2.350 kg), dus er is nog wat werk te verrichten om hem niet opnieuw het gewicht van een stoomtrein te geven. Daarnaast gaat er wederom aandacht uit naar het verscherpen van het rijgedrag, krijgt hij grotere remmen en moeten de schakeltijden naar beneden.

De vorige doet de 0-naar-100-sprint in 3,9 seconden en bereikt een topsnelheid van 329 km/h. We zijn benieuwd welke prestaties de 6.0 W12 met dubbele turbo in de Supersports 2.0 gaat leveren. Het mag ongetwijfeld ook weer niet té goed worden, want het schijnt dat Bentley ooit nog met een Continental GT3 voor op straat komt. Jep, de Porsche-ificering van het merk is ingezet.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, supersports

Vorig bericht: « Kijk hoe de politie drie gecrashte autodieven arresteert
Volgend bericht: Top 10: Lamborghini’s op enorme velgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gijsso zegt

    2 april 2013 om 14:07

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      2 april 2013 om 14:13

      @gijsso: of rekenfoutje ;-)

      Login om te reageren
  2. riborg zegt

    2 april 2013 om 14:14

    Kan niet wachten! Vond de vorige supersports helemaal geweldig, dus ben benieuwd wat ze er van maken!

    Login om te reageren
  3. schnitzelexpert46 zegt

    2 april 2013 om 14:24

    Bentley Continental’s zijn sowieso al baas!

    Login om te reageren
  4. Vinny_93 zegt

    2 april 2013 om 14:26

    Gewaagd design…

    Zal wel weer vele voetballers gaan vervoeren. Ik vind het altijd jammer aan de ene kant dat Conti’s moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, maar mooi aan de andere kant dat Bentley geen gekke dingen doet.

    I like it, but I don’t like it.

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    2 april 2013 om 14:30

    20 paardjes, daar ga je op dat gewicht niet veel van merken. Beter dat ze hem een paar 100 kilo lichter maken.

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    2 april 2013 om 14:45

    Ik blijf het een lelijke onzinbak vinden. Met passagier en een weekendtas of twee zit je totaal op zo’n 2500+ kg. En dat voor een ‘sportieve tweezitter’.

    Is niks sportiefs aan. Zeecontainer met gruwelijk veel vermogen; perfect voor voetballers, maar met rijplezier heeft het geen reet te maken.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    2 april 2013 om 14:56

    Het is leuk voor je weekendjes in Duitsland. Genadeloos hard naar je bestemming boeken. Met een beetje mazzel hoef je m ook niet in de garage van je hotel te planten, maar mag ie gewoon voor de deur blijven staan. En tja, als je van PC Hooft-filerijden e.d. houdt, ook prima.
    Maar volgens is dat het positieve ook wel. Je kan dat ding alleen betalen als geld je eigenlijk geen moer meer uitmaakt. 1 op 5 rijden op een lange reis is gewoon niet meer van 2013. Uiteindelijk kom je net zo relaxed aan met een 5-serie, A6 of CLS 3.0 diesel: je kan er ook 240 mee rijden en je trekt ook hard op van 60 – 130.
    Daarnaast wil je niet weten wat een beurt kost; of bijvoorbeeld de verzekering.
    Racen is leuker in een racebak, op een circuit: dat kan je dan ook betalen.
    Bergweggetjes zijn leuker met een cabrio. Daar is het geluid en rijkwaliteit vaak nog belangrijker dan het pure vermogen.
    Dus ja: blijft een onzinnige auto.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      2 april 2013 om 15:11

      @gregorius: Voor bijna alle argumenten van jou kan je een model krijgen van Bentley in de vorm van een V8 continental cabrio. Lichter/zuiniger/open en die enkele keer dat je het circuit opgaat kan dat ook.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        2 april 2013 om 16:00

        @ErikkNL: en zelfs de V8 slaat al nergens op.
        Maar goed, waarom zou je dan de Supersport nemen? Omdat je denkt dat andere mensen dat je meer status hebt?

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          2 april 2013 om 16:28

          @gregorius: Eh, ja. ;-)

          Login om te reageren
  8. maurits123 zegt

    2 april 2013 om 15:17

    Als ze nou eens een keer die verschrikkelijke achterkant wijzigen word het misschien nog wat.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    2 april 2013 om 15:18

    Zal vast en zeker een brute kar worden, maar de Speed is al goed genoeg. Sportief zal deze auto toch nooit worden dus dan zou ik liever wel nog gewoon een achterbank erin willen.

    Login om te reageren
  10. ronin1130 zegt

    2 april 2013 om 17:13

    Lijkt me een beetje ingaan tegen de oorspronkelijke filosofie van deze auto. Het is toch een GT en geen ras-sporter?

    Login om te reageren
  11. jrmpower24 zegt

    2 april 2013 om 17:34

    650 pk mag ook wel voor zo’n olifant.

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    2 april 2013 om 18:04

    en als je met 650 peekaa WEL fatsoenlijk de bocht om wil ..

    dan neem je de Ford Mustang ..

    Login om te reageren
  13. rotjeknor zegt

    2 april 2013 om 19:38

    Strip ‘m eerst eens tot 2.000 kg, door bijv. koolstofvezel te gebruiken in het chassis e.a., en kijk eens bij VW in de keuken, misschien kunnen ze iets doen met een afgeknepen versie van die W16???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North