Wat is jouw perfecte auto?

Gepost op 26-04-2013 om 22:55 door - 318 Reacties »

Fun-auto's om te hebben!
Tijd voor een antwoord op de vraag die dag in dag uit, al dan niet bewust, door het hoofd van iedere autoliefhebber spookt. Continue. De ultieme kies-maar.

Het antwoord kan met de dag of zelfs minuut veranderen. Opvattingen, meningen en persoonlijke situaties veranderen dus ook de favoriete auto. Dat kan althans. Voor hetzelfde geld heb je ooit één model gereden waarover je niet meer kan stoppen met dromen. Die moet het worden, daar wil je nooit meer vanaf. We zijn opzoek naar de vierwieler die jou het meeste boeit.

Sinds een grof half jaar ben ik tot op het bot verwend met een (tweedehandsje, uiteraard) MX-5. Als een blok is deze verstokte Volvo-rijder gevallen voor de korte stuur-ratio, het lage gewicht, de heerlijk lineaire bediening van gas en rem, de versnellingsbak met perfecte verhoudingen en zelfs het BOSE audiosysteem (met regen, in de file.. ;). Ik geloof oprecht dat deze auto mij een betere chauffeur maakt. Zo goed is ze.

Doorslag bij de zoektocht naar de beste/gaafste/perfecte auto is bij mij uiteindelijk geweest: rijplezier. Wat betekent rijplezier en waar haal je het meeste uit? Een cabrio dus. Ruim 160 pk om mee te spelen, hoogtoerig, zes versnellingen, met sportuitlaat, licht en zeer wendbaar. Autorijden was nog nooit zo leuk. In een MX-5 voelt alles snel(ler). Onmisbaar in een land zo getergd door snelheidsregulering als Nederland.

Hebben juist luxe, comfort, stilte, eindeloze grip of pure snelheid de voorkeur? Dan kom je er met een klein rood Japannertje slecht vanaf. Twee video’s die toevalligerwijs beiden om de BMW M3 E30 draaien, behandelen het onderwerp rijplezier nog eens. Voor de beeldvorming. Kijk, oordeel en deel je argument en favoriete auto van dit moment in de reacties!

318 reacties   toon alles
De M3 E30 voor mij graag ..
@baap: de m3 e30 is een erg mooie auto. Maar toch hou ik van luxe. Dus het wordt voor mij een m5 f10 met 5 spaaks vossen wheels met een eisenmann uitlaatsysteem
@slippie101: Jij snapt het!! :)
@slippie101: De F10 is een erg mooie auto. Maar ik hou van geluid. Heb liever een dikke M5 E60 met dikke ADV.1 velgen en eisenmann uitlaat waardoor die Twin turbo V8 ineens niks is vergeleken met het machtige geluid van de E60.

Als ik een Japanse auto moest kiezen, dan een GT-R, R33, R34 of R35, (diverse budget klasses) Als de GT-R niet bestond, dan een 600HP tuned Supra.

Als ik meer geld had, dan was mijn perfecte auto een 599 GTO of LFA geweest.
Mijn droomauto is de Noble M600 prachtige kont super mooie lijnen.. Prachtig.. Maar die is helaas alleen weggelegd voor de rijken
@fa5test: Eindelijk! Een medestander! Zie ook mijn profiel voor foto’s van een M600 die ik gemaakt heb op Saint Saturnin’s Great British Welcome festival tijdens de Le Mans week in 2011.
@Vincegail: haha ik zag ze! Wel jammer van de rode velgen..
@fa5test: idd een fantastische auto met natuurlijk gewoon een handbak mijn favoriete auto is echter de porsche 911 993 gt2 helaas is die onbereikbaar
Er is simpelweg teveel keus om deze vraag te beantwoorden….
Een audi s7 donkerblauw en witte bekleding
@timmyaudifreak: na een half jaar heb je blauwe bekleding, van je coole Jeans.
@gregorius: daar zat ik ook aan te denken maarja dan neem je toch weer een nieuwe!!
Een paar keer in een BMW M5 E61 Touring gereden. Ondanks dat de versnellingsbak in zo’n auto dik k*t is, blijft het wel een super dikke auto om te rijden. Ruimte voor een heel gezin maar toch bloedje snel… Oh, en die V10, wát een geluid maakt dat toch. Niet mijn absolute droom auto though, dat zal een Porsche Carrera GT of een Ferrari 599 GTO moeten worden.
@FrostbiteNL: mijn droom auto’s zijn ook de carrera gt + 599 gto en de m5. Maar toch kies ik de F10 boven e60/61 sorry man. Maar jouw smaak bevalt me wel
Genesis coupe, met zes pitter uiteraar, of toch mijn 240 ?
@norge: je blijft bescheiden, maar genesis is zeker wel een leuke wagen.
Ik heb een zwak voor oude Ferrari’s. Zoals die 250 Lusso van een paar dagen terug. Misschien is het niet een van de snelste of best sturende auto’s, maar het zijn rijdende kunstwerken. Met een lekker wijf naast je langs de Mediterranee rijden en genieten maar.
Avatar van snorrie
Wouter-Klinge
27-04-2013 om 7:53
12
@fristie: in een 250 lusso rijdt je niet met een lekker wijf naast je. Eerder met een Italiaanse schone.
’50s Alfa Romeo Giuletta Spider.

In het rood, met houten stuur.
Aston Martin Vanquish!
Ik heb te veel favoriete auto’s.. maar ik denk dat ik voor een Lancia thema 8.32 zou gaan. Of een kever met Porsche motor :)
Honda Integra type R (dc2) …en die heb ik al… •Hondablog.eu
Mijn Jeep Cherokee was voor mij de perfecte auto. Groot, luxe, comfortabel,vrij vlot en leende zich voor alles wat je wou. Terrein rijden tot driften alles kon je dr mee. Heerlijk ding, mis ik echt. M5 was heerlijk maar voor mij net te krap voorin, waardoor echt lange ritten wel is vervelend werden. De Volvo was ook heerlijk. Ook lekker in de spullen en met de 2.5t. Die trok als een lier. Van 270k naar 320k gereden zonder problemen. Ach en zo zijn er nog een hele hoop.
@E34M5Touring:

Over die camaro hoor ik je niet?
@Hupke: Daar heb ik net 5000km mee gereden in 2j tijd. Die staat nog in Florida dus die moet nog uitvoerig gereden worden zeg maar. Aug is ie hier. I’ll get back to you on that ;-)
Qua driving experience mijn eigen Skyline R34 GT-T. Motorisch aangepakt, lager gewicht en het aan onderstel gewerkt. Hij voelt heel direct aan en is zeer snel. Express niet voor een GT-R gegaan vanwege het extra gewicht en AWD.
@Ra1kkoneN: als ik vragen mag, ben je toevallig lid van Skyline Club BeNeLux? Ik ben daar niet aangemeld maar kijk er wel ontzettend veel rond. Het blijft me verbazen hoe goed de meeste Skyline’s er na 10, 15 of zelfs 20 jaar nog uit zien. Als je niet wil antwoorden daarop snap ik het uiteraard ook.:) Veel plezier met je RB25DET!
@ej20g: ik heb er een account, maar kijk er al een paar jaar niet echt meer op.
@Ra1kkoneN: ah dat zit zo. Ik kijk er altijd graag rond, liefhebbers onder elkaar is wel mijn ding. Maar goed een account op Skyline Club BeNeLux is geen vereiste om plezier te hebben met je Skyline natuurlijk.
Op dit moment de Elise.
Als het wat softer moet dan de F-type of de AM V8, beide open uiteraard.
Honda civic met voute bumpers, velgen etc
@mercedesbenzzzz: oftw geen smaak !!
@v8biturbo: was natuurlijk een sarcastische opmerking
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni Edition.
Mooiste auto ooit, niks aan toe te voegen.
Maatje groter voor mij, e28 m5 graag.
Subaru impreza, mettalic blauw, gouden velgen. ;)
Alfa romeo 75 evoluzione en voor in de stad een renault clio williams.
En qua perfecte auto voor dagelijks gebruik een e39 530i handbak overigens, 6 in lijn blijft mooier dan V8.
Ik vind mijn Elise top!
:-)
Iets in de aard van de BMW M550d, denk ik. Snel, comfortabel, rijdt goed, niet lelijk, is praktisch, verbruik valt ook nog mee, .. Alleen is hij wel groot, vrij zwaar en -ahem- vrij prijzig.
Mijn Elise!
1974 Porsche 911 carrera 3.0 RS
@quattromeister:
ja die mag er bij mij ook wel komen !
jaguar f-type coupe v6 s in het metallic licht blauw
@jobh: Ja, ben ik bij!
@hamerhaai: Oh, en de nieuwe Flying Spur :D
De Peugeot 205 1.9 Gti. Perfect was hij zeker niet met z’n gammel afgewerkte interieur, maar 10 jaar lang heeft ie van elk ritje een feest weten te maken. Ik ben nu met de restauratie bezig en kan niet wachten tot ik de bochten weer aan elkaar kan rijgen op een verlaten bergweggetje ergens in Europa.
@erwh: hou je ‘m lekker origineel, of doe je zoals velen en plaats je er een dikke Remus uitlaat onder en foute 19 inch velgen?
@e550: Optisch blijft de auto volledig origineel (op de RVS uitlaat na, maar het wordt een nette einddemper, geen foute troep).

Onderhuids gaat er wel behoorlijk wat veranderen: Mi16 in het vooronder (160 pk ipv 122), grotere remmen (van een 306) en het onderstel wordt onder handen genomen. Het bommetje zal dus hopelijk nog iets explosiever worden ;-).
Alle aanpassingen doe ik wel zo dat ik ooit in de toekomst weer naar volledig origineel kan terugbouwen mocht ik het willen. Het originele blok hou ik dus ook. Overigens liep die nog perfect toen ik het contact voor het laatst afzette en dat terwijl er 355.000 km op de teller stond.
@erwh: vergeet niet nog wat verstevigingen te maken en te zorgen voor extra koeling. Alles wordt iets warmer en ik heb verschillende 205 gti’s gezien die niet meer helemaal recht waren en sneller spelling kregen door de power.
ugr twin turbo gallardo of een hennessey venom
Clio 182rs en een Porsche 964rs
En o ja, de E46 M3 CSL doet ook lekker mee.
man man DROMEN doen we allemaal
nissan 2000GT-R
BMW M5 E39. Maar er zijn genoeg andere geweldige auto’s natuurlijk. Dit zou alleen mijn keuze zijn.
@pickleweasel: prima keus, spookte ook door mijn hoofd !
@pickleweasel:

Een van de mooiste wagens ooit, die moet ik ooit ook hebben.
@Hupke: Zeker! Vind ik ook!
Voor elke situatie een ander, maar ik heb een zwak voor Franse gti’s, Italiaanse coupés en een 356b cabriolet.
een Pagani zonda of huayra. Een mercedes 500 sec vind ik ook geweldig
Jaguar E type
Nissan GT-R R35 sowieso!
@nissangtrr35: maar dan wel van Tommy Kaira Nissan GT-R R35
Nissan 300zx. Een droomauto voor mij en nog enigzins bereikbaar.
911, alles behalve 996
Een personal luxury car: Styling en luxe > poweerrrrr.

Het liefst met een vinyl dak in afwijkende kleur ala zo: http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:1976_Lincoln_Continental_Mark_IV_Givenchy_designer_series_(rear).jpg
God allemachtig prachtig!
Anders zo wel:

http://www.musclecarclub.com/musclecars/buick-riviera/images/buick-riviera-1973a.jpg

Cruisend over een snelweg/N-weg met een beauty van een 70s Amerikanen coupe en tegelijkertijd streelt de diepe sound van een big-block 7 Liter V8 mijn oren. Och, ik zie het al voor me… Wat wil een vintage-amerikanen liefhebber nog meer?
Mijn perfecte auto? Zééééééééér moeilijke vraag.. een M3 CSL met wat meer pk, of een Chevy chevelle van 1970 maar wel dusdanig mechanisch aangepast dat deze ook strak stuurt (zwarte met dubbele streep ofcourse).
Of misschien toch een pagani Cinqué? Maar die is dan ook weer zo extreem, ach keuzes.. Altijd zo moeilijk
Zwarte seat leon(1m) 1.8 20v, of cupra zonder pauper poespas. Niet duur, een van de mooiste en meest tijdloze modellen(nog steeds imo), en zelfs praktisch, mocht het nodig zijn. Als ik onrealistisch ga denken een cls 350 voor door de week, en een sls amg voor het weekend :)
Owjah, een delta integrale of s4 mag iemand ook voor de deur zetten en de sleutels in brievenbus gooien
C63 amg coupe
Een perfecte auto voor mij betekent rust, enige luxe, zitpositie, een motor die zo soepel is als smeerkaas met achterwiel aandrijving. Dan kom ik bij Mercedes uit.
Maar ik zeg ook geen nee tegen een Honda NSX of S2000 !
@E34M5: wat voor een Cherokee was het? Toevallig een vroege 80er met nephout in de zijpanelen?
@toyotafortuner: Een 91er Jeep Cherokee 4.0l High Output Limited. In bordeaux rood met creme leer. Zwarte 18inch 275/45/18 Toyo Proxes. Lag als een blok op de weg met die wielen. Ding weegt maar 1500kg dus met een 188pk 4.0l 6pitter gaat dat wel van de plek.
@E34M5Touring: klinkt als een fijne reisgenoot. Cherokees zijn geweldig! (Vooral de oude) maar ik heb ze het liefst met nep hout in de zijpanelen.
Wiesmann GT MF5 (V8TT)
Om zo maar een van mijn favorieten te noemen.
ben gek van Wiesmann en zo’n GT is voor mij
echt wel een ultieme droomauto.
Ongelooflijk mooi design met geweldige
motoren en techniek van BMW.
Doe mij maar een heerlijke BMW 3 coupe. Schitterend, stuurt lekker en is ook nog eens bereikbaar.
Mini cooper S coupe John cooper works!!
Mijn eigen GTfour maar dan nog met een dikke 100pk erbij, voorzien van alle wielophanging goodies van Whiteline, met AP racing bigbrake kit voor.
Voor m’n gezin een fijne getunede Jag XF station(liefst met Supercharged V8 uit de XF-R)
Natuurlijk ook nog een toffe tweezitter met achterwielaandrijving maar welke…
Aston Martin DBS, Pagani Zonda Cinque of Spyker Aileron
@darkpluisje: Of Porsche Sport Classic ^^
De Vanquish 2013 mag er ook zijn.
Simpelweg een van de mooiste en best klinkende auto’s van het moment. Love that car!
Audi A6 Avant 3.0 V6 BiTDI 313pk. Wat mij betreft de auto die het meest allround is. Deze auto combineert looks, klasse, luxe, comfort, hypermoderne techniek, snelheid, ruimte en zuinigheid.
De perfecte auto. .. ruimte voor gezin en vakanties zoals een station, cabriolet want ik hou van open toeren, 4 zitplaatsen, achterwielaandrijving en handling zo scherp en vol feedback als een Mx-5, hoogtoerig blok met genoeg koppel om schakellui te cruisen, comfort voor lange afstanden, 0-100 in max 9seconden, top van ongeveer 220km/u…

suggesties?
@w0o0dy: een m5, rs6 of e63 amg ideaal. Ik zou voor de m5 gaan brute kracht en comfort in één!
@alem-m5: honderden kilo’s te zwaar en geen cabriolet (los daarvan heb ik weinig met BMW, Audi en MB. Een e36/46 m3 station met full lenght schuifdak komt meer in de buurt, maar ik hou niet van BMW’s
@w0o0dy: Twee MX-5’en!
@fant: een oudere 4zits Mustang convertible met nieuwe ophanging van Roush of zo en dan een trekhaak voor een aanhangert….. that might work.
@w0o0dy: niet echt licht qua besturing maar een Maybach 57 S Landaulet komt dan toch wel in de buurt..
@jorisk: extreem lelijk, zeer prijzig en geen fun-handling? Nope gaat em niet worden.
@w0o0dy: Maserati GranCabrio?
@w0o0dy: Een BMW 125/130i cabrio. RWD, NA 6 pitter en ruimte genoeg voor kids en bagage.
@w0o0dy: Jaja, ik weet het, geen BMW man. Get over it :) :) :)
Volvo 850R…. Heeft geen turken/kamper imago in tegenstelling tot mercedes of bmw uit dezelfde bouwjaren, alle luxe aan boord (clima/cruise control , electr.verstelbare stoelen enz enz., En natuurlijk die heerlijk smeuige 5 cilinder:) En vind m ondanks de leeftijd (en dan vooral de Estate) er nog steeds fris uitzien!
Tsja, als je een auto wil die alles heeft (goede prestaties, rijplezier, comfort, veel grip etc) kom je automatisch uit bij een Audi RS6 of Mercedes E63 AMG met het S pakket. Dat is voor mij de enige keuze wanneer ik logisch ga denken.
Wanneer ik mijn hart laat spreken, en dus wel op een of meerdere vlakken wil inleveren zijn vrijwel alle Ferrari’s mijn droomauto. Van de klassieke 250-serie (GTO, California, TR) tot de nieuwe LaFerrari. Zolang het maar een Ferrari is en zolang hij maar een stijlvolle kleur heeft.
Wanneer ik realistisch zou zijn voor nu zou ik graag een Mazda RX-8 willen dan in Mazdaspeed uitvoering of een geïmporteerde RX-8 R3 in het donker blauw.
Het is een sport auto met een unieke motor en heerlijk geluid! daarnaast is het een sport auto met twee deuren en zit plaatsen achter dat is dan makkelijker met de toekomstige kindjes.
porsche 911 turbo of GT2/3
Was bedoeld als reactie op E34M5Touring…IE zit te kutten met geen @user tekstje automatisch neerzetten…kut IE..
@bozewolf: Yup daar heb ik helaas afscheid van genomen. De Camaro komt in Augustus en had weinig trek in 2 Eur98 slurpers voor de kiet. Bovendien zijn het beide geen lichtgewichten dus qua lopende kosten is me dat te gek. Heb nu een diesel voor daily en in Aug. de Camaro voor fun.
ik vind een cl 65 amg wel heel bruut!!
Q7 V12

-ruim
-snel
-comfortabel
-luxe
-leuk met vrienden weg
-lekker op wintersport
-4 wiel aandrijving
-hoge zit dus veel overzicht.
-heel veel koppel dus ook handig met de boot.


De ideale auto!
@leandro: handig, praktisch…maar dat is iets heel anders als een ‘droomauto’.
Voor mij (momenteel) de Audi S5 Sportback.
– Relatief gunstig verbruik en uitstoot -> fiscaal interessanter
– Ruim genoeg pk’s om heel wat plezier mee te beleven
– Uiterst mooie looks én bescheiden exterieur tegelijk.
Een Wiesmann mf3 of jag F-type v6 met hun heerlijke zes cilinders, of een leuke Donkervoort GT of Morgan Aeromax… mijn zwak licht echt bij de pure, ‘engelse’ rijmachines, leuker wordt het niet in mijn ogen.
(Redelijk) betaalbaar:
Nissan gt-r r34 , golf r32, scirocco r, ford focus rs of een rs3 :)
Onbetaalbaar:
Veyron, koenigsegg agera r, pagani zonda cinque, scuderia, f
458, f40, ford gt, maserati mc12 en nog wat andere leuke dingen :)
Voor dagelijks gebruik kies ik dan voor de Maserati Granturismo of Alfa Romeo 4C

Daarnaast voor het geluid en gekheid een Mercedes G65 AMG.

En als echte vertroetel auto een Alfa Romeo Giuilia GT.
Goedzo Alwood! Een MX-5 is de perfectie zeker nabij als je aan een budget gebonden bent. Aan het 160PK te zien heb je een 2.0 NC? Erg toffe wagens. Zelf zeer tevreden met mijn 1.6 NA. Een betere eerste auto had ik me niet kunnen wensen. Ik geniet enorm van de simpliciteit van die wagen. De enige snufjes die ik erop heb zijn stuurbekrachtiging, elektrische ramen en ABS, maar als je daar geen zin in hebt kun je ze ook zonder genoeg vinden. Verder is het puur rijden. Soms wat oncomfortabel, maar als je op de kronkelige weggetjes komt oh zo lekker. En het heeft me in korte tijd geleerd snel te schakelen en niet bang te zijn om toeren te maken (iets wat je vandaag de dag vreemd genoeg wel eens wordt aangepraat).

Ja, uh, als ik eenmaal begin over de genialiteit van de MX-5 kan ik niet meer ophouden. Toch droom ik al van kinds af aan van een Ferrari F355. Op zich komt hij ergens nog wel overeen met de MX. Het is een nog aardig pure Ferrari. Nog te krijgen met handbak, niet té veel elektrische hulpjes en die prachtige simpele, elegante styling met de klaplampjes. Ik ben er dol op, en met de dalende prijzen en voor mij nog heel wat levensjaren te gaan, is het gelukkig ook best een realistische droomauto. Of het een GTS, spider of Berlinetta gaat worden ben ik nog steeds niet over uit, net zoals ik nog twijfel tussen geel en rood. En tot die tijd blijf ik genieten van mijn Mazda’tje :D
Bentley Mulsanne, geen twijfel!
Schitterende auto, ongelooflijke vertoning en pk’s in overvloed. Zelf personaliseren en ik zou nooit meer iets anders willen
@B_Mulsane: Inderdaad, één van de mooiste auto’s ooit.
De McLaren F1.

De rest valt dan toch tegen in vergelijking met dat.
2006 – 2008 Mercedes Benz SL55 AMG Dat is perfectie voor mij! Power, comfort, cabrio en coupe, alle opties die je maar kan wensen en een absolute beauty!
Aston Martin DBS, mooiste auto ooit gemaakt en een prachtig geluid..
Voor de mensen die hier al net zo lang of langer zitten als ik is dat natuurlijk al lang bekend.
Mitsubishi Evo IX, motorisch lekker aangepakt inclusief een lekkere schreeuwpijp en dikke velgen eronder. Om het dan optisch helemaal af te maken, wit met zwarte velgen graag.
Dan heb je een racemonster waar je je vrouw en kinderen nog mee naar school/werk kan brengen ook. Wat wil je nog meer?
Mat grijze BMW M3 e92 met zwarte velgen!
Check!
Wat mijn droomauto is??
Dat is als sinds ik klein was een Subaru Impreza WRX sti. En dan één van van het vorige model.
Mooiste geluid was er is, mooi design en rete snel!
Ja doe mij die maar!!!
@motermuis91: dat is mijn droomauto ook. Een WRX STI GC8 van bouwjaar 1999 (Version 5) of 2000 (Version 6). Natuurlijk in Subaru’s beroemde kleur 74F (beter bekend als Rally Blue) en grote spoiler. Het liefst met Work Emotion CR Ultimate velgen en fender flares voor en achter. Inclusief rolkooi, een Cosworth 2.2-liter stroker kit en New Age STi 6-bak. Hmmn, dromen. Laat ik eerst maar eens starten met een Turbo 2000.
@ej20g:
Hij staat nog steeds op je te wachten
Inclusief het -onmisbare- dakluikje………………………………………
Doe mijn maar n Jaguar XF van t nieuwe type, anders n Aston Vanquish
Bij deze mijn lijstje waarvan ik hoop er ooit nog 1 te mogen bezitten:

M5 F10 Akrapovic
650 (cabrio of gran coupe)
Z8
Huayra
Singer 911(of was t singen?)
Carrera GT
8C competizione
V8 Vantage S
Wiesmann GT
Ford GT(wit + blauwe streep)
LP640
Klassieke Ferrari(250GT/GTO /daytona)
Mijn ideale auto is de auto die elke ochtend gewoon start, mij van A naar B brengt, in de winter mij warm houdt, wanneer het regent mij droog houdt en wanneer het warm is mij koel houdt.

Wat er met de andere inzittenden gebeurt of er van vinden interesseert mij niet. Die mogen blij zijn dat ze überhaupt mee mogen rijden…
er staat een foutje in de tekst,

” Zo goed is ze” terwijl auto in de Nederlandse taal mannelijk is.
@Jantje_555: auto is t.a.t. vrouwelijk… (nadenkertje)
1967 Shelby GT500 (eleanor trim)
Audi RS2
Audi RS6 ( zowel de c6 als de c7)
Toyota Supra
skyline GTR R34
@distortion:
Iedereen doet met zijn auto wat hij wil natuurlijk en smaken verschillen maar leg het mij eens uit want ik heb het nooit gesnapt, waarom zou je op dit
http://www.shnack.com/gallery/9/medium/67gt350.jpg
een goedkope plastic bodykit willen installeren? Voor mij is dat immers het zelfde als een GT-R kopen en zijn motor er uit halen en in plaats een 5L Chevy V8 te steken.
S600 / S65 AMG / CL600 / CL65 AMG … kan niet beter worden dacht ik!!
@AlexW: de brabus varianten hiervan?
@Den: dat mag altijd :-D… maar ‘origineel’ vind ik ze al helemaal súper!!
Moeilijke keuze… De perfecte auto is voor mij toch wel de Maserati GranCabrio. Heerlijk open rijden voor vier, en veel mooier wordt een auto niet.
een pv544 natuurlijk!
De voor mijn budget ideale auto heb ik al: Ford Focus dieseltje familie(station)hok.
Heerlijke stuurwagen om over de kronkelige (berg)wegen van Roemenie te rijden ;)

Maar mocht het iets anders zijn dan:
1. Jaguar XF station (liefst in het wit)
2. Volvo 850 T5-R (kanariegeel met zwarte wielen)
3. BMW X5 eerste generatie facelift
4. Nissan Skyline GT-R uit de jaren ’90 (stuurtje verkeerd, blauw met gouden wielen)
5. Alwood’s MX-5
6. Niet lachen: Dacia Duster 4×4
7. Meest haalbaar: Ford Mondeo station 2,2 diesel 200 pk Titanium S

Zucht, nog ff doorsparen ;)
Perfect bestaat niet in een auto want het doel is verschillend.

Voor de wintersport graag een cayenne turbo.
Voor de zomervakantie graag een panamera turbo, totdat ik op bestemming ben dan graag een 356A T1. Tenzij ik alleen rijdt dan graag een 959, behalve als ik dan een wijntje moet gaan drinken in een pittoresk (druk) dorpje dan liever een Boxster S. Op de weg terug langs het circuit dan liever de GT2RS.

Dagelijkse km-vreter een Carrera 4S

Maar ik heb ook erg veel lol in mijn kever :)
Voor mij een G63 amg met 6 wielen
Ferrari 360 Challenge Stradale
Bordeauxrode Fiat Multipla met 13″ wielen.
Maserati Quattroporte Sport GTS zou mijn keuze zijn. 439 pk uit een 4,7 V8. Maar het meest belangrijke! Dat apparaat ziet er zo bloedmooi uit.
Toen ik nog in Amsterdam woonde: iets van 5 – 10 jaar oud; hatchback tot aan de grote van een golf. Liefst gekocht met een paar krassen erop.
Nu in Zwitserland was het de RS6: snel naar NL kunnen rijden, goed voor in de sneeuw en bergen, ziet er vet uit. Tzt had MB nog geen 4×4 op de AMG’s.
Maar ja, ik had het geld niet voor de RS6; dus is het een A6 4.2 V8 geworden. Ook prima, zuipt minder en nog altijd genoeg ruimte + relaxt op de snelweg als het moet.
Als 2e auto wordt het lastiger! Die nieuwe F-type V8 is wel erg cool. Een AM-cabrio; de vantage bijvoorbeeld: iig eentje zonder al te veel gaten in het bodywork. Een BMW Z8, nog altijd. En vooral geen SL (ugly), 911 (zijn er al te veel van), 6-serie cabrio: over 30 jaar.
En de allermooiste droom bak: BMW 507. Zo mooi! Niet te betalen!
Een Maserati Grancabrio sport in een chique kleurtje (welke ben ik nog niet over uit haha)
Ik woon op moment in Afrika en heb een F250 6.8 V10 (benzine) Crew cab. Dat is voor mij op moment dicht bij perfectie (voor hier). Groot, idioot, 0.0 mis mee gegaan en als we gaan kamperen gooi ik een matras achterin en ben klaar…Tis alleen niet echt leuk om mee te rijden (beetje tegen over gestelde van sportief), maar daar heb ik mn quad voor :).

Ultieme haalbare auto is Ferrari 550. Volgend jaar ga ik serieus kijken.

Zat geluk? Pagani 760 RS (met handbak).
De zon schijnt, ik pak vandaag mn droomauto mee, de ’93 Saab Cabrio Turbo Aero… Even mn koffie opdrinken, vrouw en dochter inpakken en lekker binnendoor naar Noordwijk! Dromen jullie ondertussen maar lekker verder… Laterrr!
De absolute favoriet voor mij is onze Lotus Exige S.
1 van de weinige auto’s die bij het pure echte rijden blijft, echte stuurmansauto!

zo hoort het rijden te zijn, beleving van de hoogste plank
Audi S4, Mercedes E/CLS AMG en een Aston Vanquish
volvo 240 estate!
easy, Lancia Delta Integrale EVO II “Edizione Finale”
La(pfff)Ferrari en Mclaren P1 zijn niet echt populair geloof ik als ze uberhaubt al genoemd worden
Een Escort Mk1 Mexico. Achterwielaandrijving en weinig gewicht.
Liefste een Audi R8 met QuickSilver uitlaat, in het wit met rode bekleding.
Wat ben ik toch gelukkig……………………..
Ik heb ze, al mijn echte droomauto’s uit de ECHTE wereld.
Mij hoor je niet klagen.
En die ik niet heb, heb ik gehad.
Ooit.
En hoef ik niet meer.

Er is er eigenlijk nog maar eentje die ik zou willen bezitten en nachten van wakker liggen, nerveus achter het stuur zitten, bang voor mijn mede weggebruikers en dat is nog altijd de Facel Vega HK 500.

‘t liefste een kneusje, een wrak, zodat ik hem rücksichlos onderhuids modern kan maken met goede remmen, een goed aangepast onderstel en een nieuw model Chrysler Hemi V8 erin.

En het kriebelt nog altijd bij het zien van een JAAAAAAG XJ6/12 Series II of III
En dat gaat noooooit meer weg……………………………………
Of een Cx
Een soort van goedkopere uitvoering van de JAAAAAAG.
‘t Zouden er een paar moeten zijn, niet te duur dat dan weer wel…

BMW E36 M3 3.2 sedan
Volvo 850R Estate met handbak
BMW Z4 3.0
Peugeot 309 GTi16
een (pre-facelift) audi r8 v10 coupé in sepang blauw met carbon fibre luchthapers en een akrapovic systeem en een misano rode MTM audi rs6-r avant c6
TVR Griffith 500
Jaguar XK RS
Range Rover 5.0 S/C Autobiography
Austin Healey MK3 3000
MG B GT V8 Sebring
Mini Moke
Caterham R500 Superlight

maar dat geraakt allemaal in mijn garage niet :p
@fep739:
Ok you got me there.
Een Moke ontbreekt nog op mijn shortlist.
Maar daar hoort wel een huis in Zuid Frankrijk bij.
En het moet een ouwe zijn, met 10″ wieltjes, de ronde knipperlichten voor en de vlakke voorruit.
Dus geen Faggish Australian Moke met Bullbar, drie delige voorruit, en van die über smerige licht gekleurde Stoelen.

Je kunt zo een nieuwe Moke carrosserie bestellen in de VS en in China.

http://www.m-parts.co.uk/Services/New-Bodyshells/
@desjonnies: als ik me dit wagenpark kan permitteren , zal ik niet meer in dit doorweekte landje wonen :p
Ik ga heel bescheiden voor de oudjes! Volvo 780 (B204GT) als daily driver en een Porsche 944 S2 of Turbo voor het weekend.

Hmmm… Heb een 6-persoons auto nodig voor de kids. Geen idee welke, die zijn nooit heel erg spannend.
@bodejodel: Ik vind een Ford S max best een knap ding hoor. En met die 240pk variant sla je zeker geen modderfiguur bij het stoplicht. Wel ff de kids goed insnoeren anders zitten ze allemaal op de achterste zitrij :)
De AM Volante (jaren ’90)
BMW M3 CSL
Alpina B3 (huidige model, cabrio, x-drive)
BMW e91 335d touring (facelift) of een AR 159 sw 2.4 jtd (na 2008) zouden mijn ouwe trouwe 156 heel goed kunnen aflossen, puur omdat ik ruimte nodig heb en relatief goedkope kilometers moet kunnen maken.
1970 Lancia Fulvia HF, daar droom ik al jaren over!
Suzuki Cappuccino..
Leuk topic, nagenoeg zonder wanklanken van fanboys. Blijkbaar toch nog autoliefhebbers hier. Zoals is aangegeven, iedere dag een andere favoriet of top 5.
Nu is ie (willekeurige volgorde):
1. Mc Laren F1
2. Ferrari F40
3. Lancia Delta Intergrale 16v
4. BMW E46 M3 CSL
5. BMW E30 M3
@highperformance: Neem aan dat je er ook een werkplaats met gratis monteurs bij wil?
@norge: Autoliefhebberij gaat niet gepaard met ratio… en daar horen fouten bij. Hier wordt niet gevraagd wat voor type vrouw je als echtgenote wil, maar welk type je wilt voor een woest weekend, again and again… en daar zitten altijd extra uitgave aan vast.
Als ik een bulletproof auto had gewild dan was het ws een Subaru Outback R spec B. Dat is een mooie mix van onopvallend snel en betrouwbaar.
@highperformance: Doe mij maar een Countach dan :)
@norge: Wel de SV dan, in het paars…..
Het lukt bijna niemand om maar 1 auto op te noemen, maarja met 1 auto voor vakantie, werk, kinderen naar school of naar een bruiloft of wat dan ook dan komen we uiteindelijk allemaal toch uit bij de zelfde auto. De enige auto waar onze topgear vrienden het ook unaniem over eens zijn:

Range Rover
Quattroporte Sport GTS. maar de st220 van mijn vader doet het ook leuk.
Mustang ’67 en een Wiesmann MF5. Ben ik voor altijd zoet mee.
toch zie ik maar weinig mensen die de echte €1.000.000 kostende supercars/ klassiekers kiezen

voor mij de Agera-R carbon of de AM DB5 liefst dan in james bond zilver
Range Rover voor in de winter en als gezinsauto.
911 Cabrio voor in de zomer en voor mooie tourritjes.
Maserati Quattroporte Sport GT S voor de bijzondere momenten.
Jeep Cherokee (2000 model) voor het ruwe ragwerk.
Range Rover hands down. In pakken en wegwezen. Niet meer over nadenken.
De perfecte auto bestaat niet. Als ik het geld ervoor zou hebben, dan had ik een huis met een zeer grote loods gekocht. Om die loods vervolgens te vullen met lekkers.

Tja, de perfecte auto start altijd, heeft ruimte voor de boobschappen, is mega-zuinig, ligt als een blok beton op de weg, heeft veel pk’s en gaat binnen 5 seconden van 0 naar 100…Succes heren [en dames] ingenieurs… :P
@FrankypankyV8: Je beschrijft net de Tesla Model S. En ik ben het met je eens.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!