• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel kost de Fiat 500S

Auteur: Author, gepost 15 juni 2016 om 11:39 – 40 Reacties

Afbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500SAfbeelding Zoveel kost de Fiat 500S

Zoveel kost de Fiat 500S
Het sportieve broertje van de Fiat 500 heeft meer pk’s gekregen en daar hangt ook meteen een prijskaartje aan.

De 500S onderscheidt zich van de gewone 500 door bumpers die wat agressiever ogen. Bovendien krijgt de hatchbak geïntegreerde mistpitten en wordt de cabrio voortaan geleverd met een spoilertje. Verder is de ‘S’ voorzien vna nieuwe velgen in 15 of 16 inch om aan te geven dat het Italiaantje beslist een stoplichtracer is om rekening mee te houden. Al is het nog geen 500 EsseEsse.

Hij is namelijk te bestellen met TwinAir Turbo à 105 pk en daarmee moet de 500S aardig vooruitkomen. Overigens zijn er ook motoren met 69 of 80 pk te bestellen, voor wie het allemaal een tandje rustiger aan doet. Verder kan de klant (m/v) kiezen uit acht verschillende soorten lak en maar liefst drie verschillende transmissies, te weten een handbak met desgewenst vijf of zes verzetten en een Dualogic.

Het interieur is verder van alle gemakken voorzien en op de optielijst prijkt het BeatsAudioTM-systeem, dat in samenwerking met Beats by Dr. Dre is gebouwd. Dit systeem bestaat uit een versterker, twee dome-tweeters in de A-stijlen, een paar 165 mm midwoofers in de voordeuren, twee 165 mm luidsprekers in de zijpanelen achterin en een 200 mm subwoofer op de plaats van het reservewiel. Wel oppassen dat je niet van de weg af stuitert als je onderweg hard zit te gaan op Darkraver.

De prijzen van de 500S zien er als volgt uit, inclusief cabrio. In juli staat ‘ie trouwens bij de dealer.

MotorHatchbackCabrio
1.2 69€ 17.295€ 20.295
TwinAir Turbo 80€ 17.895€ 20.895
TwinAir Turbo 105€ 18.995€ 21.995

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Mahindra XUV-700
    Nieuwe crossover kost slechts 13.500 euro
  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Fiat, geld

Vorig bericht: « Zo wil Volkswagen de kosten drukken
Volgend bericht: 8.500 euro voor deze Opel Omega, zou jij het doen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    15 juni 2016 om 11:41

    Maar liefst drie transmissies? De 1.2 is gewoon niet met 6-bak te leveren haha.

    Leuk apparaat! Blijft mooi, ondanks de leeftijd van 9 jaar inmiddels

    Login om te reageren
  2. 87sandyd zegt

    15 juni 2016 om 11:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. niekie1999 zegt

    15 juni 2016 om 11:44

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. mikkeloentje zegt

    15 juni 2016 om 11:47

    Als de gewone 500 voor vrouwen zijn, is dan de 500s voor vrouwen die van vrouwen houden?

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      15 juni 2016 om 12:50

      @mikkeloentje: ja, want een hetero vrouw houdt niet van leuke/sportieve auto’s (?)..

      Login om te reageren
  5. misterdrogba zegt

    15 juni 2016 om 11:49

    Kudos aan Fiat, uitmelken to the max! Al 9 jaar lang met kleine liftjes en actiemodelletjes eenzelfde auto verkopen..

    Login om te reageren
    • dutchfiat zegt

      15 juni 2016 om 12:21

      @misterdrogba: +1 minder afschrijving

      Login om te reageren
    • zweed zegt

      15 juni 2016 om 12:56

      @misterdrogba: Auto is gewoon goed en tijdloos. Met kleine aanpassingen is zo’n auto weer helemaal bij de tijd. Net zoals de Volvo XC90/ V70.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 juni 2016 om 12:58

        @zweed: en de Mercedes G-klasse!

        Login om te reageren
        • zweed zegt

          15 juni 2016 om 15:05

          @edge: Dat is Retro…. toch?

          Login om te reageren
  6. kimhung zegt

    15 juni 2016 om 11:54

    niet meer interessant. auto is helaas enorm uitgemolken.
    kom op FIAT kom met iets nieuws in plaats van steeds de badge te veranderen

    Login om te reageren
    • mikehaans zegt

      15 juni 2016 om 12:22

      @kimhung: kunnen we ook stoppen met al het VAG nieuws dan? Is ook niet meer bepaald interessant te noemen welke motoren daar bijvoorbeeld in komen..

      Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    15 juni 2016 om 11:57

    Best een leuk autootje al zal ik zelf eerder voor een cooper s gaan

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      15 juni 2016 om 12:02

      @janmetdelangeachternaam: leg jij het prijsverschil bij?

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        15 juni 2016 om 12:07

        @toniominestrone: jan schrijft: “al zal ik zelf eerder voor een cooper s” .. dus ik denk het wel dan he?

        Login om te reageren
    • razzie zegt

      15 juni 2016 om 12:02

      @janmetdelangeachternaam: Een 500S vergelijken met een Cooper S is een beeeeeetje misplaatst. Maar als we dan toch bezig zijn, doe mij maar een Alfa 4C.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        15 juni 2016 om 12:05

        @razzie: Ja of een Chiron

        Login om te reageren
        • banaan7 zegt

          15 juni 2016 om 12:16

          @Donstil: of een dacia

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 juni 2016 om 12:34

        @razzie: jij snapt het niet he? In het rijtje 500 S, Cooper S vind je ook Carrera S en C63 AMG S maar geen 4C. De C is een heel andere letter dan de S.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          15 juni 2016 om 12:45

          @mashell: mag s8 wel? Ahhhh toeeeeee??

          Login om te reageren
        • razzie zegt

          15 juni 2016 om 15:33

          @mashell: Excuus! Ik dacht dat het mogelijk was, want de C-klasse is goedkoper dan de S-klasse.

          Login om te reageren
        • jorden zegt

          15 juni 2016 om 19:26

          @mashell: Dan ga ik toch voor de wat sportievere itiliaan, de Pagani Zonda……S!!!

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 juni 2016 om 12:15

      @janmetdelangeachternaam:

      Eens ..
      Het blijft een poor mans Dodge Viper ..

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    15 juni 2016 om 12:08

    Met 105 pk moet dat een erg rap autootje zijn. Ik rij zelf regelmatig in een Panda met 85 pk. Die is zwaarder en heeft dus minder power dan de 500. Daar kun je al genoeg fun mee beleven.

    Login om te reageren
    • naamloos3 zegt

      15 juni 2016 om 13:15

      @berlinetta: petrolhead

      Login om te reageren
    • spruitstuk zegt

      15 juni 2016 om 13:19

      @berlinetta: 1x in een panda gereden. Op de snelweg dacht ik dat ik 200km/h ging, toen ik op de snelheidsmeter keek ging ik toch wel 115km/h! Maar is best een lollig karretje ja!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 juni 2016 om 20:37

        @spruitstuk: De 185 haalt ie makkelijk.

        Login om te reageren
        • spruitstuk zegt

          15 juni 2016 om 20:52

          @berlinetta: geloof ik gelijk hoor, had m alleen een keer mee toen die van mij bij de garage stond.

          Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      15 juni 2016 om 13:21

      @berlinetta: Tuurlijk, reuze snel. In vergelijking met een Fiat Panda met 85 pk zal een 500S best rap zijn. Maar een Fiat Panda is niet echt een auto om een sportieve auto mee te vergelijken, toch? Wat voor sportieve auto dan ook…

      Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    15 juni 2016 om 12:18

    Ik vind hem gaaf. Ik hoop dat hij ook in die mat groene kleur komt hier in nederland. Zoals hij er op de foto er uitziet is het absoluut niet alleen een vrouwen autootje meer.

    Login om te reageren
  10. mikehaans zegt

    15 juni 2016 om 12:19

    Kan je vertellen dat ik met mijn 500 Twinair met 86 PK al sneller bent dan menig spaardieseltje of geknepen lease auto. Dan is 105 PK al helemaal leuk! Mooie stap tussen de normale 500 en Abarth 595.

    Login om te reageren
  11. henkhupelschoten zegt

    15 juni 2016 om 12:36

    Opel Adam S, en anders ga je toch gewoon voor de Abarth.

    Login om te reageren
  12. mazdarx zegt

    15 juni 2016 om 12:45

    Dit heeft toch to-taal geen toegevoegde waarde… Als je sportief wil Fiateren dan ga je toch voor de Abarth en niet dit net-niet-nee-ik-bedoel-helemaal-niet model? Ik geloof dat je voor die ~18k ook een Fiesta Red/Black Edition kan krijgen, met 135pk, en dat blijft tenminste heel. Nee danku Fiat.

    Login om te reageren
  13. toempf zegt

    15 juni 2016 om 13:09

    Voor 4000 euro extra heb je een Abarth, waarom zou je dan hier voor gaan?

    Login om te reageren
  14. fconderkantlat zegt

    15 juni 2016 om 13:15

    wat een bizarre prijzen

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    15 juni 2016 om 13:16

    Je kan zeggen wat je wilt, maar ze melken het 500 succes erg goed uit bij Fiat. Elke 2 jaar een facelift en een paar speciale modellen. Helemaal goed.

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    15 juni 2016 om 13:33

    Ik zou door sparen voor een Abarth dan. Dat groen staat hem wel goed trouwens.

    Login om te reageren
  17. peug206 zegt

    15 juni 2016 om 14:02

    Dayum die audio. 8inch voor de hardstyle achterin, en 2×165…

    In ieder geval nog een van de weinig “kleine” auto’s die wel “mini” zijn gebleven.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 juni 2016 om 15:30

      @peug206: Tja, daar kun je weinig aan doen. De mensen zelf zijn gemiddeld een stuk langer dan pakweg 50 jaar geleden. En vroeger kon je wat plaatwerk in een leuk vormpje buigen, het op een frame met wielen schroeven en het een auto noemen, terwijl je tegenwoordig allerlei veiligheidseisen en systemen hebt waarmee je rekening moet houden.

      Login om te reageren
  18. sjaterantekomen zegt

    15 juni 2016 om 14:59

    Ammenooitnie! Allemachtig wat overprized!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North