Stond begin dit jaar bij de dealer, enkele maanden later bij de Nederlandse overheid.
Met je witgewassen doekoe’s een nieuwe CLS aanschaffen en deze hetzelfde jaar nog inleveren. Het overkwam een boefje, want eerder deze maand stond deze kersverse Mercedes CLS 450 4Matic bij Domeinen. Het gaat hier om een First Edition en is dus lekker uitgerust. Aan de auto hangt een nieuwprijs van 123.650 euro.
De CLS, met de 369 pk sterke zescilinder benzinemotor, is deze maand door een autobedrijf op de kop getikt bij Domeinen. De Mercedes werd gekocht voor 71.255 euro, exclusief belastingen en alle bijkomende kosten die komen kijken bij zo’n autoveiling. Inmiddels staat de Mercedes bij het autobedrijf te koop voor maar liefst 99.500 euro. Dat is nog eens leuke handel… De zwarte CLS, die in februari van dit jaar werd geleverd, heeft slechts 6.958 kilometer op de teller staan.
Mocht het je geen reet interesseren dat de CLS ooit in handen was van boeventuig, dan is dit je kans om een bijna nieuwe CLS te kopen die het eerste gedeelte van de afschrijving inmiddels achter de rug heeft zitten. Misschien zit er nog wel een verborgen vak ergens in de auto?
Met dank aan Dickie voor de tip!
kraakensmaak zegt
Dikke spec
maarteno zegt
@kraakensmaak @RubenPriest
Vind ik deze AMG GT S toch leuker:
https://www.domeinenrz.nl/catalogus/klik_hier_voor_verkoop_bij_inschrijving_2018-0012?veilingen=2018-0012&categorien%5B%5D=4&search=&show=Toon&kfrom=53&meerfotos=K1800122404&kterug=K1800122404
mikje90 zegt
Deze auto is bij twee dealers geweest
raoufff zegt
@mikje90: welke categorie dealers bedoel je?
pindakoning zegt
@mikje90: dergelijke auto’s die bij de domeinen staan zijn dan wel altijd ‘dealer’ onderhouden, weet niet of dat in deze gevallen de restwaarde ten goede komt
rollingstoned zegt
Dan kan de kop er wel af zijn, maar jouw kop is dat binnenkort mogelijk ook omdat je een lekker herkenbaar target bent voor een conculega boef…
escort77 zegt
@rollingstoned: kan natuurlijk ook gewoon van iemand zijn met belastingschulden, bedrijf dat failliet is gegaan enz.
rollingstoned zegt
@escort77: dat kan uiteraard, maar ik speelde in op het artikel waar men het zelf boeven noemt… ?
mr27 zegt
Is dit geen donker grijs inplaats zwart?
rotasaxal zegt
Even makkelijk plusminus 20 k verdienen
escort77 zegt
@rotasaxal: hoeveel kosten kwamen er in dit geval nog bovenop de kale veilingprijs? zaten er sleutels bij de auto? gaat ie verkocht worden voor de vraagprijs?
rotasaxal zegt
@escort77: je hebt gelijk. 15% opgeld ik dacht 10%. Maar 12 tot 13k zal wel overblijven.
escort77 zegt
@rotasaxal: meneer zou handelaar moeten worden… oh wacht… dat is ie al
Foramen zegt
@escort77: komt 15% bij dus net geen 82k, of ze de vraagprijs gaan krijgen zullen we inderdaad nooit weten.
dirkiii zegt
@foramen: hij staat nu te koop voor €99.500,-
Foramen zegt
@dirkiii: weet ik, dat staat in het artikel maar dan weten we nog niet of ze dat er ook voor zullen krijgen.
escort77 zegt
@foramen: wellicht dat dit Autoblog artikel op tafel komt bij onderhandelingen ;-)
ikkeook zegt
@foramen: De Mercedes werd gekocht voor 71.255 euro, exclusief belastingen en alle bijkomende kosten die komen kijken bij zo’n autoveiling.
Dus, naast de 15% opgeld dient ook de BTW afgedragen te worden. Toch? Als ik dat dan door reken, dan kom ik op op iets meer dan 99k uit. Steekt de dealer na verkoop toch niet zo veel in zijn zak.
Foramen zegt
@ikkeook: bij domeinen staat expliciet vermeld wanneer er btw afgedragen dient te worden. Bij deze auto niet het geval dus, winnende bod + 15% opgeld en wat administratieve kosten.
tortuga zegt
@ikkeook: is een dealer dus wint zijn belastingen terug.
potver7 zegt
@rotasaxal: ja en? Van die marge moet wel het een en ander betaald worden. Daarnaast kun je er gevoeglijk van uit gaan dat de auto voor minder dan de vraagprijs verkocht gaat worden. En als je dan nog steeds jaloers bent, stel ik voor dat je de volgende keer zelf even 80 k voorschiet in de hoop er wat mee te verdienen.
rotasaxal zegt
@potver7: dan zal ik voor bijna hetzelfde bedrag mijn aandeeltjes Pharming moeten verkopen. Dus helaas nog even wachten. En jaloers… nou nee hoor. En als oud autoverkoper hoef je mij niks uit te leggen en kunnen de meeste dromen van zo’n marge. Tsjonge wat 1 kort zinnetje allemaal teweeg brengt.
stuko zegt
@rotasaxal: ik zou zeggen, doe jij het ook eens. Zet maar 70k in op zo’n auto. Aangezien je het ‘makkelijk’ noemt.
Laat ook even weten hoe het gegaan is!
1audi1 zegt
Wat ziet dat interieur er vanuit die hoek toch kitscherig uit
viezefreddyw zegt
In deze spec niet perse maar de nieuwe CLS heb ik nu een paar keer zien rijden en ik moet zeggen dat het een auto is die ik steeds mooier vind worden. Ik was een beetje sceptisch maar in de juiste kleurencombinatie vind ik het een fraai ding.
caprio zegt
Inderdaad jammer dat E dash bij introductie al lelijk was, mooie schermen maar zo lomp geplaatst. Naast de nieuwe A een ouderwets aandoend geheel.
VeniVidiVici zegt
Heb zo mijn gedachten uit wat voor kringen die auto komt… Wat een ordinair hok zeg pfff!
dakarbemo zegt
Word t niet eens tijd voor een video over kopen bij de domeinen? Komt hier vaak voorbij en staat vaak best leuk spul tussen die voor goede prijs gegund word.
henk123456 zegt
Voor 1/5 afschrijving, laten we zeggen €25.000 op een nieuwprijs van €125.000, zou ik ‘m toch echt zelf samen willen stellen + geen risico lopen geassocieerd te worden met een of andere kampbewoner. Vind het een stevige prijs
Hubert zegt
@henk123456:
Als je hem nieuw koopt, wordt je ook geassocieerd met een kampbewoner.
smex zegt
Wat een lelijke bak is dit toch. Totaal uit verhouding. De eerste generatie blijft de mooiste voor mij.
autodrome zegt
@smex: Dat vond ik nou juist van de eerste generatie; complete petjeebak …
jules713 zegt
@autodrome: De eerste generatie CLS is, hoe je m ook wendt of keert, inderdaad best een foute bak. Maar dat vind ik dan weer onderdeel van zijn charme, het blijft stiekem toch een gaaf ding. Guilty pleasure!
autodrome zegt
@jules713: Begrijp hest dat over smaak biet valt te twisten, dat is persoonlijk, maar je kan deze generatie CLS qua lijn toch echt nirt vergelijken met de eerste? Dit is een mooi gelijnde auto, de eerdte generatie is daarbij vergeleken een uber lomp ding en er rijden redelijk afgegeleden ttpes inmiddels in want het is betaqlbaar geworden voor de lagere orde in de criminele sfeer. Dus tja, ik respecteer je beeld en geschte, het is jou guilty pleasure, blijf er van genieten.
jules713 zegt
@autodrome: tsja, niets tegenin te brengen. Voor mij mist deze auto datgene wat de eerste (en in iets mindere mate ook de tweede) generatie CLS zo speciaal maakte. Wat dat precies is, zou ik je niet kunnen zeggen.
pindakoning zegt
Die gasten kopen vaker autos bij de domeinen. Zag een tijd geleden een Cayenne staan bij de domeinen met de melding NAP onlogisch, daarna bij deze dealer met de melding ‘dealer onderhouden, nap, etc etc’
kniesoor zegt
@pindakoning: of de auto al dan niet met een NAP geleverd wordt zegt niets over of-ie wel of niet dealer onderhouden is, die zaken staan los van elkaar.
postman91 zegt
Die sloffen eronder zijn zacht gezegd niet om aan te zien, maar daar is natuurlijk wat aan te doen.
soundgarden zegt
Pff wat een kleine pikken bak is dit.. Zal wel die mocro flavour hebben denk? Zucht…
thomasthomas zegt
Poets hem maar eens extra op en laat een fotograaf eens wat foto’s schieten op een mooie locatie. Dan zegt iedereen hier ineens wow wat een gaaf ding.