Audi onthult eerste prijzen nieuwe A1 Sportback

Auteur: , 66 Reacties

Meer dan 25 mille voor de kleine Duitser.

Prijzen Audi A1

Audi volgt de ongeschreven regels en onthult de prijzen van haar nieuwe A1 drie maanden na de officiële onthulling van de auto. Hoewel men steeds harder begint te schreeuwen dat de Duitsers de weg kwijt zijn op het gebied van design, zullen er ongetwijfeld een flink aantal mensen naar de dealers rennen om de nieuwste, meeste compacte Audi op de kop te tikken. Zeker nu ze de prijzen weten.

De Audi A1 Sportback kost in de basis niet meer dan 25.995 euro. Wie dit bedrag overmaakt naar de in Ingolstadt gevestigde autofabrikant, krijgt de meest kale A1 voor de deur. De auto (30 TFSI) is in dit geval uitgerust met de 1.0 TSI-motor, die 116 pk produceert. De auto is standaard voorzien van een handgeschakelde zesbak, maar is eventueel verkrijgbaar met een zeventraps automaat.

Audi onthult eerste prijzen nieuwe A1 Sportback

Audi brengt de A1 Sportback in totaal in vier uitvoeringen op de markt, maar wil voorlopig alleen de prijzen van twee van deze uitvoeringen delen. We spreken over de speciaal voor Nederland ontwikkelde Epic-uitvoering en de Edition One. De Epic-uitvoering, die o.a. een leren sportstuur, 17″ lichtmetalen velgen, cruise control en parkeersensoren krijgt, kost 29.695 euro. De Edition One is het meest compleet en is dan ook de duurste uitvoering. De auto is gebaseerd op de S-line, maar gooit daaroverheen 18″ lichtmetalen velgen, contrasterende kleuren en verduisterde LED-koplampen met dynamische knipperlichten. Wie deze uitvoering wil hebben, moet 36.895 euro betalen.

Momenteel houdt Audi de prijzen voor de andere motorconfiguraties nog even voor zichzelf. Later dit jaar zullen de prijzen van de 25 TFSI (95 pk) en de 40 TFSI (200 pk) bekend worden gemaakt. De 30 TFSI verschijnt half november bij de dealers.



66 reacties

37k voor een 116pk A1…. Ziet er wel beter uit dan de eerste. Maar wat een geld. holy crap.
@e34m5touring: Inderdaad, voor dat geld liever iets groters.
Maar het is een Audi dus genoeg mensen gaan hem leasen puur vanwege de boksbeugel.
@E34M5Touring: had je niet al te lang geleden nog een kloeke A3 voor! Inderdaad veel geld
@E34M5Touring: is een hoop geld voor een Premium Polo
@E34M5Touring: koop je zowat heel Jetcars mee leeg
@E34M5Touring: Zou de 40 TFSI over de €50.000,- gaan ?
@johnhert: 40 tfsi waren ze on crack toen ze die type namen bedachten?
ZAl in de lease wel een succes worden gezien die dingen wel een aardige restwaarde hebben
@him: diefstalgevoeligheid helpt daar doorgaans niet aan mee in het totaalplaatje.
@him: of je koopt een polo van 20k en die is na 4 jaar 10k waard of je koopt een A1 van 36k en die is na 4 jaar 18k waard.
Op papier lijk je rijk maar in de echte heb je veel meer afgeschreven…
@rufctr01: tjah zo kan he alles wel aanhalen… bmw 7 serie voor twee ton is helemaal extreem. Evengoed er blijkbaar vraag naar want de eerste generatie A1 was/is ook een succes en ook die was zeer onderschat door “de journalisten analisten” verkeerde glazen bol gekeken 😂
@rufctr01: De Polo heeft je dus 10k gekost aan afschrijving, de Audi heeft je 18k gekost aan afschrijving. De Audi maakt je armer dan de Polo, hoe je het ook draait of went of keert ;)
@roelfinus: Uiteraard in de richting van @him
@rufctr01: want je gaat een kale polo vergelijken met een dikke A1?
Een polo 116pk met de zelfde opties (r-line etc) ga je ook tegen de 30k voor neerleggen :)
@rufctr01: Zinloze vergelijking. Iemand die deze A1 koopt geeft weinig om de restwaarde t.o.v. een Polo. De mensen die wel om restwaarde geven zou ik adviseren lekker een gebruikte auto te kopen.
Wel heel veel geld voor een gepimpte Polo 🤷🏻‍♂️
Pfoe, wat een geld voor een B-segmenter, 37k. Ik snap dat ‘ie premium is, maar voor dat geldt heb je ook een nette BMW 1-serie, dat is toch even een maatje groter. Of een even grote Suzuki Swift Sport en 12k om uit te geven aan benzine en nieuwe bandjes. Ik ga voor die laatste.
@dondeboer: De vraag is of die vlag volgend jaar ook nog op gaat.
@torsen: Wat bedoel je precies? De gevolgen van de wltp? De Swift is na september 2017 verschenen en heeft als het goed is al een wltp-conforme prijs, dus daarvan verwacht ik geen heel grote veranderingen. De BMW zou ik niet weten, ik heb ‘m erbij gezet als illustratie, maar ik ben zelf niet echt geïnteresseerd in het premium segment.
@dondeboer: WLTP is pas verplicht voor nieuwe auto’s die na Sept. 2018 op de markt komen. Swift sport zal dus gewoon nog een NEDC keuring hebben ben ik bang.
Wacht even. 37.000 voor een A1 met de lichtste motor ook al met veel opties? Wat een geld ook weer zeg. En ja, ik weet dat het komt door onze overheid maar dan nog is het gewoon veel geld.
@viezefreddyw: in Duitsland start de 30 TFSI bij €21.000,-

Het edition one gebeuren is aldaar gewoon een te bestellen optiepakket met een prijs van €4.490,-

Kortom: NL VS DLD scheelt €10k in prijs.
@ghost: bedank Rutte nog even
@lekkerlinksrijden: bedank alle VVD-stemmers nog even
@tymo: tja, van de CDA, D’66 GroenLinks en PvdA hoef je het ook niet te hebben….
@tymo: groen links had auto’s met verbrandingsmotor onder de vuurwapenwet ingeschaald.
@lekkerlinksrijden: Nee bedankt elke zeikende Hollander die klaagde dat het verbruik niet gelijk was aan de fabrieksopgave. Uiteindelijk heeft de ANWB hiervan de eerste opzet gegeven.
@viezefreddyw: voor 40k rijd je een ferrari (mondial)
@viezefreddyw: Dat wordt gewoon dik 40K+ voor bv de 1.5ltr 4 cilinder 150 pk versie. (35 TFSI. ??)
Brengt Audi eindelijk eens een uitvoering waar véél standaard op zit gaan ze zeiken over de prijs. Tja, het is de mooist afgewerkte auto in zijn klasse, logisch dat het wat mag kosten…

@mcshine: standaard veel op zit? Je moet verdomme voor cruise control en een leren stuurtje een optiepakket aankruisen. Een beetje koreaan heeft dat stukken beter voor elkaar!
@tmenges: “Ook beschikt de A1 Sportback edition one standaard over cruise control, een met leer bekleed multifunctioneel sportstuur, middenarmsteun vóór, het connectivity-pakket, navigatievoorbereiding en het lichtpakket.”

Klopt niet echt wat je zegt, maar alsnog had ik voor 37k meer verwacht.
Voor 30k heb je een nagenoeg full option Polo.
Vink bij Audi nog een navigatie systeem en een panoramadak aan en je zit op de 40k gok ik.
Vraag ik me toch sterk af waar die 10k verschil in zit.
@torsen: Tenzij je het over de basis uitvoering had. Dan heb ik niets gezegd.
@torsen: had ik het inderdaad over ;)
@torsen: Over het algemeen heb je op een Audi meer opties dan er uberhaupt beschikbaar zijn op de VW tegenhanger.
@hiostu: Dat snap ik. Maar ik heb het hier over vergelijkbare uitrusting.
Daarbij is het prijsverschil nog nooit zo groot geweest.

Ik heb net zoals @ghost even naar de Duitse prijslijst gekeken en dat geeft een heel ander beeld.
Zal wel door de WLTP en de BPM komen.
@torsen: ja, ik zou het er ook echt niet voor over hebben. 37k voor een A1, wat een boel geld. Afwerking van Audi is wel wat hoger dan van VW, maar dit is wel erg groot verschil.
@torsen: komt alleen door de BPM. WLTP is een Europees geldend geheel.
@ghost: Ja, ik bedoel inderdaad WLTP testresultaat en het daarbij behorende BPM bedrag.
@torsen: nedc krijgen ze toch nog?
@mcshine: Nooit geweten dat de hoogte van de prijs wordt bepaald door hoe mooi een auto is.
>37k
>116pk
🤔
Ik heb hier een Q2 met 7.000 km op de teller voor 35.000. Lijkt me een stuk betere keuze
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-q2-1-4tfsi-sport-automaat-navi-pano-b-o-led-etc-benzine-rood-ab395073-12e9-8e3e-e053-e250040ac143?cldtidx=11
@lacker: of een nieuwe audi a3 met sportpakketje, navigatie etc voor 35k

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-a3-sportback-1-0-tfsi-sport-s-line-edition-voorraadvo-benzine-zwart-d07911f1-20be-4b7b-8bcc-7d5f3443ca76
@wildewesten: of je koopt een ander merk en je hebt hoogstwaarschijnlijk een spannendere auto, goedkoper en je houdt meer geld in de zak
@henkhekje: dat is een andere discussie
Kan iemand mij die type aanduiding uit leggen???? 30 TFSI, waar slaat dat 30 op?
@rednasnamsob: helemaal nergens op. Het is het nieuwe onduidelijke Audi naam systeem. Hoe hoger het getal hoe meer vermogen. Maar aan de getallen zelf is niet te ontleden hoeveel kW de motor produceert.
Disclaimer: denk ik
Met ’30’ of ’25’ verwacht ik iets wat vergelijkbaar is met een 30i van BMW of 300 van Mercedes, maar dat is niet zo. Wat is het nut er nog van dan? Het idee geven dat je met een dikke uitvoering te maken hebt?
@weetikveel: Dat heet marketing: iets mooier maken dan het eigenlijk is.
Ik zie hier bedragen van 37k voorbij komen voor een volledig aangeklede A1 met een 1.0 TFSI motor!
Audi is behoorlijk de weg kwijt, ze denken dat het exclusief is maar in feite is het gewoon een VW Polo.
Voor 37k ging ik een leuke auto uitzoeken en werd het 100% geen Audi.
@rufctr01: De vraag is hoeveel leuks je er volgend jaar nog voor kunt uitzoeken.
maar belangerijker: wat kost de s1 quattro
@gove: ga maar uit van een vanafprijs van €58-62k.
Leuke knipoog naar de DS3, die haaienvin.
Een VW met BMW achterlichten voor de prijs van een dikke Audi. Ik pas even.
2 deuren te veel. Kan er niet aan wennen op dit model
echt een gaaf bakkie geworden, maarwat een geld. Leuk als 2e handsje dan maar
Doe mij maar dan de nieuwe polo gti met alle opties…
Audi had deze versie beter als A2 op de markt kunnen brengen om zo plaats te maken voor een kleinere en goedkopere A1.
Genoeg argumentatie om 37k kapot te rammen: “Ze wil vindt m mooi en wil m” .. dus gewoon betalen!
Die achterbumper is echt een verschrikking, verder een leuke auto, maar veeeel te duur. Doe mij maar een mooie 2e hands F11 met weinig kilometers.
Straks komt de 95 pk versie en dan is iedereen van de schrik bekomen. Valt die weer mee qua prijs
Spuuglelijk en stervensduur. Deze gaan we niet veel zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).