Audi S3 Cabriolet rolt je scherm op

Auteur: , 19 Reacties

Audi stilt, zoals beloofd, de honger van de performancerijder die per sé een open dak wil. Hier is de S3 Cabriolet.

De basis van de A3 Cabrio wordt deze generatie gevormd door de nieuwe sedan, waardoor het model voor het eerst een duidelijke kont heeft. We stelden al vast dat dit het design veel goed doet, en ook bij de (voorlopige?) topmotorisering met extra sportieve opsmuk komt het design goed uit de verf.

Net zoals de andere S3-modellen levert de 2.0 TFSI ook in de cabrio 300 pk en 380 Nm, vermogens die zoals altijd bij de ‘S’-divisie via het quattro-systeem aan vier wielen worden gevoed. In cabriovorm weegt de auto 1.620 kg.

Qua acceleratie moet je (met de optionele 6-traps S-Tronic) genoegen nemen met een 0-100 tijd van 5,4 seconden, vier tienden langzamer dan de S3 Sportback. Bankovervallers die nog niet aan een RS6 toe zijn kunnen wellicht voor de S3 Cabriolet opteren; zo maak je in ieder geval een fabulous getaway.

De soft top opent of sluit in 18 seconden (al rijdend tot 50 km/u) en is in drie kleuren verkrijgbaar. In het geval van een ongeval treedt het active rollover system in werking. Over enkele weken kunnen we kennis maken met de S3 Cabrio, op de autosalon van Genève. De levering start in de zomer, in Duitsland krijgt de cabrio een basisprijs van 48,5 mille.



19 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Lekker hoor, hele verbetering tov de vorige A3 cabrio.
Raar, maar op de cabrio vind ik de 4 pijpen wel goed staan..
Best nice, alleen er klopt iets niet helemaal.. Die rechte lijn van voor naar achter is te prominent ofzo, vooral achteraan. Weet het ook niet precies, zeer geslaagde mooie auto, maar heeft iets raars
@julez: “Er klopt iets niet ; weet het ook niet helemaal”. Dat is nogal wat. Trek je daar ook een Bassie-en-Adriaan-zoeken-een-schat-gezicht bij?

De lijn loopt van bovenkant koplamp tot bovenkant achterlicht. What’s new? Een afzwakkende wigvorm. Misschien dat je referentiekader anders is. Maar een Jetta uit 93 heeft het ook zo’n lijn.

OT: beter dan de vorige.
Leuk, maar denk dat het niet gaat werken : de A5 cabrio is stukken mooier… ik zou zeggen doorlopen en nog even doorsparen. Vind de A3 carbio meer een duur alternatief voor, laten we zeggen, een Peugeot 208 cabrio…
@magnumsing: helemaal oneens. Niet alleen is deze mooier dan de A5 dank het veel strakkere design, maar de A3 is veel couranter (lees: de A5 is hopeloos verouderd) en goedkoper. Deze A3 zal dus zo’n succes worden dat er voor jou ook goed nieuws is: de A5 gaat binnenkort in de aanbieding.
Ik blijf die 4 uitlaten nogal marginaal vinden. Wat gaan ze in de toekomst doen? 6 uitlaten?
@hollow: Het zijn gewoon 2 uitlaten hoor, maar dan met dubbel eindstuk. Dat is trouwens bijna altijd het geval, nog nooit onder een auto gekeken? Dat dubbele eindstuk is standaard, de RS heeft dit ook maar daar zit er een groot sierstuk omheen.
@Tommy2: dat zal m’n Vlaams zijn geweest. Ik bedoelde daarmee de exhaust tips. Mijn F30 330d staat op 302pk en 640 Nm koppel en die heeft ook maar 2 eindstukken aan 1 kant. Audi doet aan overkill.
Natuurlijk is dit ding veel mooier dan de oude A3 Cabrio. En dit ding is misshcien ook wel mooier dan de verouderde A5 cabrio. Maar het is uiteindelijk gewoon wachten totdat Audi met een nieuwe A5 (+cabrio), ten minste, als je een Audi wil…. vind zo’n nieuwe 2-of-4-cabrio toch ene stukje mooier.
(en ik ben geen VAG basher, ik heb zelf een Audi).
@gregorius: vorige cabrio was idd niet zo mooi deze nieuwe weer wel.
De A5 cabrio vind ik best mooi, dit blijft voor mij, qua looks toch een beetje teveel op zo’n veterloze instapschoen lijken.
@645ci: ik bedoel natuurlijk zo’n geruite pantoffel. :)
Niet onaardig..
Flinke vooruitgang.
Uiterst saai..
De auto’s van audi worden steeds lelijker
De sedan is beter! Maar dit is best leuk voor een vrouw!
De A5 2.0 Cabrio 2.0 TFSI (zoals mijn moeder hem heeft) is bijna net zo snel (gekieteld), bruikbaar ruimer en qua prijs scheelt het niet zo heel veel. Desalniettemin, geinige auto, weer een niche gevuld (in de catogerie C-segment vierzits cabrio met 300pk en AWD.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).