Het is geen verrassing, maar desalniettemin nog steeds welkom nieuws. Audi knalt een opleukkitje tegen de opper-TT aan, bestaande uit wat optische goodies en een kleine kietelbeurt voor het motorblok. De 2.5 TFSI levert in plaats van 340 nu 360 pk!
Wanneer een RS-model ergens achterin zijn levensfase zit, dan lanceert Audi nog wel eens een Plus-pakketje. Soms wordt de begrenzer iets hoger ingesteld, soms krijgt de auto in kwestie meer vermogen. In het geval van de TT-RS beide: behalve de 20 pk extra (dus geen 380 pk) ligt de Vmax van deze TT op 280 km/u. Ook het koppel stijgt licht, van 450 naar 465 Nm.
Het uiterlijk wordt opgekalefaterd middels een paar rode kleuraccenten in de Rotor-velgen, een spoiler achterop, zwartgekleurde uitlaten, en carbon spiegelkappen. Onder de motorkap vinden we tevens een carbon motordeksel, en in het interieur verraden de RS-Plus-badges dat je met de meest potente TT te doen hebt.
Leuk detail is dat je deze auto nog gewoon met een handgeschakelde 6-bak kunt kopen. Een bijzonderheid in een tijd waarin de MT’s langzaamaan uit de S/RS-modellen gewerkt worden.
Maar hoe presteert de 1.450 kg zware coupe eigenlijk? Met S tronic doet hij de 0-100 in 4,1 seconden. Wil je liever zelf schakelen, en je kunt dit accuraat, hou dan rekening met een sprinttijd van 4,3 seconden. Neem je de Roadster, dan liggen deze waarden repsectievelijk op 4,2 en 4,4 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 8,5 l/100 km. Wij wensen u veel succes om deze waarden te behalen!
De hamvraag is echter: komt hij naar Nederland? Voor wat betreft het vijfcilinder broertje van de TT, de RS3 plus, heeft Audi al laten doorschemeren dat dit niet gaat gebeuren. Is de TT hetzelfde lot beschoren? Als hij komt, mag je wel de portemonnee trekken: in Duitsland gaat hij niet de deur uit voor minder dan 60.500 euro.
65 reacties
Leuk dat die leverbaar is als manueel maar het blijft een kappersbak
Klopt. En hij lijkt ook op de A1, A3, A4, A5, A6, A7 én A8….
Mmmmwhahahaha, kappersbak !? … heb je überhaupt al een rijbewijs, broekie, of ben je nog lekker op je Xbox in “echte” auto’s aan het racen.
maar daar is toch helemaal niets mis mee..
Dat er wat mis met je is om zoveel geld uit te geven aan TT is wellicht een andere, dubieuzere kwestie ;)
Ik noem een Cayman R, of 1M … in plaats van dit bad hairday gedrocht…
Ik dacht dat zelfs de Miura een dwarse V12 had.
Maar er zijn ook genoeg hedendaagse sportievere bakken.
er zijn wel dwarsgeplaatste motoren met een goede wegligging (stratos, integrale), maar ideaal is in lengterichting want dan is het meeste gewicht gegroepeerd in het midden. Echte sportwagens hebben op enkele uitzonderingen na allemaal in lengte geplaatste motoren en belangrijkst van allemaal, de motor achter de vooras…
De TT is een auto op een platform waar ook de golf en consorten op gebouwd wordt, met alle consequenties wat opstelling van de motor betreft… Zou nooit maar dan ook nooit mijn keus zijn als ik voor een sportwagen van 70000+ euro in de markt was.
Voor FWD&AWD is het het makkelijkste om dwars te plaatsen, AWD kan ook langs, en RWD is makkelijkst in langsrichting.
Als dit zo belangrijk is, dan moet je een S2000 hebben.
RWD FTW :D
Maar die 5cil klinkt o zo geil!
Toch de Z4M!
:-)
Mat grijs, zoals bijvoorbeeld ‘frozen grey’ van BMW vind ik niet bepaald saai ….
http://www.4wheelsnews.com/images/news/11337/audi-tt-rs-5.jpg
Blijf de TT nog altijd een prima coupé vinden. Zelfs als 2.0 TFSI met 211 pk in iets meer dan 6s naar 100. Mag een matig imago hebben maar wat een interieur en prestaties!
De prestaties zijn in ieder geval niet slecht en daar moet hij het vooral van hebben. Dat kappersverhaal komt natuurlijk weer van de hoop scholieren die hier zitten;-).
Denk dat ik voor een mooie gebruikte 997 zou gaan. Saai? Misschien.
Kan je wel een kapper zijn, maar je rijdt alle ‘bazen’ er wel uit.
geen quattro maar haldex
Dat de aandrijf techniek het zelfde is, heeft met het “Baukasten” principe te maken.
Als je echte kerel met ballen ben dan zou het geen probleem moeten zijn om hier in te rijden.
De meesten die hier roepen dat het een kappers of Gay auto is zullen er zelf ook wel uit zien als van die glad geschoren homofiel-tjes die uren lang voor de spiegel staan.
Ja, en dan moet je zeker niet in een TT gaan rijden om mensen helemaal aan het twijfelen te brengen wat je geaardheid is.
haldex is een systeem van volkswagen dat kracht stuurt naar achterwielen bij verlies van tractie of bij het accelereren.
Ik had het eerst getikt en later opgezocht of ik niet voor paal stond voor als het fout was;)
Van het grip verliezen wist ik dat haldex hielp, accelereren had ik van internet.