• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT-RS Plus: 360 pk en een achtervleugel

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 februari 2012 om 00:40 – 65 Reacties

Audi TT-RS Plus
Het is geen verrassing, maar desalniettemin nog steeds welkom nieuws. Audi knalt een opleukkitje tegen de opper-TT aan, bestaande uit wat optische goodies en een kleine kietelbeurt voor het motorblok. De 2.5 TFSI levert in plaats van 340 nu 360 pk!

Wanneer een RS-model ergens achterin zijn levensfase zit, dan lanceert Audi nog wel eens een Plus-pakketje. Soms wordt de begrenzer iets hoger ingesteld, soms krijgt de auto in kwestie meer vermogen. In het geval van de TT-RS beide: behalve de 20 pk extra (dus geen 380 pk) ligt de Vmax van deze TT op 280 km/u. Ook het koppel stijgt licht, van 450 naar 465 Nm.

Audi TT-RS Plus

Het uiterlijk wordt opgekalefaterd middels een paar rode kleuraccenten in de Rotor-velgen, een spoiler achterop, zwartgekleurde uitlaten, en carbon spiegelkappen. Onder de motorkap vinden we tevens een carbon motordeksel, en in het interieur verraden de RS-Plus-badges dat je met de meest potente TT te doen hebt.

Leuk detail is dat je deze auto nog gewoon met een handgeschakelde 6-bak kunt kopen. Een bijzonderheid in een tijd waarin de MT’s langzaamaan uit de S/RS-modellen gewerkt worden.

Audi TT-RS Plus

Maar hoe presteert de 1.450 kg zware coupe eigenlijk? Met S tronic doet hij de 0-100 in 4,1 seconden. Wil je liever zelf schakelen, en je kunt dit accuraat, hou dan rekening met een sprinttijd van 4,3 seconden. Neem je de Roadster, dan liggen deze waarden repsectievelijk op 4,2 en 4,4 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 8,5 l/100 km. Wij wensen u veel succes om deze waarden te behalen!

De hamvraag is echter: komt hij naar Nederland? Voor wat betreft het vijfcilinder broertje van de TT, de RS3 plus, heeft Audi al laten doorschemeren dat dit niet gaat gebeuren. Is de TT hetzelfde lot beschoren? Als hij komt, mag je wel de portemonnee trekken: in Duitsland gaat hij niet de deur uit voor minder dan 60.500 euro.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, Coupe, geneve-2012, rood, rs-plus, TT, tt-rs

Vorig bericht: « Pimpelpaarse Challenger op 22″ Vossens is vet! [update]
Volgend bericht: Tesla Model X is officieel & elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. 4991 zegt

    10 februari 2012 om 00:46

    Op foto 8 lijkt die van achter op zijn grote broer, de R8.
    Leuk dat die leverbaar is als manueel maar het blijft een kappersbak

    Login om te reageren
    • Wouter-Klinge zegt

      10 februari 2012 om 08:32

      @4991:

      Klopt. En hij lijkt ook op de A1, A3, A4, A5, A6, A7 én A8….

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 februari 2012 om 08:59

      @4991:

      Mmmmwhahahaha, kappersbak !? … heb je überhaupt al een rijbewijs, broekie, of ben je nog lekker op je Xbox in “echte” auto’s aan het racen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        10 februari 2012 om 11:36

        @rechercheur: Die oude TT was echt een kappersbak, maar de nieuwe TT-RS inderdaad bij lange na niet; is ie veel te ‘scherp/stoer’ voor in het echt !

        Login om te reageren
  2. mikkeloentje zegt

    10 februari 2012 om 01:24

    Wat een wanargument om dit een kappers of vrouwenauto te noemen. Kijk eens naar die styling en die dikke RS uitlaten, hou kan je dit nog een kappersbak vinden. Als je het nu zegt over een Copen of een andere kleine bolle tweezitter oke… Maar een auto met 360pk die zich van stilstand naar de 100 slingert tegen de 4 seconden aan. Stoere kapper of vrouw die daar zich in vertoond.

    Login om te reageren
  3. integralechubasco zegt

    10 februari 2012 om 01:56

    dé auto voor de mannenminnende metrosexueel…

    maar daar is toch helemaal niets mis mee..

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    10 februari 2012 om 02:02

    Met 360pk en pittige afstelling is het inderdaad geen kappersbak meer.

    Dat er wat mis met je is om zoveel geld uit te geven aan TT is wellicht een andere, dubieuzere kwestie ;)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 februari 2012 om 09:37

      @bozewolf: Dat vind ik juist ballen hebben, gewoon door dat belasting heen bijten en alsnog dat ding lachend kopen.

      Login om te reageren
  5. integralechubasco zegt

    10 februari 2012 om 02:02

    ontopic .. wat moet je met zo’n opgekuisde VAGspruit als je een volbloed sportwagen met de motor in de juiste richting (en op de juiste plek) kunt rijden…
    Ik noem een Cayman R, of 1M … in plaats van dit bad hairday gedrocht…

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      10 februari 2012 om 08:39

      @integralechubasco: wat heeft de richting van de motor te maken met wegligging, rijgedrag, styling of prestaties??
      Ik dacht dat zelfs de Miura een dwarse V12 had.
      Maar er zijn ook genoeg hedendaagse sportievere bakken.

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        10 februari 2012 om 16:40

        @vale46: de Miura heeft een slechte weglegging.
        er zijn wel dwarsgeplaatste motoren met een goede wegligging (stratos, integrale), maar ideaal is in lengterichting want dan is het meeste gewicht gegroepeerd in het midden. Echte sportwagens hebben op enkele uitzonderingen na allemaal in lengte geplaatste motoren en belangrijkst van allemaal, de motor achter de vooras…
        De TT is een auto op een platform waar ook de golf en consorten op gebouwd wordt, met alle consequenties wat opstelling van de motor betreft… Zou nooit maar dan ook nooit mijn keus zijn als ik voor een sportwagen van 70000+ euro in de markt was.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          10 februari 2012 om 22:45

          @integralechubasco: Ik denk dat de gemiddelde autoblog-rijder het verschil niet zal merken of een motor langs of dwars is geplaatst. De plaatsing van de motor (voor, midden achter) is vééél belangrijker en doorslaggevender.
          Voor FWD&AWD is het het makkelijkste om dwars te plaatsen, AWD kan ook langs, en RWD is makkelijkst in langsrichting.

          Als dit zo belangrijk is, dan moet je een S2000 hebben.

          Login om te reageren
  6. voytekbe zegt

    10 februari 2012 om 02:33

    Veel geld voor een TT idd. Leuk ja maar voor dat geld koop je idd beter een 1M of Cayman, mss zelfs een Z4?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 februari 2012 om 08:25

      @voytekbe: een Z4 met 340Pk, dakkie eraf zónder als ‘kapper’ aangezien te worden, of gewoon de Coupéversie. Tuurlijk ben je dan 1 seconde langzamer op de 100kmh, maar met 5 tellen rijdt je ook iedereen er af (in Nederland).

      Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    10 februari 2012 om 03:57

    Heeft MTM geen dikke versie van de TT RS gemaakt? Geen zin om zelf op te zoeken, het is al zo laat..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 februari 2012 om 08:25

      @rubenpriest: vroeg…het is vroeg als het 3:50 am is… ;-)

      Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    10 februari 2012 om 03:57

    1450kg? Een 911 is nog lichter! En die zou ik liever rijden dan een dameskappersauto als deze. Ook al koop je 2 TT-RS Plussen voor één 911 Carrera S.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 februari 2012 om 11:42

      @Original_Arnoud: Quattro he …

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        11 februari 2012 om 01:16

        @dawwg: Een Carrera 4S is 25 kilo zwaarder dan deze Quattro. En een 911 is toch wel een beetje groter.

        Login om te reageren
  9. pexiges zegt

    10 februari 2012 om 06:49

    Als je gewoon heel hard wil gaan voor niet TE veel geld en toch bij je klanten aan kunt komen zonder afgunst te kweken is dit een hele goede optie. Een cayman R is een stuk duurder en een 1M is imo gewoon ordinair. degene die het een kappersauto vinden hebben hem waarschijnlijk nog nooit in het echt gezien en al helemaal niet in gereden. Geloof me, er is weinig vrouwelijks aan..

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      10 februari 2012 om 07:05

      @pexiges: nou ik vind dit ook best ordinair hoor met al die rode accenten en dat spoilertje.

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      10 februari 2012 om 08:22

      @pexiges: +1

      Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    10 februari 2012 om 07:38

    Wow ik wist niet dat die tt’jes zo snel waren ;o dat maakt m wel iets minder gay auto ;) t ziet er ook best wel dik uit zo :D

    Login om te reageren
  11. ardonjr zegt

    10 februari 2012 om 07:41

    Voor de mensen die nog steeds kortzichtige verwijten maken dat dit een kappersauto is.. Als je eenmaal zo’n TT hebt gereden piep je wel anders.. zeer recent nog een fijne TT mogen rijden en geloof me.. dat is echt leuk speelgoed.. niks geen kappersauto aan.. het vorige model inderdaad wel.. maar het huidige model, en zeker in bovenstaande uitvoering is echt wel gaaf.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 februari 2012 om 08:27

      @ardonjr: Audi probeert zich aan dit idee van kappersauto te ontworstelen door er een zeer snelle motor in te hangen…het is simpelweg het uiterlijk. Niemand hoor je ook klagen over de prestaties / vermogen ?!

      Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    10 februari 2012 om 08:13

    erm, de TTRS had altijd al een spoiler erop hoor ;) maar toch al leuk! de 340PK versie heb ik al tegen de 310 mee gereden zonder begrenzer, echt gave wagentjes!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 februari 2012 om 08:28

      @spykerboy: dit is een vleugel en geen spoiler. Een spoiler zit over de gehele breedte vast op de motorkap, of klapt omhoog vanuit de motorkap. Een vleugel zit met 2 pootjes en 2 boutjes op de motorkap geschroefd….

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        10 februari 2012 om 08:40

        @Megakix: motorkap?

        Login om te reageren
  13. vale46 zegt

    10 februari 2012 om 08:41

    Dit of een Z4M…
    RWD FTW :D
    Maar die 5cil klinkt o zo geil!
    Toch de Z4M!

    Login om te reageren
  14. rechercheur zegt

    10 februari 2012 om 09:02

    Kleurstelling plus rode details in de velgen is natuurlijk wel foeilelijk, maar in mat grijs met een paar grijze titanium 19″ velgen, durf ik er wel mee voor de dag te komen. Laat die lutsers het dan maar een kappersbak vinden, terwijl ze zelf bijvoorbeeld een Hyundai i30 CW CRDi rijden ….

    :-)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 februari 2012 om 09:10

      @rechercheur: Met andere woorden, je durft er alleen in gezien te worden als ie in een onopvallende (saaie Hyundai) kleur wordt geleverd.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        10 februari 2012 om 09:25

        @E34M5Touring:

        Mat grijs, zoals bijvoorbeeld ‘frozen grey’ van BMW vind ik niet bepaald saai ….

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 februari 2012 om 09:30

          @rechercheur: Zeg eerlijk. Grijs is saai, zeker voor zo’n auto. Zelfs mat doet me dan niet veel. Ik vind de nieuwe al een stuk beter dan de oude. Maar zoiets moet in RS6 blauw. Dat knalt, net als de auto.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            10 februari 2012 om 09:35

            @E34M5Touring: Frozen Grey is eindbaas. Space Grau ook.. Grijs kan heel gaaf zijn! :D

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              10 februari 2012 om 09:43

              @kaasboerin: Mwah vind het persoonlijk niet supervet. Heb wel is 3 serie coupe’s zien rijden in die kleur. Ik heb een Paarse 5 serie en een Felblauwe Camaro. Grijs past dan niet echt in dat rijtje. Sterker nog, ik heb (even terugdenken) nog nooit een grijze auto gehad.

              Login om te reageren
  15. prominent zegt

    10 februari 2012 om 09:04

    Als het dan geen kappersbak is dan is het wel een gigantisch ‘gaykarretje’ Had gehoopt dat er geen nieuwe kwam, maar omdat en zo veel dameskappertjes en gay-tjes zijn, komt er gewoon weer een nieuwe. Klef bakkie…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 februari 2012 om 09:35

      @prominent: Inderdaad, blijf maar lekker rijden in je 80pk civicje.

      Login om te reageren
      • prominent zegt

        10 februari 2012 om 10:21

        @kaasboerin: nee een VW Caddy 1.9 TDI :D

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      10 februari 2012 om 10:50

      @prominent: moet je gelijk geven, als echte man rijdt je hier natuurlijk niet in, tenminste als 1ste auto niet.

      Login om te reageren
      • prominent zegt

        10 februari 2012 om 11:21

        @The360box: zo is dat :D

        Login om te reageren
  16. StijnB zegt

    10 februari 2012 om 09:09

    De TT-RS heeft standaard toch reeds dezelfde spoiler (in dit geval echt een ‘spoiler’!):

    Blijf de TT nog altijd een prima coupé vinden. Zelfs als 2.0 TFSI met 211 pk in iets meer dan 6s naar 100. Mag een matig imago hebben maar wat een interieur en prestaties!

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      10 februari 2012 om 10:49

      @StijnB: Ja dat viel me ookal op, denk dat de persoon in kwestie dat niet wist hoop ik..

      Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    10 februari 2012 om 09:54

    Iets te veel sjonnie naar mijn idee.

    Login om te reageren
  18. subarusti zegt

    10 februari 2012 om 10:09

    Veel geld voor weinig auto..
    De prestaties zijn in ieder geval niet slecht en daar moet hij het vooral van hebben. Dat kappersverhaal komt natuurlijk weer van de hoop scholieren die hier zitten;-).

    Login om te reageren
  19. The360box zegt

    10 februari 2012 om 10:48

    CTRL-F “kappers” 13 resultaten, maar goed, het blijft een TT en ondanks zn toppresaties en brute uiterlijk blijf ik het toch ook een kappers ding vinden, en weet niet goed waarom.

    Login om te reageren
  20. Joerek zegt

    10 februari 2012 om 11:26

    Gisteren de TTRS opgehaald… helaas niet de plus versie en dus ‘gewoon’ 340 PK. Wel mooi in Sepang. Laat mij maar kapper zijn.

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      10 februari 2012 om 12:47

      @Joerek: Chippie voor 900 euro en je hebt 400+ pk. Enjoy! ;)

      Login om te reageren
  21. baasbas zegt

    10 februari 2012 om 11:38

    lijkt me erg leuk om te rijden… Maar als ik die kon betalen, zou ik die kopen van mijn eigen geld? No way..

    Denk dat ik voor een mooie gebruikte 997 zou gaan. Saai? Misschien.

    Login om te reageren
  22. prominent zegt

    10 februari 2012 om 12:03

    Wel knap trouwens: foto’s zijn gemaakt op 12 02 2012… Het gaat om details Audi!! :p

    Login om te reageren
  23. Darahan zegt

    10 februari 2012 om 12:27

    Altijd lekker, 360 pk in je “Audi Golf Coupé”. Blijft lekker smoelen..

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      10 februari 2012 om 12:53

      @Darahan: Wat blijft toch iedereen roepen dat deze op het golf platform staat. Dat was zo bij de TT mk1, maar deze al niet meer, deze staat op uniek aluminium space frame…

      Login om te reageren
      • prominent zegt

        10 februari 2012 om 12:55

        @Joerek: en zo worden er een hoop auto’s ‘kapot’ gepraat…

        Login om te reageren
  24. Idx zegt

    10 februari 2012 om 13:43

    @Joerek….Wat je zegt is niet waar. De TT staat wel degelijk op een Golf platofrm (Golf 6) net als de A3. Vandaar dat in de A1 (polo platform)A3, TT en de Golf de motoren dwarsgeplaatst zijn. Het ASF (Aluminium SPace Frame)heeft niks met het onderstel van doen maar is een techniek voor gewichtsbesparing in de carrosserie. Het behelst hier dus een lichtgeweicht kooiconstructie die onderdeel is van de carrosserie en waaraan deuren etc bevestigd zijn.

    Login om te reageren
  25. jeanclaude zegt

    10 februari 2012 om 13:48

    Ik heb het al eerder gezegd volgens mij, maar ondanks de negatieve kritieken hier, is deze auto sneller bij het stoplicht dan een C63AMG, CL63/65AMG, SL63/65AMG, E63AMG S63/65AMG, BMW M5/M6/M3/1M en Audi RS5/RS6/RS4/RS3/R8 V8.

    Kan je wel een kapper zijn, maar je rijdt alle ‘bazen’ er wel uit.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      10 februari 2012 om 14:19

      @jeanclaude: Cijfers zijn leuk, maar niet alles. Dit is een pittig geprijsde bak. Als ik serieus geld uit zou geven, dan zou ik daar ook een serieuze wagen voor terug willen. Dit ziet er uit als een speelgoedautootje.. Dan kunnen de cijfers mooi zijn, maar ik zou ‘m niet kopen.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        10 februari 2012 om 16:51

        @baasbas: Jij snapt het. ^O^

        Login om te reageren
  26. ytrewq zegt

    10 februari 2012 om 16:50

    @dawwg
    geen quattro maar haldex

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      10 februari 2012 om 16:53

      @ytrewq: Weet je wel wat haldex is?

      Login om te reageren
  27. Jantje_555 zegt

    10 februari 2012 om 18:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  28. HZW zegt

    10 februari 2012 om 19:08

    De TT heeft een eigen ASF body die totaal niets met een golf te maken heeft.
    Dat de aandrijf techniek het zelfde is, heeft met het “Baukasten” principe te maken.

    Als je echte kerel met ballen ben dan zou het geen probleem moeten zijn om hier in te rijden.
    De meesten die hier roepen dat het een kappers of Gay auto is zullen er zelf ook wel uit zien als van die glad geschoren homofiel-tjes die uren lang voor de spiegel staan.
    Ja, en dan moet je zeker niet in een TT gaan rijden om mensen helemaal aan het twijfelen te brengen wat je geaardheid is.

    Login om te reageren
  29. p993 zegt

    10 februari 2012 om 19:34

    Wat een lellekerd is dit…Geen woorden voor.

    Login om te reageren
  30. ytrewq zegt

    11 februari 2012 om 18:21

    @4991
    haldex is een systeem van volkswagen dat kracht stuurt naar achterwielen bij verlies van tractie of bij het accelereren.

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      11 februari 2012 om 20:37

      @ytrewq: Je snapt het maar waarschijnlijk heb je het eerst opgezocht anders had je de andere mede ab-gebruiker niet zo verbeterd.

      Login om te reageren
  31. ytrewq zegt

    11 februari 2012 om 22:29

    @4991
    Ik had het eerst getikt en later opgezocht of ik niet voor paal stond voor als het fout was;)
    Van het grip verliezen wist ik dat haldex hielp, accelereren had ik van internet.

    Login om te reageren
  32. lowbird zegt

    6 maart 2012 om 16:21

    kleine vermogenswinst, maar wel donders snel! 4.1 sec. naar de 100 km/u is vergelijkbaar met de instap 911. Ziek…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North