Bentley Grand Convertible kost meer dan 3 miljoen dollar

Auteur: , 45 Reacties

De 'Grand' in de naam slaat op de prijs denk ik.

Het is 2014. Op Pebble Beach peilt Bentley de interesse om met een cabrio-variant van de Mulsanne te komen. Van de schitterende Azure kwam immers nooit een opvolger. We zijn inmiddels enkele jaren verder en Bentley lijkt de knoop te hebben doorgehakt.

In Dubai trok Bentley namelijk het doek van de productieversie van de Grand Convertible by Mulliner. Een nieuwe cabrio met een zeer exclusief prijskaartje. YouTube-held Shmee150 was ter plaatse om verslag te doen van het werelddebuut. Het was uiteraard geen toeval dat de onthulling in Dubai was. Zo staat hier de grootste Bentley-showroom ter wereld. Bovendien doet Bentley al jaren goede zaken in de zandbak.

De Grand Convertible is gebaseerd op de Mulsanne Speed. Dit betekent een 6.8-liter twinturbo V8 met 537 pk en 1100 Nm koppel. De sedan doet een sprint naar de honderd in 4,9 seconden en de top ligt op 305 km/u. De Grand Convertible zal mogelijk iets langzamer zijn in vergelijking met zijn dichte broer.

Bentley gaat slechts 19 exemplaren bouwen van de Grand Convertible. Aan de gelimiteerde Brit hangt volgens de videomaker een prijskaartje van maar liefst 3,5 miljoen dollar. Het is de enige cabrio in zijn klasse. Concurrent Rolls-Royce staakte eerder de productie van de Phantom Drophead Coupe. De Rolls-Royce Dawn is er nog wel. Dit model is een maatje kleiner en concurreert met de Bentley Continental GTC.

Ondanks het feit dat de auto is gebaseerd op de Mulsanne Speed, heeft Bentley een aantal dingen moeten verbouwen aan de Grand Convertible. De miljoenen kostende auto heeft twee deuren minder en de wielbasis is 10 centimeter ingekort. Het productiegetal 19 is niet met toeval gekozen. Bentley is opgericht in 1919. De eerste exemplaren zullen in 2019 worden geleverd. De luxe autobouwer heeft op moment van schrijven nog geen wereldwijde aankondiging gedaan. Mind you: de pica’s in de gallery zijn van het concept uit 2014.



45 reacties

Doe even normaal
@olleh: Bentley was toch in 1919 al niet normaal meer. Vind deze auto niet super gelukt en veeeeel te duur.
@fmgarcia: Ze laten zich nu wel iets teveel leiden door de prijzen van auto”s als laferrari, bugatti en AMG Project One..
Wat een lekker overdreven en lekker statige bak. Ding heeft nog een chique uitstraling ook. Ik vind dit gewoon cool.
@viezefreddyw: Op de prijs na dan. Lichtelijk overdreven als je het mij vraagt..
Een (en deze) cabrio is niet echt heel bijzonder maar kennelijk is er een markt voor. Vroeger had je Jankel en Hooper die met hun zaag en lasapparaat gretig coupés, cabrio’s, limo’s en nog veel meer bouwden die exentrieker waren. Dat kostte toen lang niet totaal 6x de aanschafprijs.
@stijnn: https://c1.staticflickr.com/9/8358/8284282802_141241dc30_b.jpg

Deze is zo goed gelukt dat die van afstand niet te onderscheiden is van deze: https://i.pinimg.com/736x/a0/6a/5f/a06a5fada8333414e55f22d05340961d–estate-.jpg
@pomoek: :-) ik mis die roze, gele rolls en bentley stationwagons. Stuk leuker toch?
@stijnn: absoluut.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Prijs? Totaal buitensporig!
Auto? Fantastisch!

Ondanks dat ik het in mij hele leven niet bij elkaar kan sparen vind ik dit toch wel een waanzinnige gave auto.
Dit kan je toch niet rijden
in Dubai, veel te heet om open dak te rijden. Het leder zou nogal afzien.
@dromedaris: lijkt mij ook. Heb je een auto van +3 miljoen, kun je er alleen s’avonds open mee rijden.
@dromedaris: Lekker boeien.
Als je als dugsbaron vele miljarden moet witwassen dat is het toch veel makkelijker om een Bentley te kopen van 3.5 miljoen dan dat je daar vele duizenden luppo’s van moet kopen. Daar heb je zo’n grote garage voor nodig om die te parkeren. En deze kan je nog een keer weer verkopen om het geld niet helemaal te verbrassen.
@ronnys: snap niet goed wat het ene met het andere te maken heeft, maar toch bedankt voor je verrijkende bijdrage!
@dromedaris: Het ging er om of je open zou kunnen rijden of niet.
Deze auto’s worden dan ook helemaal niet gekocht om echt mee te rijden, maar om andere redenen. Dat heeft het 1 met het ander te maken.
*slinger*
RRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrtiktiktiktiktik tik tik tik tik tik.. tik.. tik.. tik… tik… tik… tik…

Het Rad van Ridicuul is op 3 miljoen uitgekomen baas!
– 3 miljoen is wat het zal zijn, en het zal zijn 3 miljoen. Niet 2 miljoen, en niet 4 miljoen.
Maar dat gaat toch niemand ervoor betalen?
– Het is niet voor niets het rad van ridicuul Van Puffelen. Schrijf die prijs nou maar op, komt goed.
Ja baas.

Ik denk dat het zo een beetje werkt in die industrie.
@Gulli: het is 3,5 miljoen. Is dat rad onderverdeeld is halve miljoenen? Anders ga je je theorie moeten herzien. Hoewel het me in eerste instantie wel een plausibele uitleg leek.
@winkeb: Ehhh, snel omgerekend naar euro’s natuurlijk! (phew daar kom ik goed vanaf)
@Gulli: In zijn geheel niet. De ontwikkelings- en productie kosten worden simpelweg verdeeld over het eerder vastgestelde aantal te bouwen auto’s. As simple as that. Bentley weet toch dat ze het hoe dan ook verkopen.
Jammer hoor, dit is in feite net als de Azure een open versie van de grootste sedan/limousine van het merk, maar dan nu met een prijskaartje waardoor ie onbereikbaar wordt voor Jan Modaal…
Zo ziet een Bentley van 7 ton er dus duurder uit dan 1 van 3 miljoen. Ik zie nergens die 2,3 miljoen terug hoor, iemand?
In nog geen 3 miljoen jaar, ook als ik het zou kunnen betalen.
En dan een v8… triest
Ik kende hem alleen van horen zeggen, maar ik dacht dat die Shmee een soort gangster uit hood was met Instagram, blijkt het gewoon een beleefde Brit te zijn.
@granlusso: Kerel is gewoon een succesvolle ondernemer die met YouTube nog wat extra geld binnenharkt en in leuke auto’s rijdt (soms van hem, soms niet). Heb hem een keer in de Donkervoort GTO zien rijden, dat was best een leuk filmpje, verder hoor ik van velen dat hij best irritant kan zijn maar daar heb ik nog geen last van gehad.
@Gulli: nog wat extra geld😂 haha 1 miljoen abonnee’s. Niet te misselijk!
@bmwfreak038: In het licht van zijn zaken en zijn familiegeld bezien, valt dat YouTube geld nog wel mee.
@phaeton: dat is waar, maar doe mij dat “beetje” maar als je begrijpt wat ik bedoel.
@bmwfreak038: O, absoluut. Zelfs als wij het met z’n tweeën moeten verdelen zou ik een blij mens zijn.
@phaeton: haha
Geen foto’s van de achterkant. Waarschijnlijk omdat het verplichte “pas op achterkant zwenkt uit” bord niet al te mooi staat. Sorry, Bentley maar deze wagen is lachwekkend, het ziet er gewoon niet uit. Hoewel ik het opnieuw gebruiken van de mooie Seat Kleur, S5N Imperium blauw, wel toejuich.
@mashell: De foto’s in de gallery zijn uit 2014. Als je wat door die video spoelt, zie he de achterkant wel. De lichten bijvoorbeeld vind ik geinig. Oké: en een beetje kitsh.
De Rolls voor mensen met smaak?
Het was op zich wel leuk geweest als ze er een vierdeurs van hadden gemaakt. Dan heb je écht wat geks.
Ik vind het stiekem toch wel heel erg gaaf. Natuurlijk is dit zo ongeveer het toppunt van decadentie, maar who cares? Geld moet rollen
Wat ik beetje een misser vind is dat de grille onder de bumper duidelijk een paar cm naar voren staat, terwijl de doorlopende lamellen suggereren dat de Grille achter de bumper doorloopt naar beneden. Er zal wel iets zitten waarom de grille onder de bumper naar voren moest worden gezet, maar ik vind het een missertje.

Wat me wel bevalt is dat ze af aan het stappen zijn van die vreemde ovale achterlichten. Ik heb dat altijd een raar gezicht gevonden. Zo’n grote plak rood plastic met een of twee ovale led ringetjes erin. Daar kreeg ik een enorm Halfords gevoel van.
Normaal vind ik overhang achter niet zo’n probleem maar wellicht door het inkorten van de wielbasis heeft deze sloep er optisch teveel van.
Doe mij dan maar een Dawn
Als hij net zo lekker afschrijft als de Azure kan deze wagen wel eens de recordboeken ingaan. Afschrijving van dik 1mio+ binnen 1 jaar
Wat een boot zeg! Heerlijj
Vind de Azure, Continental, Dawn én Drophead er beter uit zien. Maar daar zal Bentley wel niet van wakker liggen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).