Lekker knallen: 222 km/u op de A2

Auteur: , 75 Reacties

Snelheidsovertredingen-weekend, dit zijn de toppers. De politie was weer aanwezig dus de grafiek van het aantal ingevorderde rijbewijzen liet een piekje zien.

Met stip op nr. 1 staat een 25-jarig individu uit Zaltbommel. Hij haalde rechts in, trok zich niks aan van de vele bejaarden op zijn pad en klokte een stevige 222 km/u op de A2. De beste man deed dit op een wegdeel waar 130 km/u is toegestaan, de overschrijding bedroeg daarom ‘slechts’ 92km/u.

In Hierden (Gelderland) pakte de hermandad een 29-jarige op een motor. Hij reed daar 150km/u over de landweggetjes. Helaas mag je daar tegenwoordig maar 60km/u. Weer een rijbewijs door de shredder.

Als het mee zit zijn de twee *kuch* verkeerscriminelen het rijbewijs voor een maand of 2 kwijt. Zo gaat dat tegenwoordig. Ondertussen laten we een meerderheid van grijs tuig gewoon 35km/u rijden waar je 60 mag. Waar ze vervolgens ook op willekeurige momenten op de rem gaan staan. Invoegen met 60km/u? Geen probleem. Juist die enkele snelheidsduivel moeten we pakken, en de rest van Nederland die regelmatig 5km/u boven de limiet rijdt. Hoe durven ze. (via nu.nl)



75 reacties

222 LOL.
@syliaca: ben het wel eens wat betreft dat “grijs tuig”… Overal principieel 10km/h onder de snelheid rijden, want stel dat we een bekeuring krijgen… Heb echt genoeg van dat soort bestuurders!
@label89: Helemaal mee eens! Misschien is dat ook de reden dat auto’s uit voorzorg 4 wielen hebben: anders val je om!
@Vanquish: Geweldig dit. Helemaal mee eens.
@label89: Het heet maximumsnelheid voor een reden, schat. Anders zouden ze het wel richtsnelheid of zoiets genoemd hebben.
@BaRa: bullshit, als het echt een maximunsnelheid was geweest, was die ten alle tijde aan het wegbeeld aangepast. Niet aan de buurtbewoner die het hardst over geluidsoverlast klaagt.
Belachelijk dat het zo erg in het nieuws komt.. ken dat stuk bij de a2 verder niet maar dat je 130 mag zegt voor mij genoeg, lekka doortrappen
Niet dat ik dit gedrag goed wil praten, maar als onze blauwe vrienden nou eens extra zouden controleren op onnodig links rijden en te LANGZAAM rijden in het weekend zou ik dat wel kunnen waarderen.
Wat een goed, heerlijk genuanceerd stuk. Mensen mógen langzamer dan de MAXIMUMsnelheid rijden, dat is gewoon toegestaan.
Ik snap ook wel dat we hier op een autosite zitten, maar net doen alsof te langzaam rijden erger is dan het begaan van een snelheidsovertreding is wel heel bizar.
@CapsLock: klopt, toegestaan.. maar veeeeeeeeel erger..

als ik netjes rechts rij, door tuffend met een snelheid van 120.. (ja mn ma zit er naast dus harder gaat niet :lol: ) dan vind ik het altijd schitterend als ze me met 200 voorbij gaan.. echter erger ik me dood als ik achter zo’n langzaamrijder zit..

maar vind het wel mooi dat de oudere mensen op hun oude dagje nog van A naar B kunnen.. beetje een 2 strijd..
@dennisr: Ah, jij bent dus ook begrenst tot een top van 120 door de aanwezigheid van een zeker moederfiguur? En dan nog klagen dat je te hard gaat? Know the feeling bro ;-).
@xilver: ja, zeer irritant systeem.. als je 130 gaat rijden om in te halen (ja ik spreek mezelf even tegen hier) dan begint het op hoge toon te piepen..
@dennisr: Beetje lane departure warning en snelheids waarschuwsysteem in 1.
@dennisr: dat is balen:P toen ik laatst terug reed uit Duitsland negeerde ik het gewoon compleet. 180 met een afgeladen C200 Kompressor, gaat prima! Helaas moest ik de snelle 2011/2012 BMW’s voor me laten :-(
@dennisr: Die mensen mogen toch gratis met de trein?
@CapsLock: ook maar deels waar… je mag het overig verkeer niet hinderen. Als je 20km/u onder de max. rijdt of heel langzaam invoegt veroorzaakt dat meestal wel veel hinder. Dus niet toegestaan en ook te beboeten.
@Alwood: Op snelwegen geldt een minimumsnelheid van 70 km/u, als je langzamer rijdt wordt je zeker beboet. Tussen 70 en, pak ‘m beet, 80-85 loop je de kans (afhankelijk van de situatie) dat je op z’n minst een preek van oom agent krijgt.
En invoegen met een te lage snelheid is gewoon fout.
@potver7: Er geldt al jaren geen minimumsnelheid meer op de autosnelwegen. Dat is namelijk helemaal niet te handhaven. Of je ‘beboet’ wordt (lees: of oom agent wel of niet je aan de kant zet wegens artikel 5) hangt geheel van de situatie af.
@2SLOW4ME: je reactie zet mij aan het denken..

ik vraag me namelijk af, wanneer rijd je ONNODIG links?

kijk, in principe, als jij links 120 gaat rijden (of 130 waar dat mag) dan is er toch niks aan de hand? harder mag je toch niet.. en er zijn niet voor niks meerdere banen aangelegd dus mag je dr ook gewoon gebruik van maken..
@dennisr: De linkerrijstrook dient vooral om in te halen, als de middenrijstrook vrij is of als ze daar even snel rijden heb je dus geen reden om links te rijden.
@dennisr: Alle baanvakken buiten het rechtse dienen om SNELLERE (als we dan toch gaan Caps-Locken) voertuigen de kans te geven voorbij te steken, zoals prioriataire voertuigen, als jij daar dan tegen 120km/u rijd te taffelen omdat je zo nodig de persoon die rechts 119 km/u rijd voorbij wilt zonder het gevoel te krijgen dat je mogelijk een overtreding doet en nog enkelen van jou slag doen hetzelfde dan ik denk dat we minder ambulances en meer lijkwagens nodig hebben.

Gedraag je niet zo arrogant, als je er niet hoeft te rijden blijf je er weg, als er iets snellers doormoet ga je aan de kant en verschuil je je niet achter de regeltjes, als je dat wilt dan ga je maar bij de Politie.
@valleyman: Haha, gaan capslocken :D

@Alwood: Dat hangt van de situatie af. In vrijwel geen enkele situatie is het rijden van 35km/u grond tot een artikel 5 procedure, muv de snelweg.

Echt, als mensen gewoon eens wat meer rust in de kop zouden hebben zou het zoveel makkelijker worden op de weg.

En @dennisr:
De linkerrijstrook gebruik je om in te halen. Doe je dat niet, ben je gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te houden. We wonen niet in de VS waar ze keep your lane hebben ;)
@CapsLock: hmm… ben zelf toch juist wel fan van mediterrane landen en zelfs de VS. Daar is 5-10 ‘over’ de norm (en geaccepteerd). Ga je nóg harder dan heb je wel politie op je hielen.
Men trekt normaal op, probeert niet bij 1800tpm al te schakelen met ’s werelds kleinste benzine-motortje.

Als het allemaal zo een beetje doorrijdt, vind ik het altijd juist heel ontspannen rijden. Het twijfelachtige en trage wat er in het Nederlandse verkeer zit, samen met zeer agressieve bumperklevers en aanverwanten maakt het hier juist chaos op de weg.
@Alwood:
Daar kan ik wel inkomen. Ik bedoelde “rust in de kop” ook meer in de zin van wat rustiger reageren, niet zo’n kort lontje wat je vaak ziet. Dus niet in de vorm van traag optrekken enzo, daar ben ik ook geen fan van ;)
@valleyman: dus eigenlijk, is die linkerbaan alleen voor voertuigen van de brandweer, politie, ambulance.. enzovoort.. want de rest kan immers gewoon in treintje 120 rijden aan de rechterkant..

maar, hoe zit dat dan bij een 4 baans weg?

tuurlijk snap ik wel dat je logischer wijs links inhaalt en weer naar rechts gaat, maar ik begin me de laatste tijd steeds vaker af te vragen waarom er steeds meer banen komen, waarom de gelegenheid geven voor inhalen, als je toch niet harder mag.. beetje uitdagend zelfs..
@dennisr: het is zelfs wettelijk bepaald dat je na het links voorbijsteken van een voertuig of obstakel dat je verplicht bent om terug naar de zo rechts mogelijke beschikbare rijstrook te gaan.
Onnuttig links rijden kan en is gevaarlijk, als je wilt voorbijsteken moet je rechts inhalen en daar letten de chauffeurs niet op als ze ineens toch rechts gaan invoegen.
@dennisr: In theorie heb je weliswaar gelijk maar 120/130 rijden op de linkerrijstrook… wie doet dan nu nog ;-).
@xilver: tja, niemand.. maar waarom bestaat die linkerbaan.. als je aar 120 mag, is gewoon uitdagen zoiets :P

1 baans weg, keurig in een treintje richting bestemming.. alles opgelost xD
@dennisr:

Ja tuurlijk en dan in de spits 3 uur per dag extra in de file staan, lul toch niet zo stom man
@xilver:

Ik,

als ik aan het inhalen ben. Mijn peugeotje 106 met een 1.1 rijd namelijk behoorlijk onprettig bij hoge snelheden. Ik versnel wel als ik inhaal, maar ik ga echt niet 130/140 rijden voor die paar lui die 160 op de linkerbaan willen knallen.
@2SLOW4ME: nou inderdaad, zat vanmiddag achter een stel (?) in een I10 die gingen echt niet harder als 65 terwijl we sinds kort juist 100 mogen op die weg, en inhalen kan daar niet, omdat je een hoge berm er tussen hebt…
@meneersander: Even een paar keer met de bouwlamp erop :D Nee maar meestal als mensen dergelijke snelheden rijden hebben ze het niet door , een keer knipperen of claxonneren doet wonderen!
@luuktb: Nou, ik hing bijna in de achterbak en flitsen met grootlicht in de spiegels, maar ze hadden hem niet door geloof ik. toeteren doe ik niet, die bekeuring is achterlijk duur, en je weer maar nooit of je zo’n miereneuker tegenkomt.
@meneersander: Ik denk dat onnodig claxonneren je wel vergeven word , het kleven word minder gezellig maar ik denk dat we op de flitsers na niet hebben te klagen over de politie.
@luuktb: hehe, ik hing er niet constant op:P Alleen alsk aan het flitsen was. Wat betreft het claxoneren, je zou er maar een tegen komen die de bekeuring wel geeft.
Jongen was gewoon even zn nieuwe Up! aan het inrijden..
Je mag ook niks meer tegenwoordig….
Dat veel te langzaam invoegen is echt de grootste ramp voor de doorstroming op de nederlandse snelwegen. En ik krijg het gevoel dat het alleen maar erger aan het worden is..
@erwh: niemand geeft een fuck om doorstroming..
nja, eigenlijk iedereen.. en toch.. de je word er op afgestraft!

ben er zelfs op gezakt bij mn rijexamen, een maat van me ook.. we houden van doorstroming.. examinatoren en agenten niet..
Ik heb ze ook weer bij bosjes gespot vanmiddag… Agila’s op de rechterbaan met een knipperlicht naar links aan zonder dat de bestuurder iets in de gaten heeft… Yarissen die juist zonder richting aangeven en spiegelen naar links komen… En een Spacestar lekker in het midden van 5 banen zonder reden…

Het was weer interessant op de weg..
Wat een huilie huilie verhaaltjes weer van de notoire linksrijder en bumperklevers hier. Zoals iemand al eerder aangaf je mag 120 dus met 110 op de klok of 90 op de klok ben je volkomen legaal. Regels zijn er nu eenmaal en je kan je er maar aanhouden. Als je niet te hard rijd dan is het langzamer invoegen van ouderen in het verkeer niet eens zo erg meer aangezien het verschil kleiner is. Dit soort discussies kan je niet winnen met het argument dat je aan de regels houden niet goed is! als je op de ring rotterdam gewoon altijd braaf 100 rijdt komt het de doorstroming pas goed van pas, net als de matrixborden gehoorzamen tijdens de spits(welke ook gebodsborden zijn). Het kan soms vervelend zijn als een bejaard iemand het verkeer niet helemaal ten goede is maar dat zijn de mensen die te hard rijden ook. Jullie kunnen de splinter in een andermans oog perfect zien maar de balk in je eigen oog zie je maar niet.
@morty: Juist ja, stap eens in een tientonner en probeer die eens op 2 meter van 90 naar 60 geremd te krijgen… Die rijden nu eenmaal op het vak waarop die knarren invoegen…
@morty: regels zijn er om in een richting te buigen waar je je zelf het prettigst bij voelt
@morty: Nope. De regel is dat je een extra belasting moet betalen als je je niet aan de snelheid houdt. Als jij dus met 100 op de linkerbaan rijdt kan ik je niet voorbij (tenminste niet links), waardoor de overheid dus die extra inkomsten mis loopt. Vandaar dat het strafbaar is, denk ik.
@smokin: 110 op de linkerbaan is niet illegaal. Als je iemand inhaalt waar je 120 mag rijdend op de een na linkste baan die 100 rijdt met 110 ben je volkomen in je recht.
@morty: Uiteraard. Als je daarna maar weer naar rechts gaat.
220 rijden en rechts inhalen is nog tot daar aan toe, maar haalde hij rechts in @ 220km/u? Want dat is zeer link!
Op de A2 staan ze ook elke dag te controleren dus niet heel erg slim, 222 valt op zich nog mee. Wat voor een auto zou het zijn? 222 echte kilometers per uur waar de correctie al af is is toch al snel 240+ op de teller.
@kraakensmaak: zilvergrijze c63 AMG kenteken:
KA-MP-01, sorry kon t niet laten excuses
@dennisvvti: I almost lol’d! En jij rijdt?
Ik denk dat rechts inhalen met 222km/h de ultieme uitdaging was voor deze meneer.
Gisteren nog achter iemand gereden die met 60 ging invoegen op de snelweg, waar je 130 mag. Was ik daar eindelijk voorbij met de teller op 135, kwam er vlak voor me iemand naar links met 110.

En dan boos kijken als je nadat je vol in de ankers bent gegaan even het groot licht aanzet
wooow 92km/h dat is wel een record zeg :O wajoo… kinderen dat kan beter!
the-budel-guy
@spykerboy: ik ga morgen m’n best doen het te verbreken (op de fiets naar stage)
@the-budel-guy: wordt hard fietsen, aangezien fietsers geen Vmax hebben :0
@meneersander: Dat is niet zo ! ik ben vroeger een keer aangehouden door oom agent tijden het wielrennen , Ik reed een heuvel af een 30 zone in met te hoge snelheid :D.
Je verzint het niet maar volgens het wetboek moeten ook fietser zich aan de vmax houden.
@luuktb: Moet je dan een snelheidsmeter op je fiets monteren? En hoe zit het dan buiten de bebouwdekom, waar die 4takbrommers nog maar 25 mogen, op de fiets 60/70/80 mogen? (in theorie)
@meneersander: Dat is ook belachelijk maar het is een soort grijs gebied , het is natuurlijk niet te handhaven.
Ook zul je op de vespa niet snel een prent krijgen als je te snel rijdt , alleen als je een rollenbank tegenkomt.
En nu is het natuurlijk ook zo dat je geen rijbewijs hoeft te bezitten om te fietsen, dus ook als je geen idee hebt wat een verkeersbord is mag je nog op de fiets stappen.
@luuktb: nee, maar ik bedoel volgens de wet mag de Vespa niet harder dan 25, staat niks over de fietsen:P Ik ben ook nog nooit aangehouden op de brommer, maar toch.
@luuktb: Als je de grote lichten of knipperlicht naar links aanzet staat 9/10 Nederlanders op de rem, kots misselijk word ik ervan.
@meneersander: Dat is niet zo ! ik ben vroeger een keer aangehouden door oom agent tijden het wielrennen , Ik reed een heuvel af een 30 zone in met te hoge snelheid :D.
Je verzint het niet maar volgens het wetboek moeten ook fietser zich aan de vmax houden.
Kan makkelijk s nachts op de A2
the-budel-guy
die langzaamrijders mogen ze inderdaad van mij ook aanpakken.

ik merk het vaak genoeg met m’n rijles dan wil je de snelweg op en dan zit er iemand die met een gangetje van een kilometer of 50 gaat invoegen of op wegen waar je 80 mag gaan ze heel iritant 65 rijden. volgenmij is iemand die 110 rijd waar je 130 mag veel gevaarlijker dan iemand die 140 (op de teller) rijd waar je 130 mag.
@the-budel-guy: ja, maar die leveren de staat minder op, als die tehard rijders.
@the-budel-guy: Je MAG er 130. Je MAG er ook 110. Maar je MAG er GEEN 140. Poor impulse control, peepz.
Dikke geijkte 220 op een plek waar ook genoeg anderen rijden is gewoon te hard, ook nog rechts inhalen…klinkt niet goed.

Langzaam invoegende bestuurders, hoe gevaarlijk en irritant ook, hebben hier natuurlijk weinig mee te maken.

Ook wat betreft onnodig linksrijden is dat toch wel een beetje een vergezochte aanname. Iemand die op die plek gaat planken heeft vaak niet per sé een notoire linksklever nodig ergens rechts heen te willen. Ik ben ook weleens rechts ingehaald door haastige en agressieve typjes (één keer bijna “fataal”) maar ik ben nu niet bepaald een linksklever, verre van.


Die motormuis met 150 op een landweggetje…och tsja…als het een echt landweggetje was zonder al te veel huizen, kinderen of ander verkeer…zijn gevaarlijker dingen te bedenken. Nja, buiten gevaar voor hemzelf maar dat moet ie lekker zelf weten.
ah, lang leve koos spee.. nu weet ik waarom een motor geen kenteken voorop hoeft..

krullebol: hoe zit dat nou met motoren? waarom hoeven die geen kenteken voorop? is dat niet oneerlijk?
koos spee: nou, ik heb laatst gelezen, een motorrijder word nat in de regen maar een automobilist niet..

dus.. dat jullie dat even weten!
Ik heb er totaal geen problemen mee als een motorrijder op een verlaten weggetje, zijn Kawahonda eens flink lostrekt. Hij brengt hiermee alleen zichzelf in gevaar, en dat mag hij zelf weten. Oké, het is minder fijn voor de hulpverleners die hem van de weg moeten schrapen, maar dan hadden ze maar ander werk moeten kiezen, daar heeft diegene niets mee te maken. Brengt hij ook anderen in gevaar, dan is het een heel ander verhaal natuurlijk, dan zit hij gewoon fout.

Verder is het natuurlijk levensgevaarlijk om rechts in te halen, en in de buurt van overig verkeer is 222 gecorrigeerde kilometers per uur natuurlijk no-go. Maar de situatie is natuurlijk lastig in te schatten via tekst, en zal het wel hele verhaal wel licht herzien zijn door de media.
beetje gas geven op een 4 baans snelweg mag wel vooral in de late uurtjes, je snelheid pas je gewoon aan aan de verkeersomstandigheden. Als de politie s’nachts controleerd op een lege snelweg met 4 open gladde banen met prachtig asfalt… dan is het wel duidelijk waar het probleem zit.
@creativetechnologie: Nou zo rustig was het niet, als je rechts moet inhalen op een 4 baans snelweg.
Stel, ik ken iemand – puur theoretisch- die iemand kent -puur theoretisch- die een aantal 80KM stickers heeft gekocht -puur theoretisch- en ze binnenkort op een niet nader te noemen aantal flitspalen plakt. Puur theoretisch uiteraard.

Want die persoon is HELEMAAL KLAAR met de grijze gruwel die 60 gaat rijden op een 80 weg en bij de flitspalen nog eens extra op het rempedaal trapt!
Ik ben zondag avond/nacht ook in een uur van Lemmer naar Alphen aan den Rijn. Was vrij rustig op de A6.
Rij zoveel als je wilt. En als je dan boete krijgt, smile and pay. Wees gewoon voorzichtig!
Ik reed gisterochtend om 6:30 uur nog 255km/u over de afsluitdijk. Kan makkelijk.
Onterecht bekeurd? Wij maken gratis bewaar tegen Mulder-boetes:
http://www.lemkensja.nl e-mail: [email protected]

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).