• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker knallen: 222 km/u op de A2

Auteur: Alwood, gepost 18 maart 2012 om 19:53 – 75 Reacties

Politie genoeg!


Snelheidsovertredingen-weekend, dit zijn de toppers. De politie was weer aanwezig dus de grafiek van het aantal ingevorderde rijbewijzen liet een piekje zien.

Met stip op nr. 1 staat een 25-jarig individu uit Zaltbommel. Hij haalde rechts in, trok zich niks aan van de vele bejaarden op zijn pad en klokte een stevige 222 km/u op de A2. De beste man deed dit op een wegdeel waar 130 km/u is toegestaan, de overschrijding bedroeg daarom ‘slechts’ 92km/u.

In Hierden (Gelderland) pakte de hermandad een 29-jarige op een motor. Hij reed daar 150km/u over de landweggetjes. Helaas mag je daar tegenwoordig maar 60km/u. Weer een rijbewijs door de shredder.

Als het mee zit zijn de twee *kuch* verkeerscriminelen het rijbewijs voor een maand of 2 kwijt. Zo gaat dat tegenwoordig. Ondertussen laten we een meerderheid van grijs tuig gewoon 35km/u rijden waar je 60 mag. Waar ze vervolgens ook op willekeurige momenten op de rem gaan staan. Invoegen met 60km/u? Geen probleem. Juist die enkele snelheidsduivel moeten we pakken, en de rest van Nederland die regelmatig 5km/u boven de limiet rijdt. Hoe durven ze. (via nu.nl)

Ook interessant!

  • Jongeren die rijden zonder rijbewijs neemt toe
  • 'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
    'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
  • 70 jaar ZONDER rijbewijs
    Man rijdt 70 jaar (!) zonder rijbewijs
  • Zo duur is een rijbewijs anno 2021

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, maximumsnelheid, rijbewijs, Verkeer

Vorig bericht: « Two tone Bentley Continental GT ziet er goed uit
Volgend bericht: Nieuwe BMW M3 niet sneller dan een 1M Coupe? [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. syliaca zegt

    18 maart 2012 om 19:57

    222 LOL.

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      18 maart 2012 om 20:21

      @syliaca: ben het wel eens wat betreft dat “grijs tuig”… Overal principieel 10km/h onder de snelheid rijden, want stel dat we een bekeuring krijgen… Heb echt genoeg van dat soort bestuurders!

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        18 maart 2012 om 20:54

        @label89: Helemaal mee eens! Misschien is dat ook de reden dat auto’s uit voorzorg 4 wielen hebben: anders val je om!

        Login om te reageren
        • gerbie zegt

          18 maart 2012 om 21:58

          @Vanquish: Geweldig dit. Helemaal mee eens.

          Login om te reageren
      • BaRa zegt

        19 maart 2012 om 07:58

        @label89: Het heet maximumsnelheid voor een reden, schat. Anders zouden ze het wel richtsnelheid of zoiets genoemd hebben.

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          19 maart 2012 om 09:54

          @BaRa: bullshit, als het echt een maximunsnelheid was geweest, was die ten alle tijde aan het wegbeeld aangepast. Niet aan de buurtbewoner die het hardst over geluidsoverlast klaagt.

          Login om te reageren
  2. rijbewijzer zegt

    18 maart 2012 om 19:58

    Belachelijk dat het zo erg in het nieuws komt.. ken dat stuk bij de a2 verder niet maar dat je 130 mag zegt voor mij genoeg, lekka doortrappen

    Login om te reageren
  3. 2SLOW4ME zegt

    18 maart 2012 om 20:01

    Niet dat ik dit gedrag goed wil praten, maar als onze blauwe vrienden nou eens extra zouden controleren op onnodig links rijden en te LANGZAAM rijden in het weekend zou ik dat wel kunnen waarderen.

    Login om te reageren
    • CapsLock zegt

      18 maart 2012 om 20:11

      Wat een goed, heerlijk genuanceerd stuk. Mensen mógen langzamer dan de MAXIMUMsnelheid rijden, dat is gewoon toegestaan.
      Ik snap ook wel dat we hier op een autosite zitten, maar net doen alsof te langzaam rijden erger is dan het begaan van een snelheidsovertreding is wel heel bizar.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        18 maart 2012 om 20:15

        @CapsLock: klopt, toegestaan.. maar veeeeeeeeel erger..

        als ik netjes rechts rij, door tuffend met een snelheid van 120.. (ja mn ma zit er naast dus harder gaat niet :lol: ) dan vind ik het altijd schitterend als ze me met 200 voorbij gaan.. echter erger ik me dood als ik achter zo’n langzaamrijder zit..

        maar vind het wel mooi dat de oudere mensen op hun oude dagje nog van A naar B kunnen.. beetje een 2 strijd..

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          18 maart 2012 om 20:37

          @dennisr: Ah, jij bent dus ook begrenst tot een top van 120 door de aanwezigheid van een zeker moederfiguur? En dan nog klagen dat je te hard gaat? Know the feeling bro ;-).

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            18 maart 2012 om 22:38

            @xilver: ja, zeer irritant systeem.. als je 130 gaat rijden om in te halen (ja ik spreek mezelf even tegen hier) dan begint het op hoge toon te piepen..

            Login om te reageren
            • pax1004 zegt

              19 maart 2012 om 13:15

              @dennisr: Beetje lane departure warning en snelheids waarschuwsysteem in 1.

              Login om te reageren
        • E320cdi zegt

          19 maart 2012 om 10:50

          @dennisr: dat is balen:P toen ik laatst terug reed uit Duitsland negeerde ik het gewoon compleet. 180 met een afgeladen C200 Kompressor, gaat prima! Helaas moest ik de snelle 2011/2012 BMW’s voor me laten :-(

          Login om te reageren
        • dutchcourage86 zegt

          19 maart 2012 om 12:52

          @dennisr: Die mensen mogen toch gratis met de trein?

          Login om te reageren
      • Alwood zegt

        18 maart 2012 om 20:24

        @CapsLock: ook maar deels waar… je mag het overig verkeer niet hinderen. Als je 20km/u onder de max. rijdt of heel langzaam invoegt veroorzaakt dat meestal wel veel hinder. Dus niet toegestaan en ook te beboeten.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          18 maart 2012 om 21:19

          @Alwood: Op snelwegen geldt een minimumsnelheid van 70 km/u, als je langzamer rijdt wordt je zeker beboet. Tussen 70 en, pak ‘m beet, 80-85 loop je de kans (afhankelijk van de situatie) dat je op z’n minst een preek van oom agent krijgt.
          En invoegen met een te lage snelheid is gewoon fout.

          Login om te reageren
          • CapsLock zegt

            18 maart 2012 om 21:29

            @potver7: Er geldt al jaren geen minimumsnelheid meer op de autosnelwegen. Dat is namelijk helemaal niet te handhaven. Of je ‘beboet’ wordt (lees: of oom agent wel of niet je aan de kant zet wegens artikel 5) hangt geheel van de situatie af.

            Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 maart 2012 om 20:12

      @2SLOW4ME: je reactie zet mij aan het denken..

      ik vraag me namelijk af, wanneer rijd je ONNODIG links?

      kijk, in principe, als jij links 120 gaat rijden (of 130 waar dat mag) dan is er toch niks aan de hand? harder mag je toch niet.. en er zijn niet voor niks meerdere banen aangelegd dus mag je dr ook gewoon gebruik van maken..

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        18 maart 2012 om 20:21

        @dennisr: De linkerrijstrook dient vooral om in te halen, als de middenrijstrook vrij is of als ze daar even snel rijden heb je dus geen reden om links te rijden.

        Login om te reageren
      • valleyman zegt

        18 maart 2012 om 20:22

        @dennisr: Alle baanvakken buiten het rechtse dienen om SNELLERE (als we dan toch gaan Caps-Locken) voertuigen de kans te geven voorbij te steken, zoals prioriataire voertuigen, als jij daar dan tegen 120km/u rijd te taffelen omdat je zo nodig de persoon die rechts 119 km/u rijd voorbij wilt zonder het gevoel te krijgen dat je mogelijk een overtreding doet en nog enkelen van jou slag doen hetzelfde dan ik denk dat we minder ambulances en meer lijkwagens nodig hebben.

        Gedraag je niet zo arrogant, als je er niet hoeft te rijden blijf je er weg, als er iets snellers doormoet ga je aan de kant en verschuil je je niet achter de regeltjes, als je dat wilt dan ga je maar bij de Politie.

        Login om te reageren
        • CapsLock zegt

          18 maart 2012 om 20:30

          @valleyman: Haha, gaan capslocken :D

          @Alwood: Dat hangt van de situatie af. In vrijwel geen enkele situatie is het rijden van 35km/u grond tot een artikel 5 procedure, muv de snelweg.

          Echt, als mensen gewoon eens wat meer rust in de kop zouden hebben zou het zoveel makkelijker worden op de weg.

          En @dennisr:
          De linkerrijstrook gebruik je om in te halen. Doe je dat niet, ben je gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te houden. We wonen niet in de VS waar ze keep your lane hebben ;)

          Login om te reageren
          • Alwood zegt

            18 maart 2012 om 20:54

            @CapsLock: hmm… ben zelf toch juist wel fan van mediterrane landen en zelfs de VS. Daar is 5-10 ‘over’ de norm (en geaccepteerd). Ga je nóg harder dan heb je wel politie op je hielen.
            Men trekt normaal op, probeert niet bij 1800tpm al te schakelen met ’s werelds kleinste benzine-motortje.

            Als het allemaal zo een beetje doorrijdt, vind ik het altijd juist heel ontspannen rijden. Het twijfelachtige en trage wat er in het Nederlandse verkeer zit, samen met zeer agressieve bumperklevers en aanverwanten maakt het hier juist chaos op de weg.

            Login om te reageren
            • CapsLock zegt

              18 maart 2012 om 21:03

              @Alwood:
              Daar kan ik wel inkomen. Ik bedoelde “rust in de kop” ook meer in de zin van wat rustiger reageren, niet zo’n kort lontje wat je vaak ziet. Dus niet in de vorm van traag optrekken enzo, daar ben ik ook geen fan van ;)

              Login om te reageren
        • dennisr zegt

          18 maart 2012 om 22:29

          @valleyman: dus eigenlijk, is die linkerbaan alleen voor voertuigen van de brandweer, politie, ambulance.. enzovoort.. want de rest kan immers gewoon in treintje 120 rijden aan de rechterkant..

          maar, hoe zit dat dan bij een 4 baans weg?

          tuurlijk snap ik wel dat je logischer wijs links inhaalt en weer naar rechts gaat, maar ik begin me de laatste tijd steeds vaker af te vragen waarom er steeds meer banen komen, waarom de gelegenheid geven voor inhalen, als je toch niet harder mag.. beetje uitdagend zelfs..

          Login om te reageren
      • druon zegt

        18 maart 2012 om 20:26

        @dennisr: het is zelfs wettelijk bepaald dat je na het links voorbijsteken van een voertuig of obstakel dat je verplicht bent om terug naar de zo rechts mogelijke beschikbare rijstrook te gaan.
        Onnuttig links rijden kan en is gevaarlijk, als je wilt voorbijsteken moet je rechts inhalen en daar letten de chauffeurs niet op als ze ineens toch rechts gaan invoegen.

        Login om te reageren
      • xilver zegt

        18 maart 2012 om 20:39

        @dennisr: In theorie heb je weliswaar gelijk maar 120/130 rijden op de linkerrijstrook… wie doet dan nu nog ;-).

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          18 maart 2012 om 22:30

          @xilver: tja, niemand.. maar waarom bestaat die linkerbaan.. als je aar 120 mag, is gewoon uitdagen zoiets :P

          1 baans weg, keurig in een treintje richting bestemming.. alles opgelost xD

          Login om te reageren
          • rijbewijzer zegt

            19 maart 2012 om 09:30

            @dennisr:

            Ja tuurlijk en dan in de spits 3 uur per dag extra in de file staan, lul toch niet zo stom man

            Login om te reageren
        • 72bug zegt

          19 maart 2012 om 14:02

          @xilver:

          Ik,

          als ik aan het inhalen ben. Mijn peugeotje 106 met een 1.1 rijd namelijk behoorlijk onprettig bij hoge snelheden. Ik versnel wel als ik inhaal, maar ik ga echt niet 130/140 rijden voor die paar lui die 160 op de linkerbaan willen knallen.

          Login om te reageren
    • meneersander zegt

      18 maart 2012 om 21:50

      @2SLOW4ME: nou inderdaad, zat vanmiddag achter een stel (?) in een I10 die gingen echt niet harder als 65 terwijl we sinds kort juist 100 mogen op die weg, en inhalen kan daar niet, omdat je een hoge berm er tussen hebt…

      Login om te reageren
      • luuktb zegt

        19 maart 2012 om 10:27

        @meneersander: Even een paar keer met de bouwlamp erop :D Nee maar meestal als mensen dergelijke snelheden rijden hebben ze het niet door , een keer knipperen of claxonneren doet wonderen!

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          19 maart 2012 om 15:03

          @luuktb: Nou, ik hing bijna in de achterbak en flitsen met grootlicht in de spiegels, maar ze hadden hem niet door geloof ik. toeteren doe ik niet, die bekeuring is achterlijk duur, en je weer maar nooit of je zo’n miereneuker tegenkomt.

          Login om te reageren
          • luuktb zegt

            19 maart 2012 om 16:59

            @meneersander: Ik denk dat onnodig claxonneren je wel vergeven word , het kleven word minder gezellig maar ik denk dat we op de flitsers na niet hebben te klagen over de politie.

            Login om te reageren
            • meneersander zegt

              19 maart 2012 om 22:34

              @luuktb: hehe, ik hing er niet constant op:P Alleen alsk aan het flitsen was. Wat betreft het claxoneren, je zou er maar een tegen komen die de bekeuring wel geeft.

              Login om te reageren
  4. dolie zegt

    18 maart 2012 om 20:01

    Jongen was gewoon even zn nieuwe Up! aan het inrijden..

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    18 maart 2012 om 20:09

    Je mag ook niks meer tegenwoordig….

    Login om te reageren
  6. erwh zegt

    18 maart 2012 om 20:10

    Dat veel te langzaam invoegen is echt de grootste ramp voor de doorstroming op de nederlandse snelwegen. En ik krijg het gevoel dat het alleen maar erger aan het worden is..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 maart 2012 om 20:13

      @erwh: niemand geeft een fuck om doorstroming..
      nja, eigenlijk iedereen.. en toch.. de je word er op afgestraft!

      ben er zelfs op gezakt bij mn rijexamen, een maat van me ook.. we houden van doorstroming.. examinatoren en agenten niet..

      Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    18 maart 2012 om 20:11

    Ik heb ze ook weer bij bosjes gespot vanmiddag… Agila’s op de rechterbaan met een knipperlicht naar links aan zonder dat de bestuurder iets in de gaten heeft… Yarissen die juist zonder richting aangeven en spiegelen naar links komen… En een Spacestar lekker in het midden van 5 banen zonder reden…

    Het was weer interessant op de weg..

    Login om te reageren
  8. morty zegt

    18 maart 2012 om 20:23

    Wat een huilie huilie verhaaltjes weer van de notoire linksrijder en bumperklevers hier. Zoals iemand al eerder aangaf je mag 120 dus met 110 op de klok of 90 op de klok ben je volkomen legaal. Regels zijn er nu eenmaal en je kan je er maar aanhouden. Als je niet te hard rijd dan is het langzamer invoegen van ouderen in het verkeer niet eens zo erg meer aangezien het verschil kleiner is. Dit soort discussies kan je niet winnen met het argument dat je aan de regels houden niet goed is! als je op de ring rotterdam gewoon altijd braaf 100 rijdt komt het de doorstroming pas goed van pas, net als de matrixborden gehoorzamen tijdens de spits(welke ook gebodsborden zijn). Het kan soms vervelend zijn als een bejaard iemand het verkeer niet helemaal ten goede is maar dat zijn de mensen die te hard rijden ook. Jullie kunnen de splinter in een andermans oog perfect zien maar de balk in je eigen oog zie je maar niet.

    Login om te reageren
    • valleyman zegt

      18 maart 2012 om 20:27

      @morty: Juist ja, stap eens in een tientonner en probeer die eens op 2 meter van 90 naar 60 geremd te krijgen… Die rijden nu eenmaal op het vak waarop die knarren invoegen…

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 maart 2012 om 20:29

      @morty: regels zijn er om in een richting te buigen waar je je zelf het prettigst bij voelt

      Login om te reageren
    • smokin zegt

      19 maart 2012 om 10:13

      @morty: Nope. De regel is dat je een extra belasting moet betalen als je je niet aan de snelheid houdt. Als jij dus met 100 op de linkerbaan rijdt kan ik je niet voorbij (tenminste niet links), waardoor de overheid dus die extra inkomsten mis loopt. Vandaar dat het strafbaar is, denk ik.

      Login om te reageren
      • morty zegt

        19 maart 2012 om 13:52

        @smokin: 110 op de linkerbaan is niet illegaal. Als je iemand inhaalt waar je 120 mag rijdend op de een na linkste baan die 100 rijdt met 110 ben je volkomen in je recht.

        Login om te reageren
        • smokin zegt

          20 maart 2012 om 08:33

          @morty: Uiteraard. Als je daarna maar weer naar rechts gaat.

          Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    18 maart 2012 om 20:26

    220 rijden en rechts inhalen is nog tot daar aan toe, maar haalde hij rechts in @ 220km/u? Want dat is zeer link!

    Login om te reageren
  10. kraakensmaak zegt

    18 maart 2012 om 20:31

    Op de A2 staan ze ook elke dag te controleren dus niet heel erg slim, 222 valt op zich nog mee. Wat voor een auto zou het zijn? 222 echte kilometers per uur waar de correctie al af is is toch al snel 240+ op de teller.

    Login om te reageren
    • dennisvvti zegt

      18 maart 2012 om 20:59

      @kraakensmaak: zilvergrijze c63 AMG kenteken:
      KA-MP-01, sorry kon t niet laten excuses

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        19 maart 2012 om 10:57

        @dennisvvti: I almost lol’d! En jij rijdt?

        Login om te reageren
  11. RubenPriest zegt

    18 maart 2012 om 20:59

    Ik denk dat rechts inhalen met 222km/h de ultieme uitdaging was voor deze meneer.

    Login om te reageren
  12. _Eend_ zegt

    18 maart 2012 om 21:00

    Gisteren nog achter iemand gereden die met 60 ging invoegen op de snelweg, waar je 130 mag. Was ik daar eindelijk voorbij met de teller op 135, kwam er vlak voor me iemand naar links met 110.

    En dan boos kijken als je nadat je vol in de ankers bent gegaan even het groot licht aanzet

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    18 maart 2012 om 21:19

    wooow 92km/h dat is wel een record zeg :O wajoo… kinderen dat kan beter!

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      18 maart 2012 om 21:24

      @spykerboy: ik ga morgen m’n best doen het te verbreken (op de fiets naar stage)

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        18 maart 2012 om 21:53

        @the-budel-guy: wordt hard fietsen, aangezien fietsers geen Vmax hebben :0

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          19 maart 2012 om 10:32

          @meneersander: Dat is niet zo ! ik ben vroeger een keer aangehouden door oom agent tijden het wielrennen , Ik reed een heuvel af een 30 zone in met te hoge snelheid :D.
          Je verzint het niet maar volgens het wetboek moeten ook fietser zich aan de vmax houden.

          Login om te reageren
          • meneersander zegt

            19 maart 2012 om 15:01

            @luuktb: Moet je dan een snelheidsmeter op je fiets monteren? En hoe zit het dan buiten de bebouwdekom, waar die 4takbrommers nog maar 25 mogen, op de fiets 60/70/80 mogen? (in theorie)

            Login om te reageren
            • luuktb zegt

              19 maart 2012 om 16:57

              @meneersander: Dat is ook belachelijk maar het is een soort grijs gebied , het is natuurlijk niet te handhaven.
              Ook zul je op de vespa niet snel een prent krijgen als je te snel rijdt , alleen als je een rollenbank tegenkomt.
              En nu is het natuurlijk ook zo dat je geen rijbewijs hoeft te bezitten om te fietsen, dus ook als je geen idee hebt wat een verkeersbord is mag je nog op de fiets stappen.

              Login om te reageren
              • meneersander zegt

                19 maart 2012 om 22:32

                @luuktb: nee, maar ik bedoel volgens de wet mag de Vespa niet harder dan 25, staat niks over de fietsen:P Ik ben ook nog nooit aangehouden op de brommer, maar toch.

              • Melvinkorrels zegt

                22 maart 2012 om 13:15

                @luuktb: Als je de grote lichten of knipperlicht naar links aanzet staat 9/10 Nederlanders op de rem, kots misselijk word ik ervan.

        • luuktb zegt

          19 maart 2012 om 10:32

          @meneersander: Dat is niet zo ! ik ben vroeger een keer aangehouden door oom agent tijden het wielrennen , Ik reed een heuvel af een 30 zone in met te hoge snelheid :D.
          Je verzint het niet maar volgens het wetboek moeten ook fietser zich aan de vmax houden.

          Login om te reageren
  14. mrbones zegt

    18 maart 2012 om 21:24

    Kan makkelijk s nachts op de A2

    Login om te reageren
  15. the-budel-guy zegt

    18 maart 2012 om 21:26

    die langzaamrijders mogen ze inderdaad van mij ook aanpakken.

    ik merk het vaak genoeg met m’n rijles dan wil je de snelweg op en dan zit er iemand die met een gangetje van een kilometer of 50 gaat invoegen of op wegen waar je 80 mag gaan ze heel iritant 65 rijden. volgenmij is iemand die 110 rijd waar je 130 mag veel gevaarlijker dan iemand die 140 (op de teller) rijd waar je 130 mag.

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      18 maart 2012 om 21:53

      @the-budel-guy: ja, maar die leveren de staat minder op, als die tehard rijders.

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      19 maart 2012 om 08:00

      @the-budel-guy: Je MAG er 130. Je MAG er ook 110. Maar je MAG er GEEN 140. Poor impulse control, peepz.

      Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    18 maart 2012 om 22:05

    Dikke geijkte 220 op een plek waar ook genoeg anderen rijden is gewoon te hard, ook nog rechts inhalen…klinkt niet goed.

    Langzaam invoegende bestuurders, hoe gevaarlijk en irritant ook, hebben hier natuurlijk weinig mee te maken.

    Ook wat betreft onnodig linksrijden is dat toch wel een beetje een vergezochte aanname. Iemand die op die plek gaat planken heeft vaak niet per sé een notoire linksklever nodig ergens rechts heen te willen. Ik ben ook weleens rechts ingehaald door haastige en agressieve typjes (één keer bijna “fataal”) maar ik ben nu niet bepaald een linksklever, verre van.

    Die motormuis met 150 op een landweggetje…och tsja…als het een echt landweggetje was zonder al te veel huizen, kinderen of ander verkeer…zijn gevaarlijker dingen te bedenken. Nja, buiten gevaar voor hemzelf maar dat moet ie lekker zelf weten.

    Login om te reageren
  17. dennisr zegt

    18 maart 2012 om 22:35

    ah, lang leve koos spee.. nu weet ik waarom een motor geen kenteken voorop hoeft..

    krullebol: hoe zit dat nou met motoren? waarom hoeven die geen kenteken voorop? is dat niet oneerlijk?
    koos spee: nou, ik heb laatst gelezen, een motorrijder word nat in de regen maar een automobilist niet..

    dus.. dat jullie dat even weten!

    Login om te reageren
  18. Ruben00 zegt

    18 maart 2012 om 22:37

    Ik heb er totaal geen problemen mee als een motorrijder op een verlaten weggetje, zijn Kawahonda eens flink lostrekt. Hij brengt hiermee alleen zichzelf in gevaar, en dat mag hij zelf weten. Oké, het is minder fijn voor de hulpverleners die hem van de weg moeten schrapen, maar dan hadden ze maar ander werk moeten kiezen, daar heeft diegene niets mee te maken. Brengt hij ook anderen in gevaar, dan is het een heel ander verhaal natuurlijk, dan zit hij gewoon fout.

    Verder is het natuurlijk levensgevaarlijk om rechts in te halen, en in de buurt van overig verkeer is 222 gecorrigeerde kilometers per uur natuurlijk no-go. Maar de situatie is natuurlijk lastig in te schatten via tekst, en zal het wel hele verhaal wel licht herzien zijn door de media.

    Login om te reageren
  19. creativetechnologie zegt

    19 maart 2012 om 01:21

    beetje gas geven op een 4 baans snelweg mag wel vooral in de late uurtjes, je snelheid pas je gewoon aan aan de verkeersomstandigheden. Als de politie s’nachts controleerd op een lege snelweg met 4 open gladde banen met prachtig asfalt… dan is het wel duidelijk waar het probleem zit.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      19 maart 2012 om 10:35

      @creativetechnologie: Nou zo rustig was het niet, als je rechts moet inhalen op een 4 baans snelweg.

      Login om te reageren
  20. zdev zegt

    19 maart 2012 om 08:20

    Stel, ik ken iemand – puur theoretisch- die iemand kent -puur theoretisch- die een aantal 80KM stickers heeft gekocht -puur theoretisch- en ze binnenkort op een niet nader te noemen aantal flitspalen plakt. Puur theoretisch uiteraard.

    Want die persoon is HELEMAAL KLAAR met de grijze gruwel die 60 gaat rijden op een 80 weg en bij de flitspalen nog eens extra op het rempedaal trapt!

    Login om te reageren
  21. dutchcourage86 zegt

    19 maart 2012 om 12:54

    Ik ben zondag avond/nacht ook in een uur van Lemmer naar Alphen aan den Rijn. Was vrij rustig op de A6.

    Login om te reageren
  22. capo1bastone zegt

    19 maart 2012 om 20:00

    Rij zoveel als je wilt. En als je dan boete krijgt, smile and pay. Wees gewoon voorzichtig!

    Login om te reageren
  23. bartsmit zegt

    19 maart 2012 om 21:15

    Ik reed gisterochtend om 6:30 uur nog 255km/u over de afsluitdijk. Kan makkelijk.

    Login om te reageren
  24. karel777 zegt

    20 maart 2012 om 06:42

    Onterecht bekeurd? Wij maken gratis bewaar tegen Mulder-boetes:
    http://www.lemkensja.nl e-mail: [email protected]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North