• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1007 pk in een Suzuki

Auteur: Wouter, gepost 18 juli 2007 om 19:15 – 45 Reacties

Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special

Who needs a Veyron? De Suzuki XL7 doorbreekt immers ook de magische grens van 1.000 pk en is vast net zo zuinig als alle andere Soefzoeki’s! Zoals trouwe Autoblog-bezoekers of Suzuki fans vast konden voorspellen, zal de XL7 worden ingezet om Pikes Peak mee te beklimmen.

Vorig jaar won ‘Monster’ Tajima al in een Suzuki, maar zijn ultieme doel bleef nog onvervuld. Tajiama wil het record op Pikes Peak, dat nu nog in handen is van Rod Millen. In 1994 bedwong Millen in 10 minuten en 4.6 seconden de 20 km lange gravelweg. Dat was een gemiddelde snelheid van bijna 120 km/u op een bergweg met 156 bochten.

Om een kans te maken heeft Tajiama de beschikking over een speciaal gebouwde XL7 met stalen spaceframe uitgerust met carbon en kevlar carrosserie delen & spoilers. De V6 krachtbron van 3,6 liter is voorzien van een dubbele turbo, waardoor het motorvermogen nu de 1.000 pk is gepasseerd; 1.007 pk om precies te zijn.

Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special

Ook interessant!

  • Primeur met 355 pk op Pikes Peak is bijzonder smakelijk
  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

nobuhiro-tajima, pikes-peak, Suzuki

Vorig bericht: « Audi komt met de schoonste diesel ter wereld…
Volgend bericht: Een klein BMW’tje met voorwielaandrijving in 2010 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Armada zegt

    18 juli 2007 om 19:18

    Spectaculair natuurlijk, maar het zou leuker zijn als het met streetlegal wagens gedaan zou worden.

    Login om te reageren
  2. steffel zegt

    18 juli 2007 om 19:21

    leuk ideetje voor een “XL7 Special Edition” :D

    Login om te reageren
  3. PatrickE zegt

    18 juli 2007 om 19:22

    LOL, dat voorspoilertje ziet er leuker opgeplakt uit :) Maar het is wel bruut natuurlijk! :O

    Login om te reageren
  4. W1CK3D zegt

    18 juli 2007 om 19:23

    :o machtig :D

    Login om te reageren
  5. stefan zegt

    18 juli 2007 om 19:24

    Er was al een pikes peak escudo in 1994 met rond de 1000PK.

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    18 juli 2007 om 19:29

    Is dat niet die auto die je op GT4 kunt spelen :-)

    Login om te reageren
  7. Dylan zegt

    18 juli 2007 om 19:32

    Dat is de Suzuki Escudo Dennis :)

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    18 juli 2007 om 19:40

    Maar ja, niet straatlegaal eh! ;)

    Er zijn zat auto’s die sneller zijn dan de Veyron in acceleratie en/of topsnelheid.

    Login om te reageren
  9. ronald zegt

    18 juli 2007 om 19:40

    haa kenners hier.. machtige auto ..ongelofelijk zie hoe klein dat ding is..

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    18 juli 2007 om 19:41

    @Armada: Er zijn zat Skylines, Supra’s en zelfs Golfjes die over 1000 PK hebben.

    Ze hebben echter wel allemaal een turbo ten grote van de maan, en een turbolag zodat zelfs een tractor kan winnen met stoplicht sprintjes.

    Login om te reageren
  11. speedlimit zegt

    18 juli 2007 om 19:45

    Hmmm Rod Millen en 1994…dat kan alleen de Celica GT4 zijn geweest…sterker nog,die is door Rod Millen omgedoopt tot pikes peak celica waarmee ie ’t record behaalde ;)

    Login om te reageren
  12. Tdj zegt

    18 juli 2007 om 19:54

    Heel mooi! Hoe veel uur gaat deze motor mee? 10? 12?

    Login om te reageren
  13. FlorisFerrari/Suzuki zegt

    18 juli 2007 om 20:01

    Suzuki hea. :)

    Login om te reageren
  14. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 20:23

    @ tdj : 20 min., pecies genoeg om bovenaan te komen ;)

    als je nou geen of een zo klein mogelijk turbo gat wil, neem je der gewoon 2. heel simpel, een kleine en een grote. ik heb het ook. de kleine gaat tot de 4000 toeren, dan schakalt tie over op me grote turbo, die heeft volgas even 500 toeren nodig om op gang te komen ( heb voor die 500 toeren een speciale extra chip, zodat tijdens dat moment me motor een zéér krachtige inspuiting maak zodat ik niet volledig me power kwijt ben ) en dan ga ik daar op verder tot de 9000 toeren. werkt toppie :)

    Login om te reageren
  15. pantera zegt

    18 juli 2007 om 20:26

    ik ken wel een straatlegale auto die krachtiger is dan de veyron.
    de weineck cobra special edition.

    12500cc v-8
    1100pk
    1750nm koppel
    0-100 in 2.9 seconden
    0-200 in 4.9 seconden
    0-300 in 10 seconden

    maar ff weer ontopic
    ik vind dit wel een geinig ding. minder geinig is die 1000 pk
    en godzijdank ben ik hier niet de enige die gran turismo 4 speelt

    Login om te reageren
  16. Rickadelic zegt

    18 juli 2007 om 20:34

    cl600 in welke auto rij je dan en hoeveel pk heeft die dan ben wel benieuwd

    Login om te reageren
  17. acolado zegt

    18 juli 2007 om 20:34

    SUZUKI
    SJEEF U ZELF U KIST IN

    maar wel snel.. :p

    Login om te reageren
  18. FlorisFerrari/Suzuki zegt

    18 juli 2007 om 20:38

    @ acolado:

    haha wat grappig… wat rij jij? daar weet ik ook vast wel een ”grappige opmerking” over…

    Login om te reageren
  19. acolado zegt

    18 juli 2007 om 20:51

    @floris:
    audi a3 2007

    Login om te reageren
  20. bvking zegt

    18 juli 2007 om 20:53

    @ cl600 daar zat ik ook net aan te denk 1007pk uit 3.6 biturbo dat kan het nooit lang volhouden. veyron zelfde vermogen uit 8.0 quadturbo. bij motor wel meer maar ag.

    Login om te reageren
  21. Mr zegt

    18 juli 2007 om 20:58

    ik vond m wel goed:P oke maak maar grappe over me mr2 2.0 gti t-bar dan florisferrari/suzuki leuke kombinatie trouwens…

    Login om te reageren
  22. steffel zegt

    18 juli 2007 om 21:06

    Je zou um ook nog kunnen inzetten als sneeuwschuiver…:P

    Login om te reageren
  23. Tijmen zegt

    18 juli 2007 om 21:15

    Toen ik hem zag op GT4 leek die picknicktafel groter…

    Login om te reageren
  24. bob zegt

    18 juli 2007 om 21:27

    knakebakkie!!!

    Login om te reageren
  25. phantom zegt

    18 juli 2007 om 21:42

    @pantera, 2 sec lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk van 100-200 voor een auto met 1100 pk

    Login om te reageren
  26. pantera zegt

    18 juli 2007 om 22:02

    @ phantom

    op zon site stond tussen 2.9-3.2 seconden.
    en dat geloof ik wel

    Login om te reageren
  27. speedlimit zegt

    18 juli 2007 om 22:02

    @ acolado

    audi a3…da’s toch zo’n opgepoetste golf waar je meer voor betaalt dan dat ie waard is…
    audi = Als U Duwen Interesseert!!!

    Login om te reageren
  28. vinox zegt

    18 juli 2007 om 22:05

    Goh in GT3 was die ZO hard die auto, ni serieus. Als ge hem juist afstelde ging hij dik over de 400 ze, bye bye veyron :-)

    Login om te reageren
  29. Armbijter zegt

    18 juli 2007 om 22:10

    Heeft dit ding 2 3,6L v6 motoren of er maar eentje. De Escudo had er iig 2 v6’jes dacht ik…

    Login om te reageren
  30. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 22:39

    @ Rickadelic : een 2003 CL600, opgeboord naar 6.6liter, , 4 turbo’s ( 2 kleine & 2 grote, zoals dernet uitlegde ), toerenbegrenzer naar de 9000 toeren, titanium race kleppen, aangepakt door Kleemann, en nog een heeeeele hoop meer. ik zit nu bij de 720pk, lijkt weinig maar ben meer gefocusd op koppel, das namelijk 1150nm. wel nodig voor die om en nabij 2ton ;) daarvoor ook een 5bak ipv 6bak. misschien dat ik ff foto’s op autojunk zet…

    Login om te reageren
  31. M.M.M zegt

    18 juli 2007 om 23:11

    Komt er nog iets van op TV? Dit wil ik wel graag zien !

    Login om te reageren
  32. Donstil zegt

    18 juli 2007 om 23:11

    Gran turismo 1 en 2 (psx tijdperk)

    had je ook een Suzuki met zoon enorme vleugel,
    daar won je alijd alles mee (vooral op de kom bocht)

    Login om te reageren
  33. Derk zegt

    18 juli 2007 om 23:28

    gt 2 ja:D

    Login om te reageren
  34. YelloMello zegt

    18 juli 2007 om 23:35

    haha suzuki, leuk dat ze 1007pk hebben maar ik zal er NOOIT een keer in mijn leven een suzuki door gaan kopen, TENZIJ suzuki mij kan overtuigen dat ze tegenwoordig niet meer van colablikjesstaal gemaakt zijn.

    Login om te reageren
  35. Oly zegt

    18 juli 2007 om 23:44

    Dit is gewoon de opvolger van de Escude Pikes Peak zoals frits @stefan al zij uit 1994 en Dennis zij uit GT 2,3 & 4 en het is een zieke bak.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    19 juli 2007 om 00:11

    over downforce gesproken! :O

    Login om te reageren
  37. Erik zegt

    19 juli 2007 om 00:33

    @vinox: in Need For Speed kan je 400 met een Golfje, lekker boeiend :P Het is een spel, dit is een echte auto.
    En even voor iedereen die GT4 gespeeld heeft, dit is NIET dezelfde auto, dat was de Suzuki Escudo Pikes Peak. Dit is dus de opvolger van dat ding. (wat inmiddels al meer dan 10 jaar oud is)

    Login om te reageren
  38. Tha Lee zegt

    19 juli 2007 om 00:49

    Ja een toppertje net als joppie saus met friet, maar deze auto kende ik al in Gran turismo 2 op de ps 1. ik reed iedereen weg en de auto moest toch ergens op gebasseerd zijn. dus volgens mij bestaat het joppie saus monster al een tijd

    Login om te reageren
  39. shivan zegt

    19 juli 2007 om 02:58

    Login om te reageren
  40. Racer X zegt

    19 juli 2007 om 11:36

    @ CL600

    Je hebt de topsnelheidbegrenzer er ook uitgehaald neem ik aan?
    Zo ja, hoe hard gaat die CL van je als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  41. cl600 zegt

    19 juli 2007 om 12:27

    @ racer x : duitsland haalde ik de enge snelheid van 340, draaide toen net geen 8.000 toeren. der zat langzaam aan nog wel vooruitgang in maar ik vond het eigenlijk wel welletjes zo haha. was wel immens kick, heb ook toen ik terug was in het hotel die nacht gewoon niet kunnen slapen, was compleet klaarwakker weer ;)

    Login om te reageren
  42. Maarten zegt

    19 juli 2007 om 13:17

    1007 pk uit een 3,6 V6 met dubbele turbo :D daar kunnen ze bij bugatti nog een puntje aan zuigen met hun W16 met 4 turbo’s ;-)

    Login om te reageren
  43. vinox zegt

    19 juli 2007 om 14:16

    @ Erik: Need For Speed is dan ook een hoogstaande racesimulator he ;-)

    Login om te reageren
  44. Nick zegt

    19 juli 2007 om 18:00

    @Maarten: Maar er zit een verschil tussen de levensduur van ~1 uur en 25 beloofde jaartjes. :P

    En het feit dat deze Suzuki nooit legaal het wegdek mag zien.

    Login om te reageren
  45. Racer X zegt

    20 juli 2007 om 22:20

    @ CL600

    Goed bezig man, en geniet van je brute automobiel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North