• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een klein BMW’tje met voorwielaandrijving in 2010

Auteur: Wouter, gepost 18 juli 2007 om 21:43 – 28 Reacties

Poessie mauw

De al maar strenger wordende emissie eisen nopen de automobielfabrikanten tot rigoureuze maatregelen. Vanaf 2012 mogen auto’s gemiddeld nog maar 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Om dat te halen zullen de fabrikanten van grotere auto’s stevig aan de bak moeten, want het gemiddelde van het gehele wagenpark is nu 160 g/km. De hoogste tijd dus om kleinere modellen te gaan ontwikkelen om de gemiddelde CO2 uitstoot naar beneden te krijgen.

Voor BMW is het relatief eenvoudig om een kleiner model te ontwikkelen, want ze hebben het platform al in huis. Niets houdt de Duitsers tegen om op het platform van MINI een kleine BMW te bouwen die nog onder de 1-serie moet vallen. Probleem is wel dat volgens BMW’s huidige filosofie de aandrijving op de verkeerde wielen zit. Een ander praktisch puntje is de naamgeving: de BMW nuldertien d klinkt zo lullig, maar we zijn er van overtuigd dat de marketiers van BMW daar wel wat op vinden. Als we Auto Motor und Sport moeten geloven kunnen we de nul-serie of BMW City in 2010 verwachten.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Gefacelifte MINI
    BMW wil van MINI een volledig elektrisch merk maken
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, MINI

Vorig bericht: « 1007 pk in een Suzuki
Volgend bericht: Nog een Hollands automerk »

Lees Interacties

Reacties

  1. pelezinho zegt

    18 juli 2007 om 21:48

    dat ze zelfs bmw bijna verplichten om voorwielaandrijving te gebruiken…het zou niet mogen

    Login om te reageren
  2. Arie Nap zegt

    18 juli 2007 om 21:49

    De mini is toch in principe al een erg goede auto van BMW kwaliteit en rijplezier ??

    Login om te reageren
  3. joep zegt

    18 juli 2007 om 21:50

    is er niet een eens of andere constructie te regelen dat Mini gewoon onder BMW valt, waardoor deze het gemiddelde al naar beneden kan halen, zonder dat er gegoocheld hoeft te worden met een kleine beemer?

    Login om te reageren
  4. 3-serie zegt

    18 juli 2007 om 21:54

    BMW voorwieraadrijving….hahaha geloof het niet. Als een kleiner model komt dan als de Z21 met moter achterin op de achterwielen. Heb ff geen foto sorry, maar deze was oorspronkelijk ontwikkeld om de A-classe van repliek te dienen. Overigens zag het er niet slecht uit.

    Login om te reageren
  5. Bruine zegt

    18 juli 2007 om 21:55

    dan verwacht ik in 2010 gewoon de BMW mini

    Login om te reageren
  6. vinox zegt

    18 juli 2007 om 22:11

    Waarom moeten ze dan eigenlijk kleinere autos ontwikkelen? Ik bedoel, 202 pk () is niet veel voor een 3 reeks, maar het is toch ook niet weinig? De 2.0D heeft nog 138 co² uitstoot, en dat krijgen ze nog wel naar beneden, en wie weet gaan die pk’s nog naar boven.

    Ik zie echt geen reden tot paniek, maar das dan uiteraard mijn mening maar :-)

    Login om te reageren
  7. Stunts zegt

    18 juli 2007 om 22:35

    @vinox:
    Het gaat om gemiddelde uitstoot…
    BMW verkoopt ook tamelijk veel grote drinkers en die moeten dan gecompenseerd worden.

    Grappig dat Mercedes de A-klasse zojuist weggebonjourd heeft..

    Login om te reageren
  8. pipil zegt

    18 juli 2007 om 22:40

    Geloof er niks van hoor. BMW gaat niet zomaar hun – tegen 2010 – 97 jarige heritage opgeven. Trouwens.. BMW heeft de Mini?

    Login om te reageren
  9. thomas zegt

    18 juli 2007 om 22:41

    pffff zever weer. tot we 2010 zijn dan hoord ge er weer niks van (gelukkig)

    Login om te reageren
  10. jurrian zegt

    18 juli 2007 om 23:04

    Auto motor und sport heeft zeker dalende verkopen, wat een nonsense, ze snappen bij bmw dondersgoed dat ze daar niet aan moeten komen.

    http://myndasafn.bmwkraftur.is/d/28413-2/rwdrlz.jpg

    ;)

    Login om te reageren
  11. DAT zegt

    18 juli 2007 om 23:26

    Voor een kleine auto is voorwiel aandrijving toch veel beter.
    Die 1-serie is me toch een krap hok.

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    18 juli 2007 om 23:43

    De EU moet nog beslissen hoe er gerekend zal worden, BMW zal natuurlijk heel graag MINI meerrekenen als een BMW, maar das niet zeker dat dat zo wordt…. en daarom moet BMW dus iets anders bedenken… eenvoudigst is gewoon de MINI omdopen tot BMW MINI, zo erg is dat toch niet…

    @DAT: en toch is ie ruimer dan ongeveer iedere Ferrari, maar daar hoor je niet over klagen ;-)

    Login om te reageren
  13. TimMR2 zegt

    19 juli 2007 om 00:36

    daar komt dus een bmw op basis van de mini.

    Login om te reageren
  14. ZOEF zegt

    19 juli 2007 om 01:03

    BMW heeft een geschiedenis van kleine wagens, kijk maar naar de Isetta en de schattige 700 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_700

    Het zou toch mooi zijn om daar een remake van te schilderen, compleet met een tweecylinder Boxer van hun motorfietsen – zoals ook met de 700 het geval was?

    Login om te reageren
  15. Fej zegt

    19 juli 2007 om 07:01

    Hoe kunnen bedrijven als Ferrari, Porsche en Lamborghini ooit aan die emissienormen geraken als zelfs BMW al een kleine voorwielaangedreven auto moet bouwen om aan de milieu-eisen te voldoen!

    Als BMW dan toch een kleinere auto uitbrengt dan hoop ik dat het een karakterautootje wordt zoals bijvoorbeeld de mini en niet zo een poor mans bmw zoals de 1-serie (vooral de coupe)

    Login om te reageren
  16. Murrrphy zegt

    19 juli 2007 om 07:50

    BMW en voorwielaandrijving? Da’s vloeken in de kerk.

    Login om te reageren
  17. Hansie! zegt

    19 juli 2007 om 07:52

    Dit vind ik echt jammer

    ik bedoel dan gaat de hele gedachten van

    aah een BMW, lekker natuurlijk RWD

    helemaal verloren :(.

    Login om te reageren
  18. Martijn zegt

    19 juli 2007 om 09:18

    vind het allemaal goed zolang ze maar blijven vasthouden aan hun filosofie en achterwiel aandrijving behouden!!

    Login om te reageren
  19. babbaloerie zegt

    19 juli 2007 om 09:53

    Een BMW met voorwiel aandrijving is gewoon heiligschennis, dat mag/kan gewoon niet!

    Login om te reageren
  20. piston zegt

    19 juli 2007 om 10:03

    @ Fej

    Poormans BMW??? Wanneer gaat dat gezever ophouden. Was een 2002, E30, e.d. een poormans BMW??? BMW is groot geworden met het maken van kleinere auto’s.

    CO2 naar beneden halen, simpel dat ze een 1.6d ontwikkelen, met een paar turbo’s erop en hopla je hebt 140 tot 160pk en een CO2 uistoot die 20% lager ligt dan de huidige 2.0d.

    Login om te reageren
  21. Mpower zegt

    19 juli 2007 om 12:01

    Dat plaatje is geniaal!

    Yeah right; The ultimate driving machine en Sheer driving pleasure mag de prullebak in.

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    19 juli 2007 om 12:57

    De BMW 120d, heeft CO2 128 grams/km en de BMW 118d 119 grams/km. En ze leveren perfecte prestatie samen met achterwielaandrijving, ik zie het probleem niet.
    Maar wat eerder verkondig was, is dat BMW samen met Mercedes een kleine stadsauto zouden ontwikkelen. En ik denk ook dat dit de enige bedoeling is. Gewoon een nieuwe Mini.

    Login om te reageren
  23. Ca.dil zegt

    19 juli 2007 om 19:47

    BMW Isetta???

    Login om te reageren
  24. Siebe (14) zegt

    19 juli 2007 om 21:17

    Zorg idd dat Mini onder BMW valt, dan wordt de gemiddelede uitstoot een flink stuk teruggedrongen en hoeven ze geen BMW-voorwielaandrijver (bweuk!) te maken.

    Login om te reageren
  25. don zegt

    19 juli 2007 om 21:25

    oof gewoon zoals de fiat 600, klein ding met de motor achterin, iedereen blij!

    Login om te reageren
  26. don zegt

    19 juli 2007 om 21:26

    oja en vw golf, corvair.. dan zit de antrieb toch op de juiste plaats terwijl je kleiner kan bouwen :D

    Login om te reageren
  27. don zegt

    19 juli 2007 om 21:27

    ouwe kever bedoel ik :P

    Login om te reageren
  28. joris zegt

    23 februari 2010 om 20:54

    achterwielaandrijving
    4maal4
    voorwielaandrijving

    welke past niet in het rijtje? (duh)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North