• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1054pk voor MISSION 400 PLUS op basis van Porsche 997 Turbo

Auteur: autoblogger, gepost 4 december 2006 om 19:58 – 67 Reacties

Porsche 997 HR Mission 400 Plus


Deze 1054pk sterke “Mission 400 PLUS” heeft het nieuwe wereldrecord voor Street-Legal Cars…

Het project Mission 400 PLUS is gemaakt door het bekende Jurgen Alzen Motorsport en RS Tuning, onder leiding van H&R. De auto is onthuld op de Essen Motorshow 2006, men claimde daarbij een topsnelheid van over de 400km/u.

De motor is gebaseerd op de Porsche 911 Turbo, welke is bewerkt door RS Tuning. Jurgen Alzen zorgde voor de aerodynamica en H&R gaf daarbij advies over de vering.

Opvallende externe wijzigingen zijn het dak dat 75 millimeter lager is gemaakt, plastic ramen en lichtgewicht 18-inch BBS-velgen.

RS Tuning heeft de motor van de 911 Turbo vergroot van 3,6 naar 3,8 liter. Eigenaar Reinhold Schmirler gaf de 997 een power cocktail wat uiteindelijk zorgde voor maar liefst 1054 pk en 1030 Nm koppel! En toch nog voldoen aan Euro-IV emissie-eisen ;)

De MISSION 400 PLUS zal in de eerste helft van volgend jaar op Nardo een gooi gaan doen naar een nieuw record, achter het stuur zal uiteraard Jurgen Alzen plaatsnemen.

Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, essen-2006, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Lotus Sport Exige Cup 255
Volgend bericht: Ho ho ho, een HUMMER voor de kerstman »

Lees Interacties

Reacties

  1. konyali zegt

    4 december 2006 om 20:01

    wat een bak, liever zo’n bak dan een nissan micra!!

    Login om te reageren
  2. swa zegt

    4 december 2006 om 20:01

    veyron killer mms

    Login om te reageren
  3. the real stig! zegt

    4 december 2006 om 20:01

    tja weer eentje over de 1000pk , zal je de laaste tijd veel horen! ;)

    Login om te reageren
  4. remy zegt

    4 december 2006 om 20:01

    wat een bak!

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    4 december 2006 om 20:03

    Wat een ziek gaaf ding, en hij ziet er nog prachtig uit ook. Met stip op 1!

    Login om te reageren
  6. Gijzer zegt

    4 december 2006 om 20:03

    ziet er mooi uit gelukkig geen overdreven bodykit

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    4 december 2006 om 20:03

    Shoot, net een Techart besteld met 800+ pk… Even afbellen dus.

    Wat een ruige wagen. Enige minpuntje zijn de (te) kleine uitlaatjes.

    Login om te reageren
  8. Fova' zegt

    4 december 2006 om 20:05

    WOOW Ik vind hem echt cool!

    Login om te reageren
  9. thomas zegt

    4 december 2006 om 20:06

    die 2 kleine uitlaatjess…??

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    4 december 2006 om 20:08

    Kijk, ZO! had Porsche de 997 moeten maken qua uiterlijk. Snel gemeen en dierlijk, dit is een echte sportwagen om te zien…. en dat terwijl de auto in de basis hetzelfde is……

    Login om te reageren
  11. Borat zegt

    4 december 2006 om 20:11

    Yeeehaaa !!!

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    4 december 2006 om 20:15

    Maar volgens mij hebben ze het dak verlaagd en de achterkant verlengd…

    Login om te reageren
  13. sausijsen zegt

    4 december 2006 om 20:15

    mooi clean gehouden/gemaakt!!

    Login om te reageren
  14. Laus zegt

    4 december 2006 om 20:16

    tering dat ding ADEMT snelheid. echt wel mooi!

    Login om te reageren
  15. Jørgen zegt

    4 december 2006 om 20:20

    Prachtige daklijn, Deze aërodynamische aanpassingen doen de wagen toch nog net dat beetje meer sportwagen ogen. wat voor mij de porsche altijd distantieerde van de echte exoten. ooit had je ook die geweldige 959.
    Idderdaad zonde van die kleine uitlaten al zal het wel uit gewichtsbesparing zijn.

    Login om te reageren
  16. SimonMc zegt

    4 december 2006 om 20:20

    Lol, dacht al dat ik iets vreemd zag, hij heeft namelijk geen zijspiegels, en dat is ook meteen de reden dat hij 400+ rijdt ;-)

    Login om te reageren
  17. El-Loco zegt

    4 december 2006 om 20:20

    Franqie, als je had gelezen…

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    4 december 2006 om 20:28

    Behalve de koplampen ziet deze ding er super uit. Zo zouden de Porsche’s moeten zijn. 1 voor mij a.u.b.

    Login om te reageren
  19. Marco zegt

    4 december 2006 om 20:38

    Nu maar wachten op de 9ff met 1000+ pk….

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    4 december 2006 om 20:40

    Beetje flauw dat deze auto geen buitenspiegels heeft ;-). Dat zijn heftige spelbrekers bij snelheden van 400+. Niettemin een dappere creatie. En komt 9ff niet ook met een op een 911 gebaseerde auto die de Veyron van z’n troon moet stoten? Ook daar een aangepast (verlengde?) achterkant.

    Login om te reageren
  21. klasper zegt

    4 december 2006 om 20:47

    sinterklaas ik ben braaf geweest het voorbije jaar en ik vraag deze auto in mijn schoentje. super vettigen bak op zin westvlams gezegd

    Login om te reageren
  22. Stefan zegt

    4 december 2006 om 20:50

    die ziet er zoveel mooier uit dan de standaard 911 vooral die daklijn

    Login om te reageren
  23. august zegt

    4 december 2006 om 20:50

    lijkt aardig op het 9ff-project.. 997 met verlaagd dak en verlengde carrosserie die over de 400 moet lopen, motor van de 911 turbo met rond de 1000 pk.

    Login om te reageren
  24. august zegt

    4 december 2006 om 20:51

    @peter.. right so, ik typ wat langzaam;)

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    4 december 2006 om 21:06

    Oe vet dat verlaagde dak!!!

    Login om te reageren
  26. Paulo zegt

    4 december 2006 om 21:47

    Prachtig! Stikkers eraf en hij wordt er nog mooier van, helemaal top!

    Login om te reageren
  27. Sander zegt

    4 december 2006 om 22:09

    Whahaha, focking lelijk. Aber, wel focking bruut :P

    Login om te reageren
  28. Solstice zegt

    4 december 2006 om 22:11

    “Street-legal”, zonder linkerbuitenspiegel? Dat verlaagde dak staat ‘m trouwens waanzinnig goed, doet me samen met de verlengde achterkant denken aan de GT1 racer.
    Mensen die klagen over “te kleine uitlaten” hebben er weer niks van begrepen, het is toch geen showauto?

    Login om te reageren
  29. Franqie zegt

    4 december 2006 om 22:25

    @El-Loco: Het spijt me, het zal door het tijdstip komen denk.

    Login om te reageren
  30. Zoef zegt

    4 december 2006 om 22:32

    mmmm…tof! De 1000 pk grens is definitief doorbroken. 250 pk wordt alledaags en voor iedereen bereikbaar. Je hebt al 250 pk voor 100 Euro per pk tegenwoordig. DAT is vooruitgang! En die hypersnelheden die gaan er voor zorgen dat we héééél sleeky designs gaan zien, met zo weinig toeters en bellen aan de buitenkant als een straaljager. Iedere toeter of bel zorgt immers voor 100 kilo weerstand.

    Login om te reageren
  31. Stan zegt

    4 december 2006 om 22:33

    Achterkant is volgens mij helemaal niet verlengd. Als je kijkt naar de naad van de bumper naar de lamp, die is evenlang. Het lijkt alleen zo omdat het dak nu vlakker overloopt in de achterkant.

    Login om te reageren
  32. bramwillemse zegt

    4 december 2006 om 22:44

    Hmm, dat verlaagde dak kan ie best goed hebben! Hij wordt er wat gemener van, best cool.

    De achterkant lijkt mij ook niet verlengd, ik denk dat het komt door de combinatie van het verlaagde dak + kleinere velgen + verlaagde auto. Als je kijkt naar de wielkasten en die vergelijkt met het origineel (zie Franqie’s post) dan lijkt het dus niet verlengd in mijn ogen.

    Ben benieuwd naar z’n snelheid. Maarja, ook al haalt ie de snelheid van een Veyron.. zou ie het ook zo lang volhouden als de Veyron?

    Login om te reageren
  33. bramwillemse zegt

    4 december 2006 om 22:44

    btw, de velgen zijn misschien toch wel niet kleiner :P

    Login om te reageren
  34. Bol zegt

    5 december 2006 om 00:09

    Dit lijkt erg veel op wat 9FF aan het ontwikkelen is. Dak lager, achterkant langer..
    Ben benieuwd wie wint als ze dat ding testen tegen deze en die Gemballa Mirage met 1200 pk die eraan schijnt te komen..

    Login om te reageren
  35. Bol zegt

    5 december 2006 om 00:10

    Trouwens zonde dat ik hem niet heb gezien in Essen

    Login om te reageren
  36. Pieter-Jan zegt

    5 december 2006 om 06:40

    Gelijkt straf op de GT1 van enkele jaren terug, wiens motor de basis vormt voor de GT3 en Turbo motoren van Porsche.

    Ik denk niet dat je met deze wagen lang in de file moet staan. Mooie prestatie, maar het zal geen Veyron killer zijn.

    Login om te reageren
  37. JC zegt

    5 december 2006 om 08:13

    0 naar 100 – 1.9 sec?

    Login om te reageren
  38. JANUS zegt

    5 december 2006 om 08:52

    Ziet er vreselijk bruut uit zeg met dat verlaagde dak.
    Is echt een heel andere auto geworden zo.

    Ben bang dat ik er nu alleen niet meer in pas :-(

    Login om te reageren
  39. Leon zegt

    5 december 2006 om 09:12

    Wow…. Overduidelijk de mooiste 911 die getuned is :|
    Die lijnen :D Deze is tenminste niet overdreven getuned maar heel beschaafd en rete geil!!!

    Login om te reageren
  40. Maarten zegt

    5 december 2006 om 09:21

    @ thomas

    Dat ziet er inderdaad een beetje lafjes uit

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 10:37

    Dit is weer jaren ´80 pimpen, chopped roof. Iemand hier die dat iets zegt?!

    Het vervelende alleen is dat het er niet uitziet! Verhoudingen kloppen niet meer…….liedje van sir-mix-alot springt in mijn hoofd….I like big butts!

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    5 december 2006 om 10:46

    @Rick Dos: HUH? kloppen niet meer? Kloppen in mijn ogen veel beter en die kont is langer, maar ook minder bol. Alleen jammer van het stukje motorkap dat vanaf de zijkant de vloeiende lijn van de achterruit naar beneden verstoort.

    Ik vind de verhouding van de auto juist beter omdat de lage neus nu overloopt in een lagere cockpit. Bij de foto boven het artikel van de review lijkt de turbo echt heel erg slecht geproportioneerd….(in mijn ogen. Talking about a big ASS)

    Login om te reageren
  43. JANUS zegt

    5 december 2006 om 10:57

    @Rick dos
    Image Hosted by ImageShack.us
    Bedoel je zoiets ?!
    Er rijdt hier bij mij op de Waalhaven regelmatig zo’n Golf rond. Ziet er niet uit.
    Maar verder ben ik het helemaal niet met je eens. Verhoudingen kloppen inderdaad veel beter zo. Echt heel mooi geworden !!

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 11:04

    @w0o0dy

    Ja, maar kijk eens bij de overhang van de achterwielen. Het lijkt nu net alsof ze (ja nu is het ineens een vrouwtje :) ) haar kont aan het meeslepen is. En bij de overhang bij de voorwielen lijkt het net alsof ze een paardegebit (Janus?!) heeft.
    En het lijkt nu net alsof ze een dak heeft alleen maar OMDAT ze een dak moet hebben.
    Nee, voor mij kloppen de verhoudingen niet….

    @JANUS
    Yep exactly! Chopped roofs kunnen mooi zijn mits het juist is gedaan…..en hier is het in mijn ogen niet goed gedaan.

    Login om te reageren
  45. Barry330cd zegt

    5 december 2006 om 11:11

    Echt een heel mooie Tuning deze versie van de 911! Zo te zien aan de commentaren van de heren, ben ik niet de enige met deze mening. Die lage daklijn maakt de 911 zoveel mooier, in het vreleden was er op basis van de 964 een Speedster, die had ook een verlaagde daklijn als de kap dicht zat. GEILLL!!!!

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    5 december 2006 om 11:14

    @rick dos de overhang achter is wat groot, maar ja de motor zit nou eenmaal op de verkeerde plek…..
    Het choppen is op zich wel goed gedaan, maar de overhang voor en achter zou idd iets kleiner kunnen zijn (visueel). Maar voor dit soort prestaties moet je wel veel concessies doen om een kloppende aerodynamica te krijgen. De 911 turbo heeft ook teveel achter. Het dak een klein stukkie lager zou best wel eens mooier kunnen zijn….

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 11:22

    @w0o0dy

    Als die kont wat kleiner was geweest dan was de chopped roof ook meer tot zijn recht gekomen.

    Het design is idd. wel helemaal in het teken van de functie gesteld.
    Ben wel razend benieuwd wat dit puppy kan doen! :)

    Login om te reageren
  48. auto-maat zegt

    5 december 2006 om 11:34

    Ik vind dat het veel van de huidige auto’s een veel te hoge daklijn heeft.
    ook de schouderlijn is vaak veel te laag waardoor je het gevoel krijgt dat je “op de bok” zit.
    deze porsche heeft wat mij betreft precies die touch die een normale 911 mist om als nekkendraaier te fungeren.
    ik denk dat heel veel auto’s er baat bij zouden hebben als de daklijn minimaal wordt bijgesteld (naar beneden). ik ben 1.85 en heb in heel veel moderne auto’s belachelijk veel ruimte over.

    Login om te reageren
  49. JANUS zegt

    5 december 2006 om 11:50

    @Rick dos.
    “En bij de overhang bij de voorwielen lijkt het net alsof ze een paardegebit (Janus?!)”
    Hé Rick. Heb je met mijn tandarts gesproken ofzo ?
    Wat bedoel je hier vriend ?????

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 11:57

    Nou is het wel netjes om dit en public te bespreken Janus?!……. :P

    Ik twijfelde of ik het wel correct gespeld had dus ik verzocht om jou hulp. Jij als taalpurist zijnde….. ;)

    Login om te reageren
  51. JANUS zegt

    5 december 2006 om 12:02

    O, sorry. Ik had hem ff niet door.
    Je bedoelt in ieder geval.:
    Jij, taalpurist zijnde OF Jij als taalpurist.
    Jij als taalpurist zijnde is vout !

    Enneehh. Als ik heel eerlijk ben wil ik het daar even bij laten………
    (Met andere woorden, ik ben er niet zeker van !!)

    Login om te reageren
  52. Oul@ zegt

    5 december 2006 om 12:21

    Ik dacht eerst dat het aan de foto lag want ik vond de auto er ook al langer uitzien.
    Alsof de foto in de panoramastand was gemaakt maar nu ik de foto’s zie van Franqi en de comments van Wooody is het me duidelijk.

    Ziet er mooi uit, ik zou alleen andere velgen nemen ( ben nooit weggeweest van dit model velgen) en die lip aan de onderkant verwijderen maar aan de andere kant heb je die wel nodig bij die snelheden.

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    5 december 2006 om 12:34

    Twee woorden: prach tig.
    Ik neem aan dat de achteruitkijkspiegels vervangen zijn door een camera of zo?

    Login om te reageren
  54. slk55 amg zegt

    5 december 2006 om 14:09

    zeer mooi, de lijnen zijn nu een stuk vloeiender. de daklijn loopt mooier en de achterspoiler loopt mooi vloeiend over in de carosserie. Dat hij boven de 400 gaat dat geloof ik wel, maar of hij in NL ook street legal is zonder zijspiegels.. dat denk ik niet. Het enige minpuntje aan deze auto is dat hij denk ik wat te laag voor mij is. ik pas er denk ik niet meer in. Ook moeten ze dat lelijke grijze gaas in de voorbumper meteen zwart spuiten en de lelijke velgen vervangen (ja, ik weet dat ze gewicht besparend zijn). Ook hadden ze er niet zo’n ‘mini cooper s achtige’ uitlaat onder moeten zetten. bij de mini staat dat erg leuk, omdat de mini zelf ook een kleine auto is, maar bij zo’n brute brede porsche hadden ze toch wel wat groter gemogen. Als je het doet, doe het dan goed.

    Login om te reageren
  55. Joostje zegt

    7 december 2006 om 19:16

    Doe mij maar de standaard turbo…

    Login om te reageren
  56. farzan zegt

    13 december 2006 om 20:49

    Zou dit geen idee voor porsche kunnen zijn? Ziet er zeker goed uit. Mooi netjes gehouden!. De bescheiden veyron-eter.

    Login om te reageren
  57. Thomas zegt

    28 december 2006 om 11:55

    dit is echt vet, die verlengde achterkant maakt hem nog gestroomlijnder. zoals al eerder gezegd is; hoe kan een auto “street-legal” zijn als zijn beiden buitenspiegels ontbreken? leg dat maar is uit aan de agent die met zijn zielige opel die al gaat remmen als ie zo’n racebak in zijn “wel aanwezige” zijspiegels ziet. moet je vooral even vragen hoeveel pk zijn auto’tje heeft het zal wel ongeveer 10 keer minder zijn dan wat er onder je eigen motorkap ligt.

    wel hoef je deze auto nooit op slot te doen, hij is uniek dus als iemand hem jat is ie binnen 2 uur weer gevonden. met als oorzaak: 1. hij valt best wel op.
    2. geluidsoverlast.
    ik vraag me af hoeveel dit (zoveelste) leuke boodschappenwagentje gekost heeft. ik bedoel voordat je 604pk extra in een wagen krijgt die al wel een aardige verzameling aan paardenstallen onder zijn hoede heeft plus een moter die maar met 0.2 liter vehoogd wordt, moet je toch zeker wel wat kosten maken. goed je moet er natuurlijk wel bijreken dat hij een power cocktail er bij heeft maar hoeveel pk moet je er daana als nog bijsleutelen.
    kortom het is een knap staaltje tunen.

    en het uiterlijk is helemaal geniaal, maar die uitlaten… DIE DINGEN ZIJN NOG KLEINER DAN HUN EIGEN “JONGE HEER”!!!

    Login om te reageren
  58. gregory zegt

    7 februari 2007 om 11:36

    zielige uitlaatjes

    Login om te reageren
  59. DB9 zegt

    5 april 2007 om 20:17

    Zeer Mooie Posche,,, Maar Wanneer Gaan ze De Veyron eens Tunen,,,, Dan zullen we nog eens kijken wat veyron killers zijn :P

    Login om te reageren
  60. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 20:22

    @DB9: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/30/gerucht-bugatti-veyron-sport-versie-met-1200-pk

    Login om te reageren
  61. Brecht zegt

    5 april 2007 om 20:31

    Tja voor prestaties moet je de look voor betalen.
    Dit konden ze toch beter doen é :)

    Login om te reageren
  62. JP MACH1 Santing zegt

    30 mei 2007 om 01:25

    Heerlijk om 420 KM te rijden op de duitse autobhan of even op de afsluitdijk.
    Toch zal het in de woestijn beter zijn van Cairo naar Luxor. en naar Dubai.

    Login om te reageren
  63. jamieee zegt

    19 juni 2007 om 18:32

    hij heeft dan wel meer pk dan een veyron, maar rijdt hij de veyron er ook uit qua topsnelheid en optrekken?

    Login om te reageren
  64. ferrarifreak zegt

    7 december 2007 om 14:44

    WOW

    Login om te reageren
  65. jp mach1 zegt

    17 december 2007 om 01:38

    Ja Jamieee!
    Deze 400 mission TURBO is op dit moment in de wererld het snelst met alle stijlen.

    Login om te reageren
  66. jp mach1 zegt

    28 december 2007 om 23:51

    Ja weet je wat leuk dat die krullebol van wegmisbruikers nooit ziet wat er zo vreselijk snel voorbij zou gaan als hij commentaar geeft!

    Login om te reageren
  67. jp mach1 zegt

    16 januari 2008 om 00:47

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North