• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

130-hippies geen kans bij bondskanselier Merkel

Auteur: evo, gepost 29 oktober 2007 om 22:02 – 31 Reacties

Hippies krijgen geen kans

“It won’t happen with me”, gaf de Duitse bondskanselier te kennen als reactie op die nare groene mannetjes die een maximale snelheid van 130 kilometer per uur op die Duitse racebaan wilden bedingen. Onder haar bewind zullen er geen snelheidslimieten komen op de laatste stukjes Freie Fahrt.

Zoals we allen weten, willen enkele Duitse overenthousiaste Nordic walkers hippies de snelheid naar beneden halen omdat hard rijden zorgt voor extra CO2-uitstoot. Onzin vindt Merkel, want 273 km/u bahnen zorgt volgens haar juist voor een verbetering van de doorstroom en bestrijding van het aantal files op de autobahn. Bovendien schijnt het gerucht de ronde te doen dat veel Duitsers anders elders hun gerief willen gaan halen… Ok, dat laatste zou mijn gedachte als Duitser zijn (via: Motorauthority).

Waarom geloven jullie mij niet als ik zeg dat ik medelijden heb met die ultra-groene politici?

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • vol gas
    Maximumsnelheid vanaf vandaag weer onder de aandacht

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, hippies, maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Mercedes GTK van Kleemann
Volgend bericht: Heerlijke Jägermeister CLK DTM AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. Timo zegt

    29 oktober 2007 om 22:06

    Gelukkig maar… kan ik tenminste nog een keer mijn nieuwe auto uittesten!

    Login om te reageren
  2. m5 zegt

    29 oktober 2007 om 22:10

    mooi gas erop ;)

    Login om te reageren
  3. sanderj zegt

    29 oktober 2007 om 22:13

    Begrijp afentoe ook niet waarom dit niet in NL mag!!

    Zitten wel leuke stukjes in Nl

    Login om te reageren
  4. RScosworth zegt

    29 oktober 2007 om 22:13

    Chapeau!

    @ evo
    Haha ook nog ff snel die Nordic walkers erbij betrekken. Ik mag dat wel die oppervlakkigheid! :D

    Login om te reageren
  5. Den_Dolf zegt

    29 oktober 2007 om 22:16

    in belgie ook, E40, E17, waarom die limieten? moet je eens zondagochtend om 8u30 daar rijden, 175 op het eerste vak is geen probleem, maar toch mag het niet? dom!

    Login om te reageren
  6. Maarten G zegt

    29 oktober 2007 om 22:27

    Ik weet niet veel van Merkel, maar dit laat natuurlijk een goede indruk achter ;)

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    29 oktober 2007 om 22:32

    Hell no, we won’t go (below 130)!!

    Login om te reageren
  8. timmeh zegt

    29 oktober 2007 om 22:36

    topwijf

    Login om te reageren
  9. Peter zegt

    29 oktober 2007 om 22:39

    Ze is echt een van de beste , ze zit zich overal voor in . Probeert zo veel mogelijk met de mensen mee te leven zoals ze nu weer doet .

    Login om te reageren
  10. Marc zegt

    29 oktober 2007 om 22:43

    I love that ugly german woman! ;-)

    Login om te reageren
  11. Gerben zegt

    29 oktober 2007 om 22:45

    lol

    Login om te reageren
  12. Porsche Gt3 RS zegt

    29 oktober 2007 om 22:46

    Dat wat Merkel zei, zit wat in. Als ze in Nederland dat nu ook inzien…

    Login om te reageren
  13. Ralph zegt

    29 oktober 2007 om 22:48

    De belangen van de duitse auto-industrie zijn erg groot. Ze brengen veel geld in de la van de overheid, dus ze hebben ook wat te zeggen. Deze bedrijven wil je niet tegen je in het harnas jagen.
    Als je aan auto’s van duitse makelij denkt, komt zowat bij iedereen ook het inmiddels illustere woord AUTOBAHN naar boven. Dit willen ze niet zomaar verliezen.

    Login om te reageren
  14. Racer X zegt

    29 oktober 2007 om 23:09

    Geniaal, die verwijzing naar nordic walkers! :lol:

    Tof van Merkel, zo mag ik het horen! Een 130 limiet zou trouwens ook het imago van Duitsland flink omlaag halen.

    Login om te reageren
  15. Susp1cious zegt

    29 oktober 2007 om 23:20

    De vele keren per jaar dat ik mezelf richting Oostenrijk begeef zijn mede zo leuk omdat je door Duitsland gewoon even ongeneerd hard kan rijden. Het scheelt mij in een rustig weekend soms echt 3 uur reistijd. Gewoon lekker 220km/h in de C-combi.

    Login om te reageren
  16. Juppe zegt

    29 oktober 2007 om 23:36

    Man man man, 130km/h maximum. Zeker zelf nooit in Duitsland gereden, als je daar over de B-wegen scheurt met 110-130 (waar je 90 mag), wordt je al aan alle kanten ingehaald.
    Heb vrij veel ten noordoosten van Enschede in Duitsland rond gereden, maar jakkeren kunnen ze daar wel. En trouwens (vrijwel) nooit een gevaarlijke inhaalactie oid gezien. Mooi werk :) Wel veel Nordic walkers daar trouwens.

    Login om te reageren
  17. tweaker zegt

    30 oktober 2007 om 06:33

    in polen kan je ook lekker doorrijden:

    – de weinige snelwegen die ze hebben zijn betaald door de europese unie en voorzien van péage… kunnen die polen uiteraard niet betalen dus kom je op een half uur 200+km/h misschien 3 à 4 andere wagens tegen

    – op de gewone wegen mag je alleen niet gek doen, maar 30 betekent 50, 50 betekent 90 en 90 betekent topsnelheid van je wagen… probeer vooral niet te traag te rijden want dan mag je ook klank en beeld verwachten zoals in italie

    – de verbindingswegen hebben iets wat trekt op een fietspad… maar een pool op een fiets? het zijn smalle rijstroken die de vrachtwagenchauffeurs graag gebruiken als je er even langs wil… gewoon ff groot licht gebruiken en de maken mooi plaats

    – wat je best niet doet is een 100+ een dorpje binnenvliegen, dat hebben ze niet graag… maar als je dan toch gestopt wordt geef je hen gewoon wat geld en ze zijn plots vergeten waarvoor je ze hebben tegengehouden… equivalent van 50 euro is voor hen heel veel geld en voor ons uiteraard een prikje als je daardoor alle regels aan je laars kan lappen (je wordt op een weekje wel een keertje of 2 tegengehouden, zo’n 100 euro bij je budget tellen dus)

    én… ze zijn zot van toeristen, een nummerplaat die niet uit polen, slowakije of een van die armere landen komt zijn voor hen visjes… dus ff normaal doen als ze in de buurt zijn… of gewoon ff zwaaien en boeltje openhouden met een 200 zloty in de hand… geeft een kick

    Login om te reageren
  18. Rienk zegt

    30 oktober 2007 om 07:33

    Is er ook ergens een overzicht waar precies alle autobahnen zonder snelheidlimiet liggen? Dan weet ik tenminste hoe ik met de meeste plezier door duitsland kom :p .

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    30 oktober 2007 om 07:46

    In België heb je met een snelheidsbeperking van 120 meer verkeerdoden dan in Duitsland. Ook op de B-wegen is het aangenaam rijden. Als er een snellere wagen achter je komt , steek je even je rechterrichtingaanwijzer aan zodat de achterligger weet dat jij hem doorlaat. Heel sympathiek allemaal.

    Even Of TOPIC : Wat bedoelt men met Nordic Walkers? Hebben geitenwollensokkendragers afgedaan?

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    30 oktober 2007 om 08:14

    @tweaker .. kijk .. da,s nuttige informatie ..
    @merkel .. goed bezig meisie xxx

    Login om te reageren
  21. Valleyman zegt

    30 oktober 2007 om 09:04

    Prachtig, zo’n mensen moesten er meer zijn!

    Login om te reageren
  22. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    30 oktober 2007 om 11:31

    @ Tweaker: interessant gegeven, over die Poolse politie.

    In de Europese Unie wordt veel gedaan om corruptie tegen te gaan en daar in Polen wordt het juist aangemoedigd.

    Fijn land…

    Login om te reageren
  23. Silverarrow zegt

    30 oktober 2007 om 11:37

    Geniaal! Ik heb er geen andere woorden voor. Eindelijk eens een politicus die schijt heeft aan die hippies.

    Login om te reageren
  24. Den_Dolf zegt

    30 oktober 2007 om 11:58

    in duitsland geldt toch wel een snelheidslimiet van 155MPH op elke duitse wagen? :P

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    30 oktober 2007 om 12:06

    @ Den_Dolf

    Wel es van Porsche gehoord?

    Login om te reageren
  26. CasperH zegt

    30 oktober 2007 om 12:18

    @ Den Dolf; dat gentlemen’s agreement geldt onder de grote fabrikanten, met uitzondering van supersportwagens. Daar heb je hier in Nederland dus ook “last” van. Zo zijn bijvoorbeeld de M5 en RS6 begrensd, af fabriek, op 250. Terwijl die auto’s zonder begrenzer de 300 zo’n beetje halen, of meer.

    Ineens heb ik het: die vuile Duitsers willen gewoon meer R8-en en SLR’s verkopen! Ratten zijn het!

    Login om te reageren
  27. tweaker zegt

    31 oktober 2007 om 17:22

    64-JV-DS

    nergens gezegd dat ze’t aanmoedigen hé… het is er gewoon algemeen geweten (onder mensen die’t kunnen betalen) dat ze heel makkelijk omkoopbaar zijn

    o, voor ik het vergeet, don’t drink&drive in polen… 2 pintjes en ze steken je 12 uur in de doos… niet zo leuk daar

    Login om te reageren
  28. Turbopaultje zegt

    1 november 2007 om 09:50

    Sehr brav Frau Merkel :-)

    Login om te reageren
  29. Steven zegt

    6 november 2007 om 08:45

    maar de nurburgring is officiele een tol weg waar dus verkeers regels gelde, maar stel dat het ze lukt, moet je dan daar opeens ook max 130 rijden? :P

    Login om te reageren
  30. Endlezz zegt

    9 juni 2008 om 22:12

    @tweaker

    Je hebt grotendeels gelijk en ik rij doorgaans op de Poolse snelwegen ook veel sneller dan de 110 of 130 aangezien ze niet heel druk bevolkt zijn, maar toch moet je oppassen met de politie. Zo zag ik een spiksplinternieuwe -anonieme- Audi A6 van de Poolse policja en als ze je tegenhouden hangt de hoogte van de boete dikwijls af van de waarde van je wagen. Rij je met een armtierig wagentje en ben je bv. nog student, heb je kans dat je er goed vanaf komt, maar heb je een nieuwe wagen en lijkt het alsof je genoeg geld hebt, kan de boete serieus oplopen heb ik gehoord van de ‘locals’.

    Bovendien zijn er op-en afritten die zo geconstrueerd zijn dat je quasi vanuit stilstand de snelweg oprijdt en staan er soms oude moedertjes bessen te verkopen aan de kant van de snelweg. Toch wel iets om rekening mee te houden.

    Tenslotte, wat dat drink & drive betreft: mijn vriendin (een Poolse) is vroeger staande gehouden toen ze één pintje had gedronken (een Pools pintje is wel een halve liter) en ze was EEN JAAR haar rijbewijs kwijt. Zelfde verhaal van iemand uit haar omgeving gehoord. Wat dat betreft zijn ze in Polen extreem streng, waarschijnlijk om het hardnekkige alcohol- (& vodka)gebruik daar wat te temperen.

    Login om te reageren
  31. DE zegt

    9 juli 2008 om 22:00

    Een maximumsnelheid zou de uitstoot van CO2 in Duitsland misschien met 0,01% verminderen, je kan beter echt vervulende dingen bestrijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North