16 miljoen dollar voor een Ferrari zonder bumpers

Auteur: , 31 Reacties

Maar laat je niet voor de gek houden.

Cute!

Deze ’61 Ferrari 250 GT Short Wheelbase California Spider (even adem halen) mag dan geen bumpers hebben, maar in tegenstelling tot moderne auto’s wordt ‘ie er niet bepaald slechter van. Maar dat is dan ook niet zo gek, want bumpers waren in de jaren 60 niets anders dan veredelde chromen bezemstelen aan de voor- en achterkant van je auto. Liever zónder die dingen dus.

Bumpers of geen bumpers, de 250 GT blijft een bijzondere creatie. Het exemplaar wordt nu klaargestoomd voor een veiling in het eeuwig zonnige Florida. Naar verwachting gaat ‘ie goed scoren, want zoals gezegd is dit de SWB, een uitvoering waarvan er 37 (van totaal 56 geproduceerde California Spiders) zijn geleverd.

Deze uitvoering kwam onder andere met een koetswerk van Scaglietti, een gekieteld onderstel een schrijfremmen rondom. Maar de echte eye-catchers zijn natuurlijk de ‘ingepakte’ koplampen. Staat ‘m goed. Eerder vonden we al zijn zusje in een Franse Schuur.

Het pareltje met de drieliter V12 is door slechts drie eigenaren ge-ownd en nu dus beschikbaar voor veiling op 11 maart. Begin nou niet met het tellen van je spaargeld, want vanwege de bijzondere uitvoering gaat men uit van een prijs van maar liefst 16 miljoen dollar. Wie gaat er iets over bubbel roepen?



31 reacties

Mooiste auto ever. Heb er een poster van op mijn kamer hangen en een mooie 1:18 naast mijn toetsenbord. als ik het geld kon missen stond ie op mijn oprit.
@stefan_ijff: Want nu heb je het ergens anders voor nodig?
@stefan_ijff:

Ik zou voor dat geld een speelgoed autootje kopen ..
Dan hou ik nog genoeg over voor een poster ..
Wat een absolute beauty! De jaren 60 Ferrari’s blijven toch wel een van de mooiste creaties ooit. En die bubbel? Laat maar klappen dat ding!
Welke is nu de mooiste, de SWB of de LWB? Ik ben er nog niet uit.
Alweer een van de mooiste Ferrari’s ooit gemaakt, al vind ik een niet SWB in het donkerblauw zelfs nog niets mooier.Ik vraag me welke van mijn leeftijdgenoten er als eerste met de dooddoener ‘Ferris Bueller’s Day off’ komt aanzetten.


Oh shit, ik ben het zelf..
Als jullie nou ’s door de artikelen en comments spitten om uit te zoeken wie als eerste iets over ‘bubbel’ geroepen heeft.
Dan kunnen we als ie klapt ‘meten’ hoeveel winst er nog zat tussen dat moment en het barsten. Of zelfs kijken of de prijzen wel terugzakken tot onder dat niveau.
@mout: Het wordt tijd voor de Autoblog Bingokaart met daarop zeker; 159,hij lijkt op,De Trui,Sjoemel,Victor Muller,Brandende Ferrari,Rusische dashcam,Bubbel,AMG,Franse troep,Autoweek is kudt,Autovisie is een beetje kudt,Waar blijft de Guilia,Duitse troep,Het blijft een KIA,BMW ActiveUnisex,Merkwaarden,Lancia, en de TT van Wouter.En ga zo maar door.Als Hasbro hier geen trek in heeft snap ik ook niet meer,sterker nog; die zijn vast al met de filmrechten bezig.
Opt eerste oog zie je niet eens dat ze weg zijn
Supersexy
geweldige Ferrari! maar van iederere California kan je toch de bumper verwijderen? dit kan toch geen invloed op de waarde hebben?
Toch bewaar ik liever m’n centen voor een 250 SWB (C) of een 275 GTB. Iets waarmee je op het circuit ook nog lol kan beleven iig #droomlekkerverder
-edit: nutteloze bijdrage-
16 miljoen, voor een kreng dat remt als een oude vrachtwagen, stuurt als een dronken baviaan en schakelt als een pot pindakaas. vergeleken met iedere moderne A-segmenter.

Sorry, ik vergat even het element ‘karakter ‘

Rijden doet niemand ermee want je pleurt geen 16 miljoen ergens in een parkeervak.

De enige reden om deze wagen te kopen is te laten zien dat je hem je kunt veroorloven, ik ben er van overtuigd dat de echte liefhebbers walgen van deze belachelijk prijzen!

Ok Ferrari’s uit die tijd hebben nog van die mooie Jaeger klokkies en Marchal koplampen, maar ja, dat heeft de eerste de beste DS ook dus……
@desjonnies: Plus dat zo’n DS19 Cabriolet Usine een pracht van een verschijning is. Ja, een Ferrari als deze is een pareltje, maar zo’n DS19 is werkelijk fantastisch te noemen.Bijvoorbeeld het exemplaar dat @casperh een paar jaar terug reed, schitterend!
@desjonnies: jaeger klopje heeft ook een prominente plek in mijn 205!
@bots: Zat ook in de Renault 25 V6 Turbo van m’n ouders.Lang,lang geleden..
IETS OVER BUBBEL!!!
16 miljoen dollar… Ik wist niet dat de dollar zo zwak was momenteel…
Tjonge, het zal maar bij je buitenhuisje op Sint Maarten staan. En dan pak je de auto om in de morgen even brood te gaan halen…..
Ooit eens in eentje mee mogen rijden. Zelf sturen was verboden, vond de verzekering niet zo’n goed plan, alleen de eigenaar en zijn vader mochten rijden. Maar wat een feest was dat. De geur van dat ding, het geluid, de hele belevenis. De eigenaar rijdt er trouwens geregeld nog zijn rondjes mee, vind ik schitterend om te zien! En dan houdt hij zich echt niet in.
@nicolasr:

Durft’ie dat nog als de man de huidige waarde ziet ?

Dat vind ik namelijk het probleem met al die ‘ waardes ‘ze verpesten eigenlijk meer dan ze goed doen !
@desjonnies:
Maar aan de andere kant, het loont dan natuurlijk wel gewoon om zo’n ding heel grondig en heel goed te herstellen, mocht je een keertje van de baan gaan. Want ik bedoel, wat is nu helemaal een paar ton reparatie- en herstelkosten op 16 miljoen…?

Denk niet dat je een Ferrari als deze snel economisch total loss verklaard krijgt ;-)
@desjonnies: Jazeker, dat is juist het mooie. Hij rijdt ermee zoals Enzo het bedoeld heeft. Natuurlijk niet op dagelijkse basis, maar ze komen de garage geregeld uit. Liefhebbers zoals ze horen te zijn!
@nicolasr:

Mooi zo, houdt die man te vriend !
Over BUBBELS gesproken @rynnus, check deze link uit 2006. Daar vertelt Sacha/appeltje wat je voor een ‘redelijk exemplaar’ moet betalen. Hint: het is een factor 20 minder dan bovengenoemde prijs…

http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/03/geschiedenisles_ferrari
@nicolasr: “8 ton moet genoeg zijn voor een redelijk exemplaar” LOL
Doe mij er maar een met bumpers, veel mooier!
Gedeeld door tien is de prijs al twee keer te duur..
Een jaren 60 automobiel zonder bumpers, de verzamelaar walgt er van, bij mij loopt het kwijl over de schoenen. Niet geheel ontoevallig dat mijn Sprite ook zonder bumpers wordt gebouwd. Menig ‘liefhebber’ heeft mij al een boze blik toe geworpen.
@motoragent:
Ik geef je helemaal gelijk en daarom speciaal voor jou:
http://www.e-typecenter.com/en/cars/1962-jaguar-e-type-3-8-fhc_11.html

Hoe door het verwijderen van chroom het ontwerp nóg meer tot zijn recht komt…
@motoragent:
Ik wil je niet op ideeën brengen, maar toch, ik loop al heeeel lang met de gedacht een ECHTE B-GT naar MIJN smaak op te bouwen : Grijs gewoon mooi grijs met rood leder en iets Japans als aandrijflijn, dan mooie gelakte spaken niets geen overdadig chroom, maar wel cruise control, 2016 remmen en ventilatie systeem.

Maar deze Spridget is ook wel leuk gedaan, althans het motorische :

http://bringatrailer.com/2016/02/12/left-fielder-turbo-suzuki-triple-swapped-1972-mg-midget/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).