• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

16 miljoen dollar voor een Ferrari zonder bumpers

Auteur: rynnus, gepost 15 februari 2016 om 12:19 – 31 Reacties

Cute!


Maar laat je niet voor de gek houden.

Deze ’61 Ferrari 250 GT Short Wheelbase California Spider (even adem halen) mag dan geen bumpers hebben, maar in tegenstelling tot moderne auto’s wordt ‘ie er niet bepaald slechter van. Maar dat is dan ook niet zo gek, want bumpers waren in de jaren 60 niets anders dan veredelde chromen bezemstelen aan de voor- en achterkant van je auto. Liever zónder die dingen dus.

Bumpers of geen bumpers, de 250 GT blijft een bijzondere creatie. Het exemplaar wordt nu klaargestoomd voor een veiling in het eeuwig zonnige Florida. Naar verwachting gaat ‘ie goed scoren, want zoals gezegd is dit de SWB, een uitvoering waarvan er 37 (van totaal 56 geproduceerde California Spiders) zijn geleverd.

Deze uitvoering kwam onder andere met een koetswerk van Scaglietti, een gekieteld onderstel een schrijfremmen rondom. Maar de echte eye-catchers zijn natuurlijk de ‘ingepakte’ koplampen. Staat ‘m goed. Eerder vonden we al zijn zusje in een Franse Schuur.

Het pareltje met de drieliter V12 is door slechts drie eigenaren ge-ownd en nu dus beschikbaar voor veiling op 11 maart. Begin nou niet met het tellen van je spaargeld, want vanwege de bijzondere uitvoering gaat men uit van een prijs van maar liefst 16 miljoen dollar. Wie gaat er iets over bubbel roepen?

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

250-gt, Cabrio, california, Ferrari, Klassiekers, swb, veiling

Vorig bericht: « De makkelijkste manier om geen bijtelling te betalen
Volgend bericht: Megaklapper op de N15, man stapt ongedeerd uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefan_ijff zegt

    15 februari 2016 om 12:26

    Mooiste auto ever. Heb er een poster van op mijn kamer hangen en een mooie 1:18 naast mijn toetsenbord. als ik het geld kon missen stond ie op mijn oprit.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      15 februari 2016 om 12:29

      @stefan_ijff: Want nu heb je het ergens anders voor nodig?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 februari 2016 om 12:50

      @stefan_ijff:

      Ik zou voor dat geld een speelgoed autootje kopen ..
      Dan hou ik nog genoeg over voor een poster ..

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    15 februari 2016 om 12:39

    Wat een absolute beauty! De jaren 60 Ferrari’s blijven toch wel een van de mooiste creaties ooit. En die bubbel? Laat maar klappen dat ding!

    Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    15 februari 2016 om 12:39

    Welke is nu de mooiste, de SWB of de LWB? Ik ben er nog niet uit.

    Login om te reageren
  4. sydney zegt

    15 februari 2016 om 12:39

    Alweer een van de mooiste Ferrari’s ooit gemaakt, al vind ik een niet SWB in het donkerblauw zelfs nog niets mooier.Ik vraag me welke van mijn leeftijdgenoten er als eerste met de dooddoener ‘Ferris Bueller’s Day off’ komt aanzetten.

    Oh shit, ik ben het zelf..

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    15 februari 2016 om 12:47

    Als jullie nou ’s door de artikelen en comments spitten om uit te zoeken wie als eerste iets over ‘bubbel’ geroepen heeft.
    Dan kunnen we als ie klapt ‘meten’ hoeveel winst er nog zat tussen dat moment en het barsten. Of zelfs kijken of de prijzen wel terugzakken tot onder dat niveau.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      15 februari 2016 om 13:24

      @mout: Het wordt tijd voor de Autoblog Bingokaart met daarop zeker; 159,hij lijkt op,De Trui,Sjoemel,Victor Muller,Brandende Ferrari,Rusische dashcam,Bubbel,AMG,Franse troep,Autoweek is kudt,Autovisie is een beetje kudt,Waar blijft de Guilia,Duitse troep,Het blijft een KIA,BMW ActiveUnisex,Merkwaarden,Lancia, en de TT van Wouter.En ga zo maar door.Als Hasbro hier geen trek in heeft snap ik ook niet meer,sterker nog; die zijn vast al met de filmrechten bezig.

      Login om te reageren
  6. theyoungsaablover zegt

    15 februari 2016 om 12:47

    Opt eerste oog zie je niet eens dat ze weg zijn

    Login om te reageren
  7. branko zegt

    15 februari 2016 om 12:48

    Supersexy

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    15 februari 2016 om 12:52

    geweldige Ferrari! maar van iederere California kan je toch de bumper verwijderen? dit kan toch geen invloed op de waarde hebben?
    Toch bewaar ik liever m’n centen voor een 250 SWB (C) of een 275 GTB. Iets waarmee je op het circuit ook nog lol kan beleven iig #droomlekkerverder

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    15 februari 2016 om 12:53

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    15 februari 2016 om 13:08

    16 miljoen, voor een kreng dat remt als een oude vrachtwagen, stuurt als een dronken baviaan en schakelt als een pot pindakaas. vergeleken met iedere moderne A-segmenter.

    Sorry, ik vergat even het element ‘karakter ‘

    Rijden doet niemand ermee want je pleurt geen 16 miljoen ergens in een parkeervak.

    De enige reden om deze wagen te kopen is te laten zien dat je hem je kunt veroorloven, ik ben er van overtuigd dat de echte liefhebbers walgen van deze belachelijk prijzen!

    Ok Ferrari’s uit die tijd hebben nog van die mooie Jaeger klokkies en Marchal koplampen, maar ja, dat heeft de eerste de beste DS ook dus……

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 februari 2016 om 13:21

      @desjonnies: Plus dat zo’n DS19 Cabriolet Usine een pracht van een verschijning is. Ja, een Ferrari als deze is een pareltje, maar zo’n DS19 is werkelijk fantastisch te noemen.Bijvoorbeeld het exemplaar dat @casperh een paar jaar terug reed, schitterend!

      Login om te reageren
    • bots zegt

      15 februari 2016 om 13:49

      @desjonnies: jaeger klopje heeft ook een prominente plek in mijn 205!

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        15 februari 2016 om 19:25

        @bots: Zat ook in de Renault 25 V6 Turbo van m’n ouders.Lang,lang geleden..

        Login om te reageren
  11. live4life zegt

    15 februari 2016 om 13:14

    IETS OVER BUBBEL!!!

    Login om te reageren
  12. e1000bmw zegt

    15 februari 2016 om 13:24

    16 miljoen dollar… Ik wist niet dat de dollar zo zwak was momenteel…

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2016 om 13:31

    Tjonge, het zal maar bij je buitenhuisje op Sint Maarten staan. En dan pak je de auto om in de morgen even brood te gaan halen…..

    Login om te reageren
  14. nicolasr zegt

    15 februari 2016 om 13:43

    Ooit eens in eentje mee mogen rijden. Zelf sturen was verboden, vond de verzekering niet zo’n goed plan, alleen de eigenaar en zijn vader mochten rijden. Maar wat een feest was dat. De geur van dat ding, het geluid, de hele belevenis. De eigenaar rijdt er trouwens geregeld nog zijn rondjes mee, vind ik schitterend om te zien! En dan houdt hij zich echt niet in.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 februari 2016 om 14:53

      @nicolasr:

      Durft’ie dat nog als de man de huidige waarde ziet ?

      Dat vind ik namelijk het probleem met al die ‘ waardes ‘ze verpesten eigenlijk meer dan ze goed doen !

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        15 februari 2016 om 15:08

        @desjonnies:
        Maar aan de andere kant, het loont dan natuurlijk wel gewoon om zo’n ding heel grondig en heel goed te herstellen, mocht je een keertje van de baan gaan. Want ik bedoel, wat is nu helemaal een paar ton reparatie- en herstelkosten op 16 miljoen…?

        Denk niet dat je een Ferrari als deze snel economisch total loss verklaard krijgt ;-)

        Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        15 februari 2016 om 15:12

        @desjonnies: Jazeker, dat is juist het mooie. Hij rijdt ermee zoals Enzo het bedoeld heeft. Natuurlijk niet op dagelijkse basis, maar ze komen de garage geregeld uit. Liefhebbers zoals ze horen te zijn!

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          15 februari 2016 om 16:27

          @nicolasr:

          Mooi zo, houdt die man te vriend !

          Login om te reageren
  15. nicolasr zegt

    15 februari 2016 om 13:47

    Over BUBBELS gesproken @rynnus, check deze link uit 2006. Daar vertelt Sacha/appeltje wat je voor een ‘redelijk exemplaar’ moet betalen. Hint: het is een factor 20 minder dan bovengenoemde prijs…

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/03/geschiedenisles_ferrari

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      15 februari 2016 om 15:25

      @nicolasr: “8 ton moet genoeg zijn voor een redelijk exemplaar” LOL

      Login om te reageren
  16. 250tdf zegt

    15 februari 2016 om 14:23

    Doe mij er maar een met bumpers, veel mooier!

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    15 februari 2016 om 15:23

    Gedeeld door tien is de prijs al twee keer te duur..

    Login om te reageren
  18. motoragent zegt

    15 februari 2016 om 15:39

    Een jaren 60 automobiel zonder bumpers, de verzamelaar walgt er van, bij mij loopt het kwijl over de schoenen. Niet geheel ontoevallig dat mijn Sprite ook zonder bumpers wordt gebouwd. Menig ‘liefhebber’ heeft mij al een boze blik toe geworpen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      15 februari 2016 om 15:55

      @motoragent:
      Ik geef je helemaal gelijk en daarom speciaal voor jou:
      http://www.e-typecenter.com/en/cars/1962-jaguar-e-type-3-8-fhc_11.html

      Hoe door het verwijderen van chroom het ontwerp nóg meer tot zijn recht komt…

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 februari 2016 om 16:31

      @motoragent:
      Ik wil je niet op ideeën brengen, maar toch, ik loop al heeeel lang met de gedacht een ECHTE B-GT naar MIJN smaak op te bouwen : Grijs gewoon mooi grijs met rood leder en iets Japans als aandrijflijn, dan mooie gelakte spaken niets geen overdadig chroom, maar wel cruise control, 2016 remmen en ventilatie systeem.

      Maar deze Spridget is ook wel leuk gedaan, althans het motorische :

      http://bringatrailer.com/2016/02/12/left-fielder-turbo-suzuki-triple-swapped-1972-mg-midget/

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North