Laat de klassiekerbubbel maar klappen

Auteur: , 53 Reacties

Nu de AutoRAI niet meer bestaat, is klassiekerbeurs InterClassics de grootste autoshow van Nederland. Alleen al daarom móest ik de afgelopen dagen naar Maastricht. Zonder enige spijt, want InterClassics is een fantastische beurs, die terecht een recordaantal bezoekers trok. En toch heb ik me er geërgerd; aan de geldgeile babyboomers die nergens anders over konden lullen dan geld, om precies te zijn.

De kans is vrij groot dat je afgelopen dagen niet in Maastricht was. Nederland heeft vandaag 16.982.918 inwoners en toch trok InterClassics ‘slechts’ 29.660 bezoekers (en dat hadden er eigenlijk veel meer moeten zijn). Daarmee trekt de grootste autobeurs van Nederland niet méér bezoekers dan een middelmatige voetbalwedstrijd als Feyenoord-Willem II. Desondanks was de organisatie blij met dat aantal, want het was een record. De beurs, die als belangrijkste thema ‘100 jaar BMW’ had, trok 11,5 procent meer bezoekers dan vorig jaar.

Jammeren
Die bezoekers hadden het veel, héél veel over geld. Die auto was te duur, dáár had een auto een bizarre vraagprijs, wat díe handelaar durfde te vragen was absurd en de prijzen van de [vul auto naar keuze in] waren de laatste jaren toch ook tot het idiote gestegen. Vooral de babyboomers hadden daar een handje van, want zij hebben immers nog geknikkerd met Marcello Gandini, mochten meneer Lamborghini aanspreken met Ferruccio en maakten de tijd mee dat zo’n gezellig Samba-busje minder waard was dan een kapotte cassettespeler. Ik was van de openingsavond (woensdag) tot de laatste seconde (zondagavond) op de beurs, en over tientallen auto’s hoorde ik mensen klagen dat ze zo duur waren. Doorgaans ging dat over auto’s die ze toch niet wilden kopen — ook niet voor de helft of een kwart van de prijs.

Het klagen over prijzen is onder te verdelen in drie categorieën: de categorie ‘ik had hem niet weg moeten doen’, de categorie ‘ik heb hem te vroeg weggedaan’, de categorie ‘ik heb hem te laat gekocht’ en tot slot de categorie die verreweg het grootst is, namelijk ‘ik koop hem van z’n levensdagen niet, maar ik ga toch even jammeren over de prijs’. Die laatste categorie kon misschien tien jaar geleden best een Maserati Khamsin of Lamborghini Espada kopen, maar klaagde toen over de onderhoudskosten of over de kosten van een restauratie die niet tegen de waarde op zouden wegen.

Verhalen
Laat ik er eens duidelijk over zijn: als ik de godganse dag over geld had willen lullen, was ik wel boekhouder of bankier geworden. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik schrijf over auto’s, heel vaak over klassieke auto’s zelfs, en dat is omdat de verhalen me interesseren. De geschiedenis van die auto, want hoe heeft hij het tientallen jaren vol kunnen houden? En misschien is er wel een tof verhaal over de ontwerper ervan, of over de bouwer; ik houd van de begindagen van de auto, de tijd waarin iets nieuws werd bedacht dat vervolgens simpelweg werd gebouwd, ‘want dan zien we wel of het werkt’. In het geval van de uitvinder van het parachutepak, Franz Reichelt, pakte dat trouwens wat ongelukkig uit toen hij zijn creatie testte door er domweg mee van de Eiffeltoren te springen.

One-off
Er waren op deze editie van InterClassics zoveel mooie verhalen te zien, te horen en te ontdekken. Waarom had de eigenaar van die Porsche 918 nou besloten om hem, als enige ter wereld, Ferrari-rood te laten spuiten? (Sorry, vergeten te vragen.) Voor welk bedrag de auto verkocht is moet je me niet vragen, maar ik stond half te kwijlen naast de groene Ferrari 412 waarvan prins Bernhard (volgens de papieren) de eerste eigenaar was. En wat dacht je van een Jaguar XJS Insignia, een exemplaar dat grondig is aangepakt door de Individual-afdeling van Jaguar die een blauwe maandag bestond?

Op de BMW-tentoonstelling stond een geweldige vooroorlogse BMW 328, die al meer dan 40 jaar van dezelfde eigenaar is. Die auto staat bij hem niet opgepoetst mooi te wezen in een schuur, want hij rijdt er veel mee — onder meer álle edities van de AvD Oldtimer Grand Prix. Had ik al gezegd dat de auto na al die jaren ook nog steeds in originele, ongerestaureerde staat is? En over BMW’s gesproken, The Gallery had een heel bijzonder exemplaar meegenomen. In de jaren ’60 nam BMW het Duitse automerk Glas over. Twee modellen van het merk, de GT en de V8, werden na die overname nog een tijdje als BMW gebouwd. Op basis van de V8 werd in 1967 de BMW-Glas 3000 V8 Fastback gebouwd door Frua, een minder bekende Italiaanse designstudio die niet alleen voor Glas werkte, maar ook voor Maserati; onder meer de eerste Quattroporte en de Mistral zijn van de hand van Pietro Frua. In het geval van de BMW-Glas 3000 V8 Fastback bleef het bij een enkel exemplaar, een one-off, die onder meer te zien was de Salon van Parijs en de IAA van 1967, op de Salon van Genève in 1968 en tenslotte in 1969 te Barcelona. Die one-off kon je nu zien (en kopen) in Maastricht.
Als die Glas boven je budget ging, was er bij Houtkamp een aanzienlijk voordeliger exemplaar te vinden: een Glas Isar, die als je snel kijkt behoorlijk wat wegheeft van een DAF. Deze Isar was in een geweldige staat en bovendien voorzien van een origineel Nederlands kenteken. Geen wonder dat Rutger Houtkamp, die normaal gesproken een vrachtwagen vol Aston Martins en andere kostbare Britse auto’s meesleept, dit karretje graag op zijn stand neer wilde zetten. Een hal verderop had je de kans om een fantastische BMW te kopen, een E30 323i in nieuwstaat. Die nieuwstaat was wel te verklaren, want de auto had niet meer dan 258 kilometer op de teller staan.

Dát zijn de verhalen die we over klassiekers willen horen. Door welke ben je gegrepen? Van welke gaat jouw hart sneller kloppen? Laten we hopen dat de mensen gelijk krijgen die zeggen dat de huidige prijzengekte een bubbel is die elk moment kan klappen. Dan hoeven we het tenminste niet meer over saaie dingen als geld en de waarde van je klassieker te hebben, maar kan het weer gewoon over de auto’s gaan!

PS: Mocht je deze editie van InterClassics gemist hebben, dan heb je in het najaar een herkansing in Brussel (18-20 november). De volgende editie van InterClassics Maastricht vindt plaats van 12 tot en met 15 januari 2017. Het thema is dan Ferrari, want dat merk bestaat dan 70 jaar.



53 reacties

In tijden dat auto’s steeds vergaander autonoom gaan rijden..

Ben ik bang dat liefhebbers auto’s, klassiekers zonder rij-assistentie, puur motorgeluid, benzine-geur en grote vraag naar liefde (onderhoud) daardoor alleen maar duurder en gewilder worden.
@martinus: totdat er besloten wordt dat je op de openbare weg niet meer zelf mag rijden en je alleen nog op een afgesloten circuit rondjes kan sturen.
@erwh: Had je gedacht. Op heel wat circuits heerst er een decibel limiet. Indien niet gedempt door turbo en katalysator krijg je er mooi een zwarte vlag…
@martinus:
Heelemaal mee eensch!
En als liefhebber (en bezitter) van (één) liefhebbers auto(‘s), mag ik ontzettend graag over deze show slenteren. Mijmerend over die uit het straatbeeld verdwenen auto’s en herinneringen ophalend uit mijn jeugd en ook latere (echter helaas voorbije) tijden.
Ja, ik ben een babyboomer! Ja, ik zie die utopische prijzen voor die prachtige herinneringen, die “in mijn tijd” deel uit maakten van het straatbeeld. Maar nee! Ik behoor tot de babyboomers die niet over geld staan te ouwehoeren! Waarom ook? Ik kan me ze toch niet permitteren! En ja! @perry_snijders , die zijn er ook! Je moet ze alleen willen zien. (hint!…;-)
Mijn favoriete klassieker staat echter bij mij voor de deur en ik spaar hem niet! Ik heb hem niet om ernaar te kijken, maar om van hem te genieten! En daarom laat ik hem uit, wanneer ik daar zin in heb. Voor een mooie toer via de Mergelland route en de Voerstreek naar de Ardennen, of een plezierrit door de Eifel. Waarom? Omdat ik geen belegging heb gekocht, maar een auto waarvan ik houd en die ik wil blijven rijden. Restwaarde? Interessert me geen lor! Ik blijf hem rijden en er dus van genieten tot hij tegelijk met mij de schroothoop op kan.
Inderdaad erg jammer, een auto is zoveel meer dan geld/investeringsobject. Het gaat om de prachtige techniek, het design, het verhaal erachter etc.

Helaas geen tijd gehad afgelopen weekend om een bezoekje te brengen aan mijn mooie oude stadje aan de Maas.
@Shenkie:

Opzich heeft de trend van de stijgende waarde ook wel iets moois.
Want het zorgt ervoor dat het ‘investeren/ onderhouden’ van een oude auto minder een economische last wordt voor de eigenaar.
@martinus: Ik ben er dit jaar weggebleven net daarom. Stond er naar een Alfa Montreal te kijken die van de ene handelaar naar de andere was gegaan. Te herkennen aan de herspuitfouten. Enige verschil was de prijs : 20 000 Euro er bovenop.

Sorry, als ik graaicultuur wil zien ga ik wel naar de bank.
Er stond een heel mooie datsun z, heeft toevallig iemand deze ook gezien en kan diegene mij ook uitleggen waarom die auto 75.000 euro moest kosten? Normaal gaan ze toch tussen de 5-20.000.
@swid: ja inderdaad gezien
Je kan het toch proberen!
@swid: dat is waarschijnlijk deze:
http://www.altenaclassicservice.nl/classics/17/529/datsun.html
maar een mooie Z voor €5000,- dat is wel minimaal even een InterClassicje of 5 terug..
Geweldige beurs, helaas had ik andere verplichtingen, anders was ik erg graag gegaan. Wie weet volgend jaar…..
Geld, daar lullen we niet over thuis. Dat is er gewoon.
Is inderdaad een erg leuke beurs. Ben er ook al een aantal keertjes geweest. En voor wie niet per se van klassiekers houdt: in de parkeergarage staan de auto’s van de rijke lui die erop af komen. Daar kun je je best een middag vermaken.
Hi Perry,

Feyenoord – Willem II was ook vorig jaar, zoals eigenlijk elke thuiswedstrijd, vrijwel uitverkocht met 47.500 verkochte toegangsbewijzen. Raar ook dat het voornamelijk over geld ging op zo’n beurs zeg…?
@soup: die mensen zijn betaald om daar te zitten joh, maak je niet druk…
@soup: inderdaad. Het zijn geen lampjes/succes-supporters..

Maar jammer, ik had geen weet van de beurs eigenlijk. Ook Maastricht vind ik altijd wel leuk.
Laat inderdaad die bubbel maar eens klappen! Ben zelf ook aan het kijken voor een klassieker voor erbij maar de prijzen voor sommige modellen slaan nergens meer op!

Overigens vermoed ik dat als de babyboomer generatie wegvalt er een hoop oldtimers beschikbaar zullen komen….
@perry_snijders: Allereerst de complimenten voor het artikel! Dit is leuker om te lezen dan dat VW boetes moet gaan betalen, Chris Evans of bijtellingwonders :-D.

Uiteraard is het verhaal van de auto belangrijker dan de prijs. Maar je kunt niet ontkennen dat de prijzen van klassiekers enorm gestegen zijn. En in het geval van youngtimers is het al helemaal bizar. Voor de zogenaamde one-offs en écht unieke auto’s mag best de hoofdprijs gevraagd worden, maar een 997 GT3 RS, E30 M3, F40 zijn echt niet zó zeldzaam.

Nog iets wat mee speelt door de waardestijgingen van tegenwoordig: kun je nog wel lekker in je klassieker rondrijden? Een E46 M3 CSL is superveel waard aan het worden, en ondanks dat je er lekker mee kan rijden, is dat wel weer slechts voor de restwaarde.

Dat is bij de Youngtimers al helemaal een groot probleem. Het meest unieke van die auto’s is veelal de kilometerstand. E39 met 40k op de klok voor 20 mille. W124 van een oude bankdirecteur die er alleen maar naar de lokale darkroom reed op zondag voor 50 mille. Soms in een aparte kleurstelling, dat is dan wel leuk. Ga zo’n auto maar eens inruilen en je ziet de werkelijke waarde. Zeker als je er wat kilometers op heb gezet, is ie ineens veel minder waard. En als jij die Jaspisgroene 528i had: jammer dan, incourante kleur, dus minder inruil.

Daarom zijn de leukste klassiekers/youngtimers de wat minder populaire modellen. Zo’n E500 is leuk, maar een Lotus Carlton is nog veel leuker. Of wat dacht je van de Lotus Sunbeam, Porsches 928/944, Simca 1200S Coupe, Lotus Eclat, Mazda RX-3, Honda S800, Ford Sapphire Cosworth, Audi 100 S Coupe, BMW 3.0 CS, Peugeot 205 Rallye of Saab 99 Turbo. Kun je nog een beetje lol mee hebben en je kon er nog leuk mee sturen zonder dat je je meteen zorgen moet maken om triviale dingen als km-stand of onderhoud :-D
@gtwillem: de 205 rallye is best wel heel zeldzaam geworden. Ik heb een jaar gezocht naar een exemplaar met potentie. Ik heb het opgegeven en een 1.9 Gti gevonden.

De andere auto’s stijgen ook in waarde. De porsche’s niet zo absurd als de rest.

Om een vergelijking te maken voor een 928 s4 betaal je zomaar net zoveel als een knappe 205 rallye. Belachelijk in mijn ogen maar dat is de handel.
@xiran: Een beetje 205 Rally doet 5-10k, afhankelijk van de staat. Een nette 928 S4 gaat al hard naar de 20k, liefst een beetje meer. Een bijzondere uitvoering doet al gauw 30-40.
@gtwillem: met de 205 rally’s ben ik het met je eens. Afgelopen jaar heb ik er 5 gezien, 3 waren plat geweest en de andere 2 waren uitgewoond. (interieur/motor/versnellingsbak). Alsnog vroegen ze rond de 7k met een uitschieter naar 11k. Ik heb de zoektocht gestaakt.
@gtwillem: dank je! En ik dacht dat ik de enige was die een Lotus Omega leuker vond dan een E 500 ;-)
@perry_snijders Ik begrijp je verhaal volledig.
Op verjaardagen van familie (ooms/neven/achterneven) is het vaak hetzelfde liedje. “Zonde, die Alfa/watdanook had ik nooit weg moeten doen, kijk eens wat ik er nu voor had kunnen krijgen”. Krijgen? Jeuk. Dat krijg je er van. Ik in ieder geval wel.
Die baby-boomers zijn de mensen zijn die het geld hebben maar niet uit willen geven + zichzelf en daarmee de rest helemaal gek maken = buitensporig absurde vraagprijzen voor klassieke auto’s (en motoren, die kunnen er ook wat van).
@kars: jeuk krijg je ook van het onderhoud van oude auto’s. Alles is oud dus gaat makkelijk kapot, zie dan maar een onderdeel voor je zeldzame klassieker te vinden.
Groot gelijk, door al dat gezeik over geld. Door al dat investeren door mannen die geld belangrijker vinden dan de auto’s kunnen de liefhebbers van de auto zelf het ding niet meer kopen.

Helaas weet ik nu al dat ik volgend jaar moet werken. Net als dit jaar overigens. Of ik zal van baan moeten wisselen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Ik heb de datums alvast in mijn agenda staan. Als het thema Ferrari is, moet ik er naar toe!
Verder natuurlijk erg zonde dat het zo moet op een beurs als dit, maar is het niet typisch Hollands? Dat kunnen wij Nederlanders erg goed he, zeiken. Ook al willen we een product die we tegenkomen niet kopen, we hebben dan altijd nog even wat te zeiken over de prijs. Het is typisch Hollands, typisch menselijk ook en laten er nou net mensen op een beurs afkomen.
Ik heb nu al een hekel aan die man met zn BMW 507 die daar mooi aan het zijn is.
Ik zou m met alle liefde willen kopen voor de prijs dat ie waard zou moeten zijn als er 100000 van gebouwd zouden zijn. Ik zou m in zomer rijden en op mooie dagen zelfs naar mijn werk. Ik zal m netjes onderhouden. Na een jaar of 5, als ik er misschien niet meer de liefde voor zou hebben, zou ik m verkopen, voor een verlies, want ik er meer in gereden en er zijn er nog zoveel.
Maar nee, omdat er zo weinig zijn gemaakt, kosten die dingen meer dan een miljoen!
En het grootste gedeelte van die 507s die er nog zijn, rijden nooit. Zonde!

Oh, wat zou ik blij zijn als BMW het model zou ‘vrijgeven’ en een coachbuilder m zou maken!
@gregorius: Een van de mooiste roadsters ooit gemaakt. Tevens ook een van de weinige klassieke roadsters die mij kan bekoren. Wat een prachtige lijnen, de twee uitlaatpijpen, echt schitterend. Samen met de 190 SL de mooiste roadster. Als ik moest kiezen tussen een 507 of een 190 SL, zou mijn hart wekenlang heel hard huilen. Daarom ook heel erg jammer dat die bubbel maar blijft groeien, zou met alle liefde met een 190 SL of 507 willen cruisen. En inderdaad, als ik er ooit op uitgekeken zal worden (waarschijnlijk nooit), zal ik ze met verlies verkopen en geen traan die ik er om zal laten.
Ik ga niet over geld lullen want vaak hebben de lullen het geld.

Wat een mooie partij auto’s, als ik het wist was ik ook wel even gaan kijken.

Wat ik erg jammer vind is dat de beursvloeren er altijd hetzelfde uitziet, zelfs op een tuning beurs waar ik 10 jaar geleden kwam. De auto’s komen mooier tot zijn recht in een museum sfeer. Maar helaas is dit budget er vaak niet voor. ( shit gaat toch weer over geld )
Leuk stuk en goede foto’s voor een impressie! Jammer dat Maastricht voor mij zo ver weg is, toch overwegen om volgend jaar eens te gaan.
Ik was graag gaan kijken alleen is Maastricht niet om de hoek. Mocht de beurs dichter bij huis zijn was ik zeker wezen kijken. Het gemiddelde publiek trekt mij echter niet. Wat in vet artikel staat klopt alleen maar lullen over geld.
@xiran: in mijn ogen bepaald de techniek de waarde van de auto. Niet de aantallen.
En dit is natuurlijk niet alleen met klassiekers…Wanneer je een nieuwe of andere auto koop komt altijd de vraag; wat kost tie nou?
ziekelijk, ik heb altijd al gezegd, liefhebbers van auto’s en auto rijden vind je in alle klassen en soorten.Een man die een Subaru Mini Jumbo rijdt kan een net zo grote liefhebber (of meer) zijn als een Ferrari rijder …
Ik haat, ja haat het status gehalte wat aan auto’s verbonden is .
Een paar maanden geleden heb ik mijn model auto verzameling verkocht aan een Ferrari rijder , samen vol vuur over Italiaanse auto’s gepraat in een paar uur.Hij over zijn 360 en ik over de Alfa spider die ik ooit had… Gewoon liefhebbers…En geen woord over ….Wat kost dat nou…
@norge: Ik kan het niet beter verwoorden.
Je hoeft niet te wachten tot Brussel.
6-10 April is de Techno Classica in Essen. Deze is een paar maatjes groter dan Maastricht, en voor velen misschien nog wel beter bereikbaar.
Ik kan nu al niet wachten. De vorige leer uren staan kwijlen bij een prachtige Horch, maar ook bij een paar heerlijke race-geprepareerde NSU’tjes.
We zullen voortaan aan meneer Perry Snijders vragen wat we mogen zeggen op een autobeurs.
Wat is die rode Mercedes W201 prachtig op de foto. Zo eenvoudig als een auto moet zijn.

Een mooie klassieker bezitten wordt inderdaad steeds meer een onbereikbare droom. En dat is jammer. Ik zou zoals bovenstaand al door mensen genoemd een klassieker willen hebben om ook echt in te rijden.
De zogenaamde verzamelaars zijn eigenlijk een killer voor de liefhebber. Omdat de mooiste objecten allemaal verdwijnen in een etalage in plaats van op het asfalt waar ze horen.
Ergens hoop ik ook nog dat de Youngtimer regeling op de schop gaat (sorry voor de ondernemers). Zodat een mooie Duitser uit het hogere middenklasse segment weer gewoon betaalbaar wordt.

Overigens erg leuk stuk! Ik wist helaas niet van de beurs af anders had ik graag even heen gereden.
@Vreddy_B: en dan was die 190 nog een 2.6 ook..!
@Perry snijders.
Ik ben idd van de tijd dat een VW busje het toppunt van automobiele arremoede was, geen verwarming, een acceleratie die werd gemeten in tijden van Bijbelse testamenten en roeren in de olie ipv schakelen om maar te zwijgen over het fenomeen zijwind !

Maarre ook van de tijd dat ik bij Ome Willem op schoot zat (pedofilie deden alleen enge mannen met zwarte baarden ) en mocht sturen in de Ami 6 door een andere neef van Pa die in ‘de handel zat’ met een heuse Iso Bizzarrini naar school ben gebracht; , de eerste auto radio-cassette recorders zelf heb verkocht als 19 jarige uit de kofferbak van de Renault 4 de ‘Beltek’ auto radio cassette recorders die mijn Pa importeerde en verkocht die in de handel zat
De tijd dat er een Ferrari Boxer van 1976 gewoon in de Telegraaf te koop stond voor 16´mille, de tijd dat ik thuis kwam met een heuse Innocenti Cooper 1300, of met een Autobianchi A 112.
Die tijd, is ongewild en ongewis misschien wel de gouden eeuw van de auto geweest, een Giulia Nuova Super 1300 voor vijf honderdjes kopen om maar te zwijgen over de Jaguar E type V12 Coupé in poepbruin waar Turbo J me in liet hijsen, ik kon de aanschaf nauwelijks betalen en heb het ding weken gehad en was blij met 5 honderdjes winst !
En toch heb ik aan de minst nobele auto’s de beste herinneringen : De R4, de A 112 en de Inno.
Ow, ow ow !!! die Inno, rood met zwart dak en 10″ ATS velgen. ik laat er vandaag nog zo’n beetje iedere Ferrari voor staan !
https://c2.staticflickr.com/4/3279/2839667117_64ecce3d31_b.jpg

It must be love, love love !
@perry_snijders: Bij deze ben je aangenomen als full-time Autoblog-auteur!
@roberto: Moddervet! Ik ben nu voor het blad met de interviews in Noorwegen. Dat klusje gzj
@perry_snijders: Ik drukte even op alle knoppen tegelijk inclusief ‘versturen’. Maar de vraag was dus of ik dit klusje nog wel even af kan maken ;-)
Ben het wel een beetje met je eens Perry. Lullen over de prijs op een tentoonstelling…., dat slaat eigenlijk nergens op. Je gaat in het museum toch ook niet lopen miepen dat er voor miljoenen aan de muur hangt?
Ik ben nu al 18 jaar achter elkaar geweest en de beurs zelf, en natuurlijk de hele scène is echt gigantisch verandert. Mijn pa stond er al toen het nog in de veiling hallen van gronsveld was. Toen waren het nog echt handelaren onder elkaar, en stonden er toch nog echt andere wagens voor destijds hele andere prijzen.
Er staan mooie exemplaren op de foto’s. Wat het vaak is ,met de auto’s die er staan, ze worden vrijwel allemaal met een auto met aanhanger gebracht. Op de aanhanger staat dan de auto die op zo’n beurs staat. Of erger, ze staan in een gesloten vrachtwagen en worden naar binnen gerold. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar dat zullen er niet veel zijn. Een auto, hoe exclusief en hoe watertandend mooi is er om mee te rijden. Dan snap ik best dat je dat liever niet met doet in winterse omstandigheden maar anders lekker toeren e.d.
Kut! Ben ik net in maastricht. ..
Net nog even langs gereden en op de valreep nog wat pareltjes gezien op de trailers
Ik ben zondag geweest heb de alfa 75 speciaal uit de stalling gehaald en er naartoe gereden. Er waren veel bijzondere auto’s, er stond zelfs een alfa 90 in nieuwstaat! Wel heel veel 911’s
Ik wist niet dat die beurs nu was. Misschien iets voor volgend jaar.
Toffe foto’s, jammer dat ik niet heen kon :(
Mensen over geld gepraat? Ik ben er geweest en heb ontzettend genoten, en nee ik heb me totaal niet geërgerd aan andere mensen. Je komt toch voor de auto’s! Of zit ik op de rtl- boulevard app???
Die Porsche-trekkers worden in Duitsland nog dagelijks gebruikt. Je ziet ze er nog veel rondrijden. Wat moest dit exemplaar opbrengen?
Voor de zesde keer op rij ook naar Interclassics geweest. Altijd een prachtige beurs, maar al mogen we niet over geld praten: de lol gaat er wel een beetje af daardoor. Het aanbod was minder gevarieerd dan voorheen. Amper klassiekertjes of youngtimers die nog in de klasse betaalbaar vallen (MG B, Triumph Spitfire, Alfa Spider etc, auto’s in een klasse tot zo’n 15 mille). Wel een overdaad aan te dure 911-jes. Ferrari’s, Lambo’s en Maserati’s volop, voor wie een paar ton te besteden heeft. En oké, een paar Fiats 500 voor ook alweer 8500 euri.
Voor de liefhebber met een normaal, beperkt budget is er volop moois te zien, maar wel erg onbereikbaar moois inmiddels. En dat doet zeer. Maar volgend jaar kom ik weer. Al is het alleen maar omdat je in Maastricht ook heerlijk kunt eten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).