
Die ene gave auto leasen, zonder daar nare bijtellingskosten over te betalen, zo doe je dat.
Eén ding is zeker: privégebruik van leaseauto’s zal in de nabije toekomst eerder duurder dan goedkoper worden. De fiscale stimulering van plug-in hybrides wordt langzaam maar zeker teruggeschroefd en in 2017 geldt voor alle auto’s, afgezien van zuivere EV’s, zelfs een uniform tarief van 22%.
Bijtelling wordt echter alleen betaald bij privégebruik van de auto van de zaak. Blijft de leaserijder onder de 500 privékilometers per jaar, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Alhoewel, het nauwgezet bijhouden en registreren van elke rit moet maar net je hobby zijn.
TrackJack biedt echter een fraaie oplossing in de vorm van de TrackJack Pro Fiscaal. Een rittenregistratiesysteem met GPS-ontvanger (eenmalig 165 euro) die in de auto gemonteerd wordt waarmee alle ritgegevens automatisch worden bijgehouden (lees: niks voor te doen) en naar een Cloud worden gestuurd. De jaarlijkse kosten bedragen slechts 69 euro en je zit niet vast aan een langlopend contract of abonnement. Tegelijkertijd kan deze service je een hoop gepriegel en dus tijd besparen. Er zit ook een keurmerk op voor de Fiscus, dus je weet zeker dat het voldoet aan de eisen voor een sluitende kilometerregistratie. Bovendien is het gewoon mogelijk om via de iOS- of Android-app je eigen ritgegevens te checken.





Gekoppeld aan een defa alarm prima anti inbrask beveiliging
-edit goed lezen-
De conclusie is dat de gemakkelijkste manier om geen bijtelling te betalen minder dan 500km privé rijden is. Wat een verassing!
@reistje: Rij je een Ferrari dan?
@reistje:
En daardoor moet je dus een rittenregistratie bij houden…
Euh verrek, laat daar deze advertentie nou toch over gaan.
@jack_abarth: Ik doelde op de titel die het heel spannend brengt en vervolgens op dit antwoord komt.
Wel een misleidende titel…
je kunt veel beter een papieren km-administratie bijhouden, daarin kun je veel flexibeler schuiven met je km’s om maar onder de 500km te blijven
@parker: strikt genomen heet dat boekhoudfraude…
@e1000bmw523i: Zo heet ’t pas als ze er achterkomen. ;-)
@e1000bmw523i: creatief de administratie doen
@e1000bmw523i: bijtelling is niks meer dan een ordinaire jaloezie-belasting, die vermijden vind ik zeer legitiem.
@parker: touché!
Meer een reclame bericht dit. Dan zal ik ook maar even reclame maken. Heb een vergelijkbaar webapp voor gemaakt met GPS bepaling. Kost me dus niks en overal te bekijken/invoeren (zelfst smartwatch). Met 1 klik een uitdraai in excel. Heb het liever zelf in de hand. Voorheen papieren bijgehouden maar was me toch teveel gedoe. Wil alleen de KM stand in hoeven geven. Los daarvan is mijn handschrift zeer dramatisch. Bij interesse hoor ik het wel.
@agdesigns: er staat dan ook geheel verrassend “advertorial”.
@dieselaer: normaal staat ‘advertorial’ al op de hoofdpagina direct onder de titel van het artikel… nu niet
@baasbas: in de app wel.
@agdesigns:
Voor Android toevallig, en terug te vinden in de store?
@jack_abarth: nee niet in de appstore maar wel voor android apple windows etc aangezien het een webapp is.
Nooit klant worden daar ! Heb daar half december tot 5x toe ernstige veiligheidslekken geprobeerd te melden, de laatste keer kreeg ik letterlijk te horen ‘Wat wilt u meneer ? Wij gaan het toch niet oplossen’ … toen heb ik dit ook maar gemeld bij de belastingdienst en het keurmerk. Klantdata op straat vinden ze blijkbaar geen probleem bij CarJack …
En toch heeft een papieren administratie zo z’n voordelen. Ik doe het al 6 jaar op papier. Hoe ga je om met gecombineerde ritten (ik rij langs de kinderopvang op weg naar huis). Of wat doe je met omrijden ivm file ? Nee, de meeste apps die ik heb geprobeerd zijn gewoon veel te star. Een bloknoot, en wat excel macro’s meer heb je niet nodig.
Even rekenen: 500 kilometer. Laten we zeggen, een auto met 1 op 20. Oftewel 25 liter. Op het moment van schrijven kost je een liter euro95 zo rond de 1,40. Totaal 35 hele eurootjes. Eenmalig 165,- betalen? Daar gaat 4 jaar en 9 maanden “gratis” autorijden.
@ffw88: Ik snap dat je iets uit rekent, maar niet zo goed wat…..
@weekert: Ik heb deze bijtellings vrije regel nooit begrepen. Ja, er staat een nieuwe auto op je oprit en nee, je betaald geen wegenbelasting, verzekering en andere (on)kosten maar laten we eerlijk zijn; 500 kilometer is niks.
1 keer in de week boodschappen doen in de supermarkt 5km bij je huis vandaan. Als deze regel niet zou bestaan dan denk ik niet dat je een auto aanschaft voor 500 kilometer. Dus in mijn beleving heb je alleen de brandstof kosten in the pocket als je gebruik maakt van deze regeling.
Zie bovenstaande berekening en je komt op 35 euro aan peut, in een jaar tijd wat je niet hoeft te betalen. Waarom in godsnaam zou je dan voor (eenmalig) 165,- gebruik maken van deze rittenregistratie dienst?
@ffw88: je hebt grofweg 2 vormen van “auto van de zaak”. Eentje waarover je bijtelling betaald, en eentje waar je geen bijtelling over betaald. Betaal je bijtelling, mag je de auto ook privé gebruiken en hoef je dan ook geen ritten registratie bij te houden. Betaal je geen bijtelling, mag je 500 km privé rijden. Bijtelling is vaak een hoop geld, als je de kilometers alleen voor het werk maakt en vrij weinig privé rijdt is het vaak goedkoper een kleine auto privé te rijden, of wanneer je een busje van het werk rijdt met maar 2 zitplaatsen.
De app kost een hoop geld, maar het bijhouden van kilometer registratie is een boel gezeik. Het gaat niet om de 35 euro die je vrij mag rijden, het gaat om het niet hoeven betalen van de bijtelling, wat een veelvoud is van die 165 euro, en toch de registratie eenvoudig te kunnen bijhouden.
Hoezo steeds hogere bijtelling, ik ga van 25% terug naar 22% straks, met dezelfde auto uiteraard
@haroldv:
Helaas, die vlieger gaat niet op aldus Wiebes
@kareljansen: klopt natuurlijk, wel als ik daarna dezelfde ‘vervuilende’ auto koop, dan betaal ik dus minder belasting
@haroldv: precies. Wel jammer, in eerste instantie leek het er op dat iedereen terug zou gaan van 25 naar 22.
Als je in de race bent voor een nieuwe leaseauto en de gewenste auto valt in 2016 binnen 25% categorie kan je dus beter even wachten tot 2017, dan valt dezelfde auto in de 22%?! Vaag systeem weer….. dit jaar zullen weinig 25%’ers op leasekenteken worden gezet lijkt mij.
Ik heb zelf een systeem van abax: https://abax.nl/rittenregistratie en ben hier erg tevreden over, scheelt me weer de bijtelling en een hoop gedoe, want alles wordt automatisch geregistreerd.