• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAi

Auteur: Wouter, gepost 19 maart 2009 om 23:23 – 34 Reacties

Afbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAiAfbeelding 180 pk sterke Alfa Romeo MiTo Veloce op de RAi

Alfa Romeo MiTo RV Veloce
De MiTo is ons allerbest bevallen en we kijken dan ook met smart uit naar een nog hetere MiTo GTA. Die is er voorlopig alleen als concept, maar gelukkig kunnen we veel sneller al genieten van een andere sportievere MiTo.

Op de AutoRAI zal Alfa Romeo namelijk uitpakken met de MiTo RV Veloce die een (licht) gekietelde variant van het 1.4 turbo blok zal krijgen. Het totale vermogen komt op 180 pk. Daardoor wordt er minimaal een halve tel van de sprint naar de 100 afgeschaafd, de MiTo RV Veloce doet het naar verwachting dus binnen 7,5 seconde.

De MiTo RV Veloce krijgt ook een wat gepeperde uiterlijk met wat “hippe” stickers en kleuraccenten. Serieuzer zijn de aanpassingen aan het onderstel. De RV Veloce krijgt een verlagingssetje met mooie Koni schokdempers. Het standaard lichtmetaal mocht wijken voor wat ruigere multispaaks velgen.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, autorai, autorai-2009, Mito, spyshot, tuning

Vorig bericht: « Seat komt met een Ibiza ST
Volgend bericht: BMW komt met extra zuinige Megacity modellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mtyn zegt

    19 maart 2009 om 23:26

    Wat leuk! Ik blijf de MiTo mooi vinden, en de GTA lijkt me een waar bommetje worden, maar zo’n veloce mag er bij mij ook wel komen.

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 23:32

    Wat? Je gaat me vertellen dat de RAI een primeur heeft? Dat is een primeur…

    Login om te reageren
  3. Culaste zegt

    19 maart 2009 om 23:32

    Nou maar hopen dat die “hippe stickers en kleuraccenten” er onderweg niet al te snel afvallen…. Alfa wordt de volgende “omvaller” in de kredietcrisis.

    Login om te reageren
  4. Guido zegt

    20 maart 2009 om 00:04

    Ik ben benieuwd hoe die erbij staat, erg mooi zo te zien hier..

    Login om te reageren
  5. Benjamin1 zegt

    20 maart 2009 om 00:06

    En waarom staat de GTA er niet?

    180 pk, dan is hij even snel als de Abarth GP.

    Zou ik die kiezen, is hoe dan ook goedkoper.

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    20 maart 2009 om 00:12

    Ik zal mezelf even rectificeren. De AutoRAI blijkt wel degelijk primeurs te hebben gekend. Een paar voorbeelden: Suzuki Grand Vitara Bandit concept, Mercedes CL 65 AMG (alleen persdag weliswaar), Wiesmann GT, linksgestuurde Invicta S1 en de Renault Laguna facelift. Jeuj…

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    20 maart 2009 om 00:42

    eigenlijk is dit gewoon ‘mosterd’ na de GTA… maar wel echt een reden om naar de autorai te gaan natuurlijk! (not)

    Login om te reageren
  8. Winky zegt

    20 maart 2009 om 01:05

    Vet Bakkie, subtiele toevoegingen ook.

    Ook mooi dat ze nu die “lip” van de mito doorgetrokken hebben. Dat was toch een beetje een ontwerpmisser. Ook die skirts staan hem goed.

    Login om te reageren
  9. Pieter zegt

    20 maart 2009 om 08:14

    Hetere? Moet dat niet hetero zijn?

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    20 maart 2009 om 08:57

    Lekkere tussenstap! Een soort Ford ST variant dus? In afwachting op de ‘rs’?

    Login om te reageren
  11. Sacul zegt

    20 maart 2009 om 09:24

    Lul niet Benjamin. De “standaard” MiTo 155 pk is al sneller dan de Abarth GP… Deze versie maakt er al helemaal gehakt van…

    Login om te reageren
  12. claudio zegt

    20 maart 2009 om 09:47

    alfa krediet crisis???????ik dacht het niet…..da is geen massa product..en alfa heeft een appart publiek…

    Login om te reageren
  13. christophe zegt

    20 maart 2009 om 09:52

    Vraag me af hoe ze die 180 pk uit dat 1.4 blokkie hebben gehaald , chip of even bij abarth wat onderdelen gaan lenen?

    Login om te reageren
  14. Weazel gewaxt zegt

    20 maart 2009 om 10:07

    Beste Sacul,

    Standaard Mito 8.0 sec 0-100, Abarth 7.9 sec 0-100. Verschil is verwaarloosbaar dus. Bij 180 pk: Mito 7.5 sec 0-100, Abarth Esseesse 7.4 sec 0-100. Verschil verwaarloosbaar dus.

    Het enige verschil is dus de rij eigenschappen, en laten die van de Abarth nou net beter zijn……

    Daarbij hou je ook nog een zakcentje over als je de Abarth neemt. Al met al is het met de Mito allemaal net niet, nu willen ze zelfs de Punto Abarth imiteren met striping; de striping is een op een gekopieerd van de Abarth!

    Login om te reageren
  15. Alfablog.nl zegt

    20 maart 2009 om 10:13

    @ Weazel gewaxt

    De Mito 1.4T 155PK Sport was op Balocco, 2-seconden sneller dan de Punto Abarth.

    Login om te reageren
  16. 911gt2 zegt

    20 maart 2009 om 10:24

    Mijn goed blijven ze dat ding nou lelijker maken… Het ding ziet er uit als een goudvis…

    Zal me niets verbazen als hij ook zo rijdt

    Login om te reageren
  17. johnny t-jet zegt

    20 maart 2009 om 10:30

    spaar jij nu maar verder voor die GT2 .

    Ik vraag me ook af hoe die 180 pk te halen. Uit de 155 pk versie kan max. 13 pk extra worden gechipt (squadra) . Een grotere turbo is een mogelijkheid die extra kost natuurlijk.

    Login om te reageren
  18. Oscar zegt

    20 maart 2009 om 10:51

    Ik zeg tijd voor een nieuwe merkencup in NL. door het wegvallen van de BMW 130i cup (toch?) mist er nog een merkencup boven de swifts en clio’s en dit is een mooi alternatief (MiTo GTA cup, is nog beter, maar te duur denk ik)

    Login om te reageren
  19. Headhunterz zegt

    20 maart 2009 om 11:34

    die schetsen zien er beter uit dan die gta concept

    Login om te reageren
  20. johnny t-jet zegt

    20 maart 2009 om 11:40

    ja , het gaat om de specs van de Abarth essesse , dus een grotere turbo ed.

    Login om te reageren
  21. sebastianchubasco zegt

    20 maart 2009 om 13:58

    die rooie afdekkapjes rond de koplamp gaan hem goed staan in het echt…

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    20 maart 2009 om 14:11

    Leuk hoor, heb nu al zin om m te bekijken!

    Login om te reageren
  23. Berend zegt

    20 maart 2009 om 14:36

    Stickers. Onsmakelijk.

    Login om te reageren
  24. Benjamin1 zegt

    20 maart 2009 om 14:43

    Mito en Grande Punto zijn zeer nauw verwant. Alleen de GTA is iets wat je niet in Fiat vorm kan kopen omdat die 1.8 Tjet niet geleverd wordt in de Abarth. Deze is vergelijkbaar met de Abarth GP esseesse. Die zal hoe dan ook goedkoper zijn, en dan ben ik maar 2 seconden langzamer op Balocco, maar ik heb wel een mooiere auto dan de mito.

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    20 maart 2009 om 14:43

    Ik hoop dat de fabriekstuning niet teveel geld kost, om de doe het zelf chippers de grond onder de voeten vandaan te halen.

    Het goed chippen van een auto is zo duur qua ontwikkeling, dat alleen een fabriek dat kan.

    Ben benieuwd naar de reacties :-)

    Login om te reageren
  26. johnny t-jet zegt

    20 maart 2009 om 15:01

    Doe het zelf chippers zullen dus ook met een andere draaimolen aan moeten komen zetten. De turbo is niet dermate groot dat het zonder een andere kan.

    Login om te reageren
  27. Alfablog.nl zegt

    20 maart 2009 om 15:07

    @ Benjamin

    De Mito 1.4 155PK sport is 2-seconden sneller op Balocco dan GP Abarth. Het verschil met Abarth SS en de GTA zal behoorlijk groter zijn.

    Login om te reageren
  28. Benjamin1 zegt

    20 maart 2009 om 15:13

    Ik bedoelde dat het verschil tussen de Abarth SS en deze Veloce niet groot is, behalve de prijs dan.

    GTA heeft 60pk meer, logisch dat hij dan sneller is.

    Login om te reageren
  29. Yeelen zegt

    20 maart 2009 om 16:33

    binnen 7.5 secondeN
    ot: doe mij er maar 1! de gta ook , maar deze is er dan eerder en dan kan ik wat fun hebben

    Login om te reageren
  30. 6C Jordy zegt

    20 maart 2009 om 16:55

    @ Weazel Gewaxt,

    De striping op de rode MiTo is alleen gekopieerd uit de eigen geschiedenisboeken van Alfa. Die zat o.a. ook op de 33’s die Alfa gebruikte in de endurance racerij.
    De stickers op de witte zijn vrijwel hetzelfde als die in DTM en BTCC gebruikt werden jaren ’90.
    Hoop deze te zien op het spettacolo sportivo dit jaar.
    Jammer van die velgen.

    Login om te reageren
  31. marky zegt

    20 maart 2009 om 18:24

    Ziet er goed uit, al zou ik toch sneller een 500 Abarth kopen.

    Login om te reageren
  32. M-lover zegt

    20 maart 2009 om 18:36

    alfa-rijders, een volk appart :P

    Login om te reageren
  33. Wj zegt

    21 maart 2009 om 11:36

    maar hij roest niet;)

    Login om te reageren
  34. KoFFiE zegt

    21 maart 2009 om 15:53

    Tof, ik heb m’n zinnen zo wel al half op de GTA gezet, maar dit ziet er ook wel een mooie midden-versie uit… De 180pk uit de 1.4 is helemaal niet zo verbazingwekkend – mits een andere turbo te steken weliswaar. Marangoni heeft zo al 220pk uit dat blokje laten persen door TRC Italia…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North