• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

200.000 euro betalen voor een oude Ferrari FF, das geen toeval

Auteur: RubenPriest, gepost 4 juni 2025 om 10:59 – 6 Reacties

200.000 euro betalen voor een oude Ferrari FF, das geen toeval

Dat is een hoop geld voor een oude Ferrari FF, wat is hier het verhaal achter?

De Ferrari FF was de eerste moderne shooting brake-achtige van het Italiaanse merk met een dikke V12 onder de kap. Dit model werd opgevolgd door de GTC4Lusso en inmiddels is het nog moderner geworden met de Purosangue. De SUV die je van Ferrari geen SUV mag noemen.

De waarde van een FF is inmiddels aardig gezakt. Zo’n vierpersoons Ferrari is toch wat lastiger te slijten van de sportmodellen van het merk. Dan is 200.000 euro afrekenen voor een gebruikte Ferrari FF wel heel veel geld. Dat is dan ook geen toeval.

Ferrari FF John Elkann

De Ferrari FF verscheen in 2011 als een soort alleskunner op hoog niveau: V12, vier zitplaatsen, vierwielaandrijving en een shooting brake-koets waar je óf meteen verliefd op werd, óf nog steeds aan moet wennen. De atmosferische 6,3-liter twaalfcilinder spuwde er 660 pk uit. 0-100 km/u in een keurige 3,7 seconden, en als je lang genoeg blijft trappen, zie je 335 km/u op de teller staan.

Maar goed, dat kennen we inmiddels. Wat maakt dít exemplaar dan 200.000 euro waard?

Ferrari FF John Elkann

Ferrari FF van John Elkann

Nou, onder meer de naam die ermee verbonden is: John Elkann. De man die op het moment van bestelling CEO was van Exor, het bedrijf dat Ferrari financieel controleert, en tegenwoordig voorzitter van Ferrari zelf. En ja, kleinzoon van niemand minder dan Gianni Agnelli. Dé Italiaanse industriegigant en Fiat-baas met een stijlgevoel waar menig modemerk nog steeds hun hele marketingstrategie op baseert.

Deze FF werd speciaal door Elkann besteld als eerbetoon aan zijn opa. En dat zie je aan alles. De kleur is een unieke tint “Nuovo Blu”, gecombineerd met een volledig blauwe stoffen (!) interieurafwerking. Geen leer dus, maar een klassieke benadering die naar de jaren ’60 knipoogt. Het is echt heel gaaf gedaan. Tel daar bij op dat de auto slechts 15.891 kilometer heeft gereden.

Natuurlijk bestelt Elkann geen kale frits. Deze FF zit bomvol opties. Denk aan 20-inch gesmede velgen met rode remklauwen, carbon-keramische remmen, een panoramadak, parkeersensoren voor en achter, verwarmde én elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, een met teakhout beklede kofferruimte. Uiteraard ook het carbonstuurwiel. Een Hollandse handelaar op een goor industrieterrein zou het omschrijven als BOMVOL.

De voormalige Ferrari FF van John Elkann werd geveild op Collecting Cars, waar het hoogste bod uitkwam op 200.000 euro. Nu begrijp je de prijs misschien wat beter. Een soort rijdend erfstuk, samengesteld door de hoogste baas. Een stukje Ferrari-geschiedenis op wielen. Ik keur ‘m goed.

Ook interessant!

  • Ferrari sloopt 400.000 nepperts
    Ferrari sloopt 400.000 nepperts
  • Is deze V12 Ferrari de beste koop? [Video]
  • Gespot - kersverse Ferrari Purosangue
  • Met deze Ferrari van 16.000 euro mag je niet spelen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, ff, geld, john-elkann, veiling

Vorig bericht: « Het lijkt wel tanken, zo achterlijk snel kun je laden bij IONITY
Volgend bericht: Gespot – Een Renault 5 met een échte turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. ttr6 zegt

    4 juni 2025 om 12:31

    Prachtige auto, prachtige kleur. Ik keur hem ook goed.

    Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    4 juni 2025 om 13:03

    Ik zit in het kamp dat de FF mooi vindt. Maar ik vind de Z3 coupe, waar dit vaag aan doet denken, ook mooi.

    Login om te reageren
  3. pignon zegt

    4 juni 2025 om 15:05

    Op zich een mooie auto. Dat is prima. Maar waarom zoveel omdat Elkann erin gereden heeft. Dat begrijp ik niet. Of mis ik een bepaalde magie rond de man?

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    4 juni 2025 om 17:07

    Wat mij betreft is dooiekoeienleren bekleding een absolute must op dit soort wagens. Alleen al daarom zou ik ‘m laten staan. Het feit, dat-ie van Elkann is geweest verandert daar niets aan, het voegt in mijn beleving niks toe. Maar buitengewoon prettig voor de verkopende partij, dat er in ieder geval één persoon is, die daar anders over denkt/dacht 🙂

    Login om te reageren
  5. R zegt

    5 juni 2025 om 03:07

    Vraag me altijd af of die Elkann types een factuur krijgen voor hun bestellingen, of dat t in de boeken wordt gezet als ‘promotie-model’ oid.

    Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    5 juni 2025 om 07:53

    Tja, ik heb het geprobeerd, maar ik vond hem achterlijk hoog gaan in prijs voor een FF…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North