• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Ferrari van 16.000 euro mag je niet spelen

Auteur: RubenPriest, gepost 24 september 2024 om 09:54 – 20 Reacties

Sommige dingen zijn om mee te spelen, sommige dingen om naar te kijken.

Als kleine jongen of meisje met je autootjes over de verkeersmat razen. Misschien had jij ook wel als kind een setje auto’s om mee te spelen en mooie schaalmodellen om naar te kijken. Het was een soort van verboden om met de schaalmodellen te spelen. Ook al konden de wieltjes rijden en de deuren open.

Ferrari 12Cilindri schaalmodel

Dat komt in mij naar boven bij het zien van deze Ferrari 12Cilindri. Dit is geen auto voor op je verkeersmat, dit is geen echte 12Cilindri, dit is een schaalmodel! Van de eindbazen van Amalgam. Het Britse bedrijf dat schaalmodellen bouwen tot een kunst heeft verheven.

Serieus, op een afstandje lijkt het net of je naar een echte Ferrari zit te kijken. Op de foto’s dan. In het echt is het lastig instappen met een schaal van 1 op 8. De 12Cilindri is de nieuwste Ferrari van de Amalgam collectie. Er worden er slechts 199 van gemaakt en het merk vangt graag 16.600 euro voor de auto. Je mag ook in termijnen betalen van 4.150 euro per maand. Wel zo schappelijk.

De Ferrari 12Cilindri 1:8 schaalmodel zal gemaakt worden in een oplage van 199 stuks. De klanten mogen zelf, net als bij een echte Ferrari, de specificatie bepalen. Hoe vet is dat! De kleur is exact hetzelfde materiaal dat Ferrari zelf gebruikt voor de lak op de echte auto’s.

Het “yo dawg” gehalte is lekker hoog, want er komt een limited edition bovenop de limited edition. Deze extra gelimiteerde variant herken aan je kleur Rosso Imola met een Blu Sterling interieur.

Ferrari 12Cilindri schaalmodel
Ferrari 12Cilindri schaalmodel
Ferrari 12Cilindri schaalmodel

Elke auto is met de hand vervaardigd. Er komt een machine aan te pas. Amalgam zegt 3.000 uren nodig te hebben gehad om dit model te ontwikkelen. Per auto is het bedrijf meer dan 300 uur zoet om deze in elkaar te zetten. Je ziet het er niet aan af, maar het merk zegt dat een auto bestaat uit duizenden kleine componenten die het tot één geheel maakt. Liever wat anders? Ze hebben ook een SF90XX, of een Senna of een Aston Martin DB5. Keuze zat!

Ook interessant!

  • Gespot - De nieuwe Ferrari 12Cilindri Spider
  • Ferrari sloopt 400.000 nepperts
    Ferrari sloopt 400.000 nepperts
  • Nederlandse prijs Ferrari 12Cilindri is uiteraard niet mals
  • Hoe ziet jouw ideale Ferrari 12Cilindri eruit?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

12cilindri, Ferrari, schaalmodel

Vorig bericht: « Van de Mercedes 300SL moet je afblijven
Volgend bericht: M5-rijder stapt naar rechter na vervallen garantie door tuning »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    24 september 2024 om 10:06

    Werkelijk prachtig model van een lelijke Ferrari.

    Login om te reageren
  2. 't Peugje zegt

    24 september 2024 om 10:25

    Ik vind dit dus helemaal geen mooie auto. Zonde om daar dan zoveel tijd en energie in te stoppen.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      24 september 2024 om 11:43

      Op het eerste oog heel erg bedankt voor je mening in de eerste zin. De 2e zin is mening vermomd als een stelling (die niet klopt).
      Jammer. Kans gemist.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        24 september 2024 om 12:11

        @okdoei Maar dat de stelling niet klopt is jouw mening. Dus nu doe jij hetzelfde. En welke kans heb ik precies gemist? Om jou een voldaan gevoel te geven bij het lezen van mijn comment?

        Login om te reageren
        • okdoei zegt

          24 september 2024 om 14:35

          Dat is geen mening. Dat is een feit en ik kan precies bewijzen dat de stelling niet klopt want 1. Het is een mening. En 2. Omdat iemand hier plezier aan beleeft om het in elkaar te zetten is het bij voorbaat niet nutteloos voor die persoon.

          Als ze hier ook nog eens geld aan verdienen – verre van nutteloos nietwaar?

          Mic drop.
          I’m out.
          B

          Login om te reageren
  3. beast95 zegt

    24 september 2024 om 10:40

    Iemand een nier nodig? Prijs nader te bepalen

    Login om te reageren
  4. tommycooker zegt

    24 september 2024 om 10:41

    Snelle rekensom: 3000 uur ontwikkeling terugverdienen over 200 modellen – 15 uur per model aan kosten, plus nog 300 uur per model om in elkaar te zetten – 315 uur per model. Prijs is €16k / 315 => krijgen ze €50,80 per uur voor dit handwerk. Zeg dat skilled labor all in €40 per uur kost, dan verdienenen ze rond €3 K per model. Dus ong €600k bruto ruwweg voor deze run.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      24 september 2024 om 10:58

      Ergens lijkt er inderdaad iets te rammelen in de calculatie. 3000 uur ontwikkelingswerk is bij 8 uur per dag equivalent aan 375 (werk)dagen, oftewel ongeveer anderhalf werkjaar. Zou me niet verbazen als Amalgam flink hulp gehad heeft van Ferrari m.b.t. aanlevering van gegevens over afmetingen en vorm van de individuele onderdelen van de 12Cilindri, waardoor het feitelijke aantal uren, dat Amalgam zélf nog aan ontwikkelingswerk heeft hoeven doen voor het model een stuk lager ligt dan de geclaimde 3000 uur. Anders ziet de calculatie per oto er inderdaad beroerd uit.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        24 september 2024 om 11:46

        Als je die ontwikkeling verdeeld over 10 FTE zit je op bijna 8 weken. Gros is dingen natekenen in CAD lijkt me.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          24 september 2024 om 22:42

          Denk je? Denk dat ze, net als BBR of MR, de cadtekeningen krijgen. Niet alles misschien, maar wel voldoende om de auto te maken. De modellen van deze fabrikanten kloppen gewoon perfect voor zover ik ’t zelf met het blote oog kan beoordelen. Maar kanttekening: ik weet natuurlijk niet of ’t ook écht zo is.

          Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 september 2024 om 11:19

      Kosten voor fabricage dmv mallen en/of 3D printen? Materiaalkosten? En dan nog al je normale bedrijfsvoering kosten die moet terugverdienen. En de BTW die jij afrekent is ook geen winst voor het bedrijf.
      Ik geloof best dat ze een goede marge maken, maar je berekening is ‘een beetje’ beperkt.

      Login om te reageren
      • chrisc zegt

        24 september 2024 om 14:21

        En vergeet ook niet de licenties van Ferrari, die zijn ook totaal niet mals..

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    24 september 2024 om 10:53

    Het is natuurlijk een prachtige Ferrari. En je moet drie keer kijken of het een echte of een schaalmodel is. Kun je deze exact zo specificeren als je echte 12 cilindri?

    Login om te reageren
  6. smokin zegt

    24 september 2024 om 11:30

    Ik denk dat bij het woordje “een” een g is vergeten in: “Er komt een machine aan te pas”

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    24 september 2024 om 11:35

    Niet ondenkbaar, dat kopers van dit soort modelletjes dat sowieso doen, zeker in het VK is het heel normaal voor de (very) well to do om flink aan charity te doen.

    Login om te reageren
  8. drdre1 zegt

    24 september 2024 om 11:51

    Mooi als je een 1:1 Cilindri in dezelfde specs hebt toch? Ik zou ‘m graag in de kast bij de rest willen parkeren, maar 1:8 is me wat te groot en te duur ook. Persoonlijk word ik wel wat moe van die promo-foto’s van Amalgram met elke keer die witte handschoen met die kwast erbij. Verzin eens wat anders, of lever ‘m voor die 16k dan ook inclusief chopped-off hand met kwast!

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      24 september 2024 om 13:26

      Haha mij viel hetzelfde op, ik denk dat ze zo’n hoekje in de studio hebben staan waar die hand met kwast gewoon hangt waar ze steeds een auto onder kunnen zetten. Maar dan nu de echte vraag; Hebben ze die hand en die kwast ook nauwkeurig met de hand nagemaakt?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        24 september 2024 om 22:43

        😂👍🏻 Briljant opgemerkt! Maar dan zou ik ook een hand-met-kwast-model foto willen zien met een kleinere hand erbij die de grote hand-met-kwast afdoet met een kleinere kwast. Anders klopt ’t natuurlijk niet. 😂

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          25 september 2024 om 07:11

          Hand-met-kwast-ception!

          Login om te reageren
  9. b00st zegt

    24 september 2024 om 12:40

    Zodat de werknemers van Amalgam naar de voedselbank kunnen gaan omdat ze geen werk meer hebben?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North