• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2011 Lamborghini Gallardo LP600+ GT3 van Reiter

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 januari 2011 om 13:30 – 49 Reacties

Reiter LP600+
Zo, da’s lekker! Reiter Enigineering heeft zijn GT3-Gallardo voor het nieuwe jaar een opfrisbeurt gegeven, en noemt hem LP600+.

Voor 2011 kreeg de circuit-Gallardo een paar updates, te weten: het motorblok, een nieuwe front splitter, nieuwe versnellingsbakverhoudingen, een nieuw uitlaatsysteem en een nieuw ontworpen motorkap. Het prijskaartje dat hieraan vastzit is 288.500 euro (ex. BTW), meer dan 120.000 euro minder dus dan wat je voor de Porsche 911 GT3 RSR moet neertellen. Maar die rijdt dan ook een klasse hoger (GT2).

Onder de motorkap vinden we de oude vertrouwde 5,2 liter V10, die door Reiter is opgekieteld tot een vermogen van meer dan 600 pk (bij 8.000 tpm). Het gewicht komt uit op 1.190 kg, en drempels moet je er niet mee tegen komen (zal op t circuit wel lukken), want de grondspeling bedraagt 40 mm. In het kader van gewichtsbesparing zijn er onder de LP600+ geen aluminium, maar magnesium wielen gemonteerd.

En wat een mooie kleurstelling op de Lambo zeg! Het two-tone beestje is wat mij betreft echt een lust voor het oog! Om extra in de stemming te komen staat HIER een filmpje van de LP560 GT. Voor de rest laten we u alleen met de foto’s. Handjes boven tafel graag! Meer details vind je op de website van Reiter.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • De nieuwe 992 GT3 in een PTS Lamborghini-kleur
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, GT3, Lamborghini, Racing, reiter

Vorig bericht: « Marchionne: geen plannen fusie Fiat en Chrysler
Volgend bericht: De laagste VW-bus ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rikkon zegt

    3 januari 2011 om 13:31

    Kom maar op met de opmerkingen over taartschep/terrastafel en hieligschennis…

    Login om te reageren
    • Dextro zegt

      3 januari 2011 om 18:44

      @rikkon:
      Niets heiligschennis, dat is een bankje voor het ere-rondje ;)

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      3 januari 2011 om 19:35

      @rikkon: Welnee, op het circuit mag dit! Wat een briljante bak zeg!

      Login om te reageren
  2. rikkon zegt

    3 januari 2011 om 13:32

    = heiligschennis

    Login om te reageren
  3. John zegt

    3 januari 2011 om 13:34

    taartschep

    Login om te reageren
  4. riick27 zegt

    3 januari 2011 om 13:35

    gek, de porsche is zwaarder en heeft maar 455 pk.
    Ik wist wel welke ik zou kiezen

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 januari 2011 om 14:07

      @riick27: je kan deze Lambo niet vergelijken met die Porsche. Die valt namelijk in de GT2 klasse en deze Lambo in de GT3 klasse. En geloof het of geloof het niet die Porsche is veel sneller.

      Maar dat komt alleen maar omdat hij in een ‘hogere’ klasse valt. De Gallardo GT2 zal weer (ongeveer) net zo snel zijn als de 911 GT3 RSR.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        3 januari 2011 om 14:34

        @robbie: Dus een auto is sneller omdat hij in een hogere klasse valt? Je draait de boel om. Door bepaalde zaken (vermogen/gewicht etc) is de auto sneller waardoor deze in een hogere klasse hoort te rijden. Blijft dus alsnog de vraag staan van riick27 waarom deze gallardo met een stuk meer pk en een lager gewicht langzamer zou zijn dan de Porsche? Iemand hier een onderbouwd antwoord op?

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          3 januari 2011 om 14:41

          @gedwongenleaser: En nog een domme vraag van mij kant (ik heb er geen verstand van), waar staat dat de Porsche 911 GT3 RSR in de GT2 klasse rijdt? Als dat zo is waarom heet het ding dan iets met GT3?

          Login om te reageren
          • Stijn zegt

            3 januari 2011 om 16:36

            @gedwongenleaser:
            Is historisch gegroeid. Midden tot eind jaren ’90 had je de GT1’s à la McLaren F1, 911 GT1, Toyota GT One en Mercedes GTR enz en de GT2’s met daarin vooral de Viper en de 911 993 GT(2). Deze laatste Porsche was voorzien van een turbomotor. Later kwam er nog de lager GT3-klasse, hierin racete Porsche met de GT3 (Cup). Allemaal perfect logisch. Totdat de regels wijzigden. De GT1’s werden tragere en goedkopere (moesten meer gemeen hebben met een seriesportwagen) maar tot 7-liter sterke atmosferische sportwagens. GT2’s werden eveneens atmosferisch. Maar aangezien Porsche de term GT2 gebruikte voor krachtige Turbomodellen besloten ze een oude naam voor race-elfjes ‘RSR’ aan GT3 toe te voegen. In de GT3 klasse kun je nu dan de GT3 R terugvinden. En sinds enkele jaren is er ook GT4… zucht… Hoe verder het getal stijgt hoe meer de racewagens gemeen hebben met de seriewagens.

            Login om te reageren
            • gedwongenleaser zegt

              4 januari 2011 om 07:55

              @Stijn: Bedankt voor de info. Vond al dat de logica ver te zoeken was, ligt dus gelukkig niet helemaal aan mij :).

              Login om te reageren
          • Alfaxa zegt

            3 januari 2011 om 17:33

            @gedwongenleaser:
            De Porsche is gebaseerd op de 911 GT3 (straatauto) versie.

            En het verschil tussen GT2 en GT3 heeft ook te maken met aerodynamica.

            Login om te reageren
      • riick27 zegt

        3 januari 2011 om 15:12

        @robbie: eigenlijk zijn ze allebei wel leuk he :mrgreen:
        Ik snap dat er regeltjes zijn, maar dan zou deze dus net zo goed GT2 kunnen rijden?

        Login om te reageren
        • Stijn zegt

          3 januari 2011 om 16:40

          @riick27:
          GT2 is wat (tesamen met GT4) aan het uitsterven. Qua prijs en snelheden leunen GT3’s steeds sterker aan bij GT2’s. Van origine was een GT3-wagen zoals een 911 GT3 Cup, een racewagen voor de prijs van een GT3 RS. Van de reglementen is men wat een mengelmoes aan het maken vrees ik.

          Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    3 januari 2011 om 13:35

    Heiligschennis? Het is maar een Gallardo hoor..

    Login om te reageren
  6. Sir Mustang zegt

    3 januari 2011 om 13:44

    taartschep terrastafel en hieligschennis :@

    Login om te reageren
  7. arno zegt

    3 januari 2011 om 13:50

    Hadden ze geen grotere achtervleugel?

    Login om te reageren
  8. fubar zegt

    3 januari 2011 om 13:50

    heel mooi ,maar de achtervleugel had wel iets subtieler gemogen

    Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      3 januari 2011 om 15:32

      @fubar:

      Het is een racewagen?

      Login om te reageren
  9. balkanlul zegt

    3 januari 2011 om 13:50

    lekker potjes sjoelen op de parkeerplaats!

    Login om te reageren
  10. ForzaFerrari zegt

    3 januari 2011 om 13:54

    Ik weet dat deze vraag niet bij dit artikel hoort, maar weet iemand hoeveel kans je hebt om in londen een Bugatti te zien (ik ga namelijk donderdag) en waar de beste spotplaatsen zijn.

    Alvast bedankt en nog een heel leuk jaar.

    Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    3 januari 2011 om 14:02

    Aan zo’n tafel kan je met z’n 20en dineren!!

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    3 januari 2011 om 14:05

    Waarom begrijp niemand dat op een raceauto een spoiler wel degelijk een functie heeft…

    Helaas is het in de racewereld nie zo dat de ‘mooiste’ auto wint. De auto die het snelst is zal uiteindelijk winnen.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      3 januari 2011 om 14:57

      @robbie: juist zijn vaak juist de lelijkste, kijk maar naar de lmp1 en lmp2 racers in le mans, ook super lelijk maar super snel!

      Login om te reageren
      • NLBUURMAN zegt

        3 januari 2011 om 15:56

        @spykerboy: ik vond de bentleys van een paar jaar geleden best mooi eigenlijk :)

        Login om te reageren
    • balkanlul zegt

      3 januari 2011 om 16:44

      @robbie: Geloof mij, iedereen weet wat downforce is (hoop ik), maar soms is grappen leuker dan serieus argumenteren..

      Login om te reageren
  13. mout zegt

    3 januari 2011 om 14:13

    De zwarte stikkerbaan op de voorruit zit niet goed geplakt. Kan je die er tenminste makkelijk afhalen.
    Waarom kijken coureurs vaak door zo’n smalle brievenbus?

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      3 januari 2011 om 14:53

      @mout: komt omdat je anders de zon in je ogen hebt… ik merk het nu met mijn trackcar, zonder die banner is het echt klote rijden want die zon is scherp, en je mag neit altijd een verduistert vizier hebben dus vandaar dat ze die banner erin hebben. ik heb er ook weer een nodig trouwens :P

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    3 januari 2011 om 14:51

    De Murcie van Reiter is omgebouwd (door Reiter zelf ontwikkeld) naar RWD.. hoe zit dat bij deze?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      3 januari 2011 om 15:58

      @w0o0dy: de vorige versie was wel RWD, zie link. ik denk dat deze dan ook RWD is, is dat ook niet een verschil tussen de snelheid van de GT3 RSR en deze?

      Login om te reageren
  15. Josh zegt

    3 januari 2011 om 15:17

    wat me opviel is dat op het console (4e foto) ‘Reiter LP560 GT3’ staat. Of lees ik dit verkeerd. Daarnaast lijken sommige delen gephotoshopt. Kijk maar op de derde foto. de uitlaten en de motorkap lijken niet helemaal qua belichting te kloppen. Ook dat witte lipje aan de zijkanten van de voorbumper lijkt een neppe reflectie te hebben. Toch lijkt de achterspoiler zeer egt (wat ie waarschijnlijk ook is:P). ik weet niet of ik de enigste ben die dit opvalt. maar het lijkt erop dat het om een gephotoshopte LP560 GT3 gaat. Kan dit natuurlijk in geen enkel opzicht goed beargumenteren, maar het viel mij gewoon op.

    Login om te reageren
    • towi zegt

      3 januari 2011 om 16:13

      @Josh:

      misschien hebben ze wel een echte foto’s geedit ?

      Login om te reageren
  16. Ikke zegt

    3 januari 2011 om 15:24

    wat een gezeik over spoilers… het is een racewagen -_-‘
    Je mag er niet eens mee de weg op…

    Login om te reageren
  17. Bo1972 zegt

    3 januari 2011 om 15:26

    Yessssss Sjonnie Gay tuning……my favorite.maar dan ook bijna idere Sjonnie Gay aspect wat mogelijk is. Sjonnie Gay mat….mmmm I love it. En jaaa Sjonnie Gay matzwarte velgen. En om het af te maken een mega grote ( mij mag groter Sjonnie….) Sjonnie gay spoiler en ook nog in Gaymat) Nu nog ff SG logo erop en ik zeg doen!

    Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      3 januari 2011 om 15:42

      @Bo1972:

      Juuuist.Okeee.Alles goed verder?

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 januari 2011 om 08:42

        @Carmaster: Sssssstt.. don’t feed the troll..

        Login om te reageren
  18. §tekel zegt

    3 januari 2011 om 15:29

    en als u hier even 3 meter rondloopt dan ziet u de volledige achterspoiler!
    houdt wel rekening dat je een stuk uit de muur in de garage moet frezen.

    Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      3 januari 2011 om 15:37

      @§tekel:

      Want daar komt je GT3 racer ook zo vaak…in smalle achterbuurtgarages…en niet in speciaal daarvoor ingerichte pitboxen die meer dan ruim genoeg zijn…

      Login om te reageren
  19. Carmaster zegt

    3 januari 2011 om 15:35

    Is het plafond voor een GT3 wagen niet iets onder de 500pk?
    Als ik het goed heb rijden alleen de GT1 wagens met 600pk rond. Of is er een regelwijziging die ik niet meegekregen heb?

    Login om te reageren
  20. Johan-SV zegt

    3 januari 2011 om 15:47

    komt er ook een road legal versie van reiter?
    dat deden ze wel met de oude Gallardo

    Login om te reageren
  21. Wim zegt

    3 januari 2011 om 16:34

    Spoiler dr af, motorkap weer wit, splitter downsizen… Dan kan ie dr nog best mee door XD

    Login om te reageren
  22. VWFreak zegt

    3 januari 2011 om 17:05

    BEEST!

    Login om te reageren
  23. FredT zegt

    3 januari 2011 om 17:08

    Vette bak! Waar kan ik me aanmelden voor een testrit? :-P

    Login om te reageren
  24. albertvl zegt

    3 januari 2011 om 17:39

    deze lambo ziet er wel heel vet uit
    maar volgens mij moet hij toch niet veel langzamer zijn dan een porsche gt3 rsr.
    is de rsr dan aerodynamics zo veel beter?

    Login om te reageren
  25. Sjonny zegt

    3 januari 2011 om 18:06

    Ze zijn de tapkraan achterop vergeten :O

    Login om te reageren
  26. NicoLauda zegt

    3 januari 2011 om 18:45

    Zwart/wit blijft een mooie combi, mits het stijlvol gemengd is zoals bij deze Lambo…

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    3 januari 2011 om 21:27

    Mooie wagen van boven en van achteraan bekeken… maar van de voorkant bekeken…. da’s een ander verhaal… maar hier gaat het vooral om de prestaties…

    Login om te reageren
  28. Bas zegt

    4 januari 2011 om 17:33

    @design afdeling:
    Jongens! ik heb het gevonden!
    Laten we een spoiler op de auto zetten!
    Je bedoelt zo’n vleugel om de auto op de grond te houden?
    Nee, ik bedoel een taartschep om de auto echt volledig mee te verpesten!

    Login om te reageren
  29. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 17:44

    Mooie bartafel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North