• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

3.000 Audi-eigenaren ernstig ziek door verkeerde onderdelen?

Auteur: willeme, gepost 28 maart 2019 om 08:05 – 39 Reacties

Audi A4


Hoogst opmerkelijk.

Audi’s staan bekend om hun fraaie afwerking. We spreken altijd over het gebruik van hoogwaardige materialen. Dat geldt in Europa sowieso, maar in China bestaan er op dit moment twijfels.

Een artikel op het Chinese sociale media platform WeChat ging namelijk viral. Het bericht was dat er 3.000 mensen gezondheidsproblemen hadden opgelopen dankzij giftige onderdelen van hun in China gebouwde Audi’s.

Het artikel werd geschreven door de families van zes patiënten die allemaal ziek werden na het kopen van een in China geproduceerde Audi. Van de 3.000 mensen zijn er 150 ernstig ernstig ziek. Ook zijn er enkelen die problemen hebben ondervonden met de geboorte van hun kinderen. In alle gevallen is er sprake van een door FAW-Volkswagen gebouwde Audi.

Audi A4 L (B9, CN-spec) '19

Van de zes patiënten die bij Audi aan de bel trokken, zijn er inmiddels twee overleden. Het vermoeden is dat de ziekte komt door het gebruik van een giftige stof in de dempers. Volgens de Audi dealers kan hier geen sprake van zijn: alle Audi’s voldeden aan de kwaliteitsinspectie. Omdat het wel heel toevallig is dat 3.000 mensen ernstig ziek worden na het kopen van hun Audi, zijn er journalisten die op onderzoek uitgaan.

Naar het schijnt lossen deze dealers lastige vragen simpel op, door de de telefoon op te hangen. De Chinese journalist Huang Zhijie re-publiceerde de klacht van de 6 families wederom op WeChat. Naar eigen zeggen ontving hij ontelbare bedreigingen na het plaatsen van het artikel. (via: The Epoch Times)

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, China, wtf

Vorig bericht: « Dit is de sportiefste 3 Serie tot nu toe
Volgend bericht: Boete al na 1 km/u te hard in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. n0zem zegt

    28 maart 2019 om 08:09

    Ernstig ziek worden van een stof waar dempers van gemaakt worden? Je moet ze ook niet opeten!! Stond wrsch niet in de kleine lettertjes…

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      28 maart 2019 om 09:23

      @n0zem: Niet likken!

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    28 maart 2019 om 08:14

    Zal ik hem maar vast maken dan;

    Als je een Audi koopt ben je natuurlijk al ernstig ziek!

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      28 maart 2019 om 09:34

      @Gulli: daarom wordt ook 99% geleased ?

      Login om te reageren
    • dutchautomotive zegt

      28 maart 2019 om 18:56

      @Gulli: wat is er mis met audi

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 maart 2019 om 20:09

        @dutchautomotive: vrij weinig maar het is populair om erop te zeiken dus ik dacht laat ik dat maar vast doen

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          1 april 2019 om 18:14

          @gulli: Laat ons nu dan aanvangen bij de tweede letter van het alfabet.

          Login om te reageren
  3. ghost zegt

    28 maart 2019 om 08:21

    Niet gek, heel China is onderhand giftig. Die gasten stoken meer steenkool op dan heel VS en EU bij elkaar.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 maart 2019 om 08:22

      @ghost: en er komen nog 160 kolencentrales bij de komende jaren

      Login om te reageren
    • smultie zegt

      28 maart 2019 om 08:59

      @ghost: Gek hè, met 3-4 keer het inwonersaantal van EU+USA samen??
      Overigens, ze hebben ook meer duurzame energie in aanbouw dan de USA en EU samen…

      Login om te reageren
    • momo zegt

      28 maart 2019 om 09:56

      @ghost: Doe eerst jouw huiswerk voor je van alles roept. Hoe groot is China en hoe groot zijn EU en VS? Hoeveel mensen wonen er in China en hoeveel in EU en VS?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        28 maart 2019 om 10:10

        @momo: woef woef, altijd zo lekker aan het blaffen jij Momo. Kan je ook normaal doen tegen mensen of niet?

        Ik heb idd niet een volledig onderzoek gedaan alvorens ik dit plaatste. Zoals meestal met mijn reacties, zijn deze ook altijd licht sarcastisch en met wat korreltjes zout te nemen. Feit is wel dat kolencentrales in mijn optiek gewoon niet meer passen bij de milieulobby die orde van de dag is tegenwoordig. Feit dat je als China zijnde ook nog plant om een er nog 160 te bouwen, snap ik niet.
        Kerncentrales zijn ook (nog altijd) omstreden maar zie die liever dan kolencentrales. Daarnaast zijn er tegenwoordig nog zat andere alternatieven. Uiteindelijk denk ik dat China vooral kijkt naar lage kosten tegen zo hoog mogelijke opbrengsten. De economie draait als een tierelier en energie is nou eenmaal nodig. Het bouwen van een kerncentrale of duurzame energiebron is ongetwijfeld prijziger dan een kolencentrale en de inkoop van steenkool. Daar zit mijn inziens ook het hele probleem: “we willen allemaal “schoon” zijn, maar alleen als het ons niet te veel geld kost”. Anders zouden we wel uit onszelf elektrisch gaan rijden en waren subsidies en toeslagen slechts een illusie.

        Login om te reageren
        • momo zegt

          28 maart 2019 om 11:43

          @ghost: Frapant dat je alleen op mij reageert en niet op de andere reageerder, maar dat geheel terzijde.

          Alleen landen die geen verschil kunnen maken(hallo Nederland!) zijn bezig met milieushit. Grote landen zoals Rusland, China en VS geven geen shit om milieu. Terwijl dat juist de landen zijn die naar mijn idee grote verschillen kunnen maken. Die geven meer om zo veel mogelijk rendement voor zo min mogelijk moeite/grondstoffen/geld.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 maart 2019 om 13:34

      @ghost: dat steenkool is niet zo ziekmakend hoor. Al die kunststoffen met giftige weekmakers, al het vergif in de rivieren en de ongefilterde pijpen van de fabrieken die onze troep maken is veel ernstiger.

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    28 maart 2019 om 08:25

    Ziek door techniek

    Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    28 maart 2019 om 08:33

    Ik zou ook ziek worden als ik na de aankoop zit te stressen over olieverbruik, betrouwbaarheid en zo… Even serieus, massahysterie? Geld geroken? Welke dempers zijn het? Schokdempers? Motordempers? Of zijn ze misschien ziek geworden van de plastics van het interieur? Al gehoord dat de nieuwgeur giftig hiervan is.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      28 maart 2019 om 10:35

      @Volvo_440_turbo: Het plastic ja. Daarom geeft Kia ook 7 jaar garantie. 95% is voor die tijd al de pijp uit.

      Login om te reageren
  6. menaz zegt

    28 maart 2019 om 08:40

    Dikke Chroom-6 rand rond de grille.

    Login om te reageren
  7. W115 zegt

    28 maart 2019 om 08:50

    Triest, maar het geeft wel weer aan hoe ver we doorgeslagen zijn met het kapitalisme.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      28 maart 2019 om 09:30

      @w115: wat heeft dit met kapitalisme te maken?

      Login om te reageren
      • langejohn zegt

        28 maart 2019 om 10:47

        @emping: Alles zo cheap mogelijk willen maken om de winst te vergroten.

        Login om te reageren
  8. occasiefapper zegt

    28 maart 2019 om 08:54

    Lekker misleidende titel weer. “Van de 3.000 mensen zijn er 150 ernstig ernstig ziek. Ook zijn er enkelen die problemen hebben ondervonden met de geboorte van hun kinderen.”

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      28 maart 2019 om 08:58

      @occasiefapper: beetje gelige baby’s die moeilijk uit de ogen kijken?

      Login om te reageren
  9. eklasse zegt

    28 maart 2019 om 08:57

    Een dag niet gebashed is een dag niet geleefd!

    Ik word ziek van m’n Chinese Crocks! Geld svp!

    Login om te reageren
  10. jupke zegt

    28 maart 2019 om 09:02

    Ziek van alles van de VAG groep?

    Login om te reageren
  11. KEV9 zegt

    28 maart 2019 om 09:20

    Ik ben sowieso doodziek van alles wat Audi is. nooit meer een Audi hier op het pad.

    Login om te reageren
  12. crosske zegt

    28 maart 2019 om 09:48

    In China is het blijkbaar al 1 april. Rare telling hebben die zeg…

    Login om te reageren
  13. throwingstars zegt

    28 maart 2019 om 09:48

    Ik heb de link naar The Epoch Times aangeklikt om het originele verhaal te lezen.
    Dat is op zijn zachtst gezegd dubieus. Er wordt geen enkele tijdlijn vermeld in het artikel: wanneer hebben deze mensen hun auto gekocht, hoe lang hebben ze hem gehad enzovoort? Het artikel beweert bovendien dat de slachtoffers leukemie, vroeggeboortes en misvormde baby’s hebben gekregen door schokdempers met asfalt, die door zo goed als alle Chinese autofabrieken zouden worden gebruikt. Hoe kan het dan dat enkel de kopers van deze 3.000 Audi’s zoveel ziektes ontwikkelen en al die andere miljoenen autokopers in China niet?

    En toen ben ik even gaan opzoeken wat The Epoch Times is. Het is een internationale website die zichzelf omschrijft als “anti-communistisch” (op zich niets mis mee, een medium mag uitkomen voor zijn maatschappelijke voorkeuren) en die beweert te willen aantonen hoe gevaarlijk het communistische China is. De website wordt ook omschreven als heel sterk “pro-Trump”. Nu wil ik niet alles en iedereen die een fan is van Trump omschrijven als onbetrouwbaar, maar als het over een nieuwsbron gaat, maakt mij dat toch bijzonder sceptisch. Zeker omdat er twee dingen bij elkaar komen in dit artikel: kritiek op de Chinese manier van zaken doen en kritiek op de Duitse auto-industrie waar Trump nu toevallig net ruzie mee aan het maken is.

    I call bullshit.
    (en voor iemand de voor de hand liggende opmerking maakt: neen, ik ben geen Audi- of VAG-fan. Ik hou alleen niet van onzorgvuldige journalistiek en ik denk dat Willeme zich beter eerst dezelfde vragen had gesteld als ik voor hij of zij beginnen schrijven was)

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      28 maart 2019 om 10:15

      @throwingstars: Waar een stukje verdieping al niet goed voor is.

      Login om te reageren
      • throwingstars zegt

        28 maart 2019 om 11:26

        @87sandyd: That’s what she said.
        Sorry, ik trek de deur achter me dicht terwijl ik wegkruip…

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 maart 2019 om 10:27

      @throwingstars: zo zie je maar weer. Research doen betaald zich altijd uit. If you don’t read the news you’re uninformed. If you do read the news you are misinformed.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      28 maart 2019 om 11:03

      @throwingstars: hier een goeie video van Smarter Every Day waarin een Journalist uitlegt wat ze allemaal controleert voordat ze een bericht overneemt (retweet) of publiceert. Een van de basisregels is natuurlijk bronnenonderzoek. Goed bezig throwingstars!

      https://youtu.be/MUiYglgGbos

      Login om te reageren
    • rob636 zegt

      28 maart 2019 om 11:51

      @throwingstars: NEPNIEUWS, CHECK DE BRON! Goed werk Holmes ;-)

      Login om te reageren
  14. crew zegt

    28 maart 2019 om 10:05

    Voorsprong door techniek…. Not!

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    28 maart 2019 om 10:25

    Sjoemel dempers?

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    28 maart 2019 om 10:32

    We leven in het tijdperk van sociale media. Massa beinvloeding was nog nooit zo gemakkelijk als nu. Nog heel veel mensen nemen voor waar aan wat ze op facebook/wechat/whatsapp/twitter lezen, dat komt immers niet van een (uiteraard linkse) journalist maar van een echte persoon. Mensen moeten echt leren dat het meeste van wat op sociale media en het internet gepubliceerd wordt niet waar is en alleen maar dient om mensen te beinvloeden.

    Login om te reageren
  17. Design_Driven zegt

    28 maart 2019 om 12:06

    Ik gebruik WeChat veel voor mijn werk in China en dit soort berichten gaan met grote regelmaat viral in China. WeChat is Facebook op steroids als het om fake nieuws gaat. (Tenzij het over de staat gaat)

    Ik sluit het verder niet uit maar zie niet 1 2 3 hoe een materiaal gebruikt in de dempers van invloed kan zijn op de gezondheid van inzittende. Als het in het interieur zou zijn okay maar een gebruiker heeft doorgaans weinig met de dempers te maken, zelfs bij lekkage.

    Login om te reageren
  18. grandmasterb zegt

    1 april 2019 om 17:09

    Misschien komt het omdat veel Audi-rijders bumperklevers zijn, dat is natuurlijk nooit gezond voor o.a, het hart en ze ademen zo ook heel veel uitlaatgassen in.

    Login om te reageren
  19. wahltiroler zegt

    1 april 2019 om 17:13

    Audi-eigenaren ernstig ziek…

    Mmm het was al bekend dat honden op hun baasje gaan lijken…

    Schijnbaar geldt dit (soms) ook voor Audi-bezitters die gaan ook op hun Autofabrikant lijken .?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North