
Deze eigenaar vond een standaard Purosangue niet imposant genoeg. #SpotvandeWeek
Met zijn atmosferische V12 is de Ferrari Purosangue extreem prijzig in Nederland. Voor deze auto betaal je minstens 6 ton. Afhankelijk van je enthousiasme bij het samenstellen kan de prijs oplopen tot 7 of 8 ton. Dat weerhoudt mensen er echter niet van om een exemplaar te kopen. Er staan inmiddels al 46 Purosangues op Nederlands kenteken. Gezien het prijskaartje is dat een indrukwekkend aantal.
Novitec
Voor de eigenaren is dit wel een probleem. Als je 6 tot 8 ton uitgeeft aan een SUV wil je iets unieks. Daar heeft de eigenaar van deze Purosangue, gespot in Oisterwijk, wat aan gedaan. Deze auto is voorzien van een Novitec-bodykit.

Het meest opvallende element aan de bodykit zijn natuurlijk de brede wielkasten. Deze zorgen ervoor dat de auto maar liefst 2,09 meter breed is. Het komt de proporties verder niet tegen goede. Die zijn al eigenaardig bij de Purosangue en deze widebody maakt het niet beter. Het lijkt bijna een mule, waarbij de carrosserie van de ene auto op het platform van een andere auto is geplaatst.
Uitlaat
De auto is tevens verlaagd en voorzien van nieuwe velgen. Het hoogtepunt is echter de uitlaat. Volgens de spotter kun je deze Purosangue al vanaf de andere kant van het dorp horen aankomen. Dat geloven we direct, op basis van het filmpje wat we eerder al op de site gedeeld hebben.

Wat kost zoiets? De catalogusprijs van deze auto is €690.954 en daar komen de Novitec-upgrades nog bij. Alles bij elkaar heeft de eigenaar dus ruim boven de 7 ton betaald voor deze auto. Maar vooralsnog is dit wel de enige Novitec Purosangue in Nederland.
Met deze spot sleept @ecnerualcars de Autoblog Spot van de Week in de wacht. Ben je ook wat bijzonders tegengekomen? Upload dan je foto’s op Autoblog Spots en wie weet verschijnt jouw spot volgende week in deze rubriek. Bovendien maak je deze maand kans op een bol.com cadeaubon ter waarde van €100!
Bekijk alle foto’s van deze Purosangue op Autoblog Spots!





Luid was ‘ie zeker! Toen die nog ‘kaal’ was heb ik deze Purosangue ook gespot, dan zie je de verschillen. https://www.autoblog.nl/spot/2025/07/ferrari-purosangue-41
Laten we hopen dat het bij dit ene exemplaar blijft.
Het is natuurlijk wel een zeldzame auto dit, maar kunnen we de volgende keer niet een mooie auto kiezen? Beetje armoede dit toch, een 13 in een dozijn crossover met een bodykit. Echt het enige wat tof is aan deze auto is de v12, maar die zit jammergenoeg dan weer aan een automaat vast, daarme verlies je weer veel beleving.
Nou dat is redelijk overdreven, als je met dit apparaat gas geeft krijgen de meeste van ons meer beleving dan ze aankunnen, ik vind dat handbak en beleving verhaal behoorlijk overdreven, gooi dat ding in de race mode en ga met de hand schakelen, mis je alleen nog dat debiele gedoe met dat linkerbeen…
Met dat debiele gedoe met je linkervoet kan je tenminste op de openbare weg ook nog wat lol beleven, door te rev matchen, de motor goed voelen, etc.
Nu is het een verlaagde crossover met een automaat. Heel snel in een rechte lijn, maar dat is een golf R ook. Of een model 3. En met die 2 zou je nog een circuit op kunnen, met deze Ferrari niet, want dat is te duur en te eng.
Ik vind iedere Alpina station een betere en coolere auto dan deze Ferrari. Joh, een E klasse estate met 6 in lijn hybride ook. Een Ferrari is een lage race auto. Geen verlaagd hoog hok met mazda styling.
Smaken verschillen gelukkig nou eenmaal!
Een verlaagde suv met bodykit slaat als een tang op een varken. Het is niet dat Ferrari geen alternatief heeft als je een lage auto zou willen.
Goed, dat de oprichter van het merk dit niet meer hoeft mee te maken, wat een gru-we-lijk lelijk orgel.
Enzo gaf maar om één ding en dat was racen. Hij zou in z’n handen wrijven als hij deze verkoopaantallen zou zien. Denk dat hij zou domineren in iedere race klasse denkbaar – en ook karts zou maken om
in die klasse te winnen.
Een Ferrari verbouw je niet! In het koopcontract zou dit opgenomen moeten worden, uitlaat of andere wielen prima, bodykit een absolute nee
Dus je koopt een SUV omdat je dan lekker iets hoger zit dan in een gewone auto….
Vervolgens ga je ‘m verlagen! #facepalm
Wat een gigantisch dikke uitlaten😱
er is nog een Novitec Purosangue die in Amsterdam de HSK 87 J
Die heeft niet de widebody
Volgens het bedrijf dat de uitbouw verzorgde heeft dat 100.000 – 130.000 euro gekost. Dat vond ik zelf nogal overdreven voor een bodykit, velgen en een uitlaat….
“Eigenaresse” vond standaard Purosangue niet imposant genoeg!
Geld heeft de eigenaar/eigenaresse blijkbaar wel genoeg, maar helaas een groot gebrek aan goede smaak. Zo’n alles in het zwart uitvoering wijst daar al op, deze auto moet je juist in een mooie kleur kopen en stijlvol samenstellen.