• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 juli 2013 om 14:07 – 31 Reacties

Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]Afbeelding 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling [updated]

(F)Outlander
Mitsubishi heeft aangegeven dit jaar 7.000 Outlander PHEV’s te kunnen leveren. Op basis van 10.500 bestellingen (voor 2013) betekent dit dat er 3.500 klanten geen 0%, maar 7/8% bijtelling over hun elektro-SUV moeten betalen.

De laatste keer dat we met de Mitsubishi-importeur spraken, verwachtten we in augustus meer duidelijkheid te hebben. Deze duidelijkheid is een maandje eerder gekomen, want BNR meldde zojuist bovenstaand verhaal. Voor de volledigheid namen we zelf ook even contact op, met de volgende vragen:

Wie krijgen deze 7.000 Outlanders?

De importeur hanteert zelf een strategie ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Wel zo eerlijk om vroege bestellers het voordeel te gunnen natuurlijk, maar dit gaat over de keten importeur-dealer. Hoe de dealer zijn klanten bedient moet het zelf weten, wel ‘adviseert’ de importeur zijn dealers eenzelfde strategie toe te passen.

2014: afbestellen of uitleveren?

Wederom: dit is tussen de dealer en de klant. Hierbij is leidend wat voor soort contract er is afgesloten (is levering in 2013 als bindende voorwaarde opgenomen?), en bovendien is er een verschil tussen particuliere en zakelijke klanten. De importeur kon niet aangeven in hoeverre de extra bijtelling voor klanten leidt tot afzeggingen, aangezien deze informatie hen op termijn vanuit de dealers moet bereiken.

De situatie is dat er augustus voor twee landen wordt geproduceerd: Japan en Nederland. Bovendien heeft Japan nog zijn eigen terugroepactie van geëlectrificeerde voertuigen, wat ook extra werkdruk op de fabriek zal leggen.

Wat wordt ingeruild tegen een Outlander PHEV?

Niet heel relevant, wel een leuk weetje. Dit zijn voor het overgrote deel 25% bijtellers met een flink formaat. Logisch, je stapt niet van een Aygo naar een SUV over, maar in plaats van alleen maar D-segmenters (Passat Kombi, Mondeo Wagon enz.) schijnt er ook volwaardig SUV-spul terug te komen: Q7’s, X5’en, en meer van zulks. Ja, de crisis slaat ook in Nederland toe kennelijk.

Update: relatief opbeurend nieuws van Mutsubishi: ze hebben nog iets meer Outlanders uit Japan weten te ronselen, 78% van de bestellers krijgt 0% bijtelling.

Ook interessant!

  • Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
    Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV heeft enorme neus
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Vision Ralliart
    Vision Ralliart is monsterlijke Outlander PHEV
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, 7%-bijtelling, bijtelling, Hybride, Mitsubishi, outlander, phev, plug-in, SUV

Vorig bericht: « Trajectcontrole A2 Utrecht-Amsterdam start op 15 juli
Volgend bericht: Gespot: alles wat je Aston Martin-hartje begeert »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    5 juli 2013 om 14:15

    Oeew lekker genaaid door mitsubishi..

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 juli 2013 om 14:16

    Zo, dus de shit heeft toch de ventilator gehit… Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. De kopers hebben de PHEV natuurlijk állemaal gekozen voor het milieu, dus ik verwacht niet zoveel klachten…. WHOAHAHAHA! Alle hypocrieten unite…

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      5 juli 2013 om 14:18

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Ah kijk de eerste mitsubitchi klant.

      Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    5 juli 2013 om 14:33

    Voor de leaserts is het niet zo vreselijk, denk ik. 8% is ook nog wel te overzien.
    Maar wat gebeurt er met de prive-rijders? Gaan die ineens de volle mep aan wegenbelasting betalen? Want dan is zo’n mits toch wel weer wat aan de dure kant.

    Zou het een streek zijn van de (r)overheid omdat mitsubishi uit Limburg vertrokken is?

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      5 juli 2013 om 17:59

      @Simpson: maar de reden zal zijn om 0% bijtelling te rijden en geen 8%. Ik zou hem dan niet meer moeten en ergens anders gaan kijken

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        5 juli 2013 om 19:28

        @mightymike: ach, je rijdt dan wel voor 150~200/mnd in een dikke wagen, mijn huidige leasewagen kost me meer.

        Login om te reageren
    • mattraket zegt

      5 juli 2013 om 22:32

      @Simpson: Levering na 1 januari 2014 heeft alleen invloed op de bijtelling (7% in plaats van 0%), niet op de wegenbelasting. Die blijft voor auto’s met een uitstoot van (theoretisch) minder dan 49 gram tot 1 januari 2016 op nul euro.

      Wat er daarna gebeurt is nog onbekend, maar waarschijnlijk gaat dan het hele stelsel van wegenbelasting op zijn kop en maakt het autogewicht mogelijk plaats voor de CO2-uitstoot als basis voor de berekening van de hoogte van de wegenbelasting.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        7 juli 2013 om 16:40

        @mattraket: dank voor de uitleg!
        het leek me ook al zo raar, net zoals dat er wel drie tarieven voor bijtelling zijn, maar slechts twee voor wegenbelasting.

        Login om te reageren
  4. gop1 zegt

    5 juli 2013 om 14:34

    Die mensen moeten niet zeiken, je rijd al bijna gratis in een dure auto. Dan betaal je maar 7% bijtelling, wat een ramp zeg.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 juli 2013 om 15:42

      @gop1: die 8% betaal je ook nog is over slechts een bedrag rond de €25.000 van een auto die in de catalogus rond de €45.000 euro geprijsd is. Koopje dus.

      Login om te reageren
      • mattraket zegt

        5 juli 2013 om 22:34

        @Jipp: Hoe dat? Die bijtelling gaat toch echt over de cataloguswaarde, dus over €45.000.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          5 juli 2013 om 22:36

          @mattraket: met aftrek van alle investering’s kortingen en milieu kortingen vanuit de belastingwet blijft er een dergelijk bedrag over. Vandaar ook de grote toeloop van ondernemers op deze auto.

          Login om te reageren
          • autogek123 zegt

            6 juli 2013 om 03:52

            @Jipp: De bijtelling blijft over de cataloge waarde. Dus ze hebben hem goedkoop kunnen leasen/kopen. Maar hun bijtelling blijft op waarde van +/-50.000,-. ;-)

            Login om te reageren
      • andreetje zegt

        12 juli 2013 om 00:01

        @Jipp: jullie vergeten de btw de bijtelling gaat over euro 54.000,00 als je het model hebt met alles erop en eraan.
        Bij een grijskenteken auto is het nog gekker: bedrag van de auto +bpm die het bedrijf niet hoeft te betalen ivm grijskenteken en de btw en daarover heb je bijtelling. Dus je kan maat beter vertegenwoordiger worden rij je goedkoper in je station dan in je bestelbus met 2 stoelen erin

        Login om te reageren
  5. munich zegt

    5 juli 2013 om 14:39

    Gierigheid loont dus niet. De zeepbel is gebarsten.

    Login om te reageren
  6. azenomei zegt

    5 juli 2013 om 15:01

    Schaf die onzin eens even snel af voor deze dure auto’s.
    Als je een dure bak wilt rijden betaal je er maar gewoon voor.

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      5 juli 2013 om 15:12

      @azenomei: Hallo, onder welke steen heb jij gelegen? Deze ‘onzin’ zoals jij het noemt ( iemand anders noemt ’t een stimuleringsregeling ) wordt dus per 1-1-2014 al afgeschaft.

      Dus dat ‘even snel afschaffen’, daar gaat ’t nu juist om: Dat is al gebeurd.

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        5 juli 2013 om 22:39

        @sjamp: YAY ^_^

        Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    5 juli 2013 om 15:08

    Mijn fiets heeft wel 0% bijtelling.

    Login om te reageren
    • timdrogt zegt

      5 juli 2013 om 15:13

      @betonstaal: raar, die van mij niet

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      5 juli 2013 om 15:35

      @betonstaal: elke fiets heeft toch een bijtelling ?

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        6 juli 2013 om 03:56

        @bempi: ligt aan de CO2 uitstoot. ;-)

        Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    5 juli 2013 om 15:39

    Passat kombi? Schaam je; Passat Variant bedoel je.

    Login om te reageren
    • volvov70 zegt

      5 juli 2013 om 15:55

      @Jipp: klopt, Combi is bij Skoda

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        5 juli 2013 om 15:56

        @volvov70: en Mercedes zo uit m’n hoofd…

        Login om te reageren
        • rodger zegt

          5 juli 2013 om 18:19

          @Jipp: of Estate, om de variatie erin te houden ;)

          Login om te reageren
  9. 406_v6 zegt

    5 juli 2013 om 16:12

    De Metsubsidie Outlander…. De gestaalde (im)perfectie?

    Login om te reageren
  10. alassad zegt

    5 juli 2013 om 19:00

    Lijkt me.leuk.als.dealer; degene die net buiten de boot vallen voorstellen dat ze.ff een paar k neerleggrn om hoger op de wachtlijst te komen, en je hebt de misgelopen.orders.alweer terug verdient!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 juli 2013 om 10:36

      @alassad: of je cancelled alle orders en geeft klanten hun geld terug en gaat ze vervolgens veilen. Denk dat er wel mensen 70 a 80 duizend zakelijke euro’s willen neerleggen voor 0% bijtelling.

      Login om te reageren
      • koppie99 zegt

        7 juli 2013 om 23:27

        @flutterby: zeker, en wel meer ook.
        Maar dan wel voor een Tesla model S.

        Ik zal hiermee wel wat reacties krijgen van sommigen wiens groot-opa dacht: natuurlijk snellere paarden ipv een T-Ford;
        En wat is je vervoer nu: een paard? Je draait zeker ook nog steeds CD’s of LP’s, en hebt geen smart-phone.
        EV’s beteken een betere toekomst. Sta open voor vooruitgang. Zonder dat had ik dit bericht nooit kunnen plaatsen.

        Login om te reageren
  11. nihao zegt

    8 juli 2013 om 16:17

    Net bevestiging van Mitsubishi dat alle bestellingen van NA 1 MAART 2013, in het voorjaar 2014 worden geleverd.!!!
    Toch knap dat er eind maart 2013 ruim 3000 auto’s waren besteld, er nu 7000 beschikbaar komen, en we opeens 4000 auto’s te kort hebben.
    Hebben enkele partijen soms voorrang of zo (leasemaatschappijen en Top dealers…)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North