• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

3 verschillende stuurwielen voor nieuwe Mercedes A-klasse

Auteur: RubenPriest, gepost 8 januari 2018 om 09:25 – 51 Reacties

A-klasse


Basic, luxer en like a sir.

Dat de nieuwe Mercedes A-klasse geen kattenpis ging worden, werd wel duidelijk na het zien van de interieurshots. Dat de Duitsers écht alle registers opentrekken met de A weten we na het lezen van dit nieuwtje.

De nieuwe generatie komt volgens een Mercedes-blog met drie verschillende stuurwielen. Het ligt er net aan welk optiepakket je aanvinkt. Qua ontwerp lijken de drie op elkaar. De verschillen zitten hem in het materiaal, de afwerking en functies.

A-klasse

Je moet je duim vakkundig laten rusten op het stuurwiel, want voor je het weet druk je op een knopje. Mijn hemel, wat een drukte! Eén van de vernieuwingen is de verhuizing van cruise control. De hendel gaat verdwijnen en de functie is met de nieuwe A-klasse te activeren middels een knopje op het stuur.

A-klasse

Vergeet de twee goedkopere sturen, want je wilt de meest luxe. Mercedes brengt namelijk het stuurwiel van de S-klasse naar de A-klasse. Ja, dat lees je goed. Met deze keuze komt ook voor het eerst stuurwielverwarming naar de instapper van Mercedes. Shut up and take my money. (via Mercedes-Benz-Passion.com)

A-klasse

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, interieur, Mercedes, stuur

Vorig bericht: « Deze auto komt met een 1,25 meter breed scherm
Volgend bericht: Deze saaie G-klasse kost bijna een half miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. poursuivant zegt

    8 januari 2018 om 09:30

    Waarom moeten die schermen bij MB er altijd zo uitzien alsof fotolijstjes zijn die ongemakkelijk tegen een muur leunen?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 januari 2018 om 09:43

      @poursuivant: Live love life gehalte is erg hoog ja bij mb. Stuurtjes vind ik dan wel weer goed gelukt.

      Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      8 januari 2018 om 12:33

      @poursuivant:
      Jouw interpretatie. Ik vind het er prima uitzien. Zo zie je maar.

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        8 januari 2018 om 15:57

        @kempenaer: blind? :)

        Login om te reageren
        • healey zegt

          8 januari 2018 om 19:05

          @hollandbest: Nee, goede smaak.

          Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    8 januari 2018 om 09:30

    Volgens mij mist er een stukje.

    Login om te reageren
  3. olivier420 zegt

    8 januari 2018 om 09:32

    Stapt Mercedes van haar geloof af door de beruchte tempomat eruit te halen?

    Ik ben er een beetje stil van

    Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      8 januari 2018 om 10:05

      @olivier420: Ja, verplichte richtlijnen waar bepaalde functies o.a. op het stuur moet zitten dicteert dit.

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        8 januari 2018 om 10:07

        @tuutertuuter: ahh weer wat geleerd, Thanks!

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        8 januari 2018 om 11:14

        @tuutertuuter: welke richtlijnen?? Linkje?

        Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      8 januari 2018 om 12:26

      @olivier420: zo zijn er meerdere typische Mercedes dingen die niet meer zijn zoals het was. Zoals de pook van de automaat (met zn schakelpatroon) die voortaan een hendel op het stuurkolom is. Oudere modellen had rechts geen hendel.
      De analoge kmteller in het midden met rechts de toerenteller is tegenwoordig een scherm met alles erop en eraan. De contactslot wat in de dashboard zit (ipv stuurkolom) is tegenwoordig een start stop knop. Die kun je wel eruit halen en dat zou ik ook gelijk doen. Bij de automaat modellen hoef je hem je hem niet omgedraaid te houden om te starten. Een tikje en de elektronica doet de rest.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        9 januari 2018 om 08:21

        @homer55: ook weer niet helemaal, want keyless start is in de meeste gevallen een optie. Ik heb op de C klasse ook een sleutel.
        En de versnellingshendel was op de w204 ook al in de huidige vorm aanwezig en zorgt voor een mooi opgeruimd midden console

        Login om te reageren
  4. ardonjr zegt

    8 januari 2018 om 09:32

    Ik moet bekennen dat ik (A)CC op het stuur wel echt veel prettiger vind dan op een pookje.
    Ik grijp bij de Alfa met regelmaat mis v.w.b. het activeren van de CC.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      8 januari 2018 om 12:54

      @ardonjr: ik heb dit precies andersom; Volkswagen heeft alle cc-functies ook al jaren op een pookje onder de hendel voor de richtingaanwijzers zitten en die bedien ik -om het even welke VW- blindelings met de ringvinger.

      Als ik voor m’n werk in een van de leaseauto’s stap (Renault Mégane of Clio) dan is dat in die auto’s nét ff minder prettig werkend.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 januari 2018 om 07:37

        @RRRobert: Volkswagen heeft sinds MQB ook gewoon bediening op het stuur (niet helemaal waar, Touareg en Pheaton hadden dit al langer). Dus nooit meer per ongeluk knipperen als je de cruise control wil activeren.

        Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    8 januari 2018 om 09:52

    Mercedes begint in het c-segment eindelijk aan te haken bij Opel met hun verwarmde stuurwiel en cruise control bediening op het stuurwiel.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    8 januari 2018 om 10:04

    Lekker wel, maar het S klasse stuur met stuurwielverwarming zal wel een 1000€ optie worden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 januari 2018 om 11:34

      @ghost: Nee joh. Dat krijg je gewoon gratis bij een pakketje van 2k.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        8 januari 2018 om 18:18

        @berlinetta: haha, en dat ACTIVE DYNAMIC STEERING PACKAGE bevat dan ook alleen dat stuurtje

        Login om te reageren
  7. veloce zegt

    8 januari 2018 om 10:04

    Mijn Astra heeft ook stuurverwarming, dus zo bijzonder is dat niet

    Login om te reageren
    • a3aan zegt

      8 januari 2018 om 10:09

      @veloce: dat je blowers richting je stuurwiel staan is niet hetzelfde he ?

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      8 januari 2018 om 11:21

      @veloce: vergeet de zetelverwarming achteraan niet

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        8 januari 2018 om 13:13

        @ty5500: Om Hans Teeuwen maar te citeren: “Who gives a fuck, ik kom daar nooit”

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          8 januari 2018 om 13:52

          @karhengst: nou, als je grietjes oppikt kan je er al 3 ipv 1 lekker warm stoven.

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        8 januari 2018 om 13:21

        @ty5500: Stoelverwarming en stoelverwarming is echt niet hetzelfde. Ik heb liever alleen voor een goede stoelverwarming dan voor en achter een op hol geslagen kampvuur onder mijn reet.

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      8 januari 2018 om 11:28

      @veloce: en Dacia heeft de activering van de CC al jaren op het stuur zitten.

      Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    8 januari 2018 om 10:07

    Het stuur is wel mooi. Maar al die knopjes met zo’n zilverkleurig-plastic kapje erover geeft me een erg ‘Trust’ gevoel. En dat is geen compliment.

    Login om te reageren
  9. notsobig zegt

    8 januari 2018 om 10:18

    Stuur van 2e foto is wel netjes, de rest vind ik er niet uit zien. Zeker de laatste…

    Login om te reageren
  10. kroon zegt

    8 januari 2018 om 10:21

    Verschrikkelijk wat een rommel. De DeLorean van Back to the Future uit 1989 zag er nog moderner uit dan dit.

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    8 januari 2018 om 10:26

    Dat laatste stuurtje ziet er niet echt Premium uit..meer een stuurtje uit de schappen van trust

    Login om te reageren
  12. 406_v6 zegt

    8 januari 2018 om 11:16

    De laatste variant mogen ze gerust schrappen, my God wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  13. maxidyne zegt

    8 januari 2018 om 11:19

    De uitstroomopeningbehuizing van de kachel lijkt we zo’n goedkope A stijl meterbehuizing. Oogt allemaal wel erg kitsch moet ik zeggen…

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    8 januari 2018 om 11:36

    Ik vind ze eerlijk gezegd alle drie niet erg fraai. En wat een knoppenwerk. Volgens mij hebben ze nog een berg knopjes in het magazijn liggen waar ze vanaf moeten.

    Login om te reageren
    • stijnvermeersch zegt

      8 januari 2018 om 12:33

      @berlinetta: Hemeltje, en let op, want zo te zien bedien je met de wijsvingers de versnellingsbak. Wie weet wat voor knopjes er aan de achterzijde van het stuur nog verborgen zitten. Volgens mij komt er nog een Hamilton versie ook uit. https://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2016/05/2016-Lewis-Hamilton-Steering-Wheel.jpg

      Login om te reageren
  15. 3246cm252kw zegt

    8 januari 2018 om 11:37

    Zijn alle drie het zelfde alleen andere kleuren ?

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    8 januari 2018 om 11:42

    Qua complexiteit valt het wel mee. Die drie tuimelschakelaars kunnen maar 1 toestand tegelijk aannemen.

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    8 januari 2018 om 11:43

    Wat een innovatie! Zelfs Mazda heeft al (jaren) stuurverwarmig en de (A)CC op het stuur zitten…

    Login om te reageren
  18. viezefreddyw zegt

    8 januari 2018 om 11:48

    Pfoeh. Een A-klasse met de luxe van een S-klasse.

    Login om te reageren
  19. tjorque zegt

    8 januari 2018 om 12:08

    Wat is er mis met het woord “luxueuzer”?
    Luxer, klinkt zo cheap!

    Login om te reageren
  20. noosaheads zegt

    8 januari 2018 om 12:12

    Als het over een interieurtje van gemiddelde fransoos had gegaan ging had je ze hier op AB er nooit over gehoord.Typisch.Nu zit ik best in de sterren en zei(in tegenstelling tot Autoblog) al meteen dat die hele digitale klokkenwinkel en knappe stuurtjes nooit en te never standaard zouden zijn.Op een gemiddelde E moet je al je beurs trekken om dat mogelijk te maken.Hou toch op.

    Login om te reageren
  21. kempenaer zegt

    8 januari 2018 om 12:35

    Mooie stuurtjes. Tweede versie heeft mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  22. chrisvis zegt

    8 januari 2018 om 12:52

    Vond het vorige interieur heel strak maar deze uitgerekte iPhone ziet er wat mij betreft nogal rommelig uit.

    Login om te reageren
  23. dirkv zegt

    8 januari 2018 om 13:30

    Ik kan niet wachten om er een rondje mee te gaan rijden.

    Login om te reageren
  24. E34M5Touring zegt

    8 januari 2018 om 16:43

    Het was al geen goedkoop ding, maar volgens mij wordt de volgende helemaal een giller qua prijs. Als ik al die meuk zo zie worden dat A180 CDI’s van 70k.

    Login om te reageren
  25. wceend zegt

    8 januari 2018 om 17:37

    “Eén van de vernieuwingen is de verhuizing van cruise control. De hendel gaat verdwijnen en de functie is met de nieuwe A-klasse te activeren middels een knopje op het stuur.”

    Dat had een volvo in 2001 al

    Login om te reageren
  26. eefie zegt

    8 januari 2018 om 20:02

    Het middelste stuur vind ik wel fraai

    Login om te reageren
  27. piebepost zegt

    8 januari 2018 om 20:28

    Pfff, dat interieur is ak zo druk en dan ook nog eens dit stuur? Als je 2 uur in de auto zit kom je er draaierig uit.

    Login om te reageren
  28. hadsjikidee zegt

    8 januari 2018 om 21:16

    Zijn er al prijzen bekend? Zag ergens volgens mij de duitse instapprijs al voorbij komen, maar miss interessante leasebak..

    Login om te reageren
  29. toyotaprius zegt

    8 januari 2018 om 23:07

    Iemand vroeg mij naar onze dieptepunt van 2017… dat is geworden… de aanschaf vd A-klasse. Staat nu ergens stof te vangen aan de kant vd weg in een niet nader omschreven dorp.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      9 januari 2018 om 08:24

      @toyotaprius: waarom?

      Login om te reageren
  30. toyotaprius zegt

    9 januari 2018 om 20:40

    Waarom de auto in een dorp staat? Als dat ding hier zou staan kost het parkeergeld..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North