3 verschillende stuurwielen voor nieuwe Mercedes A-klasse

Auteur: , 51 Reacties

Basic, luxer en like a sir.

A-klasse

Dat de nieuwe Mercedes A-klasse geen kattenpis ging worden, werd wel duidelijk na het zien van de interieurshots. Dat de Duitsers écht alle registers opentrekken met de A weten we na het lezen van dit nieuwtje.

De nieuwe generatie komt volgens een Mercedes-blog met drie verschillende stuurwielen. Het ligt er net aan welk optiepakket je aanvinkt. Qua ontwerp lijken de drie op elkaar. De verschillen zitten hem in het materiaal, de afwerking en functies.

A-klasse

Je moet je duim vakkundig laten rusten op het stuurwiel, want voor je het weet druk je op een knopje. Mijn hemel, wat een drukte! Eén van de vernieuwingen is de verhuizing van cruise control. De hendel gaat verdwijnen en de functie is met de nieuwe A-klasse te activeren middels een knopje op het stuur.

A-klasse

Vergeet de twee goedkopere sturen, want je wilt de meest luxe. Mercedes brengt namelijk het stuurwiel van de S-klasse naar de A-klasse. Ja, dat lees je goed. Met deze keuze komt ook voor het eerst stuurwielverwarming naar de instapper van Mercedes. Shut up and take my money. (via Mercedes-Benz-Passion.com)

A-klasse



51 reacties

Waarom moeten die schermen bij MB er altijd zo uitzien alsof fotolijstjes zijn die ongemakkelijk tegen een muur leunen?
@poursuivant: Live love life gehalte is erg hoog ja bij mb. Stuurtjes vind ik dan wel weer goed gelukt.
@poursuivant:
Jouw interpretatie. Ik vind het er prima uitzien. Zo zie je maar.
Volgens mij mist er een stukje.
Stapt Mercedes van haar geloof af door de beruchte tempomat eruit te halen?

Ik ben er een beetje stil van
@olivier420: Ja, verplichte richtlijnen waar bepaalde functies o.a. op het stuur moet zitten dicteert dit.
@tuutertuuter: ahh weer wat geleerd, Thanks!
@tuutertuuter: welke richtlijnen?? Linkje?
@olivier420: zo zijn er meerdere typische Mercedes dingen die niet meer zijn zoals het was. Zoals de pook van de automaat (met zn schakelpatroon) die voortaan een hendel op het stuurkolom is. Oudere modellen had rechts geen hendel.
De analoge kmteller in het midden met rechts de toerenteller is tegenwoordig een scherm met alles erop en eraan. De contactslot wat in de dashboard zit (ipv stuurkolom) is tegenwoordig een start stop knop. Die kun je wel eruit halen en dat zou ik ook gelijk doen. Bij de automaat modellen hoef je hem je hem niet omgedraaid te houden om te starten. Een tikje en de elektronica doet de rest.
@homer55: ook weer niet helemaal, want keyless start is in de meeste gevallen een optie. Ik heb op de C klasse ook een sleutel.
En de versnellingshendel was op de w204 ook al in de huidige vorm aanwezig en zorgt voor een mooi opgeruimd midden console
Ik moet bekennen dat ik (A)CC op het stuur wel echt veel prettiger vind dan op een pookje.
Ik grijp bij de Alfa met regelmaat mis v.w.b. het activeren van de CC.
@ardonjr: ik heb dit precies andersom; Volkswagen heeft alle cc-functies ook al jaren op een pookje onder de hendel voor de richtingaanwijzers zitten en die bedien ik -om het even welke VW- blindelings met de ringvinger.

Als ik voor m’n werk in een van de leaseauto’s stap (Renault Mégane of Clio) dan is dat in die auto’s nét ff minder prettig werkend.
@RRRobert: Volkswagen heeft sinds MQB ook gewoon bediening op het stuur (niet helemaal waar, Touareg en Pheaton hadden dit al langer). Dus nooit meer per ongeluk knipperen als je de cruise control wil activeren.
Mercedes begint in het c-segment eindelijk aan te haken bij Opel met hun verwarmde stuurwiel en cruise control bediening op het stuurwiel.
Lekker wel, maar het S klasse stuur met stuurwielverwarming zal wel een 1000€ optie worden.
@ghost: Nee joh. Dat krijg je gewoon gratis bij een pakketje van 2k.
@berlinetta: haha, en dat ACTIVE DYNAMIC STEERING PACKAGE bevat dan ook alleen dat stuurtje
Mijn Astra heeft ook stuurverwarming, dus zo bijzonder is dat niet
@veloce: dat je blowers richting je stuurwiel staan is niet hetzelfde he 😉
@veloce: vergeet de zetelverwarming achteraan niet
@ty5500: Om Hans Teeuwen maar te citeren: “Who gives a fuck, ik kom daar nooit”
@karhengst: nou, als je grietjes oppikt kan je er al 3 ipv 1 lekker warm stoven.
@ty5500: Stoelverwarming en stoelverwarming is echt niet hetzelfde. Ik heb liever alleen voor een goede stoelverwarming dan voor en achter een op hol geslagen kampvuur onder mijn reet.
@veloce: en Dacia heeft de activering van de CC al jaren op het stuur zitten.
Het stuur is wel mooi. Maar al die knopjes met zo’n zilverkleurig-plastic kapje erover geeft me een erg ‘Trust’ gevoel. En dat is geen compliment.
Stuur van 2e foto is wel netjes, de rest vind ik er niet uit zien. Zeker de laatste…
Verschrikkelijk wat een rommel. De DeLorean van Back to the Future uit 1989 zag er nog moderner uit dan dit.
Dat laatste stuurtje ziet er niet echt Premium uit..meer een stuurtje uit de schappen van trust
De laatste variant mogen ze gerust schrappen, my God wat een gedrocht.
De uitstroomopeningbehuizing van de kachel lijkt we zo’n goedkope A stijl meterbehuizing. Oogt allemaal wel erg kitsch moet ik zeggen…
Ik vind ze eerlijk gezegd alle drie niet erg fraai. En wat een knoppenwerk. Volgens mij hebben ze nog een berg knopjes in het magazijn liggen waar ze vanaf moeten.
@berlinetta: Hemeltje, en let op, want zo te zien bedien je met de wijsvingers de versnellingsbak. Wie weet wat voor knopjes er aan de achterzijde van het stuur nog verborgen zitten. Volgens mij komt er nog een Hamilton versie ook uit. https://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2016/05/2016-Lewis-Hamilton-Steering-Wheel.jpg
Zijn alle drie het zelfde alleen andere kleuren 😂
Qua complexiteit valt het wel mee. Die drie tuimelschakelaars kunnen maar 1 toestand tegelijk aannemen.
Wat een innovatie! Zelfs Mazda heeft al (jaren) stuurverwarmig en de (A)CC op het stuur zitten…
Pfoeh. Een A-klasse met de luxe van een S-klasse.
Wat is er mis met het woord “luxueuzer”?
Luxer, klinkt zo cheap!
Als het over een interieurtje van gemiddelde fransoos had gegaan ging had je ze hier op AB er nooit over gehoord.Typisch.Nu zit ik best in de sterren en zei(in tegenstelling tot Autoblog) al meteen dat die hele digitale klokkenwinkel en knappe stuurtjes nooit en te never standaard zouden zijn.Op een gemiddelde E moet je al je beurs trekken om dat mogelijk te maken.Hou toch op.
Mooie stuurtjes. Tweede versie heeft mijn voorkeur.
Vond het vorige interieur heel strak maar deze uitgerekte iPhone ziet er wat mij betreft nogal rommelig uit.
Ik kan niet wachten om er een rondje mee te gaan rijden.
Het was al geen goedkoop ding, maar volgens mij wordt de volgende helemaal een giller qua prijs. Als ik al die meuk zo zie worden dat A180 CDI’s van 70k.
“Eén van de vernieuwingen is de verhuizing van cruise control. De hendel gaat verdwijnen en de functie is met de nieuwe A-klasse te activeren middels een knopje op het stuur.”

Dat had een volvo in 2001 al
Het middelste stuur vind ik wel fraai
Pfff, dat interieur is ak zo druk en dan ook nog eens dit stuur? Als je 2 uur in de auto zit kom je er draaierig uit.
Zijn er al prijzen bekend? Zag ergens volgens mij de duitse instapprijs al voorbij komen, maar miss interessante leasebak..
Iemand vroeg mij naar onze dieptepunt van 2017… dat is geworden… de aanschaf vd A-klasse. Staat nu ergens stof te vangen aan de kant vd weg in een niet nader omschreven dorp.
@toyotaprius: waarom?
Waarom de auto in een dorp staat? Als dat ding hier zou staan kost het parkeergeld..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).