• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze auto komt met een 1,25 meter breed scherm

Auteur: RubenPriest, gepost 8 januari 2018 om 07:41 – 25 Reacties

Afbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed schermAfbeelding Deze auto komt met een 1,25 meter breed scherm

Deze auto komt met een 1,25 meter breed scherm
Mercedes, eat your heart out.

Vergis je niet in auto’s van Chinese makelij. De tijd van slechte kopieën en matige bouwkwaliteit ligt, uitzonderingen daargelaten, achter ons. Op economisch gebied timmert China keihard aan de weg en de auto-industrie staat zeker niet stil. Check bijvoorbeeld deze nieuwe slimme auto van startup Byton.

Deze firma staat onder leiding van ex-medewerkers van Nissan en BMW. Op technologiebeurs CES in Las Vegas presenteerde Byton de auto. Het gaat hier om een deels zelfrijdende elektrische SUV/MPV die ongeveer 400 kilometer moet kunnen rijden op een volle acculading. Dan heb je de achterwiel aangedreven versie met een 272 pk sterke elektromotor. Wie kiest voor een battery upgrade pack kan zelfs 520 kilometer elektrisch flaneren. Dit, dankzij een dual-motor met vierwielaandrijving met 476 pk. Prijzen moeten beginnen bij 45.000 dollar.

Het is de bedoeling dat de SUV in 2019 in productie gaat. Het gepresenteerde model lijkt volgens Byton voor 85 procent op de uiteindelijke productieversie. Aangezien de elektrische auto op CES werd onthuld, zijn er de nodige technische snufjes te verwachten. En zie zijn er ook.

Zo komt het apparaat niet met een achteruitkijkspiegel en zijspiegels. De bestuurder moet het doen met camera’s die de spiegels vervangen. Daarnaast is bijna het complete dashboard één groot scherm. Het 1,25 meter brede display is er voor infotainment en navigatie. De bestuurder kan naar de navigatie kijken, terwijl de passagier op datzelfde scherm van een filmpje kan genieten. De SUV is toekomstproof, want er is ondersteuning voor een 5G-internetverbinding. Daarnaast is er een touchscreen op het stuur verwerkt. De auto beschikt over de Amazon stemassistent Alexa. Aan de hand van handgebaren en stemcommando’s kunnen opdrachten door het systeem worden uitgevoerd. Net als Tesla’s, kunnen software updates op afstand worden uitgevoerd. Via deze weg kunnen bijvoorbeeld nieuwe autonome functies worden toegevoegd aan de auto.

De elektrische SUV is 4,8 meter lang, 1,9 meter breed en 1,6 meter hoog. Standaard rolt het ding op 22-inch wielen. Gezien het feit dat de auto volgend jaar al in productie gaat en de technische cijfers geen fantasiegetallen bedragen, lijkt de SUV van Byton een hele serieuze auto te worden. Deze startup moeten we in de gaten gaan houden.

Ook interessant!

  • Verplichte coronatest als je met auto uit risicogebied komt
  • Video - Auto stort van 20 meter hoog viaduct
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, byton, ces-2018, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Dit bedrijf bouwt ‘originele’ Eleanors voor 300K
Volgend bericht: 3 verschillende stuurwielen voor nieuwe Mercedes A-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 januari 2018 om 07:56

    In geval van een ongeluk zie je op die schermen op het stuur en dashboard plaatjes van afgaande airbags.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    8 januari 2018 om 07:59

    Een kruising tussen Nissan en Range Rover. Mag je in China al wel autonoom rijden eigenlijk?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 januari 2018 om 08:01

      @dutchdriftking: Jazeker! Net als in de VS, mogen bedrijven proeven ondernemen op bepaalde wegen in het land.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 januari 2018 om 08:05

        @RubenPriest: aha, dat maakt het wellicht al interessant.

        Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    8 januari 2018 om 08:04

    Dat meen je niet… Dit is al de derde auto in de serie Lucid Air en Faraday Future… Ze zien er allemaal hetzelfde uit. En hij mag best niveau 5 autonoom zijn, want volgens mij is in een auto waar je zelf moet rijden de voorruit nog altijd belangrijker dan het infotainment scherm..

    Login om te reageren
  4. Erik zegt

    8 januari 2018 om 08:06

    Het gaat net zoals met de Japanners in de jaren 70-80, nog even en ook de Chinezen veroveren de autowereld.

    Login om te reageren
  5. stijnn zegt

    8 januari 2018 om 08:09

    Ziet er mooi en realistisch uit. Electrisch is de norm aan de worden en binnenkort ook grotendeels uit China. Wen er maar aan.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      8 januari 2018 om 09:06

      @stijnn: Ik koop nog even een paar iconische benzine slurpende auto’s als investering

      Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    8 januari 2018 om 08:10

    Zal lekker rijden in het donker, zo’n airstrip voor je snufferd

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      8 januari 2018 om 10:02

      @davelepeef: Dat dacht ik ook, maar de gemiddelde autorijder kan het niet zoveel schelen ben ik bang. Maar het ziet er fancy uit en de (grote)klant wil het.

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      8 januari 2018 om 13:11

      @davelepeef: vond de 12″ scherm in de Picasso waar ik laatst in zat al hinderlijk in het donker. Dit is nog erger volgens mij!

      Login om te reageren
  7. spidermann zegt

    8 januari 2018 om 08:15

    Prijs en range zijn iig wel ok, als ze kloppen. Nu nog de laadtijd terugbrengen naar een minuut of 2-3 en dan wil ik ook wel aan de stekker.

    Login om te reageren
  8. peke zegt

    8 januari 2018 om 08:31

    Nieuw en innovatief betekent tegenwoordig dus zoveel mogelijk schermen?

    Schermen zijn niet meer nieuw: en een 12x zo groot scherm is dan ook niet innovatief, maar gewoon ‘kijk mij eens een grote hebben.’

    Die actieradius, dat is meer baanbrekend toch?
    Althans: mijn gte kwam vanmorgen met de kou niet verder dan 28km elektrisch…dus

    Login om te reageren
    • joostie zegt

      8 januari 2018 om 08:48

      @peke: Even off-topic: Hoe rijdt zo’n GTE nou eigenlijk?

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        8 januari 2018 om 09:00

        @joostie: Hoe rijd een GTE? Nou met dit weer dus blijkbaar niet, want de accu was leeg ;)

        Login om te reageren
      • peke zegt

        8 januari 2018 om 09:03

        @joostie: Ik heb een Golf GTE (voor de beeldvorming, geen passat dus).
        Opzich rijdt het dikke prima, maar persoonlijk vind ik het heel emotieloos. Het doet alles, maar biedt niks. Afgelopen zaterdag reed ik in een 1-serie M-pakket: ik moest even wennen aan de gevoeligheid van hobbeltjes e.d. met een dergelijk strak onderstel: maar die reageert wel per direct op het stuur, veel directer en meer feedback.

        De golf vind ik wat afstandelijk. Maar is puur een mening. Qua opties zit hij lekker in elkaar, daarbij heb nog een aantal aanvullende zaken als:
        -keyles entry & go
        -elektrisch schuif-/kanteldak
        -lederen bekleding (zitten dan mooie blauwe stiksels in)
        -groot navi
        -achteruitrijcamera (weet niet of dat standaard is of optioneel)
        etc.

        Dus wat dat betreft allemaal goed. Het klopt allemaal wel.

        Alleen de kofferbak is echt niet groot vanwege de hoge laadvloer e.d.
        Al met al overigens prima tevreden. Wellicht dat mijn negatieve gevoel voortkomt uit het feit dat ik uit een F11 kwam M-pakket e.d. alvorens ik overging op deze lease,.

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      8 januari 2018 om 09:18

      @peke: GTE staat toch voor Geen Technische Evolutie :-)?

      Login om te reageren
      • peke zegt

        8 januari 2018 om 09:43

        @erik2907: ik geloof je direct, het is ook geen evolutie :)

        Ik probeer veel elektrisch te rijden: ik geniet de lage bijtelling (7%) dus dan moet je ook zo schoon mogelijk rijden. Maar het is van de zotte hoe weinig je daadwerkelijk elektrisch kunt rijden zeg. Retour woon-werk is 36km, die haal ik in de zomer krap aan. In de winter kom ik net aan heen. Bizar..niks geen evolutie ;)

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          8 januari 2018 om 10:27

          @peke: :-)), inderdaad van de zotte. En de regering maar denken dat iedereen schoon rijdt.

          Zelf een Dacia Logan MCV BI-FUEL die met LPG € 700,- goedkoper is dan de benzine versie, puur omdat de overheid redeneert dat LPG schoner is. Maar als ik wil kan ik natuurlijk 100% op benzine rijden en nooit op LPG. De MRB is maar € 19,- meer, dus dat duur wel 36 maanden voordat ik die € 700,- heb uitgegeven.
          Het systeem (BPM) op schone auto’s deugt gewoon niet.

          Login om te reageren
        • mmbderksen zegt

          8 januari 2018 om 12:55

          @peke: MIjn woon-werk afstand is zo’n 35km. Ik kan thuis en op kantoor laden en daardoor red ik het met mijn Passat GTE (tenzij het heel koud is) 100% elektrisch. Voor vertrek interieur voorverwarmen is dan wel belangrijk wat dat vreet -als het buiten koud is- zo’n 30% van de accu-capaciteit.
          Deze cijfers zijn trouwens een stuk beter dan de PHEV en C350e van mijn collega’s.

          Login om te reageren
  9. gokartmozart zegt

    8 januari 2018 om 09:46

    Zo zou een SUV van Citroen er ook uit kunnen zien , daar doet het me sterk aan denken. Fraai

    Login om te reageren
  10. ikweethet zegt

    8 januari 2018 om 12:06

    Ik heb mijn twijfels over de zijspiegels of nou ja over de camera’s die ze zijspiegels moeten vervangen. Rijd nu in een Tesla en de meeste tijd doet alle elektronica zijn werk. Laatst tijdens het parkeren deed de achteruitrijcamera het niet meer, maar na een reset deed ie het weer. Best vervelend, maar niet levensgevaarlijk.

    Maar stel je nu voor dat je 130 en dat je zijspiegels uitvallen. Zit je dan, ook al rijdt je auto vanzelf, wanneer jij een camera niet kan gebruiken dan kan het systeem dat dan ook niet. Lijkt mij link en vraag me af of dit door keuringen gaat komen.

    Login om te reageren
    • mmbderksen zegt

      8 januari 2018 om 12:59

      @ikweethet: zijspiegels die uitvallen lijkt me persoonlijk geen grote ramp. Door goed over je schouder te kijken kun je echt nog wel veilig de volgende afrit bereiken.
      Stuurbekrachtiging of rembekrachtiging die uitvalt vind ik persoonlijk gevaarlijker.

      Login om te reageren
  11. dirkv zegt

    8 januari 2018 om 13:25

    Ziet er best goed uit, die schermen hoeven van mij niet zo. Ik ben benieuwt wat er van over is als hij in productie gaat.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    8 januari 2018 om 14:37

    Bijzonder knap ding. Nu nog bouwen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North