• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer actieradius voor de BMW 530e

Auteur: RubenPriest, gepost 5 augustus 2019 om 10:03 – 31 Reacties

30 procent meer actieradius voor de BMW 530e


Met de zakensedan kunnen voortaan meer elektrische kilometers worden gemaakt.

BMW heeft de 530e sedan van een tussentijdse update voorzien. Aan het uiterlijk of interieur van de 5 Serie is niets veranderd. De update heeft te maken met de batterij van de plug-in hybride. De Duitse autobouwer heeft een vernieuwde batterijcel geïnstalleerd. Het rijbereik gaat van 61 naar 66 kilometer. Met xDrive kom je minder ver, van deze variant nam het rijbereik toe van 55 naar 58 kilometer.

Ook meent BMW dat het verbruik is afgenomen met meer dan 20 procent. Op papier is de 530e nu goed voor een gemiddeld verbruik van 1.6 l/100 km. Dat was 1.8 l/100 km. De CO2 uitstoot per kilometer is afgenomen van 41 gram naar 36 gram. De 9.2 kWh lithium-ion batterij is vervangen voor een grotere 12 kWh batterij, met de verbeterde waarden tot gevolg.

De plug-in hybride komt met een tweeliter viercilinder TwinPower Turbo motor en levert 184 pk. De elektromotor is goed voor nog eens 113 pk. Het systeemvermogen bedraagt 252 pk en 420 Nm koppel. Daarmee sprint de 530e in 6,1 tellen naar de honderd. De xDrive-variant is 0,1 tel langzamer. De topsnelheid bedraagt 235 km/u. Met een conventionele thuislader is de batterij van de 530e in minder dan zes uur opgeladen.

Met de BMW 530e kan tot 140 km/u volledig elektrisch gereden worden. Aan de buitenkant maken speakers een geluid, zodat het voertuig niet helemaal geruisloos zal zijn. Dit is mede met dank aan een nieuwe regel vanuit de EU. Volledige elektrische auto’s en (plug-in) hybrides dienen geluid te maken om omstanders te waarschuwen.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, 530e, BMW, Elektrisch, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Fout of goud? Cayenne TechArt te koop in Nederland
Volgend bericht: De titel voor redding van het weekend gaat naar.. »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroenwz zegt

    5 augustus 2019 om 10:05

    Wow! 3 en 5 km meer!
    #GeennachtrustmeervoorElonMusk.

    Login om te reageren
    • Mars2 zegt

      5 augustus 2019 om 16:58

      @jeroenwz: oude cijfers zijn op basis van NEDC norm. Nieuwe op basis van WLTP.

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      5 augustus 2019 om 18:47

      @jeroenwz: 10% meer range met een 35% grotere accu

      Login om te reageren
  2. Pumpstick zegt

    5 augustus 2019 om 10:13

    Ik vind die 30% wat optimistisch klinken voor een toename van 3 of 5 km…

    Login om te reageren
  3. amersfoorter zegt

    5 augustus 2019 om 10:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. mcshine zegt

    5 augustus 2019 om 10:28

    Iemand kan niet rekenen….

    Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    5 augustus 2019 om 10:34

    Langzamer dan een GS450h maar goed, die biedt geen plug-in mogelijkheid.

    Waar die 30% is gebleven is een raadsel.

    Login om te reageren
  6. fromtheg zegt

    5 augustus 2019 om 10:41

    Ruim voldoende om te forenzen in elk geval. Gemiddelde afstand tot werk is 22,6 km in NL.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      5 augustus 2019 om 11:07

      @fromtheg: gemiddelde 5 serie bestuurder rijd meer dan 10k, maar prima oplossing om je verbruik naar beneden te krijgen.

      Login om te reageren
  7. ukbob zegt

    5 augustus 2019 om 11:10

    En dan de belangrijkste vraag: wát voor een geluidje maakt de 5 als ie langzaam elektrisch voorbij rolt..?!?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      14 augustus 2019 om 22:16

      @ukbob: het liedje van het carnavalfestival uit de Efteling.

      Login om te reageren
  8. nopetrolnofun zegt

    5 augustus 2019 om 11:15

    Gemiddlerd verbruik 1.6l/100 km, denk dat 16l/100 km eerder in de buurt komt.

    Login om te reageren
    • rezi zegt

      5 augustus 2019 om 12:00

      @nopetrolnofun: Dan heb je nog nooit in een plug in hybrid gereden. Zowel met een C350e als een XC90 T8 zat ik met regelmatig laden en stevig doorrijden op ongeveer 1 op 16.

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        5 augustus 2019 om 14:11

        @rezi: Dan pas je je echt wel aan t.o.v een normale auto, dat doe ik niet en dan haal met geluk de helft, zeker met een xc90 T8 haal je dat verbruik alleen in de efteling.

        Login om te reageren
        • rezi zegt

          5 augustus 2019 om 14:23

          @nopetrolnofun: ik ben er wel een keer mee naar de efteling gereden, telt dat ook? Ik weet niet wat je referentiekader is, maar de XC90 is mijn dagelijks vervoermiddel. Binnen NL met dagelijks opladen gebruik ik 6 liter per 100 km. Op vakantie naar Zuid-Frankrijk (cruise control op 135 km/u op de tolweg, gezin van vier in de auto, volle kofferbak, geen dakkoffer) haalde ik zonder ergens te kunnen opladen 9,2 liter per 100 km. Deze auto’s zitten slimmer in elkaar dan je op het eerste gezicht misschien denkt.

          Login om te reageren
          • mr27 zegt

            5 augustus 2019 om 15:05

            @rezi: Vergeet dan niet om je elektrische verbruik met de benzine prijs om te rekenen. Elektriciteit is ook niet gratis. En als je dan kijkt naar euro per km, dan valt het vergeleken een volledig diesel of benzine toch tegen vind ik.

            Login om te reageren
      • jpoers zegt

        5 augustus 2019 om 17:45

        @rezi: met mijn Kia Optima PHEV, staat de teller op 3l/100km. Trouw aan de stekker en nu 5800km verder in 2,5maand tijd.

        Login om te reageren
  9. marcow zegt

    5 augustus 2019 om 11:18

    Mooie upgrade. De S90 T8 kreeg ook grotere accu en behoudt 390 pk. Of je dat nou wil of niet.

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      5 augustus 2019 om 11:25

      @marcow: Dan is ie er dus al 17 kwijt, want het was 407

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        5 augustus 2019 om 12:22

        @koffiekopje: Klopt. De benzine motor leverde eerst 320pk en dat is nu 303 pk. Is ook een ander type motor.

        Login om te reageren
  10. camber24 zegt

    5 augustus 2019 om 11:23

    Heeft die benzinetank nog steeds dezelfde inhoud als een kratje bier, of is dat ook verbeterd?

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      5 augustus 2019 om 11:49

      @camber24: Wie gooit er nou weer bier in zijn benzinetank?

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    5 augustus 2019 om 11:48

    Blazen op de autobaan, en elektrisch door de stad om smog te voorkomen. Prima oplossing.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      5 augustus 2019 om 12:09

      @dutchdriftking: exact. Zo moet je t gewoon zien. Top!

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      5 augustus 2019 om 12:31

      @dutchdriftking: Helaas bieden ze geen dieselhybride zoals de concurrent uit Stuttgart, want op de Autobahn is diesel koning.

      Login om te reageren
  12. edward330d zegt

    5 augustus 2019 om 12:12

    Opzich is een dergelijke hybride niet verkeerd. Woon werk kun je normaal gesproken elektrisch rijden omdat de korte ritten meestal de meeste brandstof kosten. de langere ritten op diesel of benzine. Wel dan graag een 6 cilinder….

    Login om te reageren
  13. kempenaer zegt

    5 augustus 2019 om 12:31

    Als je zaken niet in de juiste verhoudingen kunt zien dan denk je dat dit soort wagens enige zin hebben.

    Login om te reageren
  14. 007 zegt

    5 augustus 2019 om 13:10

    Is het gewicht van deze kolos ook nog toe/afgenomen?

    Login om te reageren
  15. probono zegt

    5 augustus 2019 om 15:41

    Het artikel vermeld geen vanaf prijs. Zou wel handig zijn voor de volledigheid.

    Login om te reageren
  16. peter_koppens zegt

    5 augustus 2019 om 20:05

    Ik rijd een 2017 530e en ik kan je verzekeren dat die geen 60 km op een acculading haalt maar maximaal 40.
    Dat neemt niet weg dat ik ruim 80% van mijn kilometers electrisch afleg….

    Login om te reageren
  17. numpty zegt

    25 september 2019 om 13:25

    Uhh…. 113Pk + 184Pk =297Pk, waar blijven die ontsnapte 40pk ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North