• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

30.000 Citroëns een gevaar op de weg [updated]

Auteur: Alwood, gepost 8 maart 2009 om 09:40 – 60 Reacties

Afbeelding 30.000 Citroëns een gevaar op de weg [updated]Afbeelding 30.000 Citroëns een gevaar op de weg [updated]Afbeelding 30.000 Citroëns een gevaar op de weg [updated]Afbeelding 30.000 Citroëns een gevaar op de weg [updated]

Citroen FaalBij het in elkaar sleutelen van de C3 hadden ze bij Citroën waarschijnlijk weer wat veel wijn op. Daarom roept het merk nu een totaal van 30.000 auto’s terug. Mogelijk kunnen bij de kleine Franse bultjes de voorveren breken! Bij alle C3’s moet nu dus de voorwielophanging nagekeken worden. De oorzaak van het breken bij deze piepjonge autootjes is metaalmoeheid.

De 30.000 Citroëns zijn allemaal Nederlandse auto’s. Het euvel is in een uitzending van Vara’s Kassa aan het licht gekomen. Eind februari heeft het consumenten programma aangetoond dat de veren kunnen breken door moeheid van het materiaal. De ‘gedupeerden’ die op eigen kosten reeds de reparatie aan de voorveren hebben uitgevoerd kunnen het geld van Citroën terug verwachten. (via nu.nl)

UDATE: Het gaat specifiek om Citroëns C2 en C3 uit 2002 en 2003. De overige Citroëns zijn ook van pisbakkenstaal gemaakt maar dat heeft verder geen nadelig effect op veiligheid en de verwachte levensduur van de auto.

Ook interessant!

  • Parkeer hier je Skoda
    Parkeer HIER je Skoda voor 5.000.000 euro
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

c3, Citroen, terugroepactie

Vorig bericht: « Video: nog meer beursbabes uit Geneve
Volgend bericht: Het is van BMW, maar wat is het? »

Lees Interacties

Reacties

  1. VivelaFRANCE zegt

    8 maart 2009 om 09:48

    Helaas! Gebeurt trouwens wel vaker, ook bij andere autofabrikanten! Toch kan dit niet door de beugel!

    Login om te reageren
  2. Bravo Abarth zegt

    8 maart 2009 om 09:51

    ja , zijn dus niet alleen Nederlandse wagens maar ook belgische :p
    hier in de garage hebben we ook al verschillende gevallen gehad

    Login om te reageren
  3. cardesigner@USA zegt

    8 maart 2009 om 09:53

    Ik denk nu aan de Audi R8…

    Login om te reageren
  4. donkie zegt

    8 maart 2009 om 09:57

    @ cardesigner@USA
    Daar dacht ik direct ook aan

    Login om te reageren
  5. Tripple zegt

    8 maart 2009 om 10:04

    heel normaal

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    8 maart 2009 om 10:08

    Dus die 30.000 C3’s hebben voorveren die elk vervaardigd zijn uit dezelfde partij metaal? Of hoe zit dat.

    Login om te reageren
  7. Linkador zegt

    8 maart 2009 om 10:27

    Zoals ze bij ons zeggen: “wat Frans is, vals is”

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    8 maart 2009 om 10:34

    “30.000 Citroens een gevaar op de weg”

    Dat wisten we al, ook zonder gebroken voorwielophanging.

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    8 maart 2009 om 10:36

    [vanwege de doelgroep]

    Login om te reageren
  10. Lotus Omega zegt

    8 maart 2009 om 10:47

    @ bananaflip: haha lol

    is allemaal heel leuk en zo van kassa maar het scheint dat citroën al een actie had opgezet maar dat kassa heeft gevraagt om nog even te wachten met ermee naar buiten komen, zo dat het lijkt dat kassa dat voor elkaar gekregen heeft! dat is toch belachelijk!

    overigens is het zo dat er meer auto’s ( merken) er last van hebben en niet alleen citroën’s C3

    Login om te reageren
  11. j zegt

    8 maart 2009 om 10:52

    Gewoon afgekeurd duits staal gebruikt

    Login om te reageren
  12. Citro-fielow the 5de zegt

    8 maart 2009 om 11:03

    Dat is toch zonder die U-know silent start systeem?
    Ja dan krijg je ook van die non steri-donten glip partijen op wegen en omstreken :P

    Login om te reageren
  13. bmw killer/sloper zegt

    8 maart 2009 om 11:10

    het hele merk is al niks dus weg ermee!

    Login om te reageren
  14. timberleek zegt

    8 maart 2009 om 11:24

    wel meer als 30000.

    ;-)

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    8 maart 2009 om 11:28

    Interessante udate hoor.
    Dit bericht is trouwens ook niet echt leuk voor Zomoto.
    Aan de rechterkant staan nu doodleuk allemaal c3tjes te koop.

    Login om te reageren
  16. BananaShake zegt

    8 maart 2009 om 11:38

    @BananaFlip

    Correctie: Update = udate hoor
    Man man man wat doen sommigen hier ook moeilijk!

    komt vast door de kerk :D

    c3 is ook 12nv! (A)

    Login om te reageren
  17. Mathias zegt

    8 maart 2009 om 11:48

    Daar hebben ze al langer dan vandaag last van hoor, begin vorig jaar hadden wij er bijna ieder weekend eentje afgesleept staan op de parking, zowel ietwat oudere als jongere C3’s

    Login om te reageren
  18. sven zegt

    8 maart 2009 om 12:02

    zou dit ook gelde vr de Pluriël…?

    Login om te reageren
  19. Mathias zegt

    8 maart 2009 om 12:03

    Nee, die lopen enkel vol water… :p

    Login om te reageren
  20. Wollie zegt

    8 maart 2009 om 12:07

    Hoewel ik spontaan geneigd ben te zeggen “nu die andere Franse wagens nog”, zou ik toch twijfels durven uiten bij dat zogezegde onderzoek. Het doet eerder denken aan een poging om de autoconstructeurs te pesten (vanuit ideologische Vara-hoek ??) aangezien er nog nooit daadwerkelijk zo’n vering gebroken is. En hadden zij niet hetzelfde geintje uitgehaald met de Fiat Stilo ? Toen werd er ook gezegd dat de voorvering zou kunnen breken.
    Maar wat betekent dat nu écht ? Natuurlijk kan een voorvering breken door metaalmoeheid. Ook een vliegtuigvleugel kan daardoor breken. En ook de las van de handgrepen aan je kookpot zou wel eens kunnen breken. Maar daarom gebeurt het nog niet.
    Laat ik nu een pesthekel hebben aan die kudtprogramma’s waarin telkens het vingertje wordt opgestoken en fabrikanten als grote boosdoeners te kijk worden gezet, zonder wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Dat leunt sterker aan bij ideologie, of zelfs chantage, dan bij echte bekommernis om de veiligheid.

    Login om te reageren
  21. cardesigner@USA zegt

    8 maart 2009 om 12:12

    @Wollie, er zijn wel degelijk voorveringen gebroken. Dat was te zien in het programma gisteren. Er is gewoon slecht staal gebruikt, want het gaat om bouwjaar ’02-’03, en die zijn pas een jaar of 6 oud.

    Login om te reageren
  22. kliko311 zegt

    8 maart 2009 om 12:12

    Wat ik me afvraag; volgens mij zitten er bij een Peugeot 206 dezelfde veren en veerpoten onder. Zou zich bij deze modellen geen probleem voordoen?

    Login om te reageren
  23. Wollie zegt

    8 maart 2009 om 12:25

    @cardesigner
    Bedankt voor de tip, ik ga dat snel even online bekijken.
    @kliko311
    Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Heeft iemand een idee bij welke merken deze veringen nog voorkomen ?

    Login om te reageren
  24. j zegt

    8 maart 2009 om 12:26

    het is een pleonasme citroën en gevaar op de weg
    voor de slimmeriken even een uitleg:
    Net zoiets als de ronde cirkel of witte blanke of zwarte neger

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    8 maart 2009 om 12:44

    Het breken van de veren is niet het probleem. Dat gebeurt regelmatig bij alle auto’s. Vraag maar eens aan een APK keurmeester, het is niet voor niets een controlepunt.

    Het gaat erom wat het gevolg is als het gebeurt. In het geval van de Citroen zakt het ding dan helemaal naar beneden. Dat is ook de modificatie die uitgevoerd wordt namelijk het vergroten van de onderste veerschotel, waardoor het restant van de veer bij een eventuele breuk hier niet meer overheen schiet en het enige resultaat van de breuk is dat de auto een paar centimeter lager staat.

    Het laatste is veel minder een probleem, zoals de tunerds onder de autobloggers wel weten :-)

    Login om te reageren
  26. niels zegt

    8 maart 2009 om 12:47

    de veer breekt omdat die ergens tegen de wielkast aan kan schuren, hierdoor gaat de kunstof coating eraf en gata de veer roesten, en daar breekt de veer door.

    Login om te reageren
  27. V8 zegt

    8 maart 2009 om 12:49

    @Lotus-omega

    Welk belang zou Citroen er dan bij hebben om te wachten?? Zou het filmpje maar even kijken, want dan hoor je ook dat Citroen Nederland geen terugroepactie wilde starten in Nederland. Ze waren zelfs niet van plan om eea uit te leggen in de studio.

    En schijnen is met een ‘ij’.

    Overigens erg mooi filmpje van Kassa.

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    8 maart 2009 om 12:54

    @ BananaShake (hmmm… die naam lijkt heel erg op iets wat ik al eerder heb gehoord)

    Het was alleen maar een subtiele vorm van corrigeren.
    En vervolgens ga jij die subtiliteit keihard onderstrepen.

    Login om te reageren
  29. N!SS@N zegt

    8 maart 2009 om 13:19

    Dat gevaar op de weg valt reuze mee hoor. (Probleem is al langer bekend/erkend. Dus hoezo Vara?) Ergste wat er kan gebeurden is dat de gebroken veer van de schot al schiet en hierdoor de band erg snel slijt. Maar aangezien men met een gebroken veer niet erg lang zal doorrijden valt dat reuze mee… Beetje sensatiezoekerij als je mij vraagt…
    Maarja, overkomt de beste merken wel eens. (Tenslotte is het nogaltijd Duits en Japans en Amerikaans als het gaat over de grootste en meeste terugroepacties)

    Login om te reageren
  30. sus zegt

    8 maart 2009 om 14:41

    Haha, das leuk.
    Ik heb zo een 2 jaar met zo één gereden, van 2003.
    En heb hem net een week verkocht nu.
    De wagen was zowat zijn einde nabij na amper 173000 km.
    Alles begon stilletjes aan kapot te gaan !
    Maar wel vanaf het begin dus na 6 jaar as er heel wat aan !
    Wel zuinig, dat dan weer wel…

    Login om te reageren
  31. Fortuna zegt

    8 maart 2009 om 16:08

    @ Mathias

    Dat is dan ook een nederlands dakje…

    Enneuh, de vorige generatie Ford Mondeo had ook behoorlijk wat gebroken veren…

    Login om te reageren
  32. Dennis zegt

    8 maart 2009 om 17:16

    Op de C3 forum staat geschreven dat al veel eigenaren vorig jaar al geld hebben terug gekregen van Citroën.

    Dus het probleem was al bekend en er werd al een regeling getroffen met de klanten. Ik heb het idee dat Kassa nu de gebraden haan probeert uit te hangen.

    @ BMW Killer geinig he dat BMW de Diesels van PSA moeten gebruiken.

    En ik meen me te herinneren dat er ook al een R8 door de ophanging is heen gezakt.

    Dus met andere woorden Audi is nu ook een waardeloos merk?? Ik vind het persoonlijk wel nadat ik 2 keer zeer slechte A6-en had gekocht.

    En ik denk dat er vast wel meer merken zijn die er last van hebben of hebben gehad.

    Login om te reageren
  33. Dirk zegt

    8 maart 2009 om 17:28

    @J
    Pleonasme is een moeilijk woord.
    Je moet al langer uit de pampers zijn dan ik dacht.
    Maar jongen leg nu eens uit wat je tegen wagens hebt die niet uit Duitsland komen.

    Login om te reageren
  34. C30 T5 zegt

    8 maart 2009 om 20:33

    Ik ben vier jaar weg bij citroen en toen deed dit probleem zich alvoor

    Login om te reageren
  35. glenn (citrofiel evil twin) zegt

    8 maart 2009 om 20:36

    Wablieft!? Pisbakkenstaal?! De C3 was in 2002/2003 al een van de veiligste stadsauto’s in zijn categorie!

    Login om te reageren
  36. Lotus Omega zegt

    8 maart 2009 om 21:07

    @ V8: Citroën zou daar geen enkel belang bij hebben kassa daar in tegen wel.

    mijn vadar werkt bij een citroën dealer en zij hadden vóór de 1e uitzending waarin kassa er aandacht aan bestede la een brief ontvangen waarin stond dat er een terug roep actie zou komen hier voor.
    (ik zal vragen of hij hem kan door mailen zodat ik hem hier kan plaatsen)

    maar dat ze er nog niet te veel tierelantijn omheen mochten maken ná een bepaalde datum…

    Lotus Omega

    Login om te reageren
  37. Lotus Omega zegt

    8 maart 2009 om 21:08

    ps: wat is dit trouwens voor kansloze update..

    Login om te reageren
  38. Tieuw zegt

    8 maart 2009 om 21:38

    haha die update:)

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    8 maart 2009 om 21:50

    Hoezo alleen Nederlandse auto’s? Omdat een Nederland programma het heeft ontdekt roepen ze alleen de Nederlandse auto’s terug, omdat de eigenaars het weten, en de mensen in andere landen laat men stikken? :?

    @ autoblog; Het plaatje klopt niet. Plaatje is van na de facelift, 2002-2003 is van voor de facelift. En pisbakkenstaal… Kom op zeg. Alwood, triest.

    @ sven; Lijkt me wel… De Pluriel hier op de oprit is van 2004, dus hij ‘zou goed moeten zijn’.

    @ kliko; Dat vond ik ook vreemd toen ik het hoorde. Zelfde onderstel tenslotte…

    Login om te reageren
  40. INF3RN040 zegt

    8 maart 2009 om 22:33

    Normaal Franse bullshit ,reno-pego zelfde rommel

    Login om te reageren
  41. Rob zegt

    9 maart 2009 om 09:41

    30.000 Nederlandse C3 ’s volgens de verkoop statistieken die voor een ieder te bekijken zijn 2002 = 3853 2003 = 8.225 totaal 11.078
    dus doe je huiswerk !!!
    En Citroen knap dit nou eens correct en snel op, heb je meer aan dan een
    nieuw logo, tevreden clienten daar gaat het om.

    Login om te reageren
  42. jodocus zegt

    9 maart 2009 om 10:10

    Dit is natuurlijk gesneden koek om andermaal Franse wagens te gaan bashen.
    Maar – bij mijn weten – en ik volg het autogebeuren en Citroën nu toch al enkele decennia – de eerste maal dat Citroën een terugroepaksie moet organiseren… Verbeter mij als ik me vergis…
    En dit i.t.t. Duitse, Japanse, Amerikaanse of andere Franse constructeurs die regelmatig het ene of het gene model moeten terugroepen…

    Login om te reageren
  43. Laurens zegt

    9 maart 2009 om 10:50

    Nogmaals, veren breken bij alle auto’s wel eens, het gaat om de gevolgen als het gebeurt. Afhankelijk van de reactie van een bestuurder, kan dat best vervelend zijn. Maar een klapl band is erger.

    Kassa is natuurlijk op sensatie gericht, dat brengt ze kijkcijfers. Maar Citroën heeft de boel publicitair wel slecht aangepakt lijkt het. Misschien kwam Kassa net langs in de voorjaarsvakantie en waren alle voorlichters afwezig?

    Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 maart 2009 om 11:03

    Wordt gewoon wat te rustig in de werkplaats en showroom bij Citroën, dan plannen ze weer even een terugroepactie…

    Login om te reageren
  45. Jelmer zegt

    9 maart 2009 om 12:22

    Het is niet alleen bij Nederlandse C3’s gebeurd alleen de Citroën Nederland wil nu pas overgaan tot een terugroepactie. In andere landen is het al lang gebeurd.
    Die opmerkingen in de update!? Waar slaat dat nou weer op?

    Login om te reageren
  46. j zegt

    9 maart 2009 om 13:17

    Een citoën is zo,n beetje de grootste bagger die je kunt kopen op de wereld op Fiat samen met Fiat

    Login om te reageren
  47. J Stienstra zegt

    9 maart 2009 om 15:13

    Kan je dat onderbouwen met feiten, j?

    Login om te reageren
  48. Dirk zegt

    9 maart 2009 om 15:35

    @ J
    Stop met onzin te verkopen of blijf van dit blog.
    Trouwens wat heb je eigenlijk tegen auto’s die niet uit Duitsland komen?
    Al wie de laatste 5 jaar een Mercedes of een BMW gekocht heeft is op gebied van betrouwbaarheid en afwerking niet al te goed gediend geweest zeker als je de aankoopsom beziet.
    Volgens mij komen die auto’s uit Duitsland.
    Denk eerst eens na voor je schrijft.
    Ieder merk heeft zijn goede en minder goede modellen en ik hou wel van ieder merk.
    Mijn vorige auto was een BMW 525 d en nu bezit ik een Peugeot 407 Coupe 2.7 en geen van beide auto’s is perfect.

    Login om te reageren
  49. Lotus Omega zegt

    9 maart 2009 om 17:46

    @ J: ja we weten je mening! en als je niks nuttigs kunt zeggen of het niet kunt onderbouwen met meningen reageer dan alsjeblieft niet weer… dat wat uit duitsland komt is ook genoeg op aan te merken.
    en zoals ik al zij: alle merken hebben er weleens last van dus ook duitser’s laat die n*z*’s zelf in die hokken rijden

    @ jodocus : het is weleens vaker voor gekomen maar dat was op kleinere schaal bij de Xsara picasso. die komt op slot vliegen terwijl de sleutel in het contact zat en jij buiten de auto stond. maar ook dit is netjes opgelost…

    Login om te reageren
  50. jodocus zegt

    9 maart 2009 om 18:20

    @ J
    Zoals ik al stelde, weer zo’n artikeltje waarop onbenullen niet gehinderd door enige kennis van zaken, meteen op Franse wagens en Citroën kunnen gaan kakken…
    Misschien toch even wetenschappelijk en met argumenten onderbouwen dat Citroën niet de allerbeste leerling van de klas is voor wat betreft betrouwbaarheid, maar zéker niet de slechtste. Alleszins is Citroën beter dan een aantal gerenommeerde Duitse merken: zoals daar zijn Mercedes, Audi, Volkswagen en Opel… En toevallig kan ik dat wél onderbouwen:

    Welaan dan – ik herhaal dit nog maar even en copy-paste dit uit m’n eerdere reactie ergens van januari 2008:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/15/live-uit-brussel-de-nieuwe-citroen-c5#post-12932

    En ik citeer: In een recent verschenen consumenten-enquête over de betrouwbaarheid van auto’s verschenen in het januari-nummer van het Belgische Test-Aankoop(januari 2008).
    De enquête werd afgenomen voorjaar 2007 bij 18.000 autobezitters in België (1.900), Frankrijk, Spanje en Portugal. De antwoorden hebben betrekking op auto’s geleverd tussen 1999 en 2006. De enquêteresultaten betreffen uiteraard gemiddelden voor de verschillende type wagens van de constructeurs, hun varianten en verschillende motorisaties. Meer info per type in het tijdschrift of op de website test-aankoop.be (maar toegang enkel voor abbo’s , vrees ik)

    En wat blijkt: Ja, de Jappen blijven voorop inzake betrouwbaarheid, gevolgd door enkele duitsers, de zweden en koreanen gevolgd door Citroën als eerste Franse merk.
    Citroën scoort wel beter dan Audi, Mercedes, Volkswagen en Opel.
    Hier het volledige lijstje voor de betrouwbaarheidsindex per merk:

    1. mazda 96.8
    2. toyota 96.3
    3. honda 95.2
    4. suzuki 93.7
    5. bmw 93.7
    6. smart 93.6
    7. saab 92.5
    8. volvo 92.2
    9. nissan 91.7
    10. ford 91.2
    11. hyundai 91.1
    12. kia 90.9
    13. skoda 90.4
    14. CITROËN 90.4
    15. audi 90.3
    16. chevrolet / daewoo 90.0
    17. mercedes 89.8
    18. rover 89.5
    19. volkswagen 89.4
    20. mitsubishi 88.9
    21. opel 88.9
    22. peugeot 88.9
    23. alfa romeo 88.6
    24. seat 88.4
    25. fiat 88.4
    26. land-rover 87.3
    27. lancia 87.1
    28. renault 86.8
    29. chrysler 86.7
    30. jeep 85.3

    Pas echt boeiend wordt het wanneer naast de betrouwbaarheidsindex ook de onderhoudskosten + de herstellingskosten van de laatste 12 maanden in rekening worden gebracht. Dan gaat het lijstje er zo uitzien:

    1. honda : 189 €/jaar
    2. ford: 197 €/jaar
    3. skoda: 201 €/jaar
    4. CITROËN: 220 €/jaar
    5. toyota: 226 €/jaar
    6. opel: 245 €/jaar
    7. mazda: 253 €/jaar
    8. peugeot: 289 €/jaar
    9. fiat : 309 €/jaar
    10. volvo: 325 €/jaar
    11. audi : 330 €/jaar
    12. renault: 350 €/jaar
    13. hyundai: 400 €/jaar
    14. mercedes: 412 € /jaar
    15. bmw : 428 €/jaar
    16. volkswagen : 451 €/jaar

    Nogmaals het zijn gemiddelden voor de verschillende types van de fabrikanten, maar het zegt toch wél wat…
    Zoals: mij krijg je met geen stokken in een duitser die je zowel bij aanschaf als bij rijden dubbel zoveel kost en je bovendien slechts een inferieur comfort biedt !

    Login om te reageren
  51. jodocus zegt

    9 maart 2009 om 18:26

    @Lotus Omega
    thnx voor de info, – de Xsara Picasso – dat was me ontgaan.
    Tsja zo’n ‘Ei’ is natuurlijk wel n’s moeilijk open te krijgen zonder de schaal te breken :-)

    Login om te reageren
  52. j zegt

    9 maart 2009 om 19:03

    Oh ja dit zijn inderdaad wel erg overtuigende en wetenschappleijke bewijzen Ik ben om hoor Citroën is inderdaad veel beter dan Mercedes Audi BMw en Volkswagen.
    Mijn volgende auto wordt zo,n mooie betrouwbare Citroën of een Fiat daar ben ik nog niet helemaal uit.

    Login om te reageren
  53. Dirk zegt

    9 maart 2009 om 19:12

    @ J
    Uw volgende auto ?????????????
    U bedoelt uw eerste auto want volgens mij ben jij helemaal nog niet lang uit de pampers.
    Tegen domme en kortzichtige mensen zoals jij kunnen we nooit een goed debat houden en daarom vraag ik het je nog een keer blijf van dit blog of reageer als eeen volwassene.

    Login om te reageren
  54. Dennis zegt

    9 maart 2009 om 19:53

    @J Vertel mij nou eens welke ‘degelijke duitse’ merk jij ambieert?

    Ik heb 2 keer een Audi A6 3.0 Tdi gehad en ik heb nog nooit zoveel ellende met een merk gehad.

    Nu rijdt ik mijn 2e Citroén C6 2.& Hdi en ik hoef alleen maar voor de beurten naar de dealer en tot nu toe hebben ze me niet in de steek gelaten.

    Met de laatste A6 heb ik 3 keer langs de weg gestaan.

    Dus mijn volgende auto word niet zo’n ‘betrouwbare’ VAG produkt waar je de hoofdprijs voor moet betalen en geen comfort of kwaliteit voor terugkrijgt.

    Login om te reageren
  55. j zegt

    9 maart 2009 om 21:16

    Ja ik moet het uiteindelijk toegeven uitervaring weet ik ook dat citroën en fiat de beste mooiste betrouwbaarste en snelste auto’s maakt. Ik zat gewoon nog in de ontkennings fase. En ik weet ook wel hoor dat een C6 een betere auto is dan een A6 ja hoor ook veel mooier zo,n C6 dan een A6 ja hoor echt waar uiteindelijk moet ik het toegeven

    Login om te reageren
  56. J Stienstra zegt

    9 maart 2009 om 23:59

    Waarom reageer je eigenlijk nog? Je punt is allang duidelijk hoor… Begint beetje zielig te worden. Maar goed, dit kan ik ook allemaal van mezelf zeggen natuurlijk. Toch wilde ik ’t nog even gezegd hebben!!

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    10 maart 2009 om 00:09

    @ j; Je vraagt zelf om bewijs voor het goed/gemiddeld zijn van Citroën, maar zelf voer je allerlei extreme standpunten aan zonder één toon van onderbouwing. Je reacties van 8 March 2009 om 12:26 en 9 March 2009 om 13:17 heb ik het dan over. Zelf onderbouwing vragen, maar het zelf niet geven. En dan ook nog eens het aangevoerde bewijs niet serieus nemen. Lekker bezig… :roll:

    Login om te reageren
  58. Dirk zegt

    10 maart 2009 om 12:41

    @J
    Geef eens een uitleg waarom een A6 beter is dan een C6.
    Een a6 is een goede auto maar de c6 is dat zeker ook en als je voor de 2.7 hdi kiest heb je zachtst draaiende V6 diesel die op de markt is.
    Smaken verschillen en ik vind de C6 een mooie auto maar het is uw goed recht om dat niet te doen.
    Hopelijk krijg ik nu eens een normale reactie.

    Login om te reageren
  59. SjonnieKroket zegt

    10 april 2009 om 13:56

    Tja gebroken veren, vind je het gek.. dit in drempel land. en dan de fabrikant de schuld geven. Ik heb begrepen dat hier allang een coulance regeling voor is. Waarschijnlijk zijn er een stelletje zeurende eigenaars die bij hun locale beunhaas doorverwezen zijn naar Kassa omdat dit gewoonweg niet door de beugel kan.

    Maar als ik sommige mensen zie rijden, vind ik het niet vreemd dat er een veer knapt. Drempel? ach daar kan je toch gewoon met 80kmpu overheen?

    Login om te reageren
  60. Activa zegt

    19 juli 2009 om 00:17

    Bij de eerste Audi tt’s zijn er gevallen bekend waar de ganse draagarm afbrak maar ja das een Duits klasseproduct en daar zeg je dus geen slecht over, hé :mrgreen:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North