• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

330 km/h is niet genoeg bij inductielussen

Auteur: RubenBaeten, gepost 29 april 2008 om 08:52 – 25 Reacties

Trajectcontrole

Er zijn mensen die denken dat je de fotokastjes van Koos te snel af kunt zijn, als je maar hard genoeg rijdt. Dat moet met radarapparatuur wel lukken, maar CSC, het bedrijf dat o.a. de trajectcontrole-apparatuur voor de Nederlandse snelwegen levert, laat weten dat je dat bij hun systeem wel uit je hoofd kunt zetten.

De lieve schatten fabriceren de iROSE-computer (wat een mooie naam), de kentekenkruimeldief die iedereen vastlegt die de trajectcontrole passeert. Het ding wordt geactiveerd door inductielussen in het wegdek, en die zijn wat minder vergevingsgezind dan een radar bij hoge snelheden. Dat had mijn cavia ook nog kunnen bedenken, maar wel leuk dat ze even getest hebben hoe snel je er dan voorbij moet rijden om vrijuit te gaan.

En dat blijkt gewoon niet te kunnen. Met een Porsche Carrera GT gingen de knulletjes even tegen hun principes in en reden ze zo hard mogelijk langs de iROSE op een Duitse testbaan. De GT ging niet harder dan 330 km/h en werd ook met die snelheid nog gepakt. Het is dus officieel: voor deze Big Brother-praktijken moeten we ècht bang zijn. Maar geen nood – de nieuwe Wi-Fi-generatie trajectcontroles werkt gewoon weer met radarsystemen, en die geven het zoals bekend op bij 270 km/h. (via ad)

Met dank aan HuJuH voor de tip!

Ook interessant!

  • Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
    Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Villa D’Este image gallery!
Volgend bericht: Video: BMW X1 testmodel wordt saaier »

Lees Interacties

Reacties

  1. IlCuoreSportivo zegt

    29 april 2008 om 08:57

    Nu nog zorgen dat ik de 270 haal hé,
    klein probleem met de 1.9 jtd :)
    Het hardste (bergaf) is slechts 212, jammer dat alle 8C’s zijn uitverkocht. Dat lijkt voor de alfist de enige oplossing.

    Login om te reageren
  2. HuJuH zegt

    29 april 2008 om 09:05

    En nu wachten op de eerste grappenmaker die met 329 wordt geflitst. Wat zou daar de boete van worden!?

    Bedankt voor de vermelding ;-)

    Login om te reageren
  3. Racer X zegt

    29 april 2008 om 09:07

    Wachten op de M1 dus! :P

    Login om te reageren
  4. victor zegt

    29 april 2008 om 09:07

    @IlCuoreSportivo, mischien lukt het met een brera?, beetje tunen..

    Login om te reageren
  5. Appii zegt

    29 april 2008 om 09:19

    met mijn peugeot 205 ga ik het proberennn :D

    Login om te reageren
  6. Franc zegt

    29 april 2008 om 09:22

    Net zoals de OV chipkaart, moet een Inductielus toch te storen/hacken zijn? En WiFi is al helemaal een open deur……
    Waar zijn de techno-jongens, die hier een kastje voor kunnen solderen?!

    Login om te reageren
  7. Emerald Green Jag zegt

    29 april 2008 om 09:58

    Hmmm, twee jaar geleden heeft CSC met een Ferrari Enzo ook als eens aangetoond dat voor het systeem 327 km/u al detecteerbaar is.

    Login om te reageren
  8. audi-fan zegt

    29 april 2008 om 10:15

    ff mn auto tunen

    Login om te reageren
  9. BMWM3GTR zegt

    29 april 2008 om 10:26

    dan maar een veyron nemen :P

    Login om te reageren
  10. donzobar zegt

    29 april 2008 om 10:36

    misschien kun je de meet-appartuur opblazen door er met een grote electrisch bekrachtigde spoel vlak over heen te gaan. (omgebouwde e-motor in aanhanger) Iemand die even de tech details kan uitwerken ?

    Login om te reageren
  11. ace_dave zegt

    29 april 2008 om 10:50

    zo’n spoel werkt leuk maar niet genoeg. Probleem is dat elk stukje metaal van je auto een magnetisch veld opwekt dat die lus merkt. Een goede oplossing zou zijn een vergelijkbare lus onder je auto van voorbumper tot achterbumper inbouwen. Een supergevoelige elektromagnetische sensor en een juiste controller zou dan het opgewekte veld weer (enigszins) kunnen uitdempen. Key issue is dat het veld niet volledig wordt uitgedempt, maar dat het signaal wordt verzwakt. Als het genoeg verzwakt is tot onder de drempelwaarde van het systeem, springt ie niet meer aan. MAAR: het grote nadeel is dat de controller die de werking van jou systeem bepaald onnauwkeuriger wordt naarmate je sneller over dat ding rijdt… En je moet hem uitzetten voor stoplichten anders kun je wachten tot je een ons weegt voor je ooit groen krijgt… ;)

    Login om te reageren
  12. donvliet zegt

    29 april 2008 om 10:59

    Wifi moet toch vrij makkelijk te storen zijn met radiosignalen…

    Login om te reageren
  13. Chris zegt

    29 april 2008 om 11:03

    Of sparen voor een veyron natuurlijk :) Of haalt dit apparaat de 400 ook nog wel bij :P

    Login om te reageren
  14. Shadow_Breaker zegt

    29 april 2008 om 11:34

    FF den techno jongen hier uithangen.
    die WIFI’s kun je nix aan doen het enige wat je zou kunnen doen is het signaal blokeren, als je dit doet dan blijft het package onverzonde en staat het in een soort outbox, wachtend op signaal om verstuurd te worden. je word nog altijd geflitst en het signaal word later verzonden das al. boete komt nog steeds op tijd aan. het enige wat eventueel wel mogelijk is: de firewall op dat ding cracken, en dan alle data die buitengaat via jouw laptop laten redirecten en dan je boete er tss uithale (of allemaal tegenhouden) vergeet niet dat je moet stoppen en stil staan in een radius van – 100m van de flitser.

    het andere wat eventueel mogelijk zou zijn is om even te stoppen in een radius van -100m en dan het systeem te doen crachen door een brute force hack te doen. (enorme hoeveelheden data naar die wifi flitser sturen, zodanig dat de software cracht.) en als ze hem rebooten gewoon de dumpfile deleten en weg is je boete.

    maar ik zien niemand dit proberen omdat je in die radius moet staan. en omdat dit enige tijd vergt, tege die tijd is je data en foto toch al verstuurd.
    natuurlijk de combinatie van de wifi blocker en de bruteforce zou kunnen helpe, maar dan mag je wel van (130) naar 0 gaan in 100 meter :-s en dat op een autostrade zie ik ni echt gebeuren voor een boete te ontwijken.

    Dus met andere woorden. Don’t try it, it won’t happen.
    en ik heb trouwens gehoord dat die trajectcontrole-apparatuur nogal goed is, als je bv geen nummerplaat hebt stuurt die een foto door naar de politie met locatie en snelheid, dan kan een mobiele eenheid die persoon makkelijk volgen en tegenhouden.
    ook personen die denken dat je eronderuitkomt met een holografische plaat voor je nummerplaat hebben pech, dit word tevens herkent en word doorgestuurd naar de politie, (onleesbare nummerplaten ook)
    ik zie ze daar nogal wat berichten binnenkrijge :-p
    zeker als 1 van die lenzen een beetje vuil is ;-)

    dus daar moet je ook niet al te veel schrik voor hebben. gewoon maximum snelheid houden, en geen problemen, wil je sneller dan ga je op circuit ;-)

    Login om te reageren
  15. Esprit de Flandre - DierVriendelijk Roeselare zegt

    29 april 2008 om 12:36

    Dit hadden ze moeten testen met een Veyron. Dan was alle hoop ontnomen :(

    Login om te reageren
  16. RDS zegt

    29 april 2008 om 13:00

    even proberen met mijn CLS V12S of hij met 360 ook nog flitst

    Login om te reageren
  17. RDS zegt

    29 april 2008 om 13:02

    kunnen we niet gewoon een plaat aluminium op de lus leggen?

    Login om te reageren
  18. M Freak zegt

    29 april 2008 om 13:16

    En een Veyron? Daar zal het wel mee lukken.

    Login om te reageren
  19. Emmanuel zegt

    29 april 2008 om 13:28

    Ik kan me voorstellen dat het heel wat moeilijker wordt voor de inductielussen als je met een volledig carbon fibre auto rijdt. Okay, dan heb je nog altijd metalen stukken (motor, ophanging, enz)die het magnetisch veld van die inductielussen veranderen, maar combineer dat met een hoge snelheid en je komt er mee weg denk ik :)

    Login om te reageren
  20. thom zegt

    29 april 2008 om 14:50

    Een carrera gt is al aardig van carbon en koolstofcomposiet dus die vlieger gaat denk ik niet op :)

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    29 april 2008 om 16:13

    @Emmanuel: Van een heleboel auto’s, zelfs de Fox 1.4 van je overbuurman, zijn de motorblokken incl. cilinderkop en indien aanwezig carterhuis van niet-ferromagnetische lichtmetalen legeringen.
    Uiteraard zijn dan nog de meeste onderdelen van ferromagnetisch materiaal zoals de carrosserie, enz enz…

    Met een Lotus Exige (kunststof/aluminium carrosserie en wielophanging, lichtmetalen motorblok) o.i.d. zou het zeker moeten lukken! ;)

    Login om te reageren
  22. Roadronner zegt

    29 april 2008 om 17:26

    ik denk dat een kenteken-draaisysteem eenvoudiger en goedkoper is dan een auto helemaal gaan tunen dat ie 270km+ kan…

    Login om te reageren
  23. W1ck3D zegt

    29 april 2008 om 19:35

    Simpelste oplossing: gewoon een fake kentekenplaat op je auto…

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    29 april 2008 om 19:42

    Wat ik wel eens doe, dan rij ik in het midden van 2 banen,heb ik een keer gehoord, ik weet alleen niet of het helpt, wie kan me dat vertellen??

    Login om te reageren
  25. Cosworth Driver zegt

    11 augustus 2008 om 22:27

    of je gooit je auto op het juiste moment in de slip zodat je van de zijkant geflits word, wel zwaaien dan he!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North