• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

404 pk in een Abarth 500, Pogea doet het

Auteur: Author, gepost 23 maart 2017 om 09:57 – 41 Reacties

Afbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet hetAfbeelding 404 pk in een Abarth 500, Pogea doet het

404 pk in een Abarth 500, Pogea doet het
Een kruisraketje op wielen!

Naar eigen zeggen heeft Pogea Racing er vier jaar over gedaan om deze super-Abarth te ontwikkelen en dan hebben we het niet over de carbon fiber bodykit. De auto werd in totaal 48 millimeter breder en ook de verlichting werd verder op punt gezet. Het resultaat checkt u op de fotootjes, door naar de motor upgrades.

Het 1.4 liter blokje levert nu een duizelingwekkende 404 pk @ 6.400 rpm en 445 Nm @ 3.350 rpm, waarmee de Abarth in 4,7 tellen van 0-100 km/u sprint. Die tijd valt wellicht een beetje tegen, maar doorspinnende voorwielen maken dat het niet veel sneller kan. De topsnelheid is overigens met GPS vastgesteld op een bizarre 288 km/u!

De lijst met modificaties aan het blok is lang, maar we hebben de belangrijkste zaken voor je op uit het persbericht gekopieerd:

• forged pistons
• H-shaft connecting rod
• Compression reduction to 8.9:1
• Enlarged exhaust valves
• CNC cylinder head machining
• Reinforced valve springs
• Pulse turbocharging manifold
• Increased Turbocharger
• Special cylinder head gasket
• Wheel studs instead of expansion bolts in the cylinder head
• Reinforced engine block
• Modified oil pan
• Additional oil cooling
• Larger oil and water channels for cooling the engine
• Racing camshaft intake and exhaust
• Facilitated crankshaft
• Racing spark plugs and ignition coils
• Modified air intake
• 70 mm charge air system with XXL center charge air cooler
• Modified aluminum CNC injection body with increased throttle (70 mm instead of 52 mm)
• Large injectors (deliver up to 500 HP)
• Adjustable fuel pressure regulator
• External additional fuel pump (not in the tank)
• 200CPI HJS catalyst with EEC approval
• 70 mm exhaust system with valve control

Ook de versnellingsbak kreeg een upgrade om alle Nm’s aan te kunnen en voor de handling zorgen een sperdifferentieel, betere remmen en KW Clubsport veerpoten. Met volle tank en zonder bestuurder weegt de Ares (zo heet dit ding, vernoemd naar de Griekse oorlogsgod) 977 kg. De meest uitgebreide conversie kost 62.000 euro en er worden in totaal slechts vijf exemplaren gebouwd.

Wie alleen de motor upgrade wil is minstens 21.000 euro kwijt en de basisconfiguratie inclusief bodykitje kost je minimaal 58.500 euro, maar daar zit de Abarth 500 bij ingebrepen. Een rijtest met de Abarth 595 vind je HIER.

Ook interessant!

  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, ares, Fiat, pogea-racing, tuning

Vorig bericht: « Waarom deze 22-jarige z’n Audi A7 mocht inleveren
Volgend bericht: Verstappen: “geen excuses, 2017 is geen leerjaar meer” »

Lees Interacties

Reacties

  1. focusrs1 zegt

    23 maart 2017 om 10:03

    288 kph in zo’n klein autootje lijkt me niet echt fijn.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 maart 2017 om 12:58

      @focusrs1: dan heb je idd flink grote ballen nodig.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 maart 2017 om 13:05

        @dutchdriftking: Die zijn zo groot dat ze niet eens in dit koekblik passen.

        Login om te reageren
  2. mrB zegt

    23 maart 2017 om 10:11

    404 pk, Abarth not found.

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      23 maart 2017 om 11:31

      @mrb: na 100k kilometers bedoel je zeker

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        23 maart 2017 om 12:47

        @dare2think: Met dit bommetje in 4,7 seconden ;)

        Login om te reageren
  3. volvo-s60-adept zegt

    23 maart 2017 om 10:17

    Dus je koopt 404 pk voor €58k?! We hebben een nieuwe Bang for the Buck kiloknaller!

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      23 maart 2017 om 14:35

      @volvo-s60-adept: nee niet helemaal, 58k is inclusief bodykit. Een abarth 695 is er vanaf een kleine 27k + motorupgrade 21k = 48k. Das pas bang-for-buck.

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        23 maart 2017 om 14:54

        @jpoers: jawel toch, want als je het hele pakket koopt voor €58.000 dan is de auto bij die prijs inbegrepen toch?

        Login om te reageren
  4. fmgarcia zegt

    23 maart 2017 om 10:18

    Pogea klink als een ziekte met de dood als gevolg. Met 404 pk ben je wel lekker snel bij de dokter, als je het overleeft.

    Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    23 maart 2017 om 10:19

    Lijkt mij wel gaaf voor de 100-200km/u sprintjes. 288km/u durf ik denk ik niet te rijden in zo’n auto.

    Login om te reageren
    • thesis zegt

      23 maart 2017 om 12:34

      @rufctr01: 4,5 sec lijkt me ook niet erg snel trouwens voor zoveel pk

      Login om te reageren
      • wpgt zegt

        23 maart 2017 om 13:19

        @thesis: heb ook mijn vraagtekens bij de vermogensopbouw. Piekvermogen is leuk, maar koppel is fijn. En dan het liefst vanaf een laag toerental en niet pas bij 6000 toeren.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        23 maart 2017 om 14:36

        @thesis: tekst lezen! Iets met wielspin..

        Login om te reageren
  6. 2wheeler zegt

    23 maart 2017 om 10:19

    Hahaha geweldig zeg! Vlagele carrosserie met de carbon onderdelen ongespoten en 404pk op je schoot, heerlijk!

    Login om te reageren
  7. audiisthebest zegt

    23 maart 2017 om 10:23

    Error 404, horsepower not found

    Login om te reageren
  8. futse zegt

    23 maart 2017 om 10:32

    En hebben ze de zetel een centimeter of 10 naar beneden gekregen? Of is dat tegenwoordig al af fabriek verbeterd? Want die zitpositie op de eerste versies was echt verschrikkelijk…

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    23 maart 2017 om 10:44

    Nou, als we dan toch een gelimiteerde 500 moeten kiezen ga ik wel voor de 695 Tributo Ferrari. 180pk is meer dan voldoende in zo’n smal autootje.

    Login om te reageren
    • timt zegt

      23 maart 2017 om 10:57

      @Edge: Deze is al 48mm minder smal… ik zeg doe me deze maar.

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    23 maart 2017 om 10:49

    Denk dat je nu ook wel aan de max zit met die 1.4. Ben benieuwd hoe dat loopt. Nog steeds mooi vlak en linear of zo’n bokkig blok wat onder de 4k rpm loopt alsof de bougiekabels eraf liggen.

    Login om te reageren
    • wpgt zegt

      23 maart 2017 om 13:35

      @e34m5touring: of dat je een speciale advent kalender krijgt om te wachten tot de turbo op toeren is

      Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    23 maart 2017 om 10:58

    404 PK in een 500 Abarth. Leuk dat het kan maar moet er niet aan denken. Nee, een 595 is voor mij ruim voldoende. Dat vind ik echt geweldige dingetjes om te rijden. Een 695 lijkt me ook wel wat, maar bovenstaande 500 is mij te veel van het goede.

    Login om te reageren
  12. kilum zegt

    23 maart 2017 om 11:02

    Dat blijft nooit heel. Als ze nu een engine swap hadden gedaan dan had ik het wel geloofd. Maar 404PK uit een 1.4. Damn, daarnaast denk ik dat het gewoon erg eng wordt om daar in te rijden.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      23 maart 2017 om 18:46

      @kilum: want 1900 pk uit een Toyota supra blok is geen gekkenwerk.. als je alles een beetje professioneel te werk staat dan moet het echt wel een poosje heel blijven.

      Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    23 maart 2017 om 11:16

    Lijkt me een hele beleving om volgas te gaan met dit.

    Login om te reageren
  14. GeoBem007 zegt

    23 maart 2017 om 11:41

    Ik zie wel tegenstrijdigheid in deze wagen. Je gaat voor extreem vermogen uit een piepklein blok, probeert gewicht te besparen met allemaal carbon toe te passen overal maar je zet er wel gigantische wielen onder met standaard straatbanden. En dan bovenop nog een hoop leder, zware kuipstoelen (bestaan een pak lichter dan de Recaro Sportster CS) en nog steeds de achterbank?

    Ik zou bij Pogea aankloppen voor de bodykit en de motortuning, maar zet een lichtgewicht setje 17″ wielen eronder met (semi)slicks en een spartaanser interieur. Dan haal je misschien wel een respectabelere 0-100 tijd?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      23 maart 2017 om 14:28

      @GeoBem007: ik denk dat nog minder gewicht alleen maar nadelig uitpakt voor de 0-100

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        23 maart 2017 om 14:59

        @2wheeler: Ik snap wat je bedoelt, maar die (semi)slicks gaan de grip veel meer helpen dan het gewicht gaat tegenwerken. Achja, ik zou er toch nooit mijn geld aan geven. :-D

        Login om te reageren
  15. pechweg zegt

    23 maart 2017 om 11:55

    Dat kan mijn vriendin niet aan denk ik..

    Login om te reageren
  16. boomhauwer zegt

    23 maart 2017 om 11:57

    Ik heb eens gereden met eentje met 180 pk en dat was al snel genoeg in die auto… 404….

    Login om te reageren
  17. flik2punt0 zegt

    23 maart 2017 om 12:04

    Wel echt bizar dit!

    Login om te reageren
  18. nord zegt

    23 maart 2017 om 12:20

    plak deze bodykit en smijt het blokje in dat 124spiderdingetje van abarth.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    23 maart 2017 om 12:43

    Ik word er niet echt warm van

    Login om te reageren
  20. Calimero zegt

    23 maart 2017 om 13:39

    Beetje overkill vind ik. Een 695 Biposto is mooi genoeg.
    Jammer dat er geen Abarth meer is op basis van de huidige Punto. Iets meer auto, weliswaar oudere basis, maar ook veel mogelijkheden en misschien wel leuker dan een zoveelste variant op basis van de 500.

    Login om te reageren
  21. allesmetturbo zegt

    23 maart 2017 om 13:45

    Voor de snelste kapper van het land. Vast leuk maar elke 10.000 vast ook een motorrevisie. En die topsnelheid, liever niet met die kleine bandjes en nog geen 1000kg. Wel respect voor mensen die de auto zo aanpassen en dit vermogen eruit halen!

    Login om te reageren
  22. sr20det zegt

    23 maart 2017 om 18:49

    Vind dit wel heelt gaaf hoor. En als ik die hele lijst aan modificaties zie zal het ook echt niet meteen stuk gaan, hier zal wel flink over nagedacht zijn, en niet zoals bij veel andere tuners die zo snel mogelijk een tune pakket willen leveren.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    23 maart 2017 om 20:20

    Knappe prestatie hoor. Maar mij niet gezien.

    Login om te reageren
  24. 205zonderdak zegt

    23 maart 2017 om 22:37

    Zet maar voor de deur! Lekker Audi’s en Seats er uit trekken. En andere auto’s waarvan de eigenaren denken dat dit alleen Tupperware is…

    Login om te reageren
  25. gokartmozart zegt

    24 maart 2017 om 00:02

    Vind de bodykit nogal kinderlijk over de top. Lijkt wel een trapauto. Lekker alleen de motor upgrade zetten op de 595 en dan gaan.

    Login om te reageren
  26. pinut187 zegt

    24 maart 2017 om 06:18

    En nu op naar de 500.

    Login om te reageren
  27. driftkicker zegt

    25 maart 2017 om 14:26

    Mijn vrouw heeft een 595 Turismo met 160pk. In het begin heel leuk maar na 5000 km begint er al van alles te rammelen en los te trillen. En echt comfortabel rijdt dat speeltje zeker niet. Voor korte sprietjes heel leuk. Voor lange ritten absolute afrader. Zeker op de snelweg met maar 5 versnellingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North