5 dingen die je moet weten over Gumball 2018

Auteur: , 62 Reacties
5 dingen die je moet weten over Gumball 2018

De jaarlijkse autokaravaan staat op het punt van beginnen!

Morgen is het zover. Dan gaat we Gumball 3000 weer van start. Zoals ieder jaar, lijkt de jaarlijkse autotocht weer een spektakel te worden met een divers deelnemersveld, allerlei auto’s en een bijzondere route. Een overzicht van informatie over de Gumball van dit jaar.

De route
Gumball 2018 trekt dit jaar door vijf landen en twee continenten. Het avontuur begint in Londen, Engeland. Vervolgens maakt de groep de overtocht naar het Europese vaste land, een rit van 425 kilometer naar Chantilly, Frankrijk. Dag twee brengt de Gumball van Chantilly naar Milaan, Italië, een pittige rit van 964 kilometer. Dag drie is wat relaxter, met een rit van 215 kilometer naar Bologna. Hier stapt men over op het vliegtuig naar Japan. De groep zal landen in de miljoenenstad Osaka. De rally zal zich vervolgens op Japanse wegen naar Kyoto, Nanao, Mount Fuji en eindstation Tokio begeven.

Gumball 3000

De auto’s
Zoals ieder jaar is het deelnemersveld weer divers. Het staat de deelnemers in principe vrij welke auto ze meenemen, zolang de fee maar wordt betaald. Zo’n 140 auto’s doen in totaal mee. Er is een groep die enkel de Europese rally rijdt en een groep die enkel aan het Japanse gedeelte deelneemt. Ook switchen sommige deelnemers van auto in Japan. Niet iedereen laat zijn of haar auto overvliegen vanuit Bologna naar Osaka. De standaard moderne supercars als een Ferrari 488 en Lamborghini Huracán zijn onderdeel van het deelnemersveld, maar ook opvallende auto’s als de DeLorean DMC-12, een zeer bijzondere Ferrari 288 GTO, een Mercedes 300 SL uit 1954, een Bugatti Chiron, een LaFerrari, 918 Spyder en de Batmobile zijn van de partij.

Ferrari
300SL
Fotocredit: mastersofspeedgumball via Instagram

Jubileum
De Gumball werd 20 jaar geleden opgericht en 19 jaar geleden werd de eerste rally gereden. Ook in 1999 was Londen het startpunt. Door de jaren heen heeft Gumball zich sterk als merk ontwikkeld. Niet langer staat het feestje bekend als een roekeloze rally, maar is het wat ‘saai’ geworden. Gumball werkt met overheden samen om alles in goede banen te leiden. Desondanks is Gumball ieder jaar een populaire rally. Ondanks het hoge inschrijfgeld is de autotocht altijd volgeboekt.

720S
Fotocredit: Gumball3000 via Instagram

Inschrijfgeld
Deelname aan de Gumball 3000 kost dit jaar omgerekend 65.000 euro, zo liet oprichter Maximillion Cooper eerder weten in de BNR Autoshow. Dat is de registratie voor één auto. Voor die prijs ben je geregistreerd en slaap je elke nacht in een luxe hotel met high-end feestjes. Zaken als brandstof moet je echter nog wel zelf ophoesten.

5 dingen die je moet weten over Gumball 2018
Fotocredit: teaminterception via Instagram

Deelnemers
Zoals ieder jaar doen er ook de nodige beroemdheden mee aan de Gumball. Zo is Gumball-coryfee David ‘nichtrijder’ Hasselhoff aanwezig, maar ook hiphopcrew Cypress Hill, muziekproducers Major Lazer, rapper en acteur Ludacris, DJ Afrojack en Jeroen van den Berg zijn van de partij. Vanuit België is Instagrammer POG aanwezig met zijn Lamborghini Huracán Performante Spyder en Aventador. Een groepje Nederlanders doen mee met bovenstaande Audi RS 6 Avant.

POG
Fotocredit: pogforever via Instagram



62 reacties

65000 euries ?
@erreen: Is expres om het plebs buiten de deur te houden.
@venividivici: @erreen: volgens mij is het ook zo dat je niet zomaar mee mag doen, je moet een bepaalde impact en volgers op social media hebben
@trust: Niet waar
@larsyboy1997: Duidelijk. ik heb zo’n betweterig collega die dat mij wijst heeft gemaakt, ik geloofde hem want dit verplas dingetje tussen rijkelui trekt mij niet.
@trust: trust nobody
@trust: Dat zijn alleen de mensen die aandacht trekken via social media. Het gros geniet gewoon van de rally. Als je de kans hebt, moet je het een keer meegemaakt hebben. Gumball heeft zo’n impact dat je er zelfs depressief van kan worden na afloop van de rally, ook wel het Post Rally Syndrom genoemd. Tijdens de rally voel je je invincible door alle wegen die voor je worden afgezet en alle mensen die aan de kant staan te kijen, maar daarna moet je toch echt weer je gewone leven oppakken.
@venividivici: voor het plebs is er de “carbage run”, die kon nog wel eens leuker zijn ook nog.
@mashell: eens 😀 bovendien ook wat betaalbaarder
@venividivici: Ach, mensen kunnen wel steeds lekker kritisch doen over Gumball, maar waarom zou er geen feestje georganiseerd mogen worden voor mensen met meer euro’s dan hersencellen?
@donvincenzo: Heel simpel, omdat dit volk denkt dat alles te koop is en blijkbaar lenen de overheden zich hiervoor, waardoor zij onbetrouwbaar worden, door smeergeld aan te pakken. Want je laten betalen door personen en hen privileges toe te kennen, door voorrang te verlenen, lijkt mij corruptie.
Overheden zijn dan niet meer betrouwbaar voor de rest van het volk, dat ook belasting betaalt, maar niet die privileges er voor terugkrijgt.
Men kan dit zien als een marketing stukje, zoals bij een wielerronde, waar de plaats, of gebied gepromoot wordt, maar dat is hier geen sprake van, men betaald, om speciale privileges te hebben, die anderen tenzij zij ook extra betalen, niet hebben en dat noem ik een vorm corruptie.
De meeste vinden dit onschuldig en vinden dat dit moet kunnen, omdat er gewoon geen kwade bedoelingen mee zijn en dat klopt ansich ook wel, maar het is het onschuldige begin, van een grens overgaan. Natuurlijk is het fijn als de rijken der aarde een stukje extra betalen, maar zodra daar een wederdienst tegenover staat, komt de onafhankelijkheid van de overheid in het gedrang.
@venividivici:
Of het juist aan te trekken ?
Wat een geld… toch zou ik dit feestje graag een keer meemaken!

Note to self: buy a lottery ticket.
Vind zulke ‘rally’s’ altijd zo’n bullshit. Groep gasten in dikke wagens en dan alleen maar snelweg rijden….. Maar goed, geeft ons paupers wel de mogelijkheid om veel supercars bij elkaar te zien, mocht je dat willen.
Die Alfa’s zijn wel gaaf trouwens!
@trustmeiamanengineer: Ik zie het niet in hoe dit ‘bullshit’ is. “Groep gasten in dikke wagens en dan alleen maar snelweg rijden”; dat lijkt me prima vermaak om met een groep vrienden te doen! Maar goed, misschien zijn jou vakanties dan ook wel van een andere standaard;)
@stewie: Ik ga liever binnendoor naar Bologna (in ieder geval het laatste stuk, zat leuke wegen en passen), dat kan ook gewoon met vrienden. De snelweg afhameren met de max toegestane snelheid is niet echt leuk naar mijn mening.
@trustmeiamanengineer: Helemaal mee eens, het is geweldig om eens goed zo’n wagen op z’n staart te trappen op wat mooie b-wegen en passen. Echter, om dit continu in vijf landen en twee contineten te doen, dan heb je wel aanzienlijk meer tijd nodig. Gumball is gewoon over de top, waar niet alleen het rijden centraal staat. Ik begrijp wel dat ze zo inrichten.
@stewie: volgens mij zijn de feesten belangrijker dan het rijden, autorijden bedoel ik dan hè
@lekkerlinksrijden: er zijn er ook wel bij die van de route afwijken en gewoon zelf leuke dingen bekijken en die dan een feestje overslaan oid.
@ioosterbaan: waarom zou je dan in godsnaam nog 65k hierop stilstaan!? Daarvoor vlieg je de halve wereld rond en kun je op elke plek waar je land een dikke sportwagen huren… En je kunt je echte vrienden nog meenemen ook…
@trustmeiamanengineer: Ik rij dan toch liever zelf mee met een eigen dikke wagen over de snelweg i.p.v. je een beetje metaal af te rukken op andermans wagens…
@venividivici: Ik rij liever een paar honderd km bergpassen in een mx-5 dan 1200km snelweg in een of andere supercar.
@trustmeiamanengineer: maar dan in Italie liever haarspeldbochten in een oude Alfa Spider toch ;-)
@SpiderIV: elke bocht het zweet in den naad, of ie nog wel remt, en als je eruit komt knijp je de boel samen uit spanning of ie nog wel blijft draaien??? :P
@trustmeiamanengineer: Ze moeten het vooral noemen zoals ze het zelf willen. Als ze het een Rally willen noemen, doen ze dat toch lekker?
Een groep te rijke mensen die er van houden om te showen met hun autos en graag een hoop geld willen betalen om een weekje rond te rijden en daarna een feestje te kunnen doen met gelijkgezinden: waarom ook niet. Dit jaar rijden ze iig niet door arme gebieden.
@trustmeiamanengineer: ik ga helemaal mee met je mening. Rij dan mee met de mille miglia, prachtige Italiaanse Bergwegen met de geur van olie en benzine ipv de moderne airco..
@derek306: precies.
Kan beter mee doen met streetgasm kost veel minder en is net zo mooi
65k x 140: “9,1m” 👀
@ferhat1100: omdat dit een special is mogen er maar 100 auto’s mee doen
Die politie auto is erg tof gedaan…
65k x 140: “9,1m”
The amazing world of Gumball
Het filmpje dat bij de pagina thumbnail hoort: https://www.youtube.com/watch?v=bLcncGAuLBg&feature=youtu.be
Niet bepaald de meest legendarische route deze keer.
TeamMastersofSpeed zijn eigenlijk ook NL-ers.

Wel gaaf dat ze met een 288GTO en 300SL AMG Gullwing meerijden (maar 11 van gemaakt), ze gebruiken iedergeval waar de auto’s voor bedoeld zijn! Ook rijdt er een LFA mee :O

Normaal rijdt Team45 (Ook NL-ers) mee met iets exclusiefs in de Gumball, maar heb tot zover nog niets vernomen..

Iemand een idee waar Afrojack & compaan mee rijden?
@roberto: 300 SL AMG Gullwing? 11 van gemaakt? Enlighten me…
@skinnybmw: AMG bestond in die tijd nog lang niet….
@tazmania: Daarom😉
@skinnybmw: is een 300SL Gullwing, maar dan met 6.0 V8 AMG-blok, AMG velgen, jaren ’90 interieur etc. Eigenlijk is het een moderne AMG met Gullwing koets :|

Misschien is het onderstaand exemplaar wel:
https://www.autoblog.nl/nieuws/klassieke-mercedes-300-sl-amg-gaat-hoge-ogen-gooien-65865
@roberto: Ach so, thanks!👍🏼
@roberto: met de Ford zou toch wel geniaal zijn…
@roberto: die 300 SL is het meest verschrikkelijke dat ooit uit de AMG-workshop is gereden. Die wielen, dat interieur… Volgens mij deed er vorig jaar een 300 SE Coupe mee met 6.3 V8, die conversie was een stuk geslaagder.

Als je langer dan een uur geleden gegeten hebt, kun je hier op klikken (doch op eigen risico): https://www.topgear.com/car-news/list/ten-reasons-you-need-merc-300sl
@Dizono: GVD, trap ik er toch nog in.
@Dizono: alleen jammer van die wielen…
@roberto: de Chiron uiteraard
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@trustmeiamanengineer: Helemaal mee eens, het is geweldig om eens goed zo’n wagen op z’n staart te trappen op wat mooie b-wegen en passen. Echter, om dit continu in vijf landen en twee contineten te doen, dan heb je wel aanzienlijk meer tijd nodig. Gumball is gewoon over de top, waar niet alleen het rijden centraal staat. Ik begrijp wel dat ze zo inrichten.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@skinnybmw: is een 300SL Gullwing, maar dan met 6.0 V8 AMG-blok, AMG velgen, jaren ’90 interieur etc. Eigenlijk is het een moderne AMG met Gullwing koets :|

Misschien is het onderstaand exemplaar wel:
https://www.autoblog.nl/nieuws/klassieke-mercedes-300-sl-amg-gaat-hoge-ogen-gooien-65865
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@dappers: word. Foto is nog een lelijke fotosoep ook :/
Ik weet nog in 2000 koste het £4000 voor één wagen + bestuurder en £2000 per passagier. Daarna deed Jackass eraan mee en was het niet meer te betalen.
Elk feestje valt te crashen. Scheelt je in dit geval zo’n 65.000,-
@kennone: en allemaal met hun gare en/of bezopen koppen weer een dag de auto in. Ik snap wel dat de politiediensten hier niet zo happig op zijn…
@kennone: Als niet-deelnemer kun je ook gewoon naar de feesten
Ik hoop dat het paars op de Alfa’s een wrap is want wat staat dar lelijk zeg.
Ik zie het wel op YouTube in UHD over een paar maanden. Netjes geëdit met populaire dance muziek er onder. Het is inderdaad meer en meer een social media event geworden. De twitter-, facebook-, snapchat frequentie van al die deelnemers zal met een factor 300 toenemen.
@iphonistvongates: dan moet ik wel even het geluid uitzetten. Misschien even Stevie Ray Vaughan op de achtergrond. ATCQ mag ook :-).
Wat gaan kijken naar patsertjes
Standaard alfa’s in gumball hahahah je koopt ze haast van het startgeld —>> bye gumball
Welke datum zijn ze in milaan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).