• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 redenen om te kiezen voor de Hyundai IONIQ 5

Auteur: advertorial, gepost 10 oktober 2021 om 00:01 – 31 Reacties

Met IONIQ 5 introduceert Hyundai (letterlijk en figuurlijk) een nieuwe vorm van elektrisch rijden.

Hyundai is al een vertrouwde naam op het gebied van elektrische auto’s. Dit jaar lanceerde het merk het eerste model van een compleet nieuwe generatie EV’s: de IONIQ 5. Dit model staat op een volledig nieuw platform, door Hyundai zelf ontwikkeld. Dit levert een baanbrekende EV op. Er zijn minimaal 5 redenen om te kiezen voor een IONIQ 5. We zetten ze voor je op een rij!

Het onderscheidende design

De IONIQ 5 is de start van een nieuw tijdperk en dat laat de auto ook duidelijk zien. De IONIQ 5 heeft een onderscheidend en vooruitstrevend design. De ontwerpers lieten zich daarvoor inspireren door de Hyundai Pony uit 1976. De IONIQ 5 legt op deze manier een link tussen het verleden en de toekomst. De strakke vormgeving zorgt er niet alleen voor dat de IONIQ 5 erg fraai is, maar ook gestroomlijnd en dus efficiënt. En Hyundai heeft met het design ook nog eens een bijzonder effect behaald. Een auto die er compact uitziet maar ruim is!

De riante binnenruimte

Dankzij het nieuwe platform heeft Hyundai er namelijk ook voor kunnen zorgen dat de binnenruimte optimaal is. Door de lange wielbasis van 3.000 mm en de vlakke vloer waarin het accupakket zit verwerkt, is de IONIQ 5 verrassend ruim vanbinnen. De middenconsole die in lengte verschoven kan worden en de uitgebreid verstelbare stoelen die volledig plat kunnen zorgen voor veel bewegingsvrijheid. Het panoramadak versterkt het ruimtelijke gevoel nog eens extra.

Het ultrasnelle laden

Nog een belangrijk voordeel van het nieuwe platform is de laadtijd. Dankzij een 800V oplader kan de IONIQ 5 ultrasnel opladen. In slechts 18 minuten kan de accu van 10 tot 80 procent worden opgeladen. In vijf minuten heb je er meer dan 100 kilometer aan WLTP-range bij. De IONIQ 5 kan zelf ook weer gebruikt worden om andere apparaten op te laden, dankzij de innovatieve V2L (Vehicle-to-Load)-functie. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant bevindt zich een aansluiting waarmee je tot 3,6 kW apparaten op kunt laden. Daarmee fungeert de IONIQ 5 in feite als een powerbank op wielen.

De ruime actieradius

De accu is niet alleen snel opgeladen, als deze vol is beschikt de IONIQ 5 ook over een hele ruime actieradius. Met een 73 kWh accu heeft de IONIQ 5 een range tot 481 km (WLTP). Kies je voor het 58 kWh accupakket dan heeft de auto ook nog altijd een comfortabele WLTP-actieradius: tot 384 km.

De indrukwekkende prestaties

De IONIQ 5 zet niet alleen indrukwekkende cijfers neer als het gaat om de actieradius, de prestaties liegen er ook niet om. De topversie van de IONIQ 5 levert 225 kW (306 pk) aan vermogen en maar liefst 605 Nm aan koppel. Dit zorgt voor een indrukwekkende acceleratie. Met de snelste IONIQ 5 heb je bijvoorbeeld maar 5,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te accelereren.

Er zijn dus meer dan genoeg redenen om voor de nieuwe IONIQ 5 te kiezen. En omdat de IONIQ 5 nog dit jaar leverbaar is, kun je ook nog mooi profiteren van 12% bijtelling. (en ja, dat laatste is stiekem de 6e reden om voor IONIQ 5 te kiezen)

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq
  • 3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30
  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial

Vorig bericht: « Tesla pakt koffers en vlucht weg uit Californië
Volgend bericht: Max denkt niet dat ‘ie wint, wedkantoren denken van wel »

Lees Interacties

Reacties

  1. redbeams zegt

    10 oktober 2021 om 01:24

    Vag kijk je mee…dit is hoe de e-golf had moeten zijn.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      10 oktober 2021 om 08:15

      @redbeams: precies dat…ik heb niets tegen de id-reeks van vag maar het design is gewoon smakeloos. Gewoonweg saai.

      Login om te reageren
    • hbk62 zegt

      10 oktober 2021 om 08:20

      @redbeams: het is een advertorial…

      Login om te reageren
      • wessel04 zegt

        10 oktober 2021 om 10:22

        @hbk62: eens, maar zou hem zeker verkiezen boven alle andere elektroprut. Stukken origineler dan een model 3 of E-tron die letterlijk de rest van de straat al heeft.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          10 oktober 2021 om 11:08

          @wessel04: gek he dat modellen van 2018 en 2019 meer ziet eentje dit pas net leverbaar is. Hoe denk jij dat dit over een jaar is..?

          Ps: Doe mij liever de Kia maar..

          Login om te reageren
      • redbeams zegt

        10 oktober 2021 om 10:34

        @hbk62: Lijkt me dat een concurrent daar ook naar mag kijken toch?

        Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        10 oktober 2021 om 14:06

        @hbk62: mag je niet positief zijn over een advertentie?

        Login om te reageren
        • hbk62 zegt

          10 oktober 2021 om 14:26

          @pindakoning: ja hoor, mij best. Maar van objectieve info is natuurlijk geen sprake

          Login om te reageren
  2. sel777 zegt

    10 oktober 2021 om 07:27

    Mooie advertentie

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 oktober 2021 om 10:17

      Dat staat er inderdaad boven, advertorial.

      Login om te reageren
  3. escort77 zegt

    10 oktober 2021 om 07:43

    “Een auto die er compact uitziet”

    Toen wist ik zeker dat dit een advertorial was. Best een geinig ding en toen ik er een paar maanden geleden voor het eerst eentje in het echt zag vond ik ‘m ook meteen mooi en onderscheidend. Maar het blijft wel een groot enigszins lomp apparaat.

    Login om te reageren
  4. thjvanvlerken zegt

    10 oktober 2021 om 08:00

    Mooi om te zien en stiekem leuker dan zijn kia concern genoot ev6. Maar toch is de financiële reden de grootste denk ik zo. Waar ik zit kan ik voor hetzelfde geld een giulia, stelvio, of sorento rijden… lastig kiezen zo.

    Login om te reageren
  5. Wicos zegt

    10 oktober 2021 om 08:01

    Toevallig gooide de Ionic gisteren ook hoge ogen in het familie-EV-advies.

    Login om te reageren
  6. Flutterbi zegt

    10 oktober 2021 om 08:15

    Ook niet onbelangrijk: hij veel beter afgewerkt dan een Model 3. (Zijn grootste concurrent)

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 oktober 2021 om 11:11

      @Flutterbi: Chinese Tesla’s zijn veel beter afgewerkt en verwacht zeker nog een verbetering uit Berlijn. Het zijn met name Amerikanen die geen auto’s kunnen bouwen.

      Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      11 oktober 2021 om 01:11

      @Flutterbi: Ik betwijfel het. Kijk die deurpanelen, lijken wel van een Fransoos uit de jaren 90 te komen.

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    10 oktober 2021 om 08:36

    Als je eenmaal in de achterkant de Austin Allegro hebt herkent heb je ineens geen 5 redenen meer om hem wel te willen.

    Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    10 oktober 2021 om 08:49

    en dit gewéldige item is nù te koop voor het onwerkelijk lage bedrag van maar 50.000 euro!!!
    maar wacht……..als u nù besteld………….

    Login om te reageren
  9. flik2punt0 zegt

    10 oktober 2021 om 08:56

    Leuk model, met goeie specs vergeet vooral de 1600 kilo trekgewicht niet

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      10 oktober 2021 om 12:52

      Valt te bezien….caravan naar het zuiden? Veel plezier met 150km range….maar inderdaad, je mag hem trekken

      Login om te reageren
  10. alpina007 zegt

    10 oktober 2021 om 08:59

    Ze hebben goed gekeken naar Alfa Romeo (sz en rz)… qua range red je dat nooit natuurlijk. Denk eerder aan 25kwh verbruik per 100km

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      10 oktober 2021 om 10:28

      @alpina007: dank voor deze associatie. Die zit nu dus in mijn hoofd.

      Als ik voor een ev ga (ooit) wordt deze dus ‘ineens’ meegenomen.
      #alfromeo_sz

      Login om te reageren
  11. Charles Taycan 4S zegt

    10 oktober 2021 om 09:16

    Heb hem vorige week gezien en ingezeten en het design kan mij niet bekoren zowel qua interieur als exterieur . De voorkant vond ik wel fraai. Qua techniek alles goed in orde!👍

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      10 oktober 2021 om 16:41

      @Charles Taycan 4S: had precies hetzelfde, van binnen 1 bak plastic en van buiten een zeer rommelig design en lelijke 2 tone kleur combinaties, brrr….

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 oktober 2021 om 23:12

        @vbarchetta, idd! Zie persoonlijk liever de Kia EV6, toch iets fraaier qua design.👌

        Login om te reageren
  12. ericc zegt

    10 oktober 2021 om 10:48

    En de prijs..? Ook fenomenaal?

    Login om te reageren
  13. ghini zegt

    10 oktober 2021 om 12:04

    Bijzonder weinig en slechte fotos voor bij een betaalde advertentie… Design spreekt me erg aan, moet m snel maar eens bekijken in het echt..

    Login om te reageren
  14. flyerbunch zegt

    10 oktober 2021 om 12:21

    Mensen.. iedereen zijn mening, maar dit is een advertorial!

    Login om te reageren
  15. mpgc zegt

    10 oktober 2021 om 12:26

    Het design is geïnspireerd op de Pony uit 1976… Ik ben oud genoeg om dat vehikel te herinneren. het enige wat voor de Pony destijds sprak was de prijs. Voor de rest was het een behoorlijk marginaal design en een slechte auto. Dat doen ze tegenwoordig een stuk beter. De lijnen van dit model zijn mooi. Soort moderne Lancia Delta. Maar het formaat is te groot. Dat maakt dat het disign mij uiteindelijk niet aanspreekt. Het snelladen is zeker een pré. Het energie verbruik is echter aan de hoge kant.

    Login om te reageren
  16. enricoscholman zegt

    10 oktober 2021 om 13:18

    Kijk er naar uit om er mee te gaan rijden, nog een paar dagen wachten. Waanzinnig gave auto.

    Login om te reageren
  17. camber24 zegt

    10 oktober 2021 om 15:20

    Leuke specs van de juiste uitvoering, uiterlijk kan ik me ook nog wel in vinden. Maar dat interieur… Man man man. Echt niet om aan te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North