![7 dure Volkswagens op Nederlands kenteken](https://static.autoblog.nl/images/wp2018/touareg-35991.jpg)
Volkswagen is voor iedereen? Het ligt er maar net aan hoe gevuld je portemonnee is.
Tegenwoordig kunnen sommige Volkswagens zo samengesteld worden dat prijzen boven de 70.000 euro uitkomen. In dat opzicht kan dit lijstje gevuld worden met meerdere Golf R’s. Echter, in het kader van variatie komen in dit lijstje verschillende modellen van het automerk uit Wolfsburg aan bod. Zo kan een aangeklede Arteon of Amarok bijvoorbeeld ook duur uitpakken. En wat te denken van de Phaeton met die machtige W12? Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken. Gaan we!
Volkswagen Polo R WRC – 40.990 euro
Deze dikste variant van de toenmalige generatie Polo was een lekker, maar ook duur bommetje. De Polo op de foto heeft meer dan 40.000 euro gekost. Geen kattenpis.
Volkswagen Arteon – 60.014 euro
Een luxere Passat, met een 150 pk dieseltje. Klinkt niet heel indrukwekkend. Toch moest voor deze rode sedan maar liefst 60.000 euro afgetikt worden.
Volkswagen Passat W8 – 67.690 euro
Met zo’n uiterlijk kun je het je bijna niet voorstellen, maar in 2001 heeft deze Passat omgerekend meer dan een halve ton in euro’s gekost.
Volkswagen Golf R – 73.546 euro
Een heftig bedrag. Neem echter de nieuwe WLTP-regel in het achterhoofd en weet dat de toekomstige Golf R alleen maar duurder kan gaan worden. Yikes!
Volkswagen Amarok – 75.823 euro
Dit is de Volkswagen van tweevoudig Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe. Lekker aan de prijs zo’n pickup!
Volkswagen Touareg – 97.186 euro
De nieuwe Touareg slaat in als een bom. Voor een 286 pk sterke diesel ben je bijna 100.000 euro kwijt.
Volkswagen XL1 – 114.486 euro
Met 48 pk levert de bijzondere XL1 een interessante prijs/pk verhouding op..
Volkswagen Phaeton W12 – 188.999 euro
De Phaeton met twaalfcilinder spant de kroon van dit lijstje. Bijna 200.000 euro en nog steeds rij je met een Volkswagen-badge. Voor de zakenman die in 2007 geen zak gaf om status en anoniem door het leven wenste te gaan.
geen xl1?
@realracing3: goeie! Ik heb ‘m er bij gezet.
@realracing3: en de Atlas? Pas gespot op nl kenteken
Ja, of deze Sharan 2.0 TDI die net geen 75 mille gekost heeft
https://link.marktplaats.nl/m1342194898
Of deze Multivan (Transporter) met tweeliter dieseltje en een nieuwprijs van een ton!
https://link.marktplaats.nl/m1343749734
@Dizono: het is hier de favoriet onder kampers: Multivans van minimaal 70k. Veel money voor een busje.
Die Passat W8, dat hoef je niet om te rekenen hoor om op meer dan een halve ton uit te komen, dat is het namelijk al.
@tonniejj: maar hij is toentertijd niet in Euro’s betaald
@joost1990_2: hallo maandag morgen! Je hebt gelijk, omgerekend ja.
Zowel de Passat W8 als de Phaeton zijn geïmporteerd. Hoe kan het dat daarvoor toch de nieuwwaarde bekend is?
@poekoek: men betaalt BPM over de nieuwe catalogus prijs in NL.
@poekoek: heb mijn auto ook geïmporteerd. En zoals hierboven genoemd wordt dan achteraf bepaald wat de nieuwwaarde destijds was. Voelde me opeens spekkoper :-)
Je moet wel echt een VW fan zijn al wil je dit soort bedragen uitgeven. Vooral die Arteon van €60k voor 150 knollen… enjoy it
@him: ik vind die passat eerder ook absurd eruit zien en dan nog voor dat bedrag.. just wow…
@him: Ach, laatst een lijstje waarbij je ook rond de 150pk kreeg of zelfs minder en de totaalprijs de 60k aantikt…hoef je niet per se merkgebonden te zijn.
@unknown234: klopt… voor €60k heb he toch echt wel een hele mooie 320d met 184pk. Uiteraard geldt dit ook voor meerdere top merken. Ieder z’n eigen ding ;)
@him: Voor 60k is een 330i met opties ook mogelijk. Of een Giulia Veloce. Die Arteon is een mooie wagen, maar 150 pk is wel aan de lage kant in mijn ogen.
@berlinetta: kijk… bij Alfa of BMW is de Daalder nog meer waard dan ik dacht. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het in een diesel straatje zocht want een benzine versie kost ongeveer 4 tot 5k minder. Evengoed, de boodschap is duidelijk genoeg.
@him:De Giulia Veloce is er ook als diesel vanaf 57k. Als je niet te gek doet met de opties, dan kun je wel heel wat leukers rijden dan die VW, althans qua rijgedrag. Qua uiterlijk vind ik de VW absoluut geslaagd.
@berlinetta: niet in leaseland. Maar ik deel je mening, de Juul is veel leuker ?
@berlinetta: maar is dat inclusief de opties?
@him: Zodra hij vrijgegeven wordt uit de WLTP bestel ik de Arteon met de 2.0 TSI en ik vind hem dat geld meer dan waard. Beter dan de 100ste A5 of 4 serie. Zowel van binnen als van buiten een betere verschijning als je het mij vraagt. Zeker in een kleur. (Ik ga voor geel) is het een plaatje om te zien. #vindik
@airc: Je zegt het zelf mooi… het is het jou waard en daar gaat het ook om. De “meesten” hier op de blog vinden dat niet en die “meesten” rijden (of willen graag )een A5, 4serie etc.. ieder heeft zijn eigen redenen ;)
Alleen begrijp ik één ding niet… waarom zou je wachten op de WLTP want daardoor gaat het toch juist niet in een lagere klasse vallen? Ik denk dat het ongunstig wordt…. heel ongunstig
@him: Ik zou graag nu al bestellen. Maar de 2.0 is door de WLTP nog niet vrijgegeven door VW om te bestellen.
@him: simpel, lease en geen koop, want: veel dealerkorting, hoge restwaarde, dus interessant.
320d is absoluut niet interessant meer, uitloop model dus schreeuwend duur.
@bischero: lang niet iedereen least (hier op autoblog) de huidige 320d niet interessant… je krijgt bomvol opties en pakketten mee, evengoed, je hebt een goed ount. De nieuwe 3 serie is ook zeker prima ennnnn is eigenlijk toch lucratiever dan die Arteon.
mooi zo’n pheaton, helemaal voor 30k na 3 jaar
Ik ben blij dat er mensen zijn die dergelijke bedragen aan dergelijke auto’s uitgeven, anders is er niks voor de tweedehands markt. Maar ik snap die lui echt niet…
@lekbak:
Veel van deze bereiders kopen deze auto niet particulier maar op naam van de zaak. Dan ligt het financieel gezien net even anders.
En waar is de Amerikaanse VW ATL van bijna €150k (TP-790-F) die laatst op autojunk voorbij kwam?
Had Holleeder niet een gepantserde Passat? Qua nieuwprijs zou ie ook prima op dit lijstje aansluiten dunkt mij.
@rikus: haha indd alleen al omdat ie bij die crimineel vandaan komt ;)
Volgens ene Adolf moest een Volkswagen betaalbaar zijn voor een heel volk.
Natuurlijk, als je ze zo ziet staan lijkt er geen enkele meer dan 80k waard te zijn, maar dat terzijde.
@cossiekiller: Adolf heeft de bevolking eerst verminderd waardoor per hoofd meer DM’s beschikbaar waren en een VW konden veroorloven… alhoewel de waarde van een DM ook minder werd :)
Voor mij de Phaeton svp
Doe ik een duit in het zakje met m’n (niet nieuw gekochte en inmiddels weer te koop staande) Passat R36: €68K.
@wouter: bij de review in 2008 schreef je “Helaas paste het niet in onze planning om een video met de R36 op te nemen, maar dat maken we binnenkort op passende wijze met jullie goed.” Misschien tijd om na 10 jaar dat “goed maken”, maar eens te effectueren? Je mag ‘m een rondje rijden hoor (je hebt m’n R32 ook al eens uitgelaten en dat ging best aardig :)).
Ja alleen die ‘zakenman’ in 2007 heeft er geen 200.000 euro voor betaald. De auto is ingevoerd, de Duitser die hem in 2007 kocht heeft er een stuk minder voor betaald. Maar goed, klein detail.
Dit lees je toch met een lach en een traan. Lachwekkend hoge prijzen en om te janken dat het zo slecht gesteld is met de belastingen binnen de automotive
Damn, 40k voor een Polo…?
Dus de Polo is gewoon de Golf GTI geworden.
@rufctr01: qua afmeting, afwerking, luxe, veiligheid en zelfs een beetje rij-ervaring is de nieuwe Polo (sinds de 6R) een stap voorwaarts ten opzichte van oudere Golfjes (pre mk-V) , dus feitelijk heb je gelijk.
Die Polo is nog wel leuk en eventueel de prijs waard. De rest zijn maar dure doodskisten op wielen, muv die rare rode Volkswagen.
De Touareg kan ik wel begrijpen, dat is een model dat gewoon klopt en de concurrentie aankan.
Ik vind de Arteon een mooie auto, maar 60K voor 150pk?
@RubenPriest: Die Amarok staat zo te zien op grijs kenteken, dus was wel iets goedkoper dan die 73k. Scheelt sowieso al een enorme sloot aan BPM. ;-)
Om een phaeton te kopen in NL moest je wel echt gek zijn. Deze pik je tegenwoordig op voor 10k
Jongens, jullie zijn nog een mega, en dus veel te dure, VW vergeten… De New Beetle RSI, met €106.638,-