• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligt

Auteur: RubenPriest, gepost 19 november 2018 om 08:44 – 21 Reacties

Afbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligtAfbeelding Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligt

Je raadt nooit wat voor motor in deze Ferrari ligt
Nee, geen saaie LS-swap.

Het hart van een auto verwijderen en er iets totaal anders voor in de plaats brengen. De normaalste zaak van de wereld in de game Forza Motorsport, maar in het echte leven liggen de zaken anders. Toch heeft zo’n swap plaatsgevonden bij deze Ferrari Dino 308GT4.

Bij een motorwissel denk je al gauw aan een dikke LS V8 of een andere achtpitter van Amerikaanse komaf. Niets van dit alles bij deze Ferrari. De Dino werd door de eigenaar voorzien van power uit Japan. Het gaat hier om een 280 pk sterke Subaru WRX boxermotor. Een viercilinder in een Ferrari, jawel.

De turbomotor is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten. Aan de aandrijflijn is verder niet gesleuteld. Het is dus mogelijk om de Subie-motor te verwijderen en een originele Ferrari-motor voor in de plaats te brengen. Het project is nooit helemaal afgemaakt. Zo werkt de snelheidsmeter niet, omdat deze nog niet is gekalibreerd met de nieuwe versnellingsbak.

De grote vraag is: hoe klinkt dat dan? De eigenaar maakte een kort filmpje van zijn Ferrari WRX. De 308 GT4 werd in het verleden aangeboden op Craigslist, maar de advertentie is inmiddels offline. (via Engine Swap Depot)

Ook interessant!

  • Ferrari 296
    Dit is de nieuwe Ferrari 296 GTB met V6 motor
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Red Bull vindt snelheid nieuwe Mercedes motor alarmerend

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

308, dino, Ferrari, gt4, Klassiekers, motor, Subaru, turbo, Video, wrx

Vorig bericht: « Franse overheid ziet niets in terugdraaien hogere brandstofprijzen
Volgend bericht: 8 dure Volkswagens op Nederlands kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodfellar1 zegt

    19 november 2018 om 09:08

    And blow off valve goes ‘su tu tu’

    Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    19 november 2018 om 09:09

    Nu is de hamvraag, waarom heeft die eigenaar voor die motor gekozen? Is hij nou een Ferrari of een Subaru liefhebber?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      19 november 2018 om 09:13

      @venividivici: Alledrie!

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      19 november 2018 om 09:15

      @venividivici: originele motor stuk en geen geld voor een nieuwe of revisie?

      Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      19 november 2018 om 09:17

      @venividivici: In het Jalopnik artikel staat dat hij de Ferrari had gekocht zonder blok erin.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        19 november 2018 om 09:26

        @jasbelle: Oké, maar dan nog de vraag waarom de keuze voor een Subaru WRX blok? En niet iets anders een Porsche boxermotor ofzo.

        Login om te reageren
        • b00m3rang zegt

          19 november 2018 om 09:57

          @venividivici: het is maar waar je toegang tot hebt.

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          19 november 2018 om 12:36

          @venividivici:
          Omdat’ie verstandig is, een Subaru boxer is goedkoop, compact om in te bouwen en levert een fantastisch vermogen voor zo een compact blokje; verder zijn de tunings mogelijkheden volop aanwezig voor een WRX blok.
          Dit zal de meest betrouwbare 308 ter wereld zijn !

          Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 november 2018 om 09:38

      @venividivici: Ferbaru liefhebber?

      Login om te reageren
  3. Dizono zegt

    19 november 2018 om 09:20

    Ik heb nooit in een mooier klinkende auto mogen rijden dan in deze 308 GT4, dus ik kan hier niet bijzonder blij om worden. Nu moet ik wel zeggen dat een US-spec in het wit niet bepaald de mooiste uitvoering is, al blijf ik het ook qua looks een geniaal ding vinden.

    Login om te reageren
  4. fejjie zegt

    19 november 2018 om 10:15

    Fellali

    Login om te reageren
  5. marinepower zegt

    19 november 2018 om 10:38

    Ik weet niet of het past, maar had er dan een 6 cilinder Subaru ingelepeld, klinkt altijd beter dan de keversound van een 4 pitter.

    Login om te reageren
  6. seicilindri zegt

    19 november 2018 om 10:43

    Ook ik heb een Subaru (SVX) blok in een andere auto gelegd, maar gelukkig niet in mijn Dino 308GT4. Die klinkt nog als vanouds. Zoals terecht werd opgemerkt was wit en USA specs toch al niet de meest gelukkige combi. Ik ben wel in de markt voor zijn wielen….

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      19 november 2018 om 11:14

      @seicilindri: Ja, die zijn fraai! Je hebt nog een échte Dino dan denk ik? Meeste zijn -al dan niet door dealers zelf- omgebouwd naar Ferrari, inclusief de bekende vijfspaaks.

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        19 november 2018 om 13:55

        @Dizono: klopt, een vroege 75’er. Men had hem idd naar Ferrari gemuteerd, je struikelde over de paardjes.

        Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          19 november 2018 om 13:56

          @seicilindri: Inmiddels bijna overal weer Dino op. alleen de claxondop en de wielen nog

          Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    19 november 2018 om 11:14

    @RubenPriest:
    Vier cilinder in een Ferrari… Lampredi motor?

    Login om te reageren
  8. e28forever zegt

    19 november 2018 om 12:05

    Ik hoop dat hij meer aandacht voor detail heeft gehad bij de montage van de motor dan bij de montage van z’n sportstuur…

    Login om te reageren
  9. thierryvth zegt

    19 november 2018 om 12:28

    Dat raad je wel als het al een week geleden op Jalopnik stond

    Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    19 november 2018 om 17:26

    Ik had ‘r een 1.6 puretech uit de Peageot 308GT ingelepeld. Dan klopt ’t typeplaatje tenminste.

    Login om te reageren
  11. amersfoorter zegt

    19 november 2018 om 20:28

    Google eens op subaru engine failure…. Zo sterk zijn ze niet hoor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North