7 prijzige compacte auto’s op Nederlands kenteken

Auteur: , 31 Reacties
7 prijzige compacte auto's op Nederlands kenteken

Compact en duur. Het kan.

Kleinere auto’s staan vaak bekend om de aantrekkelijke prijs. De auto’s zijn praktisch, zuinig en je ziet ze vaak rijden. Soms komt er op basis van die auto een bijzonder model op de markt. Autofabrikanten plakken hier dan een flink prijskaartje op en die betaalbare hatchback is opeens een flink stuk duurder geworden. Ondanks een heftigere prijs zijn er diverse voorbeelden op Nederlands kenteken te vinden. We vonden zeven voorbeelden op Autojunk. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.

Th!nk City – 33.000 euro
Th!nkDenk daar maar eens goed over na. Deze elektrische auto heeft alles behalve de uitstraling van een auto die meer dan 30.000 euro kost.

Citroën DS3 Racing – 35.995 euro
DS3 RacingDe DS3 is naar mijn mening nog steeds een leuke verschijning. Zeker in een opvallend kleurtje. Van deze hatchback kwam ook een sportieve variant met 207 pk. Daar stond wel een dikke prijs tegenover.

Opel Corsa OPC Performance Pack – 37.575 euro
Corsa OPCEen Corsa van bijna 40 mille. Komt onder meer met 207 pk en een gepeperd uiterlijk.

Aston Martin Cygnet – 45.695 euro
CygnetMisschien wel het bekendste voorbeeld. Je betaalt een dikke meerprijs voor het logo en een luxer interieur. Onderhuids een Toyota IQ die een fractie van die 45k kost.

MINI Cooper John Cooper Works GP – 50.087 euro
MINI Een hele mond vol. Met 218 pk en een aantrekkelijk uiterlijk een zeer fraaie MINI. Tot je de prijs ziet. Dan sla ik persoonlijk even over.

Abarth 595 Tributo Maserati – 53.771 euro
595 Tributo MaseratiVan de Abarth 500 zijn tig speciale varianten op de markt gebracht. Slechts enkelen komen uiteindelijk op Nederlands kenteken te staan, zoals deze Tributo Maserati. Kosten: ruim 50 mille. Update: het kan nog duurder! Lezer @torsen vond DEZE Abarth 695 met een prijs van 75.000 euro.

Audi A1 Quattro – 64.499 euro
Audi A1 QuattroEen hele dure A1, zo’n gelimiteerde Quattro. Ziet er wel geinig uit en er zijn slechts 333 stuks van gemaakt. Maar ja, die prijs hè.



31 reacties

Ok, bij de meeste denk ik: veel te duur, maar exclusief en bijzonder of snel, dus vooruit. Maar die Th!nk City?
In geen 33.000 jaar!
@Henk_he: dacht dat het zo’n 45 km per uur auto was
@thesis: je bent niet de enige..
@thesis: Is het niet gewoon zo’n ding waar ze bij Top Gear altijd zo op zeurde? De G-Wizz?
@kilum: je bedoelt de REVAi? Da’s geen echte auto ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/REVAi
@henk_he: Bij die Th!nk krijg je weinig waar voor je geld. Maar het is 1 van de eerste elektrische auto’s die je kon kopen, hij was er heel erg vroeg bij. Dat verklaart de prijs.
Er hadden hier ook Peugeot Ion’s / Mitsubishi I-miev kunnen staan, die waren ook zo duur voor een kleine auto.
@fanboy: de eerste elektrische auto die je kon kopen? Je moet de geschiedenis nog maar eens induiken… De eerste elektrische auto werd begin 19e eeuw (1835) gebouwd. De eerste elektrische taxi’s reden al in 1930 rond. Gedurende de gehele 20e eeuw experimenteerde diverse fabrikanten met elektrische auto’s, maar pas sinds we bewuster zijn geworden van de gevolgen voor het milieu en de techniek eindelijk volwassen aan het worden is, wordt er op grote schaal geproduceerd én aangeschaft. Daarnaast blijft mijn standpunt hetzelfde, in geen 33.000 jaar wil ik in dat ding gezien worden, ook zou je gelijk hebben.
Een A1 verkopen voor 65k… Petje af voor de marketingafdeling van Audi!
@svenska_aeroplan_ab: maak er een limited edition van en ze trappen erin..
@svenska_aeroplan_ab: En ik maar denken dat het om die rode Matiz ging….
@joejojo2012: die was ook te duur, want ze zouden je moeten betalen om er in te willen rijden (mij althans toch)
@svenska_aeroplan_ab: Die A1 quattro wordt echt wel een klassiekertje hoor, quattro + 300pk en gelimiteerde oplage; geen slechte investering. Die Abarth’s, Corsa en Cygnet zijn veel meer overpriced zonder dat je er iets echt bijzonders voor terugkrijgt (ander kleurtje, chippie, leren bekleding a 2K). En die Cooper S Works GP van 64K ook; neem een normale S en investeer een paar K en je hebt dezelfde auto …
verbaas me nog steeds over die cygnet.. wat een prijs
Dat kan duurder jongens!
Kenteken: GD-974-G
Merk/model: FIAT ABARTH 500
Datum toelating: 17-04-2015
Originele kleur: GRIJS
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 189 pk
Nieuwprijs: 75.283 Eur. (6.519 Eur. BPM)
@torsen: https://www.autojunk.nl/2017/04/abarth-695-biposto-193489
@torsen: ik viel even van mijn stoel van die prijs. Heb deze er nog even bijgezet, thanks!
@rubenpriest: Ik was in het verleden al een keer van m’n stoel gevallen. Het gearbox package (seq. bak, LSD en andere koppeling) kostte je circa € 10.000.
Dan kon je nog Plexiglas ramen en een carbon pakketje kiezen.
Schijnt wel erg leuk speelgoed te zijn.
Die Audi A1 Quattro is toch wel erg lekker hoor! Sowieso een collectors item.
Zo had MINI Kalfsbeek een MINI Cooper S works weet ik veel wat voor € 67.000,– + euro staan…. duidelijke winnaar 😂
@3246cm252kw: Duidelijke tweede plaats!? Zie de 500…
Lichtelijk gestoord moet je wel zijn om zoveel geld uit te geven aan elk van deze auto’s.
Maar tegelijkertijd toch ook super tof dat iemand zo gek is om 75k uit te geven aan een Fiat 500, en dat daarom dit soort pareltjes bestaan!
Dan ben je toch van het padje af?!
@eefie: Ja, ik vraag me ook oprecht af of het nu harder gaat en beter rijd dan bijvoorbeeld een 3 serie voor dit geld.
@kilum: Bijv. een 330i met handbak, M-sport pakketje, leuke lak kleur en een paar opties zit je rond de 60K nieuw.
@kilum: Voor een kleine 68K heb je een 340i xdrive m-sport edition. heb je nog 7K over voor wat opties.. Pfff moeilijke keuze hoor….
@335istage1: Dat dus. Een M140i zit ook in dit zelfde budget. Vanaf 56K.
In België zie die 696 abarths best veel rijden… maf…
In Antwerpen weet ik er eentje met reclame van een poetsfirma 😂.
@tjorque: in België zijn de auto’s ook een stuk goedkoper dan hier
Ik geloof echt dat hier auto’s tussenstaan waar je veel plezier mee kunt hebben. Vorige generatie Corsa OPC heb ik vaak mee gereden en is echt leuk.

Maar voor het geld zijn er leukere alternatieven denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).