Porsche doet goede zaken met dit soort studio’s

Auteur: , 24 Reacties

Zelfs in deze studio's weet Porsche auto's te verkopen.

Porsche heeft onlangs de 100ste Studio Center in China geopend. Het 100ste verkooppunt werd geopend in een winkelcentrum in de gave Chinese stad Guangzhou (spreek uit als: kwantsjo). Dit zijn geen dealers, maar ‘studio’s. De verkooppunten hebben een compactere opzet in vergelijking met een grote showroom. Klanten kunnen onder meer informatie krijgen over het modellengamma van het merk en auto’s configureren.

Dit soort mini-dealers verwerken in winkelcentrums werkt goed in China. De moderne winkelcentrums in de grote steden bieden veel luxe merken en het is er doorgaans druk. Een bezoekje brengen aan zo’n Porsche verkooppunt is dus gauw gedaan. Net als vrouwen de H&M en Zara binnenlopen en zich er uiteindelijk uren vermaken.

China is een belangrijke markt voor Porsche. De 718-modellen verkopen in het Aziatische land beter dan elk ander land op de wereld. In de eerste drie maanden van 2017 wist Porsche 5.100 stuks van de Boxster en Cayman te slijten in het land.

De ruimte heeft een oppervlakte van 460 m². De nieuwe Porsche Studio wordt gerund door de Jebsen Groep. Dit bedrijf bezit negen Porsche Centrums in China.



24 reacties

Is t eigenlijk winkelcentrums of winkelcentra..? 🧐
@ukbob: win·kel·cen·trum (het; o; meervoud: winkelcentrums, winkelcentra)
Volgens de van Dale mag ’t alllebei.
@ukbob: is het eigenlijk Autoblog of Autoblog?
@thomas96: AutoBlog :-P
@thomas96: AUTOBLOG.NL volgens het logo ;-)
@reactief: @sjoerd95: : volgens “over ons” is het gewoon Autoblog (BV).
Misschien een artikel maken hiervan ;)
@thomas96: Voor een bedrijfsnaam moet je altijd bij het KvK checken: Autoblog B.V. dus.
@ukbob: Het is:
– Eén winkelcentrum, twee winkelcentra
– Eén museum, twee musea
– Eén zebrum, twee zebra
– Eén pizzum, twee pizza
Duidelijk toch?
@donvincenzo: hahaha
@donvincenzo: de meervoud is pizzi, net zo bij espresso/espressi…
@doublechevron65: en wat te denken van tosti, waarbij we dus eigenlijk een meervoud gebruiken voor een enkel broodje. Dat wel uit twee sneetjes bestaat, hence het meervoud. Tosti’s is in dat opzicht echter wel vreemd.
@dizono: Jep één tosti, twee tosti. Omdat er idd twee sneetjes zijn blijft het tosti bij 2,3 etc. bestellingen. Als je d’r op let dan zie je veel van dit soort fouten 🧐
@doublechevron65: laten we even wat data’s prikken om het hier nog eens over te hebben.
@dizono: ja ik stuur je wel een paar datums toe als ik weer in Nederland ben, dan kunnen we een paar espresso’s nuttigen 😉
Kia heeft hetzelfde gedaan in enkele Amerikaanse winkelcentra om de nieuwe Stinger te promoten. Als het werkt, waarom ook niet.
Die 718 verkoopt dus blijkbaar toch. Ik ben er hier in NL namelijk pas één(!) tegengekomen in het wild. Nu zit ik niet meer zoveel op te weg, maar ik vraag me toch af hoe het kan. Zou die viercilinder toch voor veel mensen een afknapper zijn?
@berlinetta: en dat vraag je hier? …
@peug206: Ja waar anders? Pornhub? Ik verwacht niet dat ik daar iemand aantref met antwoorden.
@berlinetta: greta is geil en wil met je chatten, misschien kun je het haar vragen?
Deed Smart ook ooit ook niet iets dergelijks? Smart centers die vooral géén dealer mochten worden genoemd? Als het werkt, dan werkt het. Maar ik moet zeggen dat ik het rondstruinen door zo’n dealer, auto’s bekijken, aanraken en ruiken wel zou missen.
Tesla doet hetzelfde. Eigenlijk ook best logisch. Zo kun je de klant makkelijker benaderen.
Een van de makkelijkste manieren om interesse voor een auto te wekken.
Dit geeft duidelijk weer wat er mis is met de beleving van auto’s. Vroeger (mag ik inmiddels wel zeggen) werd er proefgereden met een auto. Wordt gekeken of de kofferbak ruim genoeg is, of hij comfortabel is of juist sportief. Of je er met je gezin ruim in kan zitten.
Tegenwoordig wordt gekeken hoe premium de uitstraling is. Of er genoeg gadgets op zitten en of er een streepje of ander wieltje op kan. Belangrijkste vraag is uiteindelijk: zou mijn buurman vragen wat dit wel niet kost?
Dit geeft duidelijk weer wat er mis is met de beleving van auto’s. Vroeger (mag ik inmiddels wel zeggen) werd er proefgereden met een auto. Wordt gekeken of de kofferbak ruim genoeg is, of hij comfortabel is of juist sportief. Of je er met je gezin ruim in kan zitten.
Tegenwoordig wordt gekeken hoe premium de uitstraling is. Of er genoeg gadgets op zitten en of er een streepje of ander wieltje op kan. Belangrijkste vraag is uiteindelijk: zou mijn buurman vragen wat dit wel niet kost?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).