• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat klinkt hemels

Auteur: willeme, gepost 10 januari 2021 om 12:00 – 31 Reacties

718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat

Zo’n Akrapoviç-uitlaat is verplichte kost voor 718 Cayman GT4-eigenaren.

Ondanks de vele milieumaatregelen en de opkomst van de elektrische auto komen er nog altijd leuke auto’s op de markt. De aantallen zijn wat lager dan voorheen, maar hey: ze zijn er tenminste!

Leukste auto

Een van de leukste is de Porsche Cayman GT4. Een auto met zeldzaam weinig nadelen. Eigenlijk zijn er maar drie: hij is vrij prijzig in Nederland, de versnellingsbakverhoudingen zijn te groot en de vorige GT4 klonk iets beter. Alle drie de redenen komen overigens door milieumaatregelen.

718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat

Prijs

De prijs van de Porsche is hoog door de CO2-boete die je krijgt van de overheid. Ondanks de lange bakverhoudingen doet de 718 Cayman GT4 namelijk 249 gram CO2 per kilometer. Dat vindt de Nederlandse overheid voldoende reden om 45.566 euro aan extra belasting te heffen, naast de BTW (zo’n 15.000 euro). Slik.

718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat

718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat

Aan die prijs kan weinig gedaan worden. Er zijn specialisten als Sharkwerks die een verkorte eindoverbrenging aanbieden voor de GT4, waardoor het leuker wordt om zelf te schakelen (of je moet de PDK bestellen). Aan het geluid kan nu ook iets gedaan worden, want dit is de Cayman GT4 met Akrapovic uitlaat!

We kennen de Sloveense firma als leverancier van fraaie uitlaatsystemen voor prijzige auto’s. Voor de Porsche 718 Cayman is dat niet anders. Eigenlijk is zo’n uitlaat een no-brainer voor als je een GT4 hebt gekocht. Alles wordt namelijk beter. Het gewicht daalt en het vermogen plus het koppel stijgen. Oh, ja: het geluid wordt er veel beter op.

Broem

Meer vermogen, minder gewicht

Dankzij het gebruik van OPF (benzine partikel filters) wordt ook het geluid van een atmosferische benzineauto gedempt. Je kan wel aan de sound horen dat het uit het ‘laatste gedeelte’ komt, de einddemper. Dankzij het Akrapoviç-uitlaatsysteem levert de Porsche 718 Cayman GT4 precies 436 pk en 463 Nm. Normaliter is dat 420 pk en 420 Nm. Het gewicht daalde met 8,2 kilogram naar 1387 kg. Alle kleine beetjes helpen.

Prijs 718 GT4 met Akrapoviç-uitlaat

Als je door Rotterdam rijdt met je GT4 en even wilt genieten van de omgeving, kun je ervoor kiezen om de uitlaatkleppen te sluiten. Dan maakt de auto aanzienlijk minder herrie. Het scheelt een enorm aantal spotters om je heen en de aandacht kan zo naar rappende voetballers gaan. Exacte prijzen zijn niet bekend, maar je bent al gauw zo’n 7 mille kwijt exclusief montage. Sla dus even de opties en PTS-afdeling over zodat je in elk geval deze Akrapoviç-uitlaat onder je 718 GT4 kunt laten monteren. Voor alle GT4-eigenaren eigenlijk verplichte kost, dus!

Ook interessant!

  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Video: zo bijzonder lekker klinkt de Cayman GT4 RS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

718, 718-gt4, Akrapovic, cayman, cayman-gt4, gt4, Porsche, tuning, uitlaat, Video

Vorig bericht: « Nog een GP moet uitgesteld worden voor 2021
Volgend bericht: Golf van AB-lezer vindt geheim van eeuwige jeugd in Estland »

Lees Interacties

Reacties

  1. banderas zegt

    10 januari 2021 om 12:50

    Jammer dat alles tegenwoordig zo hard mogelijk moet en liefst met zoveel mogelijk klappen- en scheetgeluiden. Bij de Cayman klinkt het nog wel goed, maar 9 van de 10 keer wordt iemand er vooral een aso van, door constant te planken en te revven in een stad.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      10 januari 2021 om 13:31

      Dat valt mij ook op maar dat is, hier in Alkmaar tenminste, met name de doelgroep die in VAG materiaal rijdt. Des te duurder de auto, des te minder ik die indruk krijg.

      Overigens zijn die hele “pops and bangs” geluiden, zoals de fanatiekelingen dat noemen, in mijn ogen één van de treurigste ontwikkelingen in de automotive indrustrie.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        10 januari 2021 om 17:48

        @SpeedGeek: enige publiek die dat in stand houden zijn spotters; “Meneer, wilt u even revven?”

        Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      10 januari 2021 om 21:13

      @banderas: als je eenmaal een auto hebt die borrelt met schakelen en met gas los brengt het eerlijk gezegd wel het kind in je naar boven. Wees dus niet te streng voor de mede autofiel

      Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        11 januari 2021 om 07:45

        Ik ben weken aan het zoeken geweest naar carburateur afstellingen waarbij het geknetter en geborrel tot een minimum teruggebracht werd bij de vorige auto.
        Die klappen die uit die antieke injectiemotor van me komen zullen wat te maken hebben met slechte pakkingen in de luchtinlaat, oude LMM of versleten injectoren en worden tezijndertijd aangepakt.

        Dat geklap vanwege een actief anti-lag systeem op een flink opgevoerde Subi is nog wat voor te zeggen maar die DSG scheten.. man. Man. Man. Wat een ellende.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      11 januari 2021 om 10:16

      @banderas: Amen! Het moet zo hard mogelijk, en het liefst 40 ploffen bij gas loslaten. Verschrikkelijk. Vooral dir zooi van Armytrix staan daar bekend om.

      Login om te reageren
    • billefetter zegt

      12 januari 2021 om 11:43

      @banderas: ik kom zelf uit alkmaar en ik denk dat mijn vrienden behoorlijk goed in de doelgroep vallen. Maar een uitlaat die een paar mooie knallen geeft tijdens het gas los laten of het opschakelen. Ik kan toch wel met zekerheid zegen dat je daar per definitie geen “aso” van word. Dat het soms asociaal gedrag uitlokt kan ik niet ontkennen.

      Login om te reageren
  2. mp014 zegt

    10 januari 2021 om 13:01

    Klinkt bijna Italiaans 😀

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    10 januari 2021 om 13:07

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. Foramen zegt

    10 januari 2021 om 13:34

    Dat filmpje dezelfde door dezelfde mensen gemonteerd als die M2 met v10 geluid? Wat slecht zeg.

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    10 januari 2021 om 13:42

    poor man’s porsche

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      10 januari 2021 om 21:24

      2005 wil zijn grap terug

      Login om te reageren
  6. Michel-GR zegt

    10 januari 2021 om 13:42

    Een Akropovic is verplicht voor iedere sportwagen. Probleem is alleen dat hij niet beschikbaar is voor iedere auto – waaronder de mijne.

    Login om te reageren
  7. iz_person zegt

    10 januari 2021 om 14:01

    Dat is een akrapo V. Van Vini Vici.

    Login om te reageren
  8. E39.R34.964.A6GCS.2.5-16 zegt

    10 januari 2021 om 14:32

    Van zo’n artikelen wordt een mens instant gelukkig en vergeten we even alle COVIDIOTEN en QAnon-perikelen. Oprechte dank Autoblog :)

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      10 januari 2021 om 15:54

      @E39.R34.964.A6GCS.2.5-16: 😂😂 Jouw naam

      Login om te reageren
  9. Mas zegt

    10 januari 2021 om 15:12

    Geweldige sound.

    Login om te reageren
  10. HB zegt

    10 januari 2021 om 15:18

    Betaalde reclame?

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    10 januari 2021 om 15:32

    Klinkt niet zo bijzonder, zelfs wel een beetje als een bromfiets.

    Login om te reageren
  12. intimrasiert zegt

    10 januari 2021 om 16:04

    Het geluid is harder, maar mooier???

    Login om te reageren
  13. mark997gt3 zegt

    10 januari 2021 om 16:29

    Vind het persoonlijk nogal tegenvallen. Geluid is weinig bijzonder.

    Login om te reageren
  14. brammetjedeb zegt

    10 januari 2021 om 16:57

    Filmpie doet het weer eens niet op mijn telefoon. Wanneer draait alles eens naar behoren hier?

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      10 januari 2021 om 21:25

      Gewoon de mobiele site gebruiken. De app is al 2 jaar gaar.

      Login om te reageren
  15. spence zegt

    10 januari 2021 om 18:53

    De volledige lijn (met verbindingsstukken die de fijnstoffilters vervangen) is op Francorchamps verboden wegens te luid. Er is een filmpje op YouTube in de Ardennen, op weg naar en op het circuit, klinkt loeihard.

    Login om te reageren
  16. supertjeduc zegt

    10 januari 2021 om 22:02

    Ik heb ook een Akra onder mijn Abarth
    Beetje jammer is dat de blanke lak van de Carbon eind pijpen af bladdert
    Als je kijkt wat die dingen kosten
    De rest van de uitlaat houd zich wel goed
    Is al wel 9 jaar oud ( was de eerste in Nederland)

    Login om te reageren
  17. Ram-G-maN zegt

    10 januari 2021 om 22:46

    Ze hebben zo te zien ook de achtervleugel onder handen genomen. Lijkt net een wannabe GT4 RS zo.

    Login om te reageren
  18. Dakhaas zegt

    10 januari 2021 om 23:43

    Ik vind m zonder die akraapofzoiets beter klinken eigenlijk.

    Login om te reageren
  19. coupedriver zegt

    11 januari 2021 om 00:35

    Een Kreissieg klinkt vele malen beter…. Vinden ze vaak tegenvallen die Akrapovic uitlaten.

    Login om te reageren
  20. KEV9 zegt

    11 januari 2021 om 09:00

    Heb hier alweer een hijgende dochter in mijn nek hangen die ook onder haar 917 zo’n uitlaat wil.. En bedankt Autoblog..

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    11 januari 2021 om 09:13

    Persoonlijk vind ik het originele geluid beter klinken. Met Akrapovic erop klinkt het een beetje als een natte scheet die wat napruttelt.

    Login om te reageren
  22. fabian1978 zegt

    11 januari 2021 om 18:53

    Ik ben niet onder de indruk. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de Akra onder mijn 1m Coupe met klep dicht ook mooier vind klinken. Wel zachter ja, maar wel mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North