• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ Zagato

Auteur: MrBrown, gepost 11 mei 2014 om 23:05 – 24 Reacties

Afbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ ZagatoAfbeelding 800.000 euro is niet genoeg voor Ferrari 575 GTZ Zagato

Ferrari 575 GTZ
Een zeldzame Ferrari aanbieden op een veiling is geen garantie voor verkoop. De eigenaar van deze 575 GTZ Zagato nam geen genoegen met het bod van acht ton.

Maar dit is ook niet zomaar een Ferrari. Van deze door Zagato gebouwde 575 GTZ zijn er slechts zes op deze aardbol en geen één daarvan is hetzelfde. De 575 GTZ Zagato werd gebouwd in opdracht van de wereldberoemde Ferrari-verzamelaar Yoshiyuki Hayashi. Hij stapte met zijn 575M’s naar Zagato met de vraag of de carrosseriebouwer zijn wagens van nieuwe looks kon voorzien. AUB in de stijl van de beroemde Ferrari 250 GTZ uit 1956, zo wenste hij.

Zagato zag er wel brood in en vroeg Ferrari om toestemming. De officiële badges van Ferrari mogen namelijk alleen gebruikt worden als Ferrari het design ook oké vindt. De toestemming werd gegeven. Doorslaggevend voor Ferrari was het argument van Zagato dat het de perfecte manier was om de geboorte van de 250 GTZ te vieren. Toen vijftig jaar terug de eerste liefdesbaby tussen Ferrari en Zagato.

Zo geschiedde en Zagato bouwde in 2006 zes exemplaren van de 575 GTZ Zagato. Twee daarvan waren voor Hayashi, één voor in de garage en één om in te rijden. Uiteraard werden de auto’s uitgerust met de uit de luchtvaart afgeleide signature-Zagato double bubble in het dak, net als de originele Ferrari 250 GTZ dat had. Onder de kap werd er niets veranderd, de 575 GTZ wordt aangedreven door de 5.7 liter V12 met 508 pk. 0-100 km/u in 4.2 seconden en de top ligt op 325 km/u.

Het exemplaar dat gisteren naast andere pareltjes op de RM Auctions veiling in Monaco aangeboden werd, is een two-tone grijs exemplaar. De originele kleur van de 250 GTZ, stukken mooier dan Egaal zwart.

Zagato heeft er werkelijk alles aan gedaan om de Ferrari top-of-the-end exclusiviteit mee te geven. En dat is gelukt, zowel interieur als exterieur zijn aangepast met de mooiste materialen. De eerste eigenaar heeft er 23.000 km mee gereden maar kan blijkbaar moeilijk afscheid nemen. Wie biedt er meer dan 800.000 euro?

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

575, coachbuilding, Ferrari, gtz, monaco, occasion, veiling, zagato

Vorig bericht: « 21-jarige scholier bouwt zijn eigen rally auto [video]
Volgend bericht: Met een LP640 Roadster is de openbare weg je parkeerplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    11 mei 2014 om 23:10

    Wat is dat ding hondslelijk zeg. Zou er max een halve ton voor geven. Heb je nog wat speling om terug te bouwen naar een reguliere, en veel mooiere 612. Wat een flater zeg. 8 ton… Hahaha

    Login om te reageren
    • c30polestar zegt

      11 mei 2014 om 23:17

      @camber24: Tekst gelezen? Terug bouwen naar een 612 zal lastig gaan, aangezien de basis een 575 is.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        11 mei 2014 om 23:44

        @c30polestar: Ja ja ja, ik vergiste me even. Prima. Happy now, of huilie huilie?

        Login om te reageren
        • utr1984 zegt

          12 mei 2014 om 00:56

          @camber24: aldus de snel geprikkelde… Inderdaad lelijk overigens. Alleen interieur is nice

          Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      12 mei 2014 om 13:31

      @camber24: maar ja wie ben jij he. … Lekker onbelangrijk. Vind het wel een mooie auto ( ook onbelangrijk verder ).

      Login om te reageren
  2. EJS zegt

    11 mei 2014 om 23:10

    Mooi is anders…

    Login om te reageren
  3. michelyman zegt

    11 mei 2014 om 23:12

    Schat doe de koffer eens open. Hij is open maar je staat aan de voorkant.
    Aparte wagen met vrijwel de zelfde voor als achterkant. Nee die 8 ton of meer heb ik er niet voor over.

    Login om te reageren
  4. blacksquad zegt

    11 mei 2014 om 23:27

    Prachtig!

    Login om te reageren
  5. blootmens zegt

    11 mei 2014 om 23:28

    Ik vind de koffer wel mooi gedaan, maar dat is het dan ook.

    Login om te reageren
  6. rolov zegt

    11 mei 2014 om 23:31

    Ik heb liever de 575m. Deze lijkt idd erg op een 612 van voren. En daar ben ik geen fan van.

    Login om te reageren
  7. marussia zegt

    11 mei 2014 om 23:34

    Toch begrijp ik waarom hij aan 8 ton geen genoegen neemt want deze auto is geschat op €1,500,000…
    (Prachtig ding trouwens)

    Login om te reageren
  8. imaginenl zegt

    11 mei 2014 om 23:47

    Ik denk dat dit ding met retro spaakvelgjes best te pruimen is

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    12 mei 2014 om 00:41

    Ik heb nooit begrepen waarom de standaard 575M velgen hieronder zaten. Totaal nieuw koetswerk, behoorlijk aangepast interieur wel, wielen niet… Raarrr.

    De waarde ligt ruim boven het miljoen. Het is een officiele collaboratie tussen Ferrari en Zagato. En omdat het productieaantal op 6 bleef steken, is het zo’n typisch model om de Ferrari collectie aan te vullen. Mooi kroonstuk. Dit zijn overigens wel auto’s die je in het echt moet zien, op plaatjes komt ie niet goed uit de verd.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      12 mei 2014 om 00:58

      @gtwillem: waarde bij dit soort auto’s is een raar begrip, zolang ze niet verkopen voor 800.000 zijn ze dus niet meer dan het hoogste bod waard.

      Neemt niet weg dat dit lelijke ding over 25 jaar miljoenen waard is.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        12 mei 2014 om 01:55

        OK.Het is niet moeders mooiste, maar dat is Perth ook niet.

        Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    12 mei 2014 om 04:28

    Wat had de eigenaar nu ook verwacht? Hij laat een one-off naar z’n eigen smaak bouwen door een huis dat al minstens 30 jaar geen gave auto’s meer heeft gemaakt, en verwacht dat iemand daar meer dan 8 ton voor over heeft? Voor 8 ton laat ik zelf wel een tweede-hands 575 verspijkeren!

    (niet verspykeren…)

    Login om te reageren
  11. burninrubber zegt

    12 mei 2014 om 07:34

    Grafelijke auto

    Login om te reageren
  12. sjouveur zegt

    12 mei 2014 om 08:50

    Hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem ga vinden, alleen nog even spaakvelgen onder schroeven inderdaad!

    Login om te reageren
  13. rikkon zegt

    12 mei 2014 om 08:53

    @MrBrown Ik denk dat er geen 2 hetzelfde zijn ;-)

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    12 mei 2014 om 09:28

    Vooral aan die airbag in het stuur is vreselijk veel aandacht besteed….

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    12 mei 2014 om 10:12

    Tja, ik had die 8ton gepakt en gerend voor alles wat ik waard was. Voordat de bieder zich bedenkt. Wat een frikandilo zeg. 800k koopt ook een Daytona en een 458 Italia. Kijk ik liever naar dan dit ‘ding’.

    Login om te reageren
  16. suzy991 zegt

    12 mei 2014 om 11:15

    In het echt ziet ie er beter uit dan op de foto’s, al geef ik toe dat het dan nog steeds geen echte schoonheid is. Wat niet vergeten moet worden is dat dit een investeringsobject is.
    Deze auto is over 10 jaar het dubbele of misschien wel veel meer waard. Een 458 Italia is over 3 jaar nog maar de helft van z’n aankoopbedrag waard. Dit zijn verzamelobjecten voor mensen die beleggen in aandelen op dit moment wat te riskant vinden, of voor petrolheads met genoeg geld. Er is op dit moment geen betere belegging dan klassieke en/of speciale (voornalmelijk Italiaanse) auto’s.

    Login om te reageren
  17. phaeton zegt

    12 mei 2014 om 12:01

    Dus een Japanner had zes 575’s en liet deze door Zagato ombouwen. In eentje reed hij 23.000km, een tweede liet hij in nieuwstaat glimmen in de garage. Dus eh, waar zijn de overige vier? Direct na/tijdens ombouw verkocht?

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      12 mei 2014 om 12:04

      @phaeton: Ik las verkeerd. Maar toch, wie haakten aan bij het project?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North