De 7 juweeltjes van een autoveiling in Monaco

Auteur: , 67 Reacties

Op zoek naar een investeringsproject? Zin om je Bitcoins om te zetten naar euro's nu ze nog geld waard zijn? Binnenkort kan er weer grif op fijne auto's worden geboden. We sommen een aantal kavels voor je op.

De veiling betreft de Monaco 2014-editie van het Amerikaanse veilinghuis RM Auctions. Vorig jaar wisten ze met hun lente-uitverkoop €33,5 miljoen om te zetten. We zijn benieuwd of ze dit bedrag dit jaar in het chique Le Sporting zullen overtreffen. De auto’s hebben nog geen schattingsprijs gekregen, ook een uitgebreide omschrijving ontbreekt nog. De foto’s en bouwjaren staan al wel online, aan de hand daarvan kwamen we op onderstaande lijst uit. De complete kavellijst check je HIER.

De veiling begint zaterdag 10 mei om 19:00 uur.

Fiat Abarth 695 SS uit 1970
Fiat Abarth 695 SS uit 1970

Ford GT Heritage Edition uit 2006
2006 Ford GT Heritage Edition

Bugatti EB110 GT uit 1993
1993 Bugatti EB110 GT

Bizzarrini 5300 GT Strada Alloy uit 1968
Bizzarrini 5300 GT Strada Alloy

Lamborghini Miura S uit 1969
Lamborghini Miura S uit 1969

Mirage M12 Group C Sports Prototype uit 1982
Mirage M12 Group C Sports Prototype uit 1982

Chevrolet Corvette uit 1960
Chevrolet Corvette uit 1960

Bonus: de eerder uitgelichte 300 SL Gullwing AMG



67 reacties

Er staan daar nog veel meer leuke auto’s. Je kan bijna de gehele lijst hier neer zetten.
Ik denk dat die Fiat de leukste auto om te rijden is van dit groepje , doe mij de Miura maar.
@norge:
Mooi, dan neem ik dat rugzakje wel. Hoewel ik de Miura zo’n beetje het mooiste vind dat Italië heeft voortgebracht ga ik voor de 500. Je kent me, bescheiden als altijd..
@norge: Die oude niet gesynchroniseerde versnellingsbak lekker rijden?
Lijkt me sterk, doe mij die moderne GT maar !!
@bofkont: Lekker? Ik zei leuk !
@norge: lekker/leuk allemaal hetzelfde in dit geval.
Stuk voor stuk prachtige auto’s. Alleen de Gulfkleuren op de Ford ben ik geen fan van.
Lamborghini Miura S Please
Gelukkig ben ik er nog vlug bij. Voor mij de Bizzarrini graag!
@blootmens: Hear hear!
Voor mij de Ford aub, wat een beest!
De Bizzarrini en de Miura hebben de echte ‘do want’ factor voor mij. De rest mag er ook zijn maar zou ik niet direct in mijn fantasy garage zetten tenzij die wordt uitgebreid tot een capaciteit van 100 auto’s of rond die koers.
Miura S, doet het voor mij.
De mirage,de ford gt en het fiatje aub
Inpakken moet niet
De Ford gt graag! Wat een droomwagen.
Doe mij die Miura maar, *kwijl*
Bizzarrini all the way! En als die al weg is graag of de Miura of day Fiatje. Naja, eigenlijk bijna alles…. Behalve die GT, allesbehalve een fan van.
Aangezien niemand hem wil: doe mij de Bugatti maar. Alleen nog eventjes overspuiten in de juiste kleur:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Bugatti_EB110_GT_1991.jpg
@gash: Lelijk. Net als de Veyron.
@gash:

Daar gaan we dan toch over moeten vechten :)
Het is ook de enige auto van hierboven die me ook maar een beetje doet.
Ik word van deze lijst niet echt warm…

Maar deze als dagelijkse auto:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065985

Deze voor lekker te toeren:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1066007

En deze om gek te doen:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065941

Tjaa… dagdromen mag, toch!
@reactief: Na het zien van de snelle kever vreesde ik het ergste voor de andere keuzes…Maar blij verrast, heerlijk die Daytona en Brabham.
@jaapiyo: haha… Tjaaa, de platte kever is door velen wel en door velen niet geliefd…
De Abarth graag bij mij thuis afleveren!
Bugatti , bizzarini en de miura’s en natuurlijk de gullwing . Prachtig
Tja als ik uit het hele lijstje mocht kiezen zou ik toch voor de Enzo gaan.

Anyways staat veel moois, maar goed dat ik niet monaco-rijk ben.
Wat is een Toyota 2000GT toch een waanzinnige wagen! Wat levert zo’n ding tegenwoordig eigenlijk op?

Die Ferrari 365 GTB mag er trouwens ook wezen. Knappe wagen.
@Rob: Met wat googlen kom ik uit op rond de $650.000 en $850.000 maar gaan ze soms ook nog hoger.

Meer dan ik had verwacht eigenlijk, anyways het blijft een prachtauto ja!
@reistje:

Waauw, ik had gerekend op E-type-achtige bedragen, maar dat gaat er los overheen.
@Rob: veel… Heel veel!

http://www.autoblog.nl/nieuws/de-waarde-van-deze-toyota-2000gt-verdubbelde-in-drie-jaar-58767
@reactief:
@reistje:
Oei, dat zijn wel héél stevige prijzen ….
Ik gokte op 2 misschien 3 ton ….
Maar goed dat ik geen autoverkoper ben ;-)
Viel me op dat er ook een Nederlandse Carrera RS 3.6 bij staat. Zou ik niet snel van de hand hebben gedaan.
@RobGTR: Hij kan nou een goede prijs vangen waarschijnlijk. De laatste jaren zijn waardes van klassiekers bizar gestegen, maar ik denk dat ondanks de reele factoren die daar achter zitten (steeds meer miljonairs/miljardairs wereldwijd, gelijke aantal klassiekers) dat best wel weer eens af kan vlakken of zelfs naar beneden gaan.

Als de economie weer wat warmer wordt, worden traditionele investeringsobjecten (gewoon aandelen en dergelijke) weer wat aantrekkelijker voor de mensen die voor het geld gaan en dan blijven de echte liefhebbers over. Zoals het hoort eigenlijk. Het is een markt die toch veel paralellen heeft met kunst en dat is boom-bust, boom-bust…etc.
@jaapiyo: Snap je punt heel goed. Maar voor mij zou het te veel auto zijn om te verkopen. Uiteraard doet hij het voor het geld, maar zelfs dan denk ik dat deze in de toekomst alleen maar in waarde zal gaan stijgen.
Gulf GT40: erg mooi. Mag hier zo de garage in.
Daar wil ik wel een ruzie met mijn vrouw voor wagen ;-)
@c350cdi: Dan waag ik wel een ruzie met jou vrouw voor de Bizzarrini ;-)
@roberto:
weet je dat zeker ;-)
Kan tegenvallen of meevallen ..
@c350cdi: het is een GT ;) GT40 is,de oude. De naam mocht niet gebruikt worden voor het nieuwe model dacht ik.
@rolov: of het niet mag weet ik niet. Maar de 40 staat voor de hoogte in inches van de oude auto. En de nieuwe is iets hoger (42 dacht ik), dus dan zou de naam niet meer kloppen!
@reactief: alsof dat zou uitmaken bij een legendarische naam?
@rolov: Tuurlijk! De naam is onder andere legendarisch doordat de auto zo extreem laag was. Dus voor velen staat die 40 voor de hoogte. Dan kan je bij een remake die groter is gewoon niet meer die 40 gebruiken, omdat die zo gekoppeld was aan de originele auto.
@reactief: ben je nu serieus? bij hoeveel auto’s klopt de motorinhoud niet met wat er op de badges staat? Denk je nu echt dat ze een auto die naar een legendarische auto nagemaakt is niet dezelfde naam zouden geven alleen omdat het 2 inch verschil is? GT40 staat niet meer voor de inches. GT40 is,een legende. En de naam was niet te gebruiken en dus,werd het GT.
@rolov: prima als jij er zo over denkt!
@reactief: sorry pik. Het is de waarheid.
@rolov: zoals ik eerder al aangaf weet (ondertussen wist) ik niet dat de naam niet gebruikt mag worden. Ik geef daarnaast aan dat de auto ook hoger is, waardoor de naam ook niet zou kloppen. En daarna zeg ik dat dat inderdaad uitmaakt dat die hoogte niet klopt…
Dat het blijkbaar niet gebruikt mag worden is misschien de waarheid, maar mijn waarheid is ook dat die naam dan gewoon niet zou kloppen! Net zoals die andere fake-badges onzin. (bijv. 63AMG)
@reactief: Ik lees zojuist ook dat de oorspronkelijke auto’s gewoon Ford GT werden genoemd en dat de 40 is toegevoegd als onderdeel van een project van Ford om deel te nemen aan internationale endurance races en de 24u van le mans. Dus niet per definitie de 40″ hoogte wat immers wel een eis was om in die klasse deel te nemen.
@rolov:
Die anderen, met leugenachtige badges, dat zijn auto’s, dit hoort een icoon te zijn, daarom kan ik @reactief zijn reactie wel begrijpen.
Al zou ik noooooit voor een moderne reïncarnatie van het origineel gaan.
Liever pijn lijden in de oude GT40, geen airco, rechts zitten en schakelen en jezelf erin en eruit moeten wurmen.
@desjonnies: ook geen goede replica van het origineel?
@reactief:
Mwah, maar wel met de correcte V8, heb hele mooie replica’s gezien op Classic Le Mans.
Andere kant, als je de GT 40 prijzen vergelijkt met andere Le Mans wagens, zijn ze eigenlijk goedkoop en bovendien goed bruikbaar.
Een Porsche 917 of een Ferrari 250 LM doet veel meer geld, om maar niet eens te spreken over een 250 GTO.
Trouwens een leuke link naar Autosport’s 50 favoriete Le Mans wagens, hebben die Engelsen alleen nummer 1 en 2 verwisseld
http://lemanscars.autosport.com/
@rolov en @reactief

Dat is nu wat ik bedoelde met de ruzie met de vrouw des huizes ;-)

Altijd discussie over kleur, vormgeving, motor, naam, versie, opties, merk, zin en onzin, etc….

Feit blijft dat dat Fordje een geweldig ding is
@reactief: @rolov
Ford heeft de rechten op de naam GT40 ooit verkocht en de huidige eigenaar was niet van zins om die rechten terug te verkopen. Vandaar dus GT.
@tupperware: indd. Lees het net ook. Een klein bedrijf in Ohio genaamd Safir GT40 spares heeft voor zover internet verteld nog steeds de licensie op de naam GT40.
@jeffreym3: En in de tijd voor dat bedrijf had het bedrijf Safir Engineering de licensie.
@tupperware: @jeffreym3: Tnx, wist ik niet!
Ik vind de Miura en de Corvette het mooist :)
de abarth en miura voor mij aub!
Corvette voor mij, wat een beauty
Beste @autoblog aub doe wat aan de app. Kom op jullie zijn toch wel professioneel genoeg om een degelijke app te maken. Ik wil reactie zetten bij spots.

Ot: Dit zijn zeker Beauty’s
Ik dacht even aan die oranje lamborghini. Blijkt dat ding ff onbenullig afgewerkt met al die popnagels…
@roppp: klinknagels zeker… ( en wat is daar nu weer mis mee? )
Die Bizzarrini 5300 aub.
Minstens zo over-the-top en dramatisch als de Lamborghini Miura, maar veel en veel exclusiever.
Er mag dan wel een Amerikaanse power-plant inzitten (een Corvette V8) wat hem voor de meesten onder ons doet degraderen, maar het hele verhaal over het ontstaan van dat ding is geweldig.
Zelfs deze afschuwelijke kleur groen staat hem goed.
Er staat een heleboel leuk spul in die veiling, wagens die ik wel zou willen hebben integenstelling tot de rommel (nuja de bugatti is lichtjes begeerlijk) van hierboven.

Die lister-jaguar, enorm begeerlijk dat ding:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065443

Ik heb weinig met lancia’s maar dit is een schoonheid waar ik dagen naar zou kunnen kijken.
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065633

Merc’s van dit tijdperk werken altijd op me:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065981
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1066023

Because, CanAm
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065905

Lekker ding:
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065954
Die GT valt wel een beetje buiten de lijst. Een lijst vol met klassieker, en een auto, die heel graag een klassieker wil zijn.. Ik kan niet kiezen, dus doe mij de Muira de EB110 en de Abarth maar!
Niemand geïnteresseerd in deze adembenemende beauty?

Lancia Flaminia Sport Zagato
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065633
@jeanlebrun:
Maar natuurlijk, altijd leuk die oude meuk.
Wat een schoonheid, die Bizzarrini.
Omg wat een geweldige schoonheid die Bizzarrini 5300 GT!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).