• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?

Auteur: Author, gepost 6 maart 2017 om 22:22 – 40 Reacties

Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?Afbeelding 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?

800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?
Bescheiden als we zijn vonden we 560 pk en 680 Nm uit een standaard M6 eigenlijk wel genoeg. G-Power denkt daar anders over en schroeft een paar enorme turbo’s op de V8 in de neus.

Het resultaat: 800 pk en 1.050 Nm! Of de transmissie al dat koppel leuk vindt valt te bezien, maar 0-200 km/u duurt met dit vermogen slechts 9,8 tellen. De topsnelheid bedraagt 330 km/u na het deactiveren van de begrenzer. Er is trouwens wel een en ander voor nodig om zoveel pk’s uit de V8 te halen.

Zo werden er grotere turbo’s op het blok geschroefd, kreeg de M6 Cabrio een titanium uitlaatsysteem en werd de ECU uiteraard opnieuw geprogrammeerd. Daarnaast levert G-Power een setje nieuwe veerpoten omdat het wel zo fijn is als je ook op snelheid de hoek om kunt en vanzelfsprekend mag een setje 21 inchers niet ontbreken.

Prijzen? Hebben we! Een setje nieuwe turbo’s alleen al kost 3.850 euro, het verwijderen van de snelheidsbegrenzer kost 668 euro, het hele uitlaatsysteem kost inclusief nieuwe katalysators 10.539 euro, wielen en banden mogen mee voor 7.649 euro en de vering maakt je 2.376 euro lichter. Vergeten we nog de verse enen en nullen voor de ECU: kost je 4.550 euro. En daar komen dan nog de kosten van de kapper bij, want met deze M6 zit je coiffure in no-time door de war.

Ook interessant!

  • BMW M6 Cabrio handbak
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Cabrio, g-power, m6, tuning

Vorig bericht: « Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragen
Volgend bericht: Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilinders »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    6 maart 2017 om 22:30

    Moddervet! Maar ik heb toch liever dat Alpina ‘mijn’ Sechser gaat betasten.

    Login om te reageren
  2. persian1 zegt

    6 maart 2017 om 22:32

    Kijk mam, zonder banden!

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    6 maart 2017 om 22:33

    Zeer, zeer gaaf! De prijzen voor het tunen vallen reuze mee.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      6 maart 2017 om 22:37

      @rufctr01: 35 k vind ik best behoorlijk.

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        6 maart 2017 om 22:39

        @hplh: laat maar.
        Heb geloof ik iets dubbel gerekend

        Login om te reageren
      • nasty zegt

        6 maart 2017 om 23:00

        @hplh: enkel de ecu en turbo’s zijn voldoende lijkt mij. Titanium uitlaatsysteem is een leuk hebbeding als de diameter niet vergroot is tenminste.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2017 om 22:34

    Word ie niet perse mooier van.

    Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      7 maart 2017 om 13:13

      @dutchdriftking: vooral een stik ordinair lelijk hok. Want het origineel had al zoveel klasse. Bah bah.
      Gewoon BMW 4 Coupe graag. Niks speciaal aan, maar geen
      Last van mensen die spontaan van je auto over hun nek gaan.

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    6 maart 2017 om 22:39

    Wat G-power deed met de V10 van de E60 M5 en de M6, dat was pas gaaf. Dat blok jankte en jankte maar. Ik kan me de review van het Duitse Grip nog wel herinneren. Gave video!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 maart 2017 om 22:43

      @viezefreddyw: Dat was het eerste waar ik aan moest denken! Die scènes met die M6 op de Autobahn, heerlijk!
      Deze video zelfs gebruikt door onze docent Duits op mijn hbo-opleiding, mijn autohart straalde helemaal natuurlijk :)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 maart 2017 om 22:52

        @granlusso: Haha erg tof! Die vent gaf de auto daar flink de sporen.

        Bovenstaande M6 kan er in ieder geval niet aan tippen.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          6 maart 2017 om 23:11

          @viezefreddyw: Haha, ook mooi toen hij Porsche GT3 RS tegenkwam: ‘Tjak tjak, tschüss!’

          Ik vraag me sowieso een beetje het nut af van dit soort vermogens in een cabrio t.o.v. de coupé. Ik bedoel, meer gewicht en minder stijfheid in combinatie met achterwielaandrijving; dan doe je het wat mij betreft alleen voor het cijfertje (800pk jonge).

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            6 maart 2017 om 23:14

            @granlusso: Tja, nut is er vaak niet echt bij dit soort dingen he. Het is gewoon puur omdat het kan en om kneiterhard rechtdoor te kunnen gaan. Of om Porsche GT3 RS’en helemaal zoek te rijden op de snelweg. Op het circuit daarentegen…

            Login om te reageren
            • granlusso zegt

              6 maart 2017 om 23:23

              @viezefreddyw: Precies, daar is het leuk voor ;)
              Op het circuit zit ik toch liever in de Porsche. Op de bergweggetjes ook trouwens, liever een goede wegligging wat dat betreft :)

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                6 maart 2017 om 23:24

                @granlusso: Wij schudden elkaar de hand.

              • granlusso zegt

                7 maart 2017 om 00:20

                @viezefreddyw: bij deze

              • peterpann3nkoek zegt

                7 maart 2017 om 08:13

                @viezefreddyw: heeft iemand een linkje naar die video? Zit me toch maar te vervelen op school, kan ik beter iets nuttigs gaan kijken

              • viezefreddyw zegt

                7 maart 2017 om 08:15

                @peterpann3nkoek: https://youtu.be/I01mm_IUlVg

                Alstublieft.

              • peterpann3nkoek zegt

                7 maart 2017 om 12:01

                @viezefreddyw: dankjee

      • wpgt zegt

        7 maart 2017 om 08:13

        @granlusso: Vond juist het deel op de beweging het mooiste. Hier start ein schwarze spur. Kuk mal, hier gehe ich von driete nach vierte gang. Funfhunderd meter schwarze spur.

        (Excuus voor de spellingsfouten)

        Login om te reageren
    • easygoingmartin zegt

      6 maart 2017 om 23:22

      @viezefreddyw: aahhhh ein Porsscheee

      Tsjik tsjik (5>4>3)

      BraaaaAAAAAAPPPP tschuss!

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      7 maart 2017 om 01:45

      @viezefreddyw: Bedankt voor de herinnering ;) Wow, dat 800 pk blok met twee mega turbo’s klinkt precies goed. Die woeste huil is toch aan het uitsterven in ons ecoboxtijdperk.. Gelukkig hebben we de fimpjes nog.

      Login om te reageren
      • rrvliet zegt

        7 maart 2017 om 08:17

        @dare2think: Die bak had 2 centrifugale Superchargers. Mooi werk.

        Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    6 maart 2017 om 23:00

    Dat de begrenzer weghalen zoveel geld kost, moet bij het chippen inzitten vind ik

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 08:27

      @allesmetturbo: gaat niet om de manuren, gaat om de beleving en bragging rights. En dat kost een stuk meer.

      Login om te reageren
  7. unavailable zegt

    6 maart 2017 om 23:09

    ik vind prijs al met al meevallen. wellicht dat ik ook zo’n kuurtje fa doen. :-P

    Login om te reageren
  8. unavailable zegt

    6 maart 2017 om 23:10

    fa=laat

    Login om te reageren
  9. right zegt

    6 maart 2017 om 23:23

    Dakloze M6. Dat is genoeg om hem te laten staan. Wagen heeft geen goede looks en stuurt helemaal niet geweldig. M3 is stukken beter.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      7 maart 2017 om 00:56

      @right: waarom is de M3/4 een stuk beter, precies?

      Login om te reageren
      • right zegt

        7 maart 2017 om 18:43

        @skinnybmw: De 6 is een GT waarvan het dak eraf is. Mooi voor op Scheveningen, bij het stoplicht. De M3 is een pure stuur auto. Dat snapt iedereen

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          7 maart 2017 om 19:08

          @right: en dus is de M3 ‘beter’? Hangt er dus vanaf waar je hem voor gaat gebruiken ;-) Voor een daily op een zomerse dag op de autobahn lijkt me dit monster bijvoorbeeld ‘beter’ want meer comfort, dakloos en een enorme beul van een V8…catch my point?

          Login om te reageren
          • right zegt

            7 maart 2017 om 20:56

            @skinnybmw: jouw punt snap ik, snap je mijn punt ?

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              7 maart 2017 om 22:20

              @right: Right…ja, die snap ik, maar daarom is geen van beide nog steeds de betere…dat is wat jij vindt.

              Login om te reageren
              • right zegt

                8 maart 2017 om 09:07

                @skinnybmw: jammer dat je het toch niet snapt. Punt.

              • skinnybmw zegt

                8 maart 2017 om 09:30

                @right: wat jij wil…

  10. E34M5Touring zegt

    6 maart 2017 om 23:28

    De ecu is bijna een rug duurder dan een setje turbo’s. Apart. In een (gran)coupe leuk, bij de cabrio een beetje overdreven vind ik.

    Login om te reageren
  11. bmwfreak038 zegt

    7 maart 2017 om 07:43

    Dit is een dikke slee, vergis je niet dit gaat giga hard.

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    7 maart 2017 om 08:25

    Ik vraag me altijd af hoe een titanium uitlaat voor meer pk’s zorgt. Of hangen ze er gewoon een beter ademende uitlaat onder en als ze toch bezig zijn maken ze die maar meteen van titanium?

    Zijn die dingen trouwens echt wel van titanium? Wie controleert dat? Wie weet wordt er wel mee gesjoemeld en is het gewoon rvs. Dat soort vragen…

    Login om te reageren
  13. arias12 zegt

    7 maart 2017 om 08:43

    Heel erg dik dit niet normaal.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 10:12

    Wel spannen enzo maar nee bedankt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North