800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?

Auteur: , 40 Reacties

Bescheiden als we zijn vonden we 560 pk en 680 Nm uit een standaard M6 eigenlijk wel genoeg. G-Power denkt daar anders over en schroeft een paar enorme turbo's op de V8 in de neus.

Het resultaat: 800 pk en 1.050 Nm! Of de transmissie al dat koppel leuk vindt valt te bezien, maar 0-200 km/u duurt met dit vermogen slechts 9,8 tellen. De topsnelheid bedraagt 330 km/u na het deactiveren van de begrenzer. Er is trouwens wel een en ander voor nodig om zoveel pk’s uit de V8 te halen.

Zo werden er grotere turbo’s op het blok geschroefd, kreeg de M6 Cabrio een titanium uitlaatsysteem en werd de ECU uiteraard opnieuw geprogrammeerd. Daarnaast levert G-Power een setje nieuwe veerpoten omdat het wel zo fijn is als je ook op snelheid de hoek om kunt en vanzelfsprekend mag een setje 21 inchers niet ontbreken.

Prijzen? Hebben we! Een setje nieuwe turbo’s alleen al kost 3.850 euro, het verwijderen van de snelheidsbegrenzer kost 668 euro, het hele uitlaatsysteem kost inclusief nieuwe katalysators 10.539 euro, wielen en banden mogen mee voor 7.649 euro en de vering maakt je 2.376 euro lichter. Vergeten we nog de verse enen en nullen voor de ECU: kost je 4.550 euro. En daar komen dan nog de kosten van de kapper bij, want met deze M6 zit je coiffure in no-time door de war.



40 reacties

Moddervet! Maar ik heb toch liever dat Alpina ‘mijn’ Sechser gaat betasten.
Kijk mam, zonder banden!
Zeer, zeer gaaf! De prijzen voor het tunen vallen reuze mee.
@rufctr01: 35 k vind ik best behoorlijk.
@hplh: laat maar.
Heb geloof ik iets dubbel gerekend
@hplh: enkel de ecu en turbo’s zijn voldoende lijkt mij. Titanium uitlaatsysteem is een leuk hebbeding als de diameter niet vergroot is tenminste.
Word ie niet perse mooier van.
@dutchdriftking: vooral een stik ordinair lelijk hok. Want het origineel had al zoveel klasse. Bah bah.
Gewoon BMW 4 Coupe graag. Niks speciaal aan, maar geen
Last van mensen die spontaan van je auto over hun nek gaan.
Wat G-power deed met de V10 van de E60 M5 en de M6, dat was pas gaaf. Dat blok jankte en jankte maar. Ik kan me de review van het Duitse Grip nog wel herinneren. Gave video!
@viezefreddyw: Dat was het eerste waar ik aan moest denken! Die scènes met die M6 op de Autobahn, heerlijk!
Deze video zelfs gebruikt door onze docent Duits op mijn hbo-opleiding, mijn autohart straalde helemaal natuurlijk :)
@granlusso: Haha erg tof! Die vent gaf de auto daar flink de sporen.

Bovenstaande M6 kan er in ieder geval niet aan tippen.
@viezefreddyw: Haha, ook mooi toen hij Porsche GT3 RS tegenkwam: ‘Tjak tjak, tschüss!’

Ik vraag me sowieso een beetje het nut af van dit soort vermogens in een cabrio t.o.v. de coupé. Ik bedoel, meer gewicht en minder stijfheid in combinatie met achterwielaandrijving; dan doe je het wat mij betreft alleen voor het cijfertje (800pk jonge).
@granlusso: Tja, nut is er vaak niet echt bij dit soort dingen he. Het is gewoon puur omdat het kan en om kneiterhard rechtdoor te kunnen gaan. Of om Porsche GT3 RS’en helemaal zoek te rijden op de snelweg. Op het circuit daarentegen…
@viezefreddyw: Precies, daar is het leuk voor ;)
Op het circuit zit ik toch liever in de Porsche. Op de bergweggetjes ook trouwens, liever een goede wegligging wat dat betreft :)
@granlusso: Wij schudden elkaar de hand.
@viezefreddyw: bij deze
@viezefreddyw: heeft iemand een linkje naar die video? Zit me toch maar te vervelen op school, kan ik beter iets nuttigs gaan kijken
@viezefreddyw: dankjee
@granlusso: Vond juist het deel op de beweging het mooiste. Hier start ein schwarze spur. Kuk mal, hier gehe ich von driete nach vierte gang. Funfhunderd meter schwarze spur.

(Excuus voor de spellingsfouten)
@viezefreddyw: aahhhh ein Porsscheee

Tsjik tsjik (5>4>3)

BraaaaAAAAAAPPPP tschuss!
@viezefreddyw: Bedankt voor de herinnering ;) Wow, dat 800 pk blok met twee mega turbo’s klinkt precies goed. Die woeste huil is toch aan het uitsterven in ons ecoboxtijdperk.. Gelukkig hebben we de fimpjes nog.
@dare2think: Die bak had 2 centrifugale Superchargers. Mooi werk.
Dat de begrenzer weghalen zoveel geld kost, moet bij het chippen inzitten vind ik
@allesmetturbo: gaat niet om de manuren, gaat om de beleving en bragging rights. En dat kost een stuk meer.
ik vind prijs al met al meevallen. wellicht dat ik ook zo’n kuurtje fa doen. :-P
fa=laat
Dakloze M6. Dat is genoeg om hem te laten staan. Wagen heeft geen goede looks en stuurt helemaal niet geweldig. M3 is stukken beter.
@right: waarom is de M3/4 een stuk beter, precies?
@skinnybmw: De 6 is een GT waarvan het dak eraf is. Mooi voor op Scheveningen, bij het stoplicht. De M3 is een pure stuur auto. Dat snapt iedereen
@right: en dus is de M3 ‘beter’? Hangt er dus vanaf waar je hem voor gaat gebruiken ;-) Voor een daily op een zomerse dag op de autobahn lijkt me dit monster bijvoorbeeld ‘beter’ want meer comfort, dakloos en een enorme beul van een V8…catch my point?
@skinnybmw: jouw punt snap ik, snap je mijn punt ?
@right: Right…ja, die snap ik, maar daarom is geen van beide nog steeds de betere…dat is wat jij vindt.
@skinnybmw: jammer dat je het toch niet snapt. Punt.
@right: wat jij wil…
De ecu is bijna een rug duurder dan een setje turbo’s. Apart. In een (gran)coupe leuk, bij de cabrio een beetje overdreven vind ik.
Dit is een dikke slee, vergis je niet dit gaat giga hard.
Ik vraag me altijd af hoe een titanium uitlaat voor meer pk’s zorgt. Of hangen ze er gewoon een beter ademende uitlaat onder en als ze toch bezig zijn maken ze die maar meteen van titanium?

Zijn die dingen trouwens echt wel van titanium? Wie controleert dat? Wie weet wordt er wel mee gesjoemeld en is het gewoon rvs. Dat soort vragen…
Heel erg dik dit niet normaal.
Wel spannen enzo maar nee bedankt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).