• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilinders

Auteur: Dizono, gepost 6 maart 2017 om 23:10 – 41 Reacties

Afbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilindersAfbeelding Live: Deze Fiesta ST herbergt drie pretcilinders

Ford Fiesta ST
Downsizen was zelden zo leuk.

Ford was een van de eerste merken die een moderne driecilinder aanbood in auto’s van formaat. Zelfs in auto’s als de Focus en de Mondeo toereikend, dus in een Fiesta meer dan voldoende pit. Tot wel 140 pk leverde de driepitter in de vorige generatie van Fords B-segmenten. Die 1.0 komt uiteraard gewoon weer in de nieuwe Fiesta, maar daar komt ook een 1.5 Ecoboost bij. Eveneens een driepitter, maar dan met een smeuïge 200 pk!

Daarmee verliest de nieuwe Fiesta ST één cilinder en 0.1 liter slagvolume, maar stijgt het vermogen van 182 naar die magische 200-grens. Verder belooft de auto bijzonder goed te sturen, tot nu toe zijn we immers zelden teleur gesteld door een sportieve Ford.

Helaas zullen we nog wel even wat geduld moeten opbrengen, want Ford Nederland wist ons te melden dat de auto pas in 2018 in de showrooms zal staan. Een prijs is nog niet bekend, maar gehoopt wordt dat de auto door zijn lagere CO2-uitstoot minder zal kosten dan de circa 28 mille die de uitgaande ST moet kosten.

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • Fiesta ST occasion
    Yes! Fiesta ST occasion eindelijk onder 10 mille!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, fiesta, fiesta-st, Ford, geneve, geneve-2017

Vorig bericht: « 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft?
Volgend bericht: Gelekt! De nieuwe Porsche GT3 met handbak [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kvgorp zegt

    6 maart 2017 om 23:15

    Klinkt goed. Hopelijk ook het motor geluid.

    Login om te reageren
  2. thomasthomas zegt

    6 maart 2017 om 23:17

    3 cilinders bahhh…

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 maart 2017 om 23:19

      @thomasthomas: Een driecilinder klinkt leuker dan een viercilinder naar mijn idee. Daarnaast: gewoon aan wennen joh. Het turboloze en veel cilindertellende tijdperk is niet meer.

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        7 maart 2017 om 00:20

        @granlusso: Precies wat ik dacht en gunstiger voor ons belastingklimaat dus het wordt alleen maar aantrekkelijker.

        Login om te reageren
        • dare2think zegt

          7 maart 2017 om 01:00

          @atrak: Het belastingklimaat verandert sneller dan het echte klimaat, dus daar zou ik niet helemaal op vertrouwen…

          Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        7 maart 2017 om 01:52

        @granlusso: echt een driecilinder klinkt lekkerder? Nou ik haak even af hier.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          7 maart 2017 om 07:20

          @thomasthomas: Same here. Ik kan echt niet wennen aan dat koffiemolen geluid, doet me gewoon teveel denken aan de 34pk sterke 0,8 liter driepitter van m’n moeder’s vroegere Suzuki Alto…

          Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          7 maart 2017 om 19:52

          @thomasthomas:
          Ja!
          Mijn Triumph 900 triple motorfiets klinkt fantastisch als je hem tot 9000 toeren doorhaalt.
          Doet denken aan een luchtgekoelde 911.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        7 maart 2017 om 07:21

        @granlusso: tot turbomotoren gigantisch door de mand vallen bij een realistische verbruikstest.

        Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        7 maart 2017 om 08:01

        @granlusso: 3 cillinder bah

        Login om te reageren
      • stefan1207 zegt

        7 maart 2017 om 09:56

        @granlusso: Inderdaad. De Bimmer van mijn wederhelft (118i, dus met driepitter) klinkt bijlange niet slecht.

        Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    6 maart 2017 om 23:17

    Ik vind het een erg knappe auto geworden. Een mooie evolutie van het uitgaande model, dat wat mij betreft nog steeds meekan qua design.

    Daarnaast blijft dit bommetje natuurlijk een heerlijke imagebuilder. Sympathiek merk, dat Ford.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    6 maart 2017 om 23:18

    Oeh, dat is een mooi vooruitzicht. Iets lichter in de neus en een driepitter kan best een lekker geluid produceren als ze een beetje hun best doen op de uitlaat.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 08:50

      @trustmeiamanengineer: dat vraag ik me trouwens af, of hij wel zoveel lichter is. Hij verliest dan wel een cilinder maar het volume per cilinder is flink toegenomen. Weegt dat tegen elkaar op? Ik vertrouw op jouw ingenieurskunsten om me het goeie antwoord te geven ;)

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    6 maart 2017 om 23:33

    Ligt het aan mij of aan de foto’s of is de Fiesta gigantisch gegroeid? Hij lijkt best groot op de foto’s.

    Login om te reageren
    • solksagen zegt

      6 maart 2017 om 23:57

      @viezefreddyw: +71 mm lengte, +12 mm breedte, +4 mm wielbasis voor de 18-inchers (je wint nog net) op de foto’s.

      Login om te reageren
    • st33fie zegt

      7 maart 2017 om 00:28

      @viezefreddyw: daar heb je wel een punt .
      Hij oogt inderdaad groter

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 10:28

      @viezefreddyw: komt denk ik door de bredere grille en de liggende achterlichten. Dan oogt het geheel al snel groter

      Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    6 maart 2017 om 23:49

    Ik weet t nog niet. De uitgaande Fiesta (ST) vind ik veel strakker ogen.

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      7 maart 2017 om 07:49

      @toyotafortuner: Is hij ook – zeker de achterkant van de nieuwe ziet er slecht uit.

      Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    6 maart 2017 om 23:52

    3 cilinders klinken gewoon lekker. Ik kijk zelfs uit naar het moment dat ze een 1-cilinder blok in een auto proppen! Het geluid van zo’n pompende, lompe aardappel blijft imo onovertroffen. Met de 48PK uit mijn motorblok gaat het helaas niet werken, die heeft al een beetje moeite met de 180kg wegende fiets er omheen…

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    6 maart 2017 om 23:55

    Lekker bakkie hoor. Vanaf nu zijn 3 cilinders ook leuk voor mensen die geen i8 kunnen betalen. Hoe zwaar is zo’n fiësta?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 maart 2017 om 11:18

      @allesmetturbo: Klinkt alsof iemand een i8 zou kopen omdat er een 3-cilinder in zit… Ik denk eerder dat iemand een i8 koopt ondanks dat er een driecilinder in zit….

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        7 maart 2017 om 14:07

        @Jochempie: bedoelde meer dat er nu een betaalbare 3-cil is met leuk wat pit. Mensen die een i8 kopen snap ik sws niet:p voor dat geld zou ik echt niet met een 3-cil op pad willen zijn

        Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    7 maart 2017 om 01:54

    Hahaha 3 cilinders echt, heeft de 4e cilinder nu al geen compressie meer. Ben blij dat ik er gewoon 6 in V heb.

    Login om te reageren
  10. vtechlover zegt

    7 maart 2017 om 06:53

    Door het lagere gewicht van de 3 cilinder in zn neus zal hij waarschijnlijk beter hoeken in de bochten, ben benieuwd naar de eerste reviews!

    Login om te reageren
  11. onnes zegt

    7 maart 2017 om 06:59

    Prima velgen

    Login om te reageren
  12. moondustfocus zegt

    7 maart 2017 om 07:24

    Iets zegt mij dat die zijdeglans kleur niet wordt doorgevoerd naar de productiemodellen. Zonde, want het staat goed

    Login om te reageren
  13. vopo zegt

    7 maart 2017 om 07:30

    Vind de achterkant geen vooruitgang, eerder erg anoniem. Nee is er niet mooier op geworden helaas.

    Login om te reageren
  14. focusrs1 zegt

    7 maart 2017 om 07:47

    Ik heb de huidige ST ook gehad en die had stock op de dyno ook 200pk en na een remap 230pk met een top van 250kph ben benieuwd of die 3 pitter dat ook aankan.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      7 maart 2017 om 08:14

      @focusrs1: dat lijkt me sterk, met alleen een remap kom je op 210/220pk.
      Dus dan had je ook andere aanpassingen?

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        7 maart 2017 om 08:41

        @vtechlover: enkel een k&n luchtfilter en een custom remap

        Login om te reageren
  15. varry zegt

    7 maart 2017 om 08:30

    Ziet er strak uit. Niet te schrewerig en echt volwassen/groot geworden. Benieuwd hoe dat oogt met 5 deuren!

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    7 maart 2017 om 08:53

    Jarenlang hebben ze met de vorige ST lopen leuren bij alle beurzen, en heeft het sinds de eerste vertoning bijna 1,5 leaseauto gekost voor ze hem eindelijk gingen leveren. Voor mij dus veel te laat. Hebben ze er eindelijk van geleerd en gaan ze deze wat sneller na de introductie uitbrengen? Ik rij inmiddels een paar segmenten hoger, maar misschien kan ik mijn vriendin overhalen om haar Mini One hierop in te ruilen :)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 maart 2017 om 11:25

      @gulli: Een armoedige 116d is een paar segementen hoger? Doe mij die Fiesta dan maar..

      Login om te reageren
  17. Alfarobert zegt

    7 maart 2017 om 08:56

    1.0 liter,3 cilindertjes en dan minder dan jawel 28.000 euro. Hoe lang gaat zo’n blokje mee? Die haalt geen 350.000km. Zo’n blokje moet veel meer toeren maken. Voor rond de 28.000 koop je wel wat beters.

    Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    7 maart 2017 om 09:44

    Turbo en uitlaat staan roodgloeiend op de Fordstand.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 10:13

    Lekker, ben erg benieuwd

    Login om te reageren
  20. corvc6zo6 zegt

    7 maart 2017 om 10:27

    Ziet er goed uit alleen de achterkant moet me denken aan de bmw 2 serie active tourer en de velgen vind ik niet zo mooi. Denk wel dat het weer een goede hot hatch is.

    Login om te reageren
  21. raymster zegt

    7 maart 2017 om 10:36

    Waarom wacht Ford altijd zo lang met leveren? 2018…. dan zit de facelift er alweer bijna aan te komen.

    Login om te reageren
  22. bonzoo zegt

    7 maart 2017 om 12:58

    Lijkt me sterk dat deze de Fiesta MK7,5 ST gaat overtreffen met 3 cilinders… maar tegen die tijd blijf ik lekker rijden in de huidige ST!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North