• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragen

Auteur: Author, gepost 6 maart 2017 om 21:36 – 35 Reacties

Afbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragenAfbeelding Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragen

Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragen
Waarom een 4×4² of 6×6 kopen als je met dit ding overal kunt komen?

De 550 Adventure is het dikke broertje van de toch al corpulente G500 4×4². De originele Mercedes doet het met 422 pk en 610 Nm uit een twin-turbo 4.0 V8, maar dat kan beter! De Brabus heeft namelijk niet minder dan 550 pk en 800 Nm.

Met zoveel paarden en Nm’s dendert de extra dikke G in 6,7 tellen naar 100 km/u en pas bij 210 km/u grijpt de begrenzer in. Beetje flauw dat je ‘m niet gewoon naar Vmax kunt blaffen, maar vergeet niet dat een 4×4² tegen de 3.000 kg weegt.

Brabussen (of Brabi? Brabi Pangpang!) worden zelden sober aangekleed en dus kreeg ook deze 550 Adventure een heftig verkleedpak. Veel rails, een lier, nog meer lampen en een extra serieuze bullbar zorgen ervoor dat je ook ’s nachts volgas over de Veluwe kunt denderen zonder het risico op serieuze schade.

Ook interessant!

  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Koop deze kneiterdikke Brabus bij Domeinen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, brabus, g-klasse, geneve-2017, Mercedes, SUV, tuning

Vorig bericht: « VAG Sedric: gelukkig is het maar een concept
Volgend bericht: 800 pk in een dakloze BMW M6, wie durft? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    6 maart 2017 om 21:44

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      7 maart 2017 om 15:02

      @ghost: ik moest heel hard lachen toen ik ‘m zag….

      Login om te reageren
  2. kwasser zegt

    6 maart 2017 om 21:45

    Serieus een tof apparaat.

    Login om te reageren
  3. ricksmits zegt

    6 maart 2017 om 21:46

    Dus een off the road versie van een suv die na eeuwen lang defensievoertuig te zijn geweest getransformeerd is naar pc hoofdstraat mobiel..

    Ach wat zal t, ik wil m

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      7 maart 2017 om 00:57

      @ricksmits: leuk dat je dat zegt, maar ik zie ‘m bijna nooit in de PC, of Amsterdam, of überhaupt in Nederland.

      Login om te reageren
  4. boxer74 zegt

    6 maart 2017 om 21:47

    Soms heimwee naar het pre-LED tijdperk.…Stel je dit beest eens voor met 16 joekels van analoge high beam verstralers op het dak en bullbar. Nog straffer toch ?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      6 maart 2017 om 22:26

      @boxer74: Maar die LED’s geven wel een bak meer licht. Gelukkig zijn er nog bedrijven als ARB die de LED techniek combineren met de oude vertrouwde vorm:
      http://www.arb.com.au/site/wp-content/uploads/2014/09/ARB76SeriesDeluxeBar0615_033_480crop.jpg

      Login om te reageren
    • mrwheely zegt

      7 maart 2017 om 04:04

      @boxer74: maat geven niet meer licht als dit… vangen te veel wind en glas breekt te snel …. dus dit is beter

      Login om te reageren
  5. 2505 zegt

    6 maart 2017 om 21:47

    Het lijkt wel dat brabus zich de laatste tijd onaantastbaar waant.. Niemand komt hiermee weg, zelfs brabus niet. Wat een draak van een auto

    Login om te reageren
  6. gokartmozart zegt

    6 maart 2017 om 21:47

    Brabi pangpang geniaal…
    Lekker kleurtje wel : stopverf op een auto die niet te stoppen is….
    Mooie dikke vinger naar de wereld dit

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    6 maart 2017 om 21:55

    Totaal onnodig natuurlijk, vooral al de luxe dat er in zit. En toch he, en toch wil ik eens een rondje doen met zo’n ding door de bossen ofzo. Dat lijkt me wel een beleving. Maar dan wil ik wel de stoelverwarming aan doen. Ik heb al gauw koud..

    Login om te reageren
  8. gekkenhuis zegt

    6 maart 2017 om 21:55

    Onbeschoft lelijk, je kunt er hier echt helemaal niks mee maar toch wil ik dat ding hebben!

    Login om te reageren
  9. jasbelle zegt

    6 maart 2017 om 21:57

    Is deze nou gebaseerd op een 4×4^2 of op een gewone G?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      6 maart 2017 om 22:09

      @jasbelle: typeplaatje op de achterkant al bekeken? Of op dat lomp grote reservewiel?

      Login om te reageren
  10. rulefollower zegt

    6 maart 2017 om 22:02

    Dan is het Brabii, net als Prii (van Toyota).

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      6 maart 2017 om 22:15

      @rulefollower: prii is alleen in het engels… priussen in het nederlands.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      6 maart 2017 om 22:20

      @rulefollower: Volgens mij vergeet je dat er al een ‘i’ in Prius zit.
      Net zoals modus en modi.

      Verder mag Brabi Pangang van mij hét woord van 2017 worden.

      Login om te reageren
  11. matonias zegt

    6 maart 2017 om 22:07

    Wat een blubberdik ding?l! Vet

    Login om te reageren
  12. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    6 maart 2017 om 22:19

    Dat nog niemand een opmerking heeft gemaakt over die verschrikkelijk slecht gephotoshopte persfoto’s

    Login om te reageren
  13. robert110 zegt

    6 maart 2017 om 22:19

    Het idee is leuk, de uitvoering wat minder.
    Het begint al bij die banden, dan kan je de rest van de auto toch ook niet meer serieus nemen? Waarom zetten ze dat ding niet gewoon op een set Cooper STT’s ofzo?
    En dan die achterbumper, volgens mij hangt de achterbumper van de standaard G nog hoger.
    Dit is het school voorbeeld van een terreinwagen ontworpen door iemand die nog nooit het terrein in geweest is.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 maart 2017 om 08:27

      @robert110: echt hè. De lier die 20cm onder de auto uitsteekt, lekkere zandschep zo. De side steps die bij de eerste aanraking met iets anders dan lucht niet meer functioneren. Een bullbar van 15mm cv leidingen uit de lokale bouwmarkt die nauwelijks een flinke hommel tegen kan houden. Etc etc.

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    6 maart 2017 om 22:20

    Call in the nukes.. kill this monster!

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    6 maart 2017 om 22:23

    Er mag van mij wel eens een moderne G ontworpen worden

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    6 maart 2017 om 22:24

    Ik houd het bij de positieve dingen: Het interieur ziet er echt goed uit!

    Login om te reageren
  17. redbee5 zegt

    6 maart 2017 om 22:29

    Totale onzin natuurlijk. Doet me denken aan de off-road dag georganiseerd door Mercedes. Daar gingen ze in de nieuwste G-klasses de woestijn in. Ver kwamen ze echter niet, aan het eind van de dag waren alle luxe paardjes door de vering heen gezakt. Veel te zwaar natuurlijk met die luxe premium interieurs. Enigste die nog vrolijk rondreden waren de oer gelandewagens, die mochten vervolgens terug naar de beschaving rijden om wat nieuwe onderdelen op te halen.

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    6 maart 2017 om 22:31

    Zo onzinnig en toch zo vet.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2017 om 22:36

    210km/h met een lier….

    Login om te reageren
  20. suheyl zegt

    6 maart 2017 om 22:37

    Heerlijk fout! Zet maar neer!

    Login om te reageren
  21. davidw zegt

    6 maart 2017 om 22:42

    Prijs?

    Login om te reageren
  22. mrwheely zegt

    7 maart 2017 om 04:05

    Die wielen met banden slaan nergens op…. veel te veel vermogen voor off-road. En zeker voor een grofprofiel band

    Login om te reageren
  23. Den zegt

    7 maart 2017 om 07:04

    Dikke bak!

    Login om te reageren
  24. r3fl3x zegt

    7 maart 2017 om 07:47

    Die wielen! Lijkt wel een huifkar zo. Basisontwerp van de G is tof, maar smeekt om vet rubber. Vind die aangepakte Defenders zo veel mooier…

    Login om te reageren
  25. deora zegt

    7 maart 2017 om 08:07

    Doe mij maar een kruising tussen de G500 en de G350 Professional. De portaalassen en bodemvrijheid van de G500, gekruist met het praktische van de Professional. Een paar weken geleden nog de 6×6 gezien van het Zweedse leger. Die zijn ook erg vet.

    Login om te reageren
  26. cossiekiller zegt

    7 maart 2017 om 09:31

    In het accelereren even snel als een Fiesta ST met 1.5 driecilinder. 3 keer meer pk’s, koppel én gewicht.
    Doe dan toch maar de Fiesta ipv deze clowncar.

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 10:11

    Lijkt wel een lr Defender zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North