Brabus 550 Adventure: het antwoord op al je vragen

Auteur: , 35 Reacties

Waarom een 4x4² of 6x6 kopen als je met dit ding overal kunt komen?

De 550 Adventure is het dikke broertje van de toch al corpulente G500 4×4². De originele Mercedes doet het met 422 pk en 610 Nm uit een twin-turbo 4.0 V8, maar dat kan beter! De Brabus heeft namelijk niet minder dan 550 pk en 800 Nm.

Met zoveel paarden en Nm’s dendert de extra dikke G in 6,7 tellen naar 100 km/u en pas bij 210 km/u grijpt de begrenzer in. Beetje flauw dat je ‘m niet gewoon naar Vmax kunt blaffen, maar vergeet niet dat een 4×4² tegen de 3.000 kg weegt.

Brabussen (of Brabi? Brabi Pangpang!) worden zelden sober aangekleed en dus kreeg ook deze 550 Adventure een heftig verkleedpak. Veel rails, een lier, nog meer lampen en een extra serieuze bullbar zorgen ervoor dat je ook ’s nachts volgas over de Veluwe kunt denderen zonder het risico op serieuze schade.



35 reacties

Wat een gedrocht!
@ghost: ik moest heel hard lachen toen ik ‘m zag….
Serieus een tof apparaat.
Dus een off the road versie van een suv die na eeuwen lang defensievoertuig te zijn geweest getransformeerd is naar pc hoofdstraat mobiel..

Ach wat zal t, ik wil m
@ricksmits: leuk dat je dat zegt, maar ik zie ‘m bijna nooit in de PC, of Amsterdam, of überhaupt in Nederland.
Soms heimwee naar het pre-LED tijdperk.…Stel je dit beest eens voor met 16 joekels van analoge high beam verstralers op het dak en bullbar. Nog straffer toch ?
@boxer74: Maar die LED’s geven wel een bak meer licht. Gelukkig zijn er nog bedrijven als ARB die de LED techniek combineren met de oude vertrouwde vorm:
http://www.arb.com.au/site/wp-content/uploads/2014/09/ARB76SeriesDeluxeBar0615_033_480crop.jpg
@boxer74: maat geven niet meer licht als dit… vangen te veel wind en glas breekt te snel …. dus dit is beter
Het lijkt wel dat brabus zich de laatste tijd onaantastbaar waant.. Niemand komt hiermee weg, zelfs brabus niet. Wat een draak van een auto
Brabi pangpang geniaal…
Lekker kleurtje wel : stopverf op een auto die niet te stoppen is….
Mooie dikke vinger naar de wereld dit
Totaal onnodig natuurlijk, vooral al de luxe dat er in zit. En toch he, en toch wil ik eens een rondje doen met zo’n ding door de bossen ofzo. Dat lijkt me wel een beleving. Maar dan wil ik wel de stoelverwarming aan doen. Ik heb al gauw koud..
Onbeschoft lelijk, je kunt er hier echt helemaal niks mee maar toch wil ik dat ding hebben!
Is deze nou gebaseerd op een 4×4^2 of op een gewone G?
@jasbelle: typeplaatje op de achterkant al bekeken? Of op dat lomp grote reservewiel?
Dan is het Brabii, net als Prii (van Toyota).
@rulefollower: prii is alleen in het engels… priussen in het nederlands.
@rulefollower: Volgens mij vergeet je dat er al een ‘i’ in Prius zit.
Net zoals modus en modi.

Verder mag Brabi Pangang van mij hét woord van 2017 worden.
Wat een blubberdik ding?l! Vet
Dat nog niemand een opmerking heeft gemaakt over die verschrikkelijk slecht gephotoshopte persfoto’s
Het idee is leuk, de uitvoering wat minder.
Het begint al bij die banden, dan kan je de rest van de auto toch ook niet meer serieus nemen? Waarom zetten ze dat ding niet gewoon op een set Cooper STT’s ofzo?
En dan die achterbumper, volgens mij hangt de achterbumper van de standaard G nog hoger.
Dit is het school voorbeeld van een terreinwagen ontworpen door iemand die nog nooit het terrein in geweest is.
@robert110: echt hè. De lier die 20cm onder de auto uitsteekt, lekkere zandschep zo. De side steps die bij de eerste aanraking met iets anders dan lucht niet meer functioneren. Een bullbar van 15mm cv leidingen uit de lokale bouwmarkt die nauwelijks een flinke hommel tegen kan houden. Etc etc.
Call in the nukes.. kill this monster!
Er mag van mij wel eens een moderne G ontworpen worden
Ik houd het bij de positieve dingen: Het interieur ziet er echt goed uit!
Totale onzin natuurlijk. Doet me denken aan de off-road dag georganiseerd door Mercedes. Daar gingen ze in de nieuwste G-klasses de woestijn in. Ver kwamen ze echter niet, aan het eind van de dag waren alle luxe paardjes door de vering heen gezakt. Veel te zwaar natuurlijk met die luxe premium interieurs. Enigste die nog vrolijk rondreden waren de oer gelandewagens, die mochten vervolgens terug naar de beschaving rijden om wat nieuwe onderdelen op te halen.
Zo onzinnig en toch zo vet.
210km/h met een lier….
Heerlijk fout! Zet maar neer!
Prijs?
Die wielen met banden slaan nergens op…. veel te veel vermogen voor off-road. En zeker voor een grofprofiel band
Dikke bak!
Die wielen! Lijkt wel een huifkar zo. Basisontwerp van de G is tof, maar smeekt om vet rubber. Vind die aangepakte Defenders zo veel mooier…
Doe mij maar een kruising tussen de G500 en de G350 Professional. De portaalassen en bodemvrijheid van de G500, gekruist met het praktische van de Professional. Een paar weken geleden nog de 6×6 gezien van het Zweedse leger. Die zijn ook erg vet.
In het accelereren even snel als een Fiesta ST met 1.5 driecilinder. 3 keer meer pk’s, koppel én gewicht.
Doe dan toch maar de Fiesta ipv deze clowncar.
Lijkt wel een lr Defender zo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).