• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

888 verlengde A6’en kopen?

Auteur: RubenBaeten, gepost 15 september 2008 om 14:03 – 46 Reacties

Olympische Audi's A6L

Nu de Olympische Spelen weer voorbij zijn zitten ze in Beijing in hun maag met een mooie collectie auto’s. De stad schafte 888 Audi’s aan, modelletje A6L, om allerlei Olympische hooggeplaatsten te vervoeren. Nu zijn ze niet meer nodig. Kopen?

Alle auto’s zijn voorzien van een 2.0T-motor en hebben zo’n 2.000 km gelopen. Tijdens de Spelen werden de VIP-mobielen voortdurend geïnspecteerd en bijgehouden door een team van 140 man, dat eventuele deukjes of krasjes vakkundig verwijderde. Zo goed als nieuw dus, deze verlengde A6’jes. De prijs per stuk is niet bekend, maar als je ze alle 888 koopt krijg je vast groepskorting. (via chinacartimes)

Ook interessant!

  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, China

Vorig bericht: « Krijgt de nieuwe Mercedes CLK een stalen vouwdak?
Volgend bericht: Mitsubishi teast de pan uit: Colt facelift? Kleine SUV? »

Lees Interacties

Reacties

  1. S65 AMG zegt

    15 september 2008 om 14:06

    Hahaha als je ze allemaal koopt krijg je groepskorting die is goed haha.

    Login om te reageren
  2. Zoepie zegt

    15 september 2008 om 14:08

    En als je de kosten van verscheping bijtelt krijg je het dubbele van de prijs

    Login om te reageren
  3. Carmeleon zegt

    15 september 2008 om 14:11

    Die hadden beter geleaset precies :)

    Login om te reageren
  4. allautomotive.nl zegt

    15 september 2008 om 14:12

    er zal geen europese typegoedkeuring opzitten …

    Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    15 september 2008 om 14:21

    Verloten onder de inwoners van china ;)

    Login om te reageren
  6. GekkeHenkie zegt

    15 september 2008 om 14:27

    Er zullen wel genoeg autoverhuurbedrijven of garagebedrijven interesse hebben in deze auto’s :)

    In zeer goede staat en weinig kilometers, kan haast niet beter zou je zeggen.

    Login om te reageren
  7. MFX zegt

    15 september 2008 om 14:33

    Zijn het wel echte Auto Union´s of Chinese replica´s? :)

    Login om te reageren
  8. Stahlblau zegt

    15 september 2008 om 14:41

    Haha het heeft wel wat unieks. Leuk als je hier in Nederland in de file naast een gewone A6 staat… ;)

    Als ik genoeg geld had zou ik een E60 530Li hier naar Nederland te laten komen. Toch net iets anders dan een doorsnee vijf Limousine of Touring.

    Login om te reageren
  9. Geffrey zegt

    15 september 2008 om 14:54

    @ Zoepie,

    Dat ligt er aan wat voor bedrag ze er voor willen hebben, als je ze allemaal koopt + verschepen en hier weer verkoopt voor de Nederlandse prijs, maak je denk ik wel winst.

    Login om te reageren
  10. Majinstar zegt

    15 september 2008 om 14:56

    Leuk test terrein misschien kan Brainiac er wat mee.

    Login om te reageren
  11. Martijn K zegt

    15 september 2008 om 15:06

    ik heb nog wel een plekje voor de deur vrij, kom maar brengen.

    Login om te reageren
  12. tom zegt

    15 september 2008 om 15:19

    Die A6L kosten zo’n 50 000 USD nieuw dus da zijn schoon tweedehandswagentjes!

    Login om te reageren
  13. carsofcoolhaven.nl zegt

    15 september 2008 om 15:23

    Zijn best leuke autootjes… heb er wel eens eentje gespot, naar een Maybach 62 waardoor hij een beetje kort leek :-) Maar het is een fijn bakje om mee boodschappen te doen, volgens mij. Lekker veel ruimte voor een kratje, ook.

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    15 september 2008 om 15:40

    Daar zit wel handel in zeg… Als je ze allemaal koopt krijg je ze natuurlijk wel voor 35000 USD per stuk, dat maakt in totaal 31.080.000,=
    Bij zo’n grote order wordt je meteen als goede klant beschouwd dus mag je de handel meenemen voor 30mil.
    Dan heb je dus voor 22.2mil (EUR) 888 A6L’s. Oftewel je hebt ze voor 25k per stuk… je kan ze vervolgens makkelijk met 15-20k winst verkopen…
    45000 x 888 = 39.960.000 …
    Lijkt me wel dat je daar dan de transportkosten uit hebt :D
    39.96mil (EUR) is overigens 55.95mil (USD) dus tel uit je winst :twisted:

    Hoe jammer dat ik niet het startkapitaal of het netwerk heb om deze droom te verwezelijken…

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    15 september 2008 om 15:49

    Om mijn berekening ff at te maken, de exacte catalogusprijs van zo een A6 Limousine met 2.0 TSI is € 44.120,00 , maar kan iemand mij dan de prijs op NL-kenteken vertellen?

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    15 september 2008 om 16:02

    @allautomotive.nl en waarom dan niet?

    Login om te reageren
  17. Rick zegt

    15 september 2008 om 16:04

    @Jesper.
    Heb je de BPM wel verekent?
    En bedoel je prijs vanaf ik neem aan dat er bij deze 888 uitvoeringen wel een aantal opties zit dus al je er 1 vergeet kan je een paar duizen/miljoen mislopen ;)

    Login om te reageren
  18. The Netherlands For Sure zegt

    15 september 2008 om 16:20

    Misschien is het wat, om ze als New Yorkse Taxi te gebruiken? Die zochten toch nog een nieuw modelletje? Ze zijn ruim en zuinig, dus zou het best kunnen.

    Login om te reageren
  19. autogier zegt

    15 september 2008 om 16:36

    goed voor chineese vip taxies

    Login om te reageren
  20. rikkon zegt

    15 september 2008 om 16:48

    @ Jesper De catalogusprijs heb je niet zo veel aan, het verschil moet je allemaal naar Den Haag brengen.

    Login om te reageren
  21. lodewijk zegt

    15 september 2008 om 16:50

    Allemaal goed en wel, maar voor hoeveel verkopen ze ze nu?
    En kan ik dat in België binnenkrijgen?
    …

    Login om te reageren
  22. Rus zegt

    15 september 2008 om 16:51

    44120 x 110%= A
    A x 119%= B

    B + 2000 (transport)=C
    C + 2000 (goedkeuring, kenteken zetten etc.)

    = uitkomst.

    Zoiets.

    Login om te reageren
  23. tim zegt

    15 september 2008 om 16:53

    verscheping is helemaal niet zo duur als je denkt
    hong kong – Rotterdam met een van de betere forwarders
    20ft USD 800
    40ft USD 1475 (+200 voor een HC)
    *prijs excl 17,1% CAF en 687 of 1374 BAF voor September

    denk eerder dat je inklaring en BTW/BPM je nekt

    Login om te reageren
  24. Cas zegt

    15 september 2008 om 17:00

    In geen 888 jaar dat ik zo’n auto ook maar overweeg! :-)

    Login om te reageren
  25. Jesper zegt

    15 september 2008 om 17:17

    @ Rikkon, als je me laatste reactie nou eens leest, zie je dat dat ook is waar ik naar vroeg :?

    @ Rus: jij haalt 2 dingen door elkaar, jij rekent vanaf de catalogusprijs nog eens vrolijk de transportkosten door :P

    Anyway, zeg dat je (USD) 1000 of wel (EUR) 714 per auto betaalt…
    888 x 714 = 634.032 … dat is te overzien aangezien je bijna 100% winst hebt, of meer als je ze slim verkoopt.
    Zoals tim zegt is het eerder de BtW die je nekt, BPM betaal je niet als je ze invoert vanuit buiten Europa dacht ik…
    dus dat wordt nog een vrolijk 888 x 8382.80 = (EUR) 7.443.926,40

    Maar deze hele berekening gaat er van uit dat je de Audi’s daar inkoopt voor (USD) 35.000 en verkoopt voor (EUR) 40-50k… Dat moet winstgevender kunnen. Inkopen voor 30k per stuk ofzo…

    Je houdt in ieder geval op de eerste berekening al (EUR) 15mil over aan het einde, mocht je de boel nog meer pushen door beter te in- en verkopen zit er toch wel een nette 25mil winst in :D

    En dan zei mn docent verkoopmanagement dat ik er niets van bak :twisted:

    Login om te reageren
  26. DennieFR zegt

    15 september 2008 om 17:18

    Neem aan dat er flink wat van van de bedragen af zijn,het zijn er nog al veel dus ze moeten wel.
    Iemand die serieus naar zo’n auto op zoek is die bespaart zich een hoop geld,zelfs als ie op NL-kenteken gezet moet worden ;)

    Login om te reageren
  27. Jesper zegt

    15 september 2008 om 17:25

    @ DennieFR: zoals met iedere auto die je in USD aftikt… Daarom is het ook zo verdomde aantrekkelijk om een classic uit de States te importeren. Het verschil tussen de euro en de dollar is zo groot, dat je de transport kosten er ruimschoots uit haalt.
    Stond in het vorige nummer van Autovisie heel mooi stap voor stap beschreven hoe een Mustang uit de US te importeren, uiterst boeiend en verbazingwekkend!!

    Login om te reageren
  28. AllAutomotive.nl zegt

    15 september 2008 om 17:33

    @ Rick

    Deze Audi A6 wordt alleen voor de chinese markt geproduceerd. Daarbij wordt hij ook nog in China gebouwd. Dit betekent dat als hij voor de europese markt beschikbaar zou komen dat daar een aparte typegoedkeuring voor moet zijn. Dit is behoorlijk kostbaar . Aangezien Audi er geen geheim van maakt dat deze lange Audi A6 alleen voor China is ontwikkeld lijkt het mij sterk dat ze deze typegoedkeuring geregeld hebben.

    Er zijn wel mogelijkheden voor, in Duitsland is de regelgeving veel soepeler. Dus zou je een auto in kunnen voeren in Duitsland, en daarna met de duitse Fahzeugbrief de auto in Nederland invoeren.

    Maar nogmaals, allemaal omslachtig.

    Houdt er ook rekening mee dat invoeren in Nederland ook nog eens 10% invoerrechten kost over de aanschafprijs plus transportkosten.

    Maar goed, als je tijd en geld hebt zou je het isico kunnen nemen ;-)

    Login om te reageren
  29. hubert zegt

    15 september 2008 om 17:34

    @Jesper,

    even uit de droom helpen : Elke auto die hier ingevoerd wordt moet BPM over betaald worden. Hoe ouder hoe minder, maar deze zijn practisch nieuw.
    Dus toch wel een 12.000 /13.000 euro per auto.
    En ook nog een europese typegoedkeuring erop krijgen.
    Want europese auto’s die voor export gebouwd zijn, moeten vaak bij terugkomst naar europa voorzien worden van een europese goedkeuring. (Was bij mijn Volvo uit de US tenminste het geval)

    Login om te reageren
  30. Jesper zegt

    15 september 2008 om 17:45

    @ AllAutomotive.nl: Wordt de A6 in China geproduceerd?! Dat hoor ik voor het eerst!! Zou je me in dat geval uit kunnen leggen waarom bij alle auto’s op de foto’s het stuur gewoon aan de goede (linker) kant zit? ;)

    @ Hubert: 888 x 12000 = (EUR) 10.656.000 …
    Dan houd je als je het slim speelt nog altijd een nette 10mil over, de meeste welgestelden hollanders verdienen zulk geld van hun leven niet. En dit is misschien een half jaar tot een jaartje werk, van opkoop tot totale verkoop ;)

    Maar het blijft zowieso bij een droom, want zoals ik al eerder zei heb ik het startkapitaal noch het netwerk om zoiets te kunnen bewerkstelligen.
    Mocht een of andere kapitaalkrachtige ondernemer hier iets in zien, dan eis ik natuurlijk wel 25% van de opbrengst op voor het idee he ;)
    (Ik heb er inmiddels pattent op aangevraagd :P )

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    15 september 2008 om 17:46

    tja .. dat vervoer he ..
    1 keertje de zijde-route is best wel leuk .. 2 keer ook nog wel ..
    maar 888 keer ??

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    15 september 2008 om 17:47

    Dat deze A6 trouwens voor de Chinese markt is ontwikkeld is bullshit, want je kan iedere willekeurige Audi-dealer binnenstappen en een order voor een Audi A6 Limousine 2.0 TSI Business Pack (o.i.d.) tekenen.

    Login om te reageren
  33. Tommy zegt

    15 september 2008 om 17:50

    De A6L is denk ik wel duurder dan de gewone A6, hij is meer dan 5 meter lang(!) Jammer dat er een 2.0 TFSI viercilinder in zit, alhoewel die is sterk genoeg om goed in het verkeer mee te komen. Verscheep er maar een paar naar Europa dan heb je echt iets exclusiefs en enorm veel beenruimte op de achterbank!

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    15 september 2008 om 18:15

    @Jesper, wat jij zegt is bullshit. De verlengde versie van de A6 is alleen in China verkrijgbaar, heeft niets met het blok te maken….

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    15 september 2008 om 18:29

    Die sporen ook niet he die Chinezen… stelletje mongolen… of nee, wacht, dat zijn hun buren. Maar toch behoorlijk idiote aanschaf voor 2000 km elk.

    Login om te reageren
  36. 007 zegt

    15 september 2008 om 18:51

    ik snap niet waarom een verlengde a6 (waarom dan geen a8) ??

    Login om te reageren
  37. Willem zegt

    15 september 2008 om 19:34

    @ zopie, nee toch niet, scheepskosten van china naar antwerpen staan gelijk van transport kosten van bvb. gent naar antwerpen … dit voorbeeld is zelfs niet eens overdreven ;) dus laat maar komen die handel

    Login om te reageren
  38. ZwerverRoodbaard zegt

    15 september 2008 om 20:19

    Doe mij dan maar een dozijn :P Als ze er toch niet vanaf kunnen komen…

    Login om te reageren
  39. dekster zegt

    15 september 2008 om 20:22

    @007
    Heeft te maken met de verschillende bevolkingsklasses in China. ;)

    Login om te reageren
  40. Esprit_de_Flandre zegt

    15 september 2008 om 20:41

    Waarom niet als taxi gebruiken? Grote vooruitgang tegenover de VW Santana’s die er nu rondrijden.

    Login om te reageren
  41. AllAutomotive.nl zegt

    15 september 2008 om 21:02

    @ Jesper

    Zo hoor je nog eens wat he op Autoblog….

    http://www.audi.com/audi/com/en2/about_audi_ag/production_locations/china.html

    Zie ook deze link…..

    De reden is dat de Chinezen geen buitenlandse fabieken willen. Als je als buitenlandse producent in China wil leveren dan heeft het veel voodelen om je product ook in China te laten assembleren ( lage productiekosten ) . Een fabriek bouwen mag alleen als je dit samen met een Chinees bedrijf samen doet. Daarom moet er een joint venture woden opgericht.

    Je zult dus geen fabrieken vinden in China die in handen zijn van buitenlandse bedrijven. Alleen joint ventures.

    China is overigens de op twee na grootste markt voor Audi.

    Van de in 2007 geproduceerde Audi’s ( 964.151 st. ) werden er 254.014 in Duitsland geleverd, gevolgd door 101.996 in China. Ter indicatie : er werden in 2007 in totaal 16.734 auto’s aan de nederlandse importeur verkocht. Nederland staat hiermee op de 9e plaats.

    De afschrijving van deze 888 verlengde Audi’s zal ongetwijfeld voor een groot deel als “reclamekosten” worden geboekt.

    Audi is trouwens niet uniek met een verlengde Audi A6. Ook BMW levert een verlengde [url=http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/09/verlengde-bmw-5-serie-onthuld-op-chinese-markt]5-serie[/url] en Volkswagen heeft een verlengde Passat. Deze staat weer op het onderstel van een verlengde Skoda SuperB. ( Wat eigenlijk weer een verlengde Passat is…. snapt u hem nog??? )

    Login om te reageren
  42. AllAutomotive.nl zegt

    15 september 2008 om 21:30

    @ Jesper

    o ja vwb jouw opmerking over waarom deze auto’s gewoon linksgestuurd zijn ? Wellicht ben je in de war met Japan, waar ze links rijden en dus rechtsgestuurde auto’s hebben. In China rijden ze gewoon rechts en hebben ze dus linksgestuurde auto’s.

    Login om te reageren
  43. Rus zegt

    15 september 2008 om 23:42

    @ Jesper

    Wat betreft de EU goedkeuring. Ik denk dat de Chinese A6 auto’s niet zo heel veel verschillen van de EU A6’jes. USA is een ander verhaal. Daar zijn de auto’s vaak flink aangepast om ze door de USA typekeuring door te krijgen.
    Het is daarom erg moeilijk om een EU uitgevoerde auto in de USA te verkopen.

    Login om te reageren
  44. HeadlightInYourMirror zegt

    16 september 2008 om 11:58

    Nu is me duidelijk waarom die dingen in Beijing rond konden rijden zondernummerplaat. Dank.

    Login om te reageren
  45. wg zegt

    16 september 2008 om 12:13

    ik kan je verklappen dat die audi’s toch een wat minder degelijke indruk maken dan hun duitse broertjes en zusjes…

    Login om te reageren
  46. WittenieWittewel zegt

    16 september 2008 om 15:01

    mmm, jammer ik heb er maar 887 nodig… deal is off.. :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North