• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9 dingen die je moet weten over de Porsche Taycan

Auteur: RubenPriest, gepost 14 oktober 2019 om 16:00 – 22 Reacties

9 dingen die je moet weten over de Porsche Taycan


Zo ben je helemaal op de hoogte.

In deze video geeft Casper een korte samenvatting met de belangrijkste feiten over de nieuwe Porsche Taycan. Over het model, de actieradius, de modelvarianten en meer.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
  • Taycan rijdt door ruit
    Video: Taycan rijdt door ruit
  • Dit is de Porsche Taycan Cross Turismo!

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ev10daagse-2019, Porsche, Taycan, Video

Vorig bericht: « De e-Golf is nu nog veel goedkoper dan voorheen
Volgend bericht: Koop deze onverwoestbare groene youngtimer »

Lees Interacties

Reacties

  1. leaper035t zegt

    14 oktober 2019 om 16:25

    De review van Henry Catchpole voor Carfection lijkt me perfect samengevat. De Porsche Taycan zou de eerste sportieve elektrische wagen worden. Hoge verwachtingen die Porsche zou waarmaken. Niet dus.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 oktober 2019 om 16:39

      @leaper035t: Vroeger vond ik Carfection geniaal. Maar Henry heeft het voor mij compleet verpest. Doe mij de andere presentatoren maar. Maar helaas, bijna alle reviews worden gedaan door Henry….

      Login om te reageren
      • jules713 zegt

        14 oktober 2019 om 18:55

        @dutchdriftking: Hoe dat zo? Hij is één van de beste automotive journalisten, full stop.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          14 oktober 2019 om 21:17

          @jules713: tja, ik vind hem gewoon vervelend. Die twee andere zijn fantastisch!

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            15 oktober 2019 om 03:50

            @dutchdriftking: Catchpole is een van de beste schrijvers in de business. Toevallig zat hij tijdens de IAA in Frankfurt bij ‘onze’ tafel waardoor wij ons gingen afvragen: hoe goed is hij?

            De consensus was: briljant. Let wel: schrijver. Als presentator is hij een van de vele en werkt zijn extreme ‘posh’ accent en hoge stem niet in zijn voordeel. Maar als schrijver zijn er weinig beter dan Catchpole.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              15 oktober 2019 om 08:04

              @willeme: Dat zal wellicht een rol spelen. Ik vind hem gewoon vervelend om naar te kijken. Alex Goy heeft ook een hoge stem, maar deed/doet het zoveel fijner! Ook de andere collega, (geen idee hoe hij heet maar hij had een geniaal stukje over de Panamera : https://www.youtube.com/watch?v=j8gxkJjFYjs&t=297s) is dikke prima.

              Login om te reageren
        • leaper035t zegt

          14 oktober 2019 om 22:25

          @jules713: idd altijd prachtige films en een goed verhaal. Maar mist een beetje humor. Telkens redelijk dramatisch

          Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        14 oktober 2019 om 22:24

        @dutchdriftking: Ha toen Alex Goy presenteerde? Vond ik een van de betere presentators. Goede reviews en steeds voorzien van ironie en zelfspot. Nu af en toe terug te zien. Hopen op een come back!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          15 oktober 2019 om 08:04

          @leaper035t: Inderdaad. Hij deed het fantastisch.

          Login om te reageren
    • fanboy zegt

      14 oktober 2019 om 16:46

      @leaper035t: Volgens mij heb je gewoon veel meer lol (voor je geld) als je een Model 3 Performance koopt. Gaat ook keihard (sneller dan instap Taycan) en ligt echt hartstikke goed op de weg. Misschien is het geen circuit tijger, maar voor velen is dat kroegpraat en komen ze toch niet op het circuit. Dus dan heb je echt een leuk scheurijzer voor openbare weg.

      En hou je nog genoeg geld over voor een oude Porsche waarmee je wel op het circuit gaat.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 oktober 2019 om 17:12

        @fanboy: ik maak me best wel zorgen over de verkeersveiligheid als de jongens die nu een Volvo V40 D2 op 1m van je achterbumper rijden een Telsa Model 3 krijgen als scheurijzer op de openbare weg. Dan hebben we die snelwegpolitie en andere hulpdiensten hard nodig.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          14 oktober 2019 om 17:45

          @mashell: +250 pk op de achterwielen. Gaat leuk worden straks met het winterweer!

          Verschil is wel dat niet iedereen zo maar > €50k mag leasen. Die V40s waren natuurlijk iets goedkoper.

          Login om te reageren
    • crepito zegt

      14 oktober 2019 om 19:57

      @leaper035t: Was een Tesla Roadster niet sportief?

      Login om te reageren
  2. karaya zegt

    14 oktober 2019 om 16:46

    Ze hadden die spatborden moeten uitkloppen net als bij de concept.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      14 oktober 2019 om 17:16

      @karaya: ja klopt

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        14 oktober 2019 om 20:12

        @chriscross: Haha. Ja klopt. geniaal

        Login om te reageren
  3. jorden zegt

    14 oktober 2019 om 17:17

    Ik ben echt stomverbaasd over de ventilatie roosters. Wat is het voordeel dan?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 oktober 2019 om 19:44

      @jorden: omdat het kan! De Panamera heeft ook zo’n systeem. Of het zinvol is, bij demonstraties van je auto naar zwagers, voetbalteamgenoten en collega’s dient het wel een doel.

      Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      14 oktober 2019 om 19:46

      @jorden: dat je minimaal een halve minuut bezig bent om de luchtstroom in je auto te veranderen. Enorm hierdoor afgeleid bent van het verkeer. Maar gelukkig kan je bijrijder op zijn scherm (wtf kan die dat niet op het centrale scherm) wel de navigatie bedienen zodat jij beide handen aan het stuur kunt houden. Het spreekt elkaar zo tegen allemaal. De grootste bullshit wordt verzonnen omdat ze bang zijn dat ze anders niet innovatief genoeg bezig zijn. Heb je er ook maar iets aan? NEE

      Login om te reageren
  4. dper4mance zegt

    14 oktober 2019 om 19:02

    Zo driekwart van voor gezien lijkt ie best wel op een BMW Supra…

    Login om te reageren
  5. sonnybonds zegt

    14 oktober 2019 om 20:13

    Ach nee niet weer een artikel over de Taycan. Wordt autoblog gesponsord door porsche/VAG ofzo?

    Login om te reageren
  6. ty5550 zegt

    14 oktober 2019 om 21:54

    Al die schermen zeggen mij echt niks . Geef mij maar een scherm centraal en desnoods een scherm ipv teller en dan mag het echt stoppen. Toetsen voor o.a. ventilatie en dergelijke zijn veel mooier en praktischer en schermen. Zeker als die na een tijd vol met vingerafdrukken staan. Voor de rest is het wel een knappe auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North