De e-Golf is nu nog veel goedkoper dan voorheen

Auteur: , 34 Reacties

Hoe zou dat toch komen?

Volkswagen e-Golf E-Dition '19

De Volkswagen e-Golf is afgelopen week al een paar keer voorbij gekomen. Het is een redelijke aandrijflijn in een uitstekende auto. Met dat ‘redelijk’ doelen we voornamelijk op hoe snel de tijd gaat. Op het gebied van laadtijden en actieradius worden nu eenmaal flinke stappen gemaakt. Kia en Hyundai tonen aan dat er meer mogelijk is met een elektrische auto van 40.000 euro.

Maar! De e-Golf is nu niet meer 40 mille. Volkswagen heeft namelijk de prijzen van de e-Golf verlaagd middels een ‘E-Dition’ uitvoering. Jazeker, op feestjes moet je zeggen: ik rij nu een e-Golf E-Dition. Meestal zijn dit soort uitvoeringen een stukje completer dan voorheen, maar de e-Golf is van zichzelf al behoorlijk aangekleed, min of meer vergelijkbaar met de Highline-uitrusting.

Volkswagen e-Golf E-Dition '19

Nee, de E-Dition is gewoon dezelfde auto met een gereduceerd prijskaartje. Er gaan namelijk 6.710 euro van de vraagprijs af, waardoor je nu al kunt wegrijden in een e-Golf voor 34.295 euro. Mocht je je druk maken dat er enorme levertijden zijn, maak je geen zorgen, want Volkswagen geeft aan een grote voorraad te hebben.

Volkswagen e-Golf E-Dition '19

De reden voor de actie is overigens vrij logisch te verklaren. De Golf VII gaat binnenkort met pensioen. De e-Golf gaat opgevolgd worden door de ID.3, die in alle opzichten een betere elektrische auto beloofd te zijn. De e-Golf kan dit jaar nog uitgeleverd worden, dus je kan ‘m tegen 4% bijtelling leasen.



34 reacties

Leuk met 180km range. Ik snap wel dat ze hem hebben moeten afprijzen….
Kortom, ze hebben nog een voorraad staan waar ze vanaf moeten….
Als je geen lange afstanden maakt en thuis kunt laden (dus elke nacht) is dit met deze prijzen best een sterke aanbieding.
@mashell: Zo ken ik er nog wel een paar. Jij moet bij Pon gaan werken als autoverkoper, je hebt talent.
@karaya: hij heeft gewoon een punt. En daarbij, het sterkste punt is nog dat het “gewoon” een Golf is. Ionic, Ampera, Leaf, het ziet er allemaal niet uit, ook al hebben ze een betere range.
@beetec: ooit in gereden? Je wordt knetter gek van de kreunende elektromotor en door het wegvallen van de rumoerige motoren vallen de zuchtende veerpoten enorm op.
Nee geen fan van.
@bischero: golf dus
@beetec: het is een omgebouwde ICE naar elektrisch. Dan krijg je vaak niet het beste resultaat. Tenzij je dat vanaf het begin meeneemt in het design. Dat is wel gebeurd met de VW Up. Of de Hyundai Kona.

Deze golf is alleen aantrekkelijk in de Private lease. Vanaf 299 euro, wanneer je geen grote afstanden hoeft af te leggen en een eigen laadpaal hebt voor de deur is het best een leuke deal. Bij zo weinig kilometer range moet je wel goed plannen. Het is een afweging…. ik zou hem iig nooit kopen. Kleine accu betekend dat je veel sneller aan je cycles zit. Daarom gaan Tesla accus ook zo lang mee. (En ook nog om andere technische redenen is de Tesla accu superieur)
@beetec: tevens het grootste nadeel: het is gewoon een Golf. De meest zaaddodende en saaie auto die er gemaakt wordt.
@mashell: ja maar daardoor wel knalharde afschrijving. Want een EV die na wat degradatie bij koud weer nog maar 100km doet daar zit de gemiddelde occasionkoper (zonder laadpaal voor de deur) niet op te wachten.
Tsja, hij is wat ‘out-dated’ nu met een paar concurrenten die echt een stuk verder komen. Ik hoop dat ze hem hiervoor wel kunnen slijten. De MG ZS is nog een klap goedkoper en die komt een stuk verder.
@tenaci: ik weet niet of je die twee met elkaar mag vergelijken (bouwkwaliteit), toekomst zal het uitwijzen
@chriscross: daar heb je wellicht een punt, maar op voorhand de Golf die 6000 euro duurder is maar 70km minder ver komt als de beste keuze van deze twee bestempelen kunnen we ook niet.
@tenaci: Wacht maar tot je weer van die MG af moet. Dan ben je een veelvoud van die 6 ruggen kwijt.
@E34M5Touring: die Golf zal met zo’n achterhaalde range ook rap afschrijven zodra de ID.3 er is.
@tenaci: Nee hoor. Een Golf is een Golf en die houden gewoon altijd waarde. Een Chinees merk met een afgestoft logo (die ook 0,0 restwaarde hadden) gaat vele malen harder afschrijven. Moet nog maar zien dat iemand anders dan V Mossel dat ding gaat aanbieden in de lease. En hoe aantrekkelijk dat dan is.
Logisch. De e-Golf is door de komst van de ID.3 totaal overbodig geworden. De stap van e-Golf naar ID.3 kun je beter omschrijven als revolutie dan evolutie. Dus die e-Golf raken ze aan de straatstenen niet kwijt wanneer de verkoop van de ID.3 op gang komt.
Even los van de capaciteit maar gezien de bovenstaande reacties is het ook nooit goed. Knallen ze de prijs een keer omlaag is het weer niet goed.
Die raken ze heus wel kwijt met de magische woorden 4% bijtelling en dit jaar leverbaar.
Doe nog een nul van de prijs af en ik kom hem morgen oppikken en betaal cash!
@tjorque:oké, deal !

e-Golf voor 34.295 euro, haal daar maar een 0 af ….😊

@pretje: oei, ik bedoelde schuif de komma een plekje naar links 💤
Belooft*
Ook wel lekker voor de voorraadauto’s bij handelaren, er staan er veel te koop van een jaar oud voor rond de 38000,- die prijs gaat natuurlijk niet meer lukken.
@ronaldotour: 2000 euro onder de originele prijs voor een auto van een jaar oud leek mij al hoog gegrepen. Ik snap wel dat handelaren daar niet vanaf komen.
Go Ahead E-Golfs
@metalmike, de vraagprijs van elektrische auto’s ligt belachelijk hoog, kijk maar eens wat ze voor een Ioniq van 2 jaar oud durven te vragen. Die schrijven nauwelijks af.
Vreemd, gisteren was hij private lease vanaf 299,- en nu opeens 329,-?
@ronaldotour: niet vreemd, gisteren keek je op 60 maanden, vandaag op 48 maanden.
Inderdaad, niet goed gekeken.
Wel vreemd dat dat de vanaf prijs niet vermeld wordt om klanten te lokken. Het is zeker een scherpe aanbieding, ik ga morgen proefrijden.
@ronaldotour: Ik ben ook van plan deze week proef te rijden. Ben benieuwd of jij een voorraad model krijgt aangeboden. Hier in Rotterdam moest ik tot eind januari wachten. Ook kom ik er nu niet uit op ik die dynamic achterlichten erbij kan krijgen, zo cliché als wat maar voor dit geld een prima woon werk wagentje.
@milanomt: Gisteren proefgereden, fijne auto alleen vind ik die middenconsole altijd in de weg zitten.

Er is ook een inruilactie van maar liefst 6500,- bij levering in 2020.
Dus dan is hij 13200,- goedkoper.
@milanomt: bij mijn weten betreft de private lease nieuwe bestellingen, rijden in jan 2020.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).