• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze onverwoestbare groene youngtimer

Auteur: willeme, gepost 14 oktober 2019 om 17:02 – 17 Reacties

Afbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimerAfbeelding Koop deze onverwoestbare groene youngtimer

Unimog
Voor als je auto nog zeker 100 jaar mee moet gaan.

Er zal een tijd komen dat de wereld vergaat. Of we het mee gaan maken of niet, maakt niet uit. Mocht het moment aanbreken, zal ook het begrip ‘automobiel’ stoppen met bestaan, waarschijnlijk. Maar waar je zeker van kan zijn is dat deze gouwe, ouwe doordouwer er nog zal zijn.

Het maakt niet uit wat er gebeurt, kakkerlakken en Unimogs zullen het overleven. Aangezien er weinig animo is om de kakkerlak te behandelen voor een artikel, vestigen wij voor vandaag onze aandacht op de Mercedes-Benz Unimog.

Mercedes

De Unimog begon zijn carrière als trekker. Mercedes wilde een voertuig dat boeren konden gebruiken zowel op het land als op het asfalt. Dus één voertuig waarmee je én het land kan verbouwen én je waar kon aanbieden bij de tussenhandel. Uiteindelijk groeide de Unimog uit tot een ware alleskunner. Als je er niet met een Unimog kan komen, kun je er überhaupt niet komen.

Unimog

Deze Unimog 419 uit 1987 is omgebouwd om de meer avontuurlijk ingestelde automobilist tevreden te stellen. Er zit een enorme LED-bak op, voor als het donker is en de bumpers zijn uniek. De kleur is een soort mat olijfgroen. In 1987 was matte lak nog niet echt een dingetje, maar de Unimog is een van de weinige auto’s die dat kan hebben.

Unimog

Verder zien we enorme (43 inch!) grote banden van Michelin met 20″ velgen. Je krijgt zes stuks mee, waarvan twee reserve zijn. Ook zijn er meerdere jerrycans aanwezig. De reden waarom laat zich eenvoudig raden. De Unimog lust wel een slokje. Onder de kap treffen we een zes-in-lijn dieselmotor van 5.7 liter groot aan. Het interieur is een beetje kaal, maar past wel bij zo’n functionele auto. Meer interesse? De advertentie kun je hier bekijken.

Meer lezen? Bekijk hier 70 jaar Unimog in 70 schitterende foto’s!

Ook interessant!

  • De meest bizarre Mercedes Unimog in actie [video]
  • Camper nodig? Koop deze Mercedes ex-ambulance
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Mercedes, occasion, unimog

Vorig bericht: « 9 dingen die je moet weten over de Porsche Taycan
Volgend bericht: Chevrolet vergroot lucratieve korting op de Camaro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    14 oktober 2019 om 17:19

    Gaaf ding, hoor. D’r rijden er in Nederland ook nog wel een behoorlijk aantal rond in MMBS uitvoering, echte landbouwvoertuigen dus. Dat scheelt in ieder geval in de MRB afdracht – en qua snelheid zul je er niet eens heel veel van merken.

    Login om te reageren
  2. madmarky zegt

    14 oktober 2019 om 17:29

    Met die motor en wielen is de aandrijflijn stuk voordat je tank leeg is, dus brandstofverbruik lijkt me geen probleem

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      15 oktober 2019 om 08:22

      @madmarky: aandrijflijn is ook niet meer standaard dus zal prima mee vallen.

      Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    14 oktober 2019 om 17:43

    Als ik plek had om het te stallen en in een regio woonde waar je er ook daadwerkelijk iets mee kan doen. Kocht ik hem graag…

    Login om te reageren
  4. ghengiskhan zegt

    14 oktober 2019 om 17:47

    Gaaf ding, hoor. Het enige negatieve dat ik kan verzinnen is die stomme sleutelganger en dat vlaggetje op de binnenkant van de deur.
    Voor de rest: Run, you SUV-bitch. Cause when I’m gonna get you, you’re done.

    Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    14 oktober 2019 om 17:51

    Leuk voor in Groningen deze dagen.

    Login om te reageren
  6. emping zegt

    14 oktober 2019 om 18:31

    Achterlijk lomp ding, en rijdt voor geen meter.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      14 oktober 2019 om 19:38

      @emping: idd, doet rondje Nurburgring in een zenuwslopende 00:41m:25s, echt triest. ? ?

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        14 oktober 2019 om 21:58

        @drdre1: sommigen begrijpen het niet. Hiermee rij je niet over de ring, maar door het gras en de wil ige grindbakskes die er zijn langs het circuit. Ook elk bos errond is heerlijk terrein voor dit ding

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          14 oktober 2019 om 22:11

          @saxoke: sommigen begrijpen het inderdaad niet

          Login om te reageren
  7. s73phan zegt

    14 oktober 2019 om 19:07

    Serieus, 77 foto’s?
    Begrijp me niet verkeerd hoor, waanzinnig ding! Maar alle hoeken 19x?

    Login om te reageren
  8. sizedoesmatter zegt

    14 oktober 2019 om 19:09

    Luxe uitvoering hoor; met plafondbekleding en dakterras: superauto!!

    Login om te reageren
  9. remco86 zegt

    14 oktober 2019 om 21:04

    Vraag mij niet waarom, maar als ik het geld en de ruimte zou hebben dan kwam er zo’n apparaat!
    Gewoon gaaf!

    Login om te reageren
  10. twentsediesel zegt

    14 oktober 2019 om 21:41

    Briljant, die 4 versnellingen voor achteruit..

    Login om te reageren
  11. saxoke zegt

    14 oktober 2019 om 21:57

    Jaren lang hebben we “voor de lol” een Unimog gehad. Best een fijn ding, alleen wat traag, maar verdomme sterk en een grote zuipschuit. Er lag een 2.2 viercilinder benzine motor in met een goeie 90pk (als ie dat al had). Verbruik lag als we lekker wa gingen 4×4’en rond de 60l/100km. Het lokale tankstationnetje was meteen onze beste vriend. Hahaha

    Login om te reageren
  12. monsieurleloure zegt

    14 oktober 2019 om 22:43

    ktionszeitraum: seit 1963
    Hersteller: Daimler-Benz
    Funktionsprinzip: Diesel
    Motorenbauform: Sechszylinder-Reihenmotor
    Hubraum: 5675 cm3
    Gemischaufbereitung: Direkteinspritzung
    Motoraufladung: Sauger oder mit Turbolader
    Leistung: 48–127 kW

    Deze diesel had toen al directe inspuiting ipv een voorwervelkamer

    Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    15 oktober 2019 om 09:32

    Zou de eigenaar beseffen dat een Unimog een Mercedes is, en bijgevolg Duits? En niet Amerikaans?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North