• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomod

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 juli 2018 om 14:57 – 16 Reacties

Afbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomodAfbeelding 911 Le Mans Classic Clubsport is een fenomenale restomod

Porsche 911 klassieker
Dat menen we.

Erkend Porsche-specialist Paul Stephens heeft een reeks gelimiteerde Le Mans Classic Clubsport’s onthuld. De auto’s, waarvan er in totaal niet meer dan tien gemaakt worden, zijn gebaseerd op de originele Porsche 911. De tien exemplaren vieren de tien edities van Le Mans Classic, die er de afgelopen jaren zijn georganiseerd.

Wie het geluk heeft één van de auto’s op de kop te kunnen tikken, verlicht zijn portemonnee met ongeveer 250.000 Britse ponden. Dit is omgerekend 285.000 euro. De prijs staat echter niet helemaal vast, want klanten kunnen de auto in verschillende smaken krijgen. Twee, om precies te zijn. Paul Stephens pakt de carrosserie van een originele 911 en maakt er, afhankelijk van de voorkeur van de klant, een Touring of een Lightweight van.

Het onderlinge verschil tussen de twee uitvoeringen is aanzienlijk, vooral als het aankomt op gewicht. In dat opzicht maakt de Lightweight zijn naam meer dan waar, want dit model (970 kg) weegt liefst 105 kg minder dan de 1.075 kg wegende Touring. Dit is te danken aan lichter tapijt en raamwerk, evenals het verwijderen van centrale vergrendeling en automatisch bedienbare ramen.

Qua prestaties levert het echter weinig op. De Lightweight (4,4 seconden) is in een sprint naar de 100 km/u slechts 0,1 seconde sneller dan de Touring (4,5 seconden). In beide gevallen gaat de auto harder dan 280 km/u. Zowel de Touring als de Lightweight worden aangedreven door dezelfde 3,4-liter zescilinder. Het luchtgekoelde motorblok produceert ruim 300 pk. Helemaal ouderwets is de zespitter overigens niet. Het blok heeft o.a. een injectiesysteem van de GT3 RS, nokkenassen naar RS-specificatie, een hergeprogrammeerde ECU en een lichter vliegwiel dat verbonden is aan een Getrag G50-versnellingsbak. Als klap op de vuurpijl heeft de auto een limited slip differentieel.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Gele Porsche 911 GT3
    Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, clubsport, Klassiekers, le-mans, le-mans-classic, Porsche, restomod

Vorig bericht: « Koop deze ‘Rode Stier’ en beuk Europa aan gort
Volgend bericht: Gemeente Zandvoort: ‘Formule 1 mag best geld kosten’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    4 juli 2018 om 15:31

    wat een plaatje, kerel is een vakman pur sang

    Login om te reageren
  2. poursuivant zegt

    4 juli 2018 om 15:32

    De dorpels waren nog niet af tijdens de fotoshoot? Of vloek ik nu in een kerk?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      4 juli 2018 om 15:37

      @poursuivant: huh?

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        4 juli 2018 om 16:01

        @boomhauwer:
        Olieleiding naar de koeling vooraan is steevast zichtbaar bij een oudje

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          4 juli 2018 om 16:06

          @stijnb: Klopt, maar dan is de achtergrond niet wit.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            4 juli 2018 om 17:32

            @airc: auto heeft twee zijden hè

            Login om te reageren
        • laptom zegt

          4 juli 2018 om 16:32

          @StijnB: Hoeft niet. Je hebt daar standaard van die dorpel covers voor, maar dat is weer nadelig voor het gewicht.

          Login om te reageren
  3. Robert zegt

    4 juli 2018 om 15:33

    *vakantiegeld checkt*

    Nee, helaas…

    Login om te reageren
  4. Boomer zegt

    4 juli 2018 om 16:07

    Goh een restomod, op een 911… get on the hypetrain… Ik zie al zoveel restomods op 911’s tegenwoordig dat een gewone ‘Bone stock’ resto origineler wordt.

    Login om te reageren
  5. trolle zegt

    4 juli 2018 om 16:09

    Fuck de 918,gt3 en gt2 rs. Dit is de porsche die je wil(of een ruf yellowbird)

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    4 juli 2018 om 16:20

    Luftgekühlt?

    Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    4 juli 2018 om 16:32

    Heel gaaf, maar wat maakt het nieuw/bijzonder? Volgens mij bouwt elke ‘Porschespecialist’ dit wel?

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      4 juli 2018 om 16:40

      @davelepeef: Dat idee heb ik ook. Mocht je naast deze tien grijpen, dan ga je gewoon naar een andere specialist en vraag je hem dit te bouwen voor drie à vijf ton.

      Login om te reageren
  8. mikje90 zegt

    4 juli 2018 om 18:44

    Jesus wat lekker. Hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    4 juli 2018 om 19:36

    Prachtig! Iemand die naar de Le Mans Classic gaat toevallig?

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    4 juli 2018 om 22:27

    Dat groene tapijtje lijkt wel een grasmat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North