• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

99% zeker: Matthias Müller wordt nieuwe CEO Volkswagen

Auteur: Author, gepost 24 september 2015 om 18:08 – 32 Reacties

99% zeker: Matthias Mueller wordt nieuwe CEO Volkswagen


Niemand zal verbaasd opkijken van het feit dat Müller naar voren wordt geschoven als de nieuwe CEO, maar toch houden we een slag om de arm.

Er is namelijk nog geen officieel statement naar buiten gebracht door VAG en dus is het tricky om in dit stadium al te beweren dat Müller (Eminem voor Freunden) plaats zal nemen op het pluche. Zoals bekend heeft Martin Winterkorn van alle consternatie gebruikgemaakt om lekker met pensioen te gaan en dus was er een plekje vrij op de troon bij Volkswagen.

Müller (62) is sinds 2010 de baas van Porsche en kan rekenen op de steun van de familie Porsche (en dus ook Piëch). Juist dat laatste is een saillant detail, daar Müller één van de redenen was dat Ferdinand Piëch als voorzitter dan de raad van commissarissen kon opkrassen.

Het is nu alleen nog wachten op een officiële aankondiging van Volkswagen, maar als we Automotive News mogen geloven is dat een kwestie van tijd. Aan Müller dus zeer waarschijnlijk de schone taak om met de vuilniskar puin te gaan ruimen. Het stadium van doekjes voor het bloeden is inmiddels wel gepasseerd.

Overigens hoeft u geen medelijden te hebben met dhr. Winterkorn. Naar verluidt kan zijn oprotpremie oplopen tot een feestelijke 60 miljoen euro. Genoeg voor een paar tripjes met de Zonnebloemstichting, niewaar?

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Matthias-Muller, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Zodadelijk de weg op? Wacht nog even
Volgend bericht: De zakenauto van 2016: dit is ‘m! »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    24 september 2015 om 18:13

    Ik meende onze Victor muller te staan.. Maar na 2X lezen zag ik het…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 september 2015 om 18:24

      @henkhupelschoten:

      Had je niet beter 2X kunnen denken voor dat je dit soort troep opschrijft ..

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 18:34

        @lincoln: Lief doen voor elkaar.

        Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        24 september 2015 om 18:38

        @lincoln:

        Had je niet beter 2X negatief kunnen doen? Dan hadden wij iets positiefs om te lezen.

        Login om te reageren
        • ronaldddvos zegt

          24 september 2015 om 19:16

          @mikkeloentje: jij let goed op bij wiskunde jongen! Trots op je

          Login om te reageren
          • mikkeloentje zegt

            24 september 2015 om 20:23

            @ronaldddvos:

            Dankje! Ook bij taal hoor, daar heb ik geleerd dat je altijd een zin moet beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt.

            Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        24 september 2015 om 23:30

        @lincoln: Nee, eigenlijk niet nee…

        Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    24 september 2015 om 18:18

    Piëch zal stiekem in z’n fuistje lachen. Wetende dat vw er wel weer boven op komt.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      24 september 2015 om 18:33

      @clarkson: dat is best een risico..misschien gaan sommigen straks weer op eigen houtje verder bij een andere club. Lamborghini, lees je mee?!

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 18:35

        @nord: We zullen het zien. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal net pensioen gaan.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 september 2015 om 18:40

          @clarkson:
          ik bedoel maar …….

          http://www.telegraaf.nl/dft/24533569/___Vorder_geld_VW__BMW_terug___.html

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 september 2015 om 18:47

            @desjonnies:

            De ultra linkse NLertjes ..

            De uber claimcultuurlanders ..

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 september 2015 om 18:38

      @clarkson:

      Ik zou uit zijn buurt blijven
      VER uit zijn buurt

      Misschien is het u ontgaan dat de beste baas één van de GROOT aandeelhouders is van VAG.
      En dat zijn vermogen nu in één week tijd met een derde is gekrompen?

      En geloof me, de echte ellende voor Volkswagen is nog niet eens begonnen !

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 18:50

        Ik begrijp dat ze hem niet snel weer op de voorgrond van een bedrijf willen hebben. Maar ik weet niet of het in europa een staartje gaat krijgen. De auto is in europa goed gekeurd. maar misschien ook wel. We zullen het zien. Je zou denken dat zo’n groot bedrijf dit al helemaal ingedekt heeft.

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 september 2015 om 18:47

      @clarkson:
      Ja, want Piech vindt het wel lachen ofzo dat ‘zijn’ VAG diep in de puree zit…? Tuurlijk joh….

      En meneer Piech is overigens gewoon aandeelhouder. En ik neem aan dat je weet hoe aandeelhouders zijn? Die lachen niet als het slecht gaat, echt niet…..

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 19:15

        @Rob: Het komt wel goed met VW. Wel tegen een hoge prijs.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 september 2015 om 19:24

        @Rob:

        Henry Ford is ooit afgetreden als CEO ..

        En dat louter om de aandelen te laten kelderen ..

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          24 september 2015 om 20:20

          @lincoln:
          Dat was toch een ’truukje’ om zelf (of in ieder geval de Ford familie) alle aandelen in bezit te krijgen? In het kader van ‘Ik wil zelf bepalen wat ik doe; alle aasgieren kunnen de tyfus krijgen’?

          Toch iets anders als de huidige situatie waar VW in zit. Kan me niet voorstellen dat Piech software in dieseltjes heeft gestopt met als doel de aandelen te laten kelderen ;-)

          Maar ik heb er de ballen verstand van, dus: correct me if I’m wrong ;-)

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 september 2015 om 20:33

            @Rob:

            Ik viel over “Piech is gewoon aandeel houder” ..

            Piech is net zo een autist als ouwe Ford ..
            geld ansich stelt nix voor bij dat soort mensen ..
            Die willen louter de wereld aan hun wereldbeeld aanpassen ..
            de waarde van geld of waardepapieren is niet relevant ..

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              24 september 2015 om 22:08

              @lincoln:
              Da’s ook weer zo. Point taken.

              Wellicht heeft de beste man allang weer wat uitgedokterd voor ‘zijn’ VAG. Gesterkt/gevoed door dit schandaal. Wie zal het zeggen? In het hoofd kijken van zo’n figuur is in ieder geval onmogelijk…

              Login om te reageren
  3. norge zegt

    24 september 2015 om 18:24

    Techneut of kantoor rat?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 september 2015 om 19:23

      @norge: een echte techneut komt nooit op zo’n positie terecht.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 september 2015 om 19:58

        @lekbak: Dat komt echt wel voor, volgens mij. De voorganger van Winterkorn was een techneut ;-).

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 21:00

        @lekbak: Ferdinand Porsche was een van de grootste technische meesterbreinen die deze wereld heeft gekend.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          24 september 2015 om 21:35

          @clarkson: absoluut, maar hij was niet de bestuurder van een enorme autofabrikant. De porsche 356 was bijvoorbeeld nog maar nauwelijks geproduceerd toen hij overleed.

          Overigens is iemand met een technische achtergrond heel wat anders als een techneut. Ik denk dat er maar weinig techneuten zijn die gelukkig kunnen worden met dergelijk werk. Laat staan goed in beide zijn.

          Login om te reageren
        • Rob zegt

          24 september 2015 om 22:13

          @clarkson:
          Wel, zijn hybride tank voor Hitler was niet zo’n succes, maar je kunt natuurlijk niet alles goed doen he ;-)

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 september 2015 om 22:53

          @clarkson:

          Neen driewerf NEEN, dat was Hans Ledwinka, DE man van wie Porsche zo’n beetje alles geleerd cq gejat heeft !

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            25 september 2015 om 10:01

            @desjonnies: Hmm ik heb ooit eens een heel verhaal over zijn verleden zitten lezen. Blijkbaar had hij dat zelf geschreven dan.

            Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    24 september 2015 om 18:42

    Zal nog een flinke cultuurshock worden voor die man. Eerst achterwaarts spinnend de rotonde af, straks met een stuiterende voortrein vol dr overheen. Of zou ie z’n Porsche mogen houden als company cruiser…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 september 2015 om 18:55

      @e34m5touring: ik vermoed dat hij wordt gereden….

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    24 september 2015 om 18:56

    Dat zal nog wel een pittig baantje worden.

    Login om te reageren
  6. Capibaro zegt

    24 september 2015 om 21:32

    Snap deze strategie niet, direct iemand benoemen uit het eigen concert. Het hele bedrijf staat in de schijnwerpers omdat het de grootste fraude in de autoindustrie ooit heeft gepleegd. We weten niet eens hoe ver dit nog reikt (welke motoren) en wat ze nog meer hebben uitgehaald om hun doelstelling van ‘grootste’ te halen en toch benoemen ze meerdere mensen uit de Volkswagen groep die het dan beter zouden moeten doen. Ik zou eerder echt de bezem erdoor halen en een paar mensen van buiten halen. Het probleem van deze fraude is groot, maar de bedrijfscultuur die dit veroorzaakt is de echte bedreiging voor het voortbestaan van VAG

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North